Kuude kaupa: Marek Reinaas

Kokku kuid: 14

Täielikult profileeritud: 14

10.2025

3 Sõnavõtud

Otseseid poliitilisi vastaseid ei kritiseerita, vaid kriitika on suunatud majanduse struktuursetele probleemidele. Eelkõige heidetakse ette liigset sõltuvust kohalikule turule suunatud tegevusest, nagu kinnisvaraarendus ja pangandus, mis moodustavad ebaproportsionaalselt suure osa kogukasumist.
09.2025

4 Sõnavõtud

Puudub otsene vastuseis või kriitika teiste poliitikute või rühmade suhtes; kõneleja keskendub konsensuslike otsuste ja menetluskäigu edastamisele. Kriitika asemel rõhutatakse, et Eestis on välisriigi subsiidiumitega seotud juhtumeid äärmiselt vähe või üldse mitte.
06.2025

17 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud nii varasemale valitsusele (Konkurentsidirektiivi 6-aastane viivitus) kui ka praegusele opositsioonile. Ta kritiseerib Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsiooni muudatusettepanekut Konkurentsiseaduses ja nimetab Lauri Läänemetsa käitumist istungil "parlamentaarseks kiusuks". Kõneleja lükkab kategooriliselt tagasi süüdistused, nagu nõrgestaks uus seadus Konkurentsiametit, nimetades neid "jaburaks".
05.2025

7 Sõnavõtud

Peamine vastane on Urmas Reinsalu, kelle majanduslikke ja matemaatilisi väiteid elektrihinna teemal lükatakse teravalt ümber, rõhutades numbrilist ebatäpsust (nt 76 miljardi vs kümnete miljonite arvutuskäik). Samuti korrigeeritakse Varro Vooglaiu fakte erakondade juhatuste soolise koosseisu kohta. Kriitika on peamiselt faktipõhine ja keskendub vastaste ebatäpsustele.
04.2025

4 Sõnavõtud

Peamine vastuseis on suunatud härra Grünthali esitatud taksoregulatsiooni eelnõule, mida peetakse ebavajalikuks ja ebatõhusaks. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, rõhutades, et eelnõu püüab lahendada järelevalveprobleeme või dubleerib juba kehtivaid seadusi. Majanduskomisjon tegi ettepaneku eelnõu tagasi lükata, mis võeti vastu hääletustulemusega 5 poolt ja 3 vastu.
02.2025

3 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud pigem ebaselgetele või ebapiisavatele tegevustele, nõudes konkreetseid ettepanekuid laste spordis osalemise suurendamiseks. Samuti kritiseeritakse kaudselt üldist passiivsust ja halamist majandusolukorra taustal. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, mitte isiklik.
12.2024

4 Sõnavõtud

Peamine kriitika on suunatud Isamaa erakonnale ja selle liikmetele (Aivar Kokk, Urmas Reinsalu). Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes numbritega žongleerimisele ja nulleelarve kontseptsiooni valesti mõistmisele. Reinsalu kritiseeritakse ka potentsiaalse silmakirjalikkuse eest, kuna ta kiitis Ukraina toetamist 100 miljoniga, kuid võib eelarve vastu hääletada.
11.2024

9 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud eelkõige riigi strateegilise planeerimise ja eelarve mõõdikute kvaliteedi vastu, mida ta peab jaburaks ja naeruväärseks. Ta viitab ka kulupõhise eelarve "ortodokssetele fännidele" kui vastanduvatele jõududele, kes vastanduvad tegevuspõhisele lähenemisele. Konkreetseid poliitilisi vastaseid ta nimepidi ei kritiseeri, vaid keskendub protseduurilistele ja sisulistele vigadele.
10.2024

2 Sõnavõtud

Otseseid vastaseid või parteisid ei kritiseerita nimepidi; kriitika on suunatud pigem varasematele harjumuspärastele riigitegevustele ja bürokraatiale, mis on viinud riigirahanduse tasakaalust välja. Kõneleja kritiseerib harjumusest tehtavaid tegevusi, mille vajalikkust pole küsitud.
09.2024

1 Sõnavõtud

Vastuseisu hoiak puudub; kõneleja rõhutab pigem vastuseisu puudumist, märkides, et muudatusettepanekuid ei esitatud ja komisjoni istungil küsimusi ega kommentaare ei olnud.
06.2024

1 Sõnavõtud

Kõneleja ei kritiseeri ühtegi vastaspoolt ega rühma; vastupidi, ta rõhutab, et rahandusministri ettekandele ei olnud küsimusi ega kommentaare. See viitab täielikule konsensusele ja vastuseisu puudumisele käsitletud teemal. Ebapiisavad andmed vastasseisu iseloomustamiseks.
05.2024

11 Sõnavõtud

Kõneleja ise ei väljenda otsest vastuseisu, vaid edastab neutraalselt kriitikat, mis esitati eelnõule rahanduskomisjonis. Kriitika puudutas eelkõige maksustamise üldfilosoofilisi põhimõtteid, eelarve mõju ja turumajanduse toimimist (Jürgen Ligi seisukohad). Samuti tuuakse esile kriitika eelnõu pihta, et sellega ei kaasnenud mõjude analüüsi.
04.2024

1 Sõnavõtud

Ebapiisavad andmed.
03.2024

2 Sõnavõtud

Otsest vastasseisu ei väljendata, kuid esineja vastab kolleegide (Aivar Sõerd, Rain Epler) poolt tõstatatud küsimustele leppe detailide ja olulisuse kohta. Kriitika on pigem poliitikapõhine ja protseduuriline, keskendudes 12,5% kinnipeetava maksu määra põhjendamisele.