Kuude kaupa: Toomas Uibo

Kokku kuid: 18

Täielikult profileeritud: 18

10.2025

2 Sõnavõtud

Otsene vastuseis puudub; kõneleja esitab ministrile küsimuse, otsides selgitust valitsuse eelarvestrateegia kohta. Kriitika on suunatud pigem strateegia selguse puudumisele, mitte isiklikule tasandile, hoides tooni küsitlevana.
09.2025

5 Sõnavõtud

Otsene kriitika on suunatud vastutustundetule võlgu elamisele, mida peetakse probleemide eest põgenemiseks. Välispoliitiliselt on tugev vastuseis Venemaa agressioonisõjale Ukraina vastu, rõhutades, et agressor ei tohi võita ja Eesti ei tohi väsida. Konkreetseid kodumaiseid poliitilisi vastaseid ei nimetata.
06.2025

5 Sõnavõtud

Opositsiooniline hoiak on suunatud riikliku ülereguleerimise vastu kultuuris ja isikuvabaduste piiramise vastu (kaamerate andmekogumine). Ta kritiseerib menetluse kiirust, viidates vajadusele arvestada Riigikohtu märkustega. Ta kasutab poliitilist survet, küsides Isamaalt avalikult toetust koalitsioonileppes kokku lepitud automaksuleevendusele.
05.2025

1 Sõnavõtud

Ebapiisavad andmed.
04.2025

8 Sõnavõtud

Opositsiooni kritiseeritakse teravalt vastutustundetuse, lühinägelikkuse ja minevikumudelitesse klammerdumise eest, mis takistab vajalikke reforme. Kõneleja lükkab tagasi opositsiooni väited, nagu valitsus "rööviks Eesti kodanikke". Isamaad kritiseeritakse madalate ambitsioonide eest energiapoliitikas ja soovimatuses liikuda odavama elektri poole.
03.2025

2 Sõnavõtud

Otsest vastuseisu või kriitikat poliitiliste oponentide suhtes ei esine. Valitsust ("remondi läbinud valitsus") küsitletakse konstruktiivselt, otsides kinnitust turupõhiste lahenduste toetamisele. Kriitika on suunatud pigem protseduurilistele puudujääkidele (omavalitsuste koostöö puudumine tuuleparkide rajamisel).
02.2025

9 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud nii välispartneritele (USA vastakad signaalid Ukraina osas) kui ka siseriiklikule valitsusele, keda süüdistatakse erasektori usalduse õõnestamises (viidates Kliimaministeeriumi asekantsleri väljaütlemisele ja filmilinnaku idee tühistamisele). Ta kritiseerib ka opositsiooni (Mart Maastik) teema mittemõistmise eest spordidebatis.
01.2025

2 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud eelmise valitsusjuhi tegevusetuse vastu, kes jättis tähelepanuta Eesti 200 majandusministri Tiit Riisalo koostatud majandusplaani. Samuti kritiseeritakse teravalt sisserände bürokraatlikke ja digitaliseerimata protseduure (paberimajandus), mis takistavad tippspetsialistide Eestisse asumist.
12.2024

1 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud eelnõu esitanud fraktsiooni vastu, seades kahtluse alla nende sisemise järjepidevuse ja moraalse õiguse eelnõu esitada, kuna ka nende liikmed puuduvad töölt. Vastuseis on protseduuriline ja keskendub parlamendiliikmete töökohustuste täitmisele.
11.2024

1 Sõnavõtud

Andmeid pole piisavalt.
10.2024

2 Sõnavõtud

Peamine kriitika on suunatud Rahandusministeeriumi ja valitsuse suunas, keda süüdistatakse bürokraatia vähendamise lubaduste mittetäitmises. Kriitika on poliitika- ja metoodikapõhine, vaidlustades nii 25% piirmäära kui ka Majanduskomisjoni esimehe Jaak Aabi esitatud numbreid ettevõtete varade kasvu kohta.
09.2024

1 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud varasematele valitsustele, keda süüdistatakse katteta lubaduste andmises ja hiigelbürokraatia kasvatamises viimase kümnendi jooksul. Vastuseis on suunatud ka madala lisandväärtusega majandusmudelile ning toetuste külvamisele "helikopterilt". Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine.
06.2024

3 Sõnavõtud

Vastuseis on suunatud neile, kes seavad kahtluse alla tuumaenergia töörühma raporti põhjalikkuse ja kiirustavad selle koostamist. Kõneleja kritiseerib ka maksumaksjate hirmutamist õigusraamistiku kuludega ja ebamõistlikke võrdlusi energeetikavaldkonna ja transpordisüsteemi vahel. Ta märgib, et sotsiaaldemokraadist siseminister on ise andnud suure panuse julgeolekuriskide hindamisse, seades kahtluse alla vastaspoole kriitika.
05.2024

6 Sõnavõtud

Kõneleja vastandub teravalt Keskerakonnale ja EKRE-le, keda süüdistatakse umbusaldusavalduse algatamises ja reformide torpedeerimises. Kriitika on poliitika- ja väärtuspõhine, süüdistades vastaseid varasemate probleemide kuhjamises ja eestikeelsele haridusele ülemineku nurjamise katses. Vastaseid sildistatakse ka "Vene jutupunkte rääkivateks Riigikogu liikmeteks."
04.2024

7 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud erinevate valitsuste ja praeguse valitsuse majanduspoliitika vastu, samuti Justiitsministeeriumi esitatud konkurentsiõiguse eelnõu puudulikkuse vastu. Kriitika on poliitika- ja menetluskeskne, rõhutades eelnõu vastuolu põhiseadusega ja puudulikku kohtumenetluse kirjeldust. Vastuseisu väljendati ka päevakorras olevatele muudatustele.
03.2024

1 Sõnavõtud

Vastuseis on suunatud seisukohtadele, mis välistavad kiirabilendude teenuse reformimise enne auditi tulemusi (nt liiga vähe lende, liiga kallis). Kriitika on suunatud poliitikale, mis lähtub eelarvamustest ja ei anna teenuse reformimiseks võimalust.
02.2024

8 Sõnavõtud

Kõneleja asub teravalt vastu neile, kes esitavad süüdistusi Eesti 200 vastu, nõudes tõendite viivitamatut esitamist politseile ja hoiatades tõendite varjamise eest. Ta kritiseerib kaudselt varasemaid valitsusi ja riigiasutusi ebaefektiivse meditsiinilendude monopoli loomise eest, mis on takistanud teenuse arengut. Rahvusvaheliselt väljendab ta muret Ungari peaministri seisukoha üle Ukraina puhvertsooniks muutmise osas.
01.2024

9 Sõnavõtud

Kõneleja kritiseerib Isamaa erakonna eelnõu, mis looks ebavõrdsust teiste valdkondadega võrreldes (nt arstid ja õpetajad). Ta vastandub ka kitsale patriotismi käsitlusele pronkssõduri teisaldamise kontekstis. Kriitika on peamiselt poliitikapõhine ja protseduuriline, rõhutades eelnõu puudulikku komplekssust ja turumoonutusi.