Kuude kaupa: Priit Sibul

Kokku kuid: 19

Täielikult profileeritud: 19

10.2025

11 Sõnavõtud

Kõne on otsene väljakutse menetluse eest vastutajale, mitte koostöö või kompromissi otsimine. Ebapiisav andmestik.
09.2025

31 Sõnavõtud

Andmeid napib. Kõned keskenduvad peamiselt ministrite ja ametnike vastutusele võtmisele ning vigade väljatoomisele, mitte koostööle või kompromisside otsimisele.
06.2025

21 Sõnavõtud

Koostööstiil on pigem opositsiooniline, keskendudes eelnõude kriitikale ja muudatusettepanekute esitamisele. Tunnustab küll keskkonnakomisjoni esimehe ettepanekut lugemine katkestada, kuid suures osas tegutseb kriitilise seadusandjana, kes ei toeta eelnõusid, mis tema hinnangul on põhimõtteliselt vigased (nt kirikuseadus).
05.2025

20 Sõnavõtud

Näitab koostööd kolleegidega (Rain Epler, Varro Vooglaid) arupärimiste ja arutelude raames. Tunnustab positiivseid samme (nt Võru lasketiiru asukoht Tartust eemal) ja toetab kohalike aktivistide (Ilmar Tagel, Anne Vasarik) murede esiletoomist. On valmis tunnustama ministri õiget suunda relvaseaduse muudatuste osas.
04.2025

8 Sõnavõtud

Siseriiklikus kontekstis on stiil vastanduv ja nõuab valitsuselt selgust, kuid rahvusvahelisel tasandil toetab kõneleja koostööd Euroopa partneritega ühiste murede (piirivalve) lahendamisel ja Euroopa Liidu vahendite kaasamisel. Ta rõhutab, et Euroopa vahendite kaasamine on "igati mõistlik".
03.2025

15 Sõnavõtud

Töötab Isamaa fraktsiooni nimel, esitades eelnõusid ja arupärimisi (nt koos Rain Epleriga). Ta viitab positiivsele erakondadeülesele arusaamale riigikaitsekomisjonis reservväelaste toetuse tõstmise vajadusest, näidates valmisolekut koostööks julgeolekuküsimustes.
02.2025

14 Sõnavõtud

Kõneleja mainib Isamaa fraktsiooni ettepanekut energiapoliitika eesmärkide muutmiseks, mis viitab fraktsioonipõhisele koostööle. Välispoliitika kontekstis rõhutab ta Põhjala-Balti riikide tihenenud koostööd ja julgeolekualast ühtsust. Puuduvad andmed sisepoliitilise kompromissi otsimise kohta valitsusega.
01.2025

12 Sõnavõtud

Koostööstiil on fraktsioonikeskne, paludes Isamaa fraktsiooni nimel vaheaega ja esitades arupärimisi koos fraktsioonikaaslastega (Solman, Kokk, Seeder, Maastik). Viitab oma seisukohtade põhjendamisel Kaitseväe juhataja sõjalisele nõuandele. Kuigi kõneleja alustab Raimond Kaljulaidi tänamisega, pöördub ta kiiresti ajaloolise kriitika juurde.
12.2024

8 Sõnavõtud

Kõneleja viitab koostöövõimalustele ja konsensusele, märkides, et Isamaa ettepanekut halduskoormuse vähendamiseks toetasid nii Eesti 200 kui ka Kaubanduskoda. See näitab valmisolekut toetada laiapõhjalist poliitilist konsensust, isegi kui komisjon seda lõpuks ei järginud. Koostööstiil on pragmaatiline ja poliitilistest liinidest ülenev, kui eesmärk on halduskoormuse vähendamine.
11.2024

27 Sõnavõtud

Kõneleja tegutseb Isamaa fraktsiooni liikmena, kuid rõhutab oma sõltumatust ja isiklike seisukohtade (nt abordi teemal) äärmuslikkust võrreldes fraktsiooniga. Ta teeb koostööd teiste opositsioonisaadikutega (nt Varro Vooglaid) ja tänab neid oluliste teemade tõstatamise eest. Ta palub fraktsiooni nimel hääletada muudatusettepanekute poolt.
10.2024

15 Sõnavõtud

Puuduvad tõendid koostöö või kompromissivalmiduse kohta valitsusliikmetega; kõneleja keskendub ministrite otsesele vaidlustamisele ja kritiseerimisele. Koostööalase tegevuse asemel rõhutatakse varasemaid erimeelsusi ja jäika vastuseisu valitsuse poliitikale.
09.2024

11 Sõnavõtud

Kõneleja tegutseb opositsiooniliselt, kritiseerides valitsuse otsuseid ja menetlusi. Puudub otsene viide erakondadevahelisele kompromissile, kuid kõneleja toob esile valitsuse poolt eiratud mured, mida välised organisatsioonid (nt ITL, perearstid, tervisekeskuste liit) on tõstatanud direktiivi ülevõtmise käigus.
07.2024

10 Sõnavõtud

Kõnedest ei selgu valmidust kompromissideks või koostööks valitseva koalitsiooniga, vaid keskendutakse nende tegevuse teravale kritiseerimisele. Viidatakse kolleegide (nt Jaak Valge) seisukohtadele ja eelmiste koalitsioonide (Kaja Kallase valitsused) ebastabiilsele poliitikale, et rõhutada praeguse valitsuse ebausaldusväärsust.
06.2024

15 Sõnavõtud

Koostööstiil on pigem vastanduv; kritiseerib valitsuse suutmatust saavutada konsensust enne eelnõude esitamist ja komisjoni tegevust opositsiooni ettepanekute käsitlemisel. Viitab vajadusele, et opositsioonierakonnad (Isamaa) arutaksid oma ettepanekud fraktsioonis läbi, kuid ei näita avatust koalitsiooniga kompromisside leidmiseks.
05.2024

14 Sõnavõtud

Kõneleja tegutseb peamiselt vastanduva rolli kaudu, nõudes parlamendi juhatuse kokkukutsumist ja päevakorrapunkti eemaldamist usulistel kaalutlustel. Ta viitab Isamaa fraktsiooni sisemistele aruteludele, kuid ei maini laiapõhjalist erakondadeülest koostööd. Ta tunnustab teksti paranemist, kuid see ei viita otsesele koostööle valitsusega.
04.2024

13 Sõnavõtud

Kõneleja tunnustab kolleegide initsiatiive (nt Urmas) ja otsib lahendusi, küsides, mida poliitikutena peaks tegema ühiskondlike probleemide lahendamiseks. Ta püüab leida ühist arusaama toidujulgeoleku ja maaelu väärtustamise teemadel, kuid on samas kriitiline valitsuse ebaefektiivsete lahenduste suhtes.
03.2024

8 Sõnavõtud

Kõneleja hindab sisulist arutelu parlamendis ja väljendab tänu ministritele debati eest, kuid tema peamine koostöö väljendub arupärimiste esitamises koos teiste kolleegidega (viis saadikut). Ta on valmis kuulama Riigikontrolöri arvamust ja kasutab seda oma argumentatsiooni toetuseks, kuid on kriitiline Kultuurikomisjoni püüdluste suhtes arupärimist tagasi võtta.
02.2024

17 Sõnavõtud

Kõneleja otsib toetust Riigikogu aseesimehelt Toomas Kivimäelt, paludes tungivalt arupärimise arutamist ja lootes tema mõistvale suhtumisele. Ta viitab kolleegide varasemale kaasamõtlemisele kultuuriteemadel, kuid üldiselt on esinemised suunatud valitsuse poliitika vaidlustamisele ja kriitikale.
01.2024

13 Sõnavõtud

Kõneleja tegutseb opositsioonifraktsiooni raames, esitades arupärimisi Isamaa fraktsiooni kolleegide (Jaanus Karilaid, Helir-Valdor Seeder, Andres Metsoja, Aivar Kokk) nimel. Ta tunnistab, et mõistab probleeme ministritega ühtviisi (nt läbipaistvuse küsimus), kuid rõhutab siiski kuritarvitamise olemasolu.