Päevakorrapunktide kaupa: Peeter Tali

Kokku päevakordi: 50

Täielikult profileeritud: 50

2025-10-15
Euroopa Liidu asjade komisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti valikud ja võimalused Euroopa Liidu 2028–2034 pikaajalises eelarves" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud poliitilisele vastasrinnale, kes üritas seada kahtluse alla arutelu asjakohasust ja ajastust, väites, et see on liiga vara. Kriitika on protseduuriline ja strateegiline, rõhutades, et varajane proaktiivne tegevus on vajalik, et vältida hilisemaid valusaid tagajärgi.
2025-10-08
Politsei ja piirivalve seaduse täiendamise seaduse eelnõu (670 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis ja usaldamatus on suunatud Keskerakonna vastu, keda kritiseeritakse kolmekordse kriminaalkaristuse tõttu poliitilise korruptsiooni eest. Vastaseid süüdistatakse hirmu õhutamises jälgimisühiskonna teemal ja alusetutes protseduurilistes kaebustes salatsemise kohta.
2025-09-25
Peaminister Kristen Michali poliitiline avaldus seoses 2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu üleandmisega

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Opositsiooni suhtes on kriitika terav, süüdistades neid ühiskonna vastandamises ja ebarealistlike nõudmiste esitamises (suurendada kulusid, mitte muuta makse). Eriti kritiseeritakse erakonda, kes soovib lõhkuda Rail Balticut ja astuda välja Euroopa Liidust, pidades seda äärmiselt ebamõistlikuks ja Eesti rahva huvide vastaseks. Michal heidab poliitilisele vastasrindele ette ka elementaarse arvutamisoskuse puudumist.
2025-09-24
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsiooni missioonil Iraagis" eelnõu (708 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2025-09-17
Hädaolukorra seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (662 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja lükkab tagasi üldise etteheite Riigikogu aegluse kohta seadusloomes, nimetades seda kohatuks ja asjatuks. Ta kasutab teiste eelnõude (620, 631, 659) menetlemise fakti, et tõestada Riigikogu kiirust. Otsest poliitilist vastast või fraktsiooni ei kritiseerita, vaid tegeletakse menetlusliku kriitikaga.
2025-09-11
Finantsinspektsiooni 2024. aasta aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastasseis puudub, kuid kriitika on suunatud Finantsinspektsiooni võimaliku ebapiisava kriisivalmiduse vastu. Kriitika on protseduuriline ja poliisipõhine, keskendudes operatiivsele läbimõtlemisele.
2025-09-10
Kaitseväeteenistuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (664 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavalt andmeid.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kriitika on suunatud kaudselt varasemate seadusandlike katsete vastu, mida peetakse käesolevast eelnõust kehvemaks ja ebatäiuslikuks. Konkreetseid vastaseid, poliitilisi rühmitusi või isikuid ei nimetata ega kritiseerita.
2025-06-18
Kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse eelnõu (570 UA) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Moskva Patriarhaat (MP) ja selle Eesti organisatsioon, keda kritiseeritakse mitte usu, vaid poliitilise alluvuse ja vaenuliku mõjutustegevuse pärast. Kriitika on intensiivne ja julgeolekupõhine, süüdistades MP-d Kremli režiimi võimuvertikaali osana tegutsemises ja Eesti elanikkonna lõhestamises. Vastaseid (piiskop Daniel) süüdistatakse välismaal Eesti riigi ründamises "jõhkrate valedega".
2025-06-16
Hädaolukorra seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (662 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja B kritiseerib otseselt härra Arhipovit, kes oli väitnud, et "mõned asjad on võimatud," seades kahtluse alla tema pessimistliku hoiaku. Kriitika on suunatud vastaspoole suhtumisele ja teostatavuse hindamisele, mitte poliitika sisule.
2025-06-04
Jalaväemiinide kasutamist, varumist, tootmist ja üleandmist keelustavast ja nende hävitamist nõudvast konventsioonist taganemise seaduse eelnõu (642 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis on suunatud Venemaa režiimile, Putinit nimetatakse agressioonikuriteo toimepanijaks, kes peaks olema Haagi rahvusvahelise kohtu all. Kodumaistest kriitikutest kritiseeritakse härra Grünthali skeptitsismi ja Varro Vooglaiu seisukohta Putini tasakaaluka lähenemise kohta. Samuti vastandutakse neile, kes soovivad konventsioonist väljumist "pehmemaks" muuta.
2025-05-15
Haridus- ja teadusministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on korruptsioonis süüdi mõistetud erakonnad ja opositsioonipoliitikud, kes kõhklevad eestikeelsele haridusele ülemineku osas. Kriitika on intensiivne ja väärtuspõhine, süüdistades vastaseid ühiskonna lõhestamises, segregatsiooni soodustamises ja Vene inforuumi mõju lubamises. Kompromiss on välistatud, rõhutades, et poliitikud ei tohi "võbelda" ega hakata reforme ümber mõtlema.
2025-05-14
Riigikogu otsuse "Eesti Rahvusringhäälingu tegevusvaldkonna tunnustatud asjatundjatest Eesti Rahvusringhäälingu nõukogu liikmete nimetamine" eelnõu (643 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud neile, kes on Rebase vastu, keda kaitstakse ülekohuse eest, ning laiemalt poliitikutele, kes osalesid kirikute seaduse arutelul. Kriitika on terav ja isiklik, süüdistades vastaseid ebaaususes, varjatud agendas ja krokodillipisarate valamise. Varro Vooglaid on mainitud kriitilises ja võrdlevas kontekstis.
2025-04-09
Kaitseväe korralduse seaduse ja majandusvööndi seaduse muutmise seaduse (merejulgeoleku tugevdamine) eelnõu (565 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja pöördub otseselt kolleegi Raimond Kaljulaidi poole, kes on ilmselt väljendanud muret valitsusliidu leppe ja tulevaste plaanide selguse puudumise pärast. Vastuseis on käsitletud lepitavalt, lubades ammendavaid ja selgeid vastuseid koalitsioonileppe osas paari kuu jooksul.
2025-03-26
Kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse eelnõu (570 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Moskva kirik ja selle juhtkond, keda nimetatakse vaenuliku mõjutustegevuse kandjateks ja Kremli käsilasteks. Kriitika on suunatud ka saalis olevatele Vene mõjuagentidele ja piiskop Margo Lepiskile, kes keeldub sidemete katkestamisest agressorkirikuga. Vastuseis on eksistentsiaalne ja poliitiline, kus kompromiss on kategooriliselt välistatud, kuna seda peetakse nõrkuseks.
2025-03-11
Peaministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sh ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmeid on ebapiisavalt.
2025-02-25
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Venemaa kui agressorriigi ja Kremli mõjutustegevuse vastu, mis kasutab oma kodanikke ja mittekodanikke geopoliitilisel malelaual. Moskva kirikut käsitletakse otseselt kui Vene eriteenistuste instrumenti, millega ei ole midagi arutada. Otseseid poliitilisi vastaseid ei rünnata isiklikult, vaid rõhutatakse vajadust leida ühisosa.
2025-02-11
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Opositsiooni suhtes on seisukoht äärmiselt kriitiline ja hukkamõistev. Vastaseid rünnatakse nende varasema kriminaalse korruptsiooni eest karistamise tõttu, tembeldades neid silmakirjalikuks peaministri umbusaldamise katse tõttu. Rünnak on intensiivne ja moraalne, mitte ainult poliitiline.
2025-01-22
Riigikogu avalduse "Gruusia rahva toetuseks" eelnõu (564 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Venemaa Föderatsioon ja Putini režiim, keda kritiseeritakse tugevalt imperialistliku tahte ja sõjalise invasiooni eest Gruusiasse. Režiimi eesmärki taastada Vene impeerium käsitletakse kui ohtu vabadust armastavatele rahvastele. Kodumaiste vastaste suhtes puudub otsene kriitika, kuid kahtluse alla seatakse avalduse vastuvõtmise praktiline väärtus.
2024-12-11
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on EKRE ja Keskerakond, kelle kriitikat peetakse oodatavaks ja ebaadekvaatseks. Kõneleja lükkab vastaste väited halvast elujärjest tagasi, rõhutades, et Eesti rahvas pole kunagi nii hästi elanud kui praegu. Kriitika on pigem iseloomustav ("nutt ja hala") kui poliitiliselt detailne.
2024-12-04
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel konfliktijärgsel rahuvalveoperatsioonil Liibanonis, Iisraelis, Egiptuses, Jordaanias ja Süürias" eelnõu (486 OE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud Mart Helmele ja tema väitele, et Eesti sõdurid on palgasõdurid, mida kõneleja peab au teotamiseks ja isiklikult solvavaks. Kriitika on intensiivne ja väärtuspõhine, rõhutades, et sõdurid teenivad rahvast ja riiki, mitte raha. Samuti kritiseeritakse USA president Joe Bidenit Afganistanist väljatuleku halva juhtimise eest.
2024-12-04
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsiooni missioonil Iraagis" eelnõu (478 OE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Puudub igasugune kriitika või vastuseis; kõneleja märgib, et eelnõu kohta ei esitatud ühtegi muudatusettepanekut. Vastupidi, rõhutatakse, et riigikaitsekomisjon kiitis eelnõu heaks konsensuslikult, viidates vastuseisu puudumisele.
2024-12-04
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel rahvusvahelisel sõjalisel operatsioonil Inherent Resolve" eelnõu (477 OE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastaseid kritiseeritakse segaduse tekitamise eest operatsiooni geograafilise ulatuse osas, tuues sisse ebaolulisi teemasid nagu Ukraina ja Süüria. Teine esineja lükkab teravalt ümber kaudsed süüdistused rahvusvahelise õiguse rikkumises, rõhutades, et Eesti sõdur võitleb alati Eesti huvide eest. Kriitika on suunatud faktide moonutamisele ja poliitilise selguse puudumisele.
2024-11-06
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsiooni või selle liikmesriigi, Euroopa Liidu või Ühinenud Rahvaste Organisatsiooni juhitaval muul rahvusvahelisel sõjalisel operatsioonil sellesse esmakordsel panustamisel" eelnõu (479 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud härra Vooglaiule, kelle seisukohti sõjaliste operatsioonide eesmärkide osas otseselt ümber lükatakse. Kriitika on sisuline ja väärtuspõhine, rõhutades, et Eesti sõdurid võitlevad alati Eesti ja liitlassuhete eest, mitte lihtsalt võitlemise pärast. Kõneleja kaitseb Riigikogu ja riigikaitsekomisjoni pädevust ja kasutatud menetlust.
2024-11-06
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsiooni missioonil Iraagis" eelnõu (478 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu või kriitikat poliitiliste oponentide suhtes ei esine, kuid kõneleja väljendab nõutust teema fookusest kõrvale kaldumise (Süüria mainimine) pärast. Kriitika on suunatud pigem ebatäpsete faktide või ebaoluliste teemade sissetoomise vastu debatti.
2024-11-06
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel rahvusvahelisel sõjalisel operatsioonil Inherent Resolve" eelnõu (477 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on minimaalne ja suunatud vaid härra Poolametsa retoorilisele küsimusele, millele vastatakse ajaloolise viitega. Puudub intensiivne poliitiline kriitika või rünnak vastasparteide või -rühmade poliitiliste seisukohtade vastu eelnõu teemal.
2024-11-05
Ülevaade Vabariigi Valitsuse tegevusest Euroopa Liidu poliitika teostamisel

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamised kriitika objektid on Ungari valitsus ja selle Kremli-meelsus, mida peetakse Euroopa lõhestamise ohuks, ning mille suhtes väljendati Budapestis otsekohest pettumust. Sisepoliitiliselt kritiseeriti teravalt Mart Helmet tema seisukohtade pärast Ukraina sõja ja Eesti julgeoleku teemal, nimetades neid "kohatuks" ja "rumaluseks". Kriitika on valdavalt väärtuspõhine ja julgeolekupoliitiline.
2024-10-23
Siseministri poliitiline avaldus sisejulgeoleku teemal

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Moskva Patriarhaadi alluvuses tegutsev õigeusukirik Eestis, mida kritiseeritakse teravalt kui vaenuliku riigi mõjutustööriista. Kriitika on intensiivne ja ideoloogiline, rõhutades, et see organisatsioon tuleb Eestis viivitamata lõpetada. Samuti kritiseeritakse kaudselt Siseministrit pikaajalise strateegia puudumise eest.
2024-09-25
Karistusseadustiku muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (sanktsiooniväärteod) eelnõu (441 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Ungari ja Viktor Orbáni vastu, keda nimetatakse "Kremli juturobotiks" sanktsioonipakettide vastutöötamise eest. Venemaad ja Valgevenet käsitletakse kui autoritaarseid agressorriike, kelle äri korrumpeerib ärimehi, ametnikke ja poliitikuid, rünnates seeläbi õigusriiki.
2024-09-25
Regionaal- ja põllumajandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse prioriteetidele ühistranspordireformi elluviimisel, kritiseerides raudtee-ehituse suunamist Haapsallu Pärnu asemel. Kriitika on poliitika- ja strateegiapõhine, seades kahtluse alla Rail Balticu eesmärkide täitmise.
2024-09-25
Hädaolukorra seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (426 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud neile, kes üritavad riigikaitset poliitiliselt ära kasutada ja populismiga tegeleda. Konkreetne kriitika esitati Härra Alleri suunas, kes ei osalenud parandusettepanekute tegemise ajal, viidates protseduurilisele ebakorrektsusele. Kõneleja lükkab tagasi kriitika, mis puudutab Riigikaitsekomisjoni ebakvaliteetset tööd.
2024-09-18
Hädaolukorra seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (426 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud poliitilise vastasrinna ja Isamaa erakonna vastu, keda kritiseeritakse abitusse langemise ja istungi katkestamise ettepaneku eest tehnilise rikke ajal. Ta väljendab isiklikku pettumust kolleeg Priit Sibulaga seoses nende reaktsiooniga olukorrale. Kriitika on intensiivne ja keskendub vastaste ebakompetentsusele kriisiolukorras.
2024-09-11
Finantsinspektsiooni seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (422 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud autoritaarsete režiimide ja nende eriteenistuste (Venemaa, Hiina, Iraan) küberrünnakutele, keda peetakse pidevaks ohuks lääne eluviisile. Kodumaist poliitilist vastast otseselt ei kritiseerita, kuid kutsutakse minister Liisa Pakostali üles näitama "mehemeelt" küberkaitse arendamisel, mis viitab vajadusele suurema poliitilise tahte järele.
2024-09-11
Kaitseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud kaitseministri (või ministeeriumi) liiga kitsale fookusele, mis keskendub traditsioonilisele sõjalisele kaitsele (kaitseväeministri roll). Kõneleja nõuab, et kaitseminister tegeleks aktiivselt laiemate julgeolekuohtudega, nagu küberrünnakud ja välisriigi sekkumine. Kriitika on poliitikapõhine ja esitatud küsimuse vormis.
2024-06-13
Eesti Panga 2023. a aruanne

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastandust ei ole, kuid kritiseeritakse kaudselt poliitilist suutmatust saavutada konsensust riigikaitsekulude rahastamise osas. Rõhutatakse, et puudub konsensus nii maksutõusudeks kui ka oluliseks kulude kärpimiseks.
2024-05-16
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud praegusele riiklikule hankepoliitikale, mis laseb kaitse-eelarve rahal (1,6 miljardit eurot) voolata välismaistele tarnijatele (Prantsusmaa, Hispaania, Saksamaa). Samuti esitatakse väljakutse valitsusele ja ettekandjale (kelle kliendid on valitsused) leida lahendusi mürskude ostmiseks vajaliku raha hankimiseks.
2024-05-06
22 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks haridus- ja teadusminister Kristina Kallasele

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud umbusaldusavalduse esitanud poliitiliste jõudude vastu, keda süüdistatakse protsessi väärata püüdmises. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilisele taktikale, mis on suunatud haridusreformi nurjamisele või eritingimuste väljakauplemisele. Kõneleja näeb vastaste eesmärgina tasakaalust välja viimist.
2024-05-06
Riigikogu avalduse "Moskva patriarhaadi kuulutamisest Venemaa Föderatsiooni sõjalist agressiooni toetavaks institutsiooniks" eelnõu (420 AE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Moskva Patriarhaat, keda kritiseeritakse teravalt poliitilistel ja julgeolekukaalutlustel, nimetades seda Kremli eriteenistuste alltöövõtjaks. Vastuseis on absoluutne, nõudes organisatsiooni tegevuse viivitamatut lõpetamist Eestis. Kriitikat laiendatakse ka patriarh Kirillile, keda seostatakse otseselt KGB/FSB-ga ja kes õhutab ususõda lääne vastu.
2024-04-18
Keskkonnakomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tuumaenergia kasutuselevõtmise vajadus ja võimalused Eestis" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid on liiga vähe.
2024-04-10
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele likvideerida ministeeriumide ja teiste valitsusasutuste kodulehtede venekeelsed versioonid" eelnõu (365 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on eelnõu ettekandja, kelle usaldusväärsust ja faktide kontrolli intensiivselt kritiseeritakse. Kriitika on protseduuriline ja faktipõhine, viidates ebatäpsusele väites, et kõik kodulehed on venekeelsed.
2024-04-10
Kaitseliidu seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (335 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastasseis puudub, kuid kõneleja vastandub eelkõnelejate võimalikule liigsele rõhutamisele töö raskusele. Ta kinnitab, et parlamendi töö ongi arutelu ja kompromissi leidmine, mitte "kummitempel".
2024-04-09
Majandus- ja infotehnoloogiaministri ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse poliitikale, mis keskendub välismaisele kvalifitseeritud tööjõule. Kriitika on poliitikaalane, seades kahtluse alla prioriteedid kodumaise tööjõu ümberõppe arvelt.
2024-03-13
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele koostada kuni 2045. aastani ulatuv terviklik riigikaitse arenguvisioon ja sellest lähtuv uus erakorraline riigikaitse arengukava kuni aastani 2034" eelnõu (322 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud EKRE fraktsiooni tekitatud menetlusliku obstruktsiooni vastu, mis koormas päevakordi ja takistas eelnõu edasiliikumist. Ta märgib, et EKRE esitas algselt 50 obstruktsioonilist muudatusettepanekut, mis hiljem tagasi võeti. Samuti mainitakse erimeelsust EKRE esindaja Leo Kunnasega hääletusnõude osas, mis lahendati konsensuslikult.
2024-03-12
Elektroonilise side seaduse ja looduskaitseseaduse muutmise seaduse eelnõu (392 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-02-21
Eesti Vabariigi ja Vene Föderatsiooni lepingu õigusabi ja õigussuhete kohta tsiviil-, perekonna- ja kriminaalasjades denonsseerimise seaduse eelnõu (362 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Venemaa Föderatsioon, mida kirjeldatakse kui autoritaarset, imperiaalsete huvidega ja ebaausat riiki, mis "irvitab meie seaduskuulekuse üle". Kriitika on intensiivne ja väärtuspõhine, keskendudes VF kohtusüsteemi sõltumatuse puudumisele ja lepingute rikkumisele (nt Budapesti memorandum, õigusabi päringutele vastamata jätmine). Kompromiss on välistatud, kuna usaldus VF vastu puudub täielikult.
2024-02-20
Riigikogu avalduse "Venemaa poolt küüditatud laste tagasitoomiseks Ukrainasse" eelnõu (375 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Venemaa Föderatsioon, kelle tegevust Ukrainas (laste küüditamine) kritiseeritakse äärmiselt intensiivselt ja sisu põhjal, nimetades seda 21. sajandi unikaalseks sõjakuriteoks.
2024-02-13
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastuseis on suunatud Venemaale kui agressorile, keda tuleb karistada vara konfiskeerimisega ja sõjakohtuga. Kriitika on suunatud ka liitlaste ja partnerite ebaefektiivsusele lubatud sõjalise abi (mürskude) tarnimisel, mis seab ohtu Ukraina vastupanuvõime.
2024-01-23
Ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otseseid poliitilisi vastaseid ei kritiseerita, kuid esineb kaudne kriitika praeguse olukorra aegluse suhtes, mida sümboliseerib "19. sajandist väljasaamise" vajadus. Peamine fookus on välisel, arvuliselt ülekaalukal vastasel, keda tuleb lüüa tehnoloogia abil.
2024-01-18
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tugevad maakoolid ja tugev koolivõrk" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Tallinna Linnavalitsus, keda süüdistatakse hariduse ebapiisavas toetamises ja eestikeelsele õppele ülemineku takistamises. Kriitika on intensiivne ja viitab poliitilisele manipulatsioonile, mis väljendub "Itaalia laadi streigi" kasutamises.
2024-01-16
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele eemaldada nn. Pronkssõduri kuju avalikust ruumist" eelnõu (104 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Riigikogu liikmed, kes presenteerivad okupatsioonivõimu sümboleid, ja EKRE esindaja, kes eitas Venemaa agressiooni Ukrainas. Kriitika on intensiivne ja suunatud nii väärtuspõhisele käitumisele kui ka faktide eitamisele.