Päevakorrapunktide kaupa: Maris Lauri

Kokku päevakordi: 36

Täielikult profileeritud: 36

2025-10-13
Riigieelarve seaduse ja riigieelarve seaduse muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (736 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Mõlemad kõnelejad on väga kompetentsed eelarve- ja finantsküsimustes, kasutades tehnilist terminoloogiat (tegevuspõhised kuluartiklid, finantstehingud, amortisatsioon). Kõneleja 1 demonstreerib teadmisi eelarve infosüsteemist ja tulemusjuhtimislaudadest, samas kui kõneleja 2 annab didaktilisi selgitusi kulude ja finantstehingute eristamise kohta.
2025-10-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduse tulevik" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust makroökonoomikas ja konkurentsivõime teoorias, kasutades spetsiifilisi termineid nagu konvergents, väärindamine ja tootlikkuse mõõtmise metoodikad. Ta selgitab majandusprotsesse (nt palgataseme ühtlustumine) teoreetiliste alustega, rõhutades teadus- ja arendustegevuse ning innovatsiooni tähtsust. Viidatakse ka arenguseire konverentsil esitatud ettekandele (Christian Fjäderi).
2025-09-17
Vabariigi Presidendi poolt välja kuulutamata jäetud rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse ning rahvusvahelise sanktsiooni seaduse muutmise seaduse (640 UA) uuesti arutamine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõrge asjatundlikkus finantsregulatsiooni, rahapesu tõkestamise (RAB) ja andmekaitse õigusruumi (GDPR, õiguskaitseasutuste direktiiv) alal. Esitaja selgitab keerulist pretsedenditut juhtumit, mis puudutab RAB-i päringutele vastamist ja andmete töötlemise õiguslikku alust. Ta käsitleb ka tehnilisi detaile andmekogude arvu ja terviseandmete (apteegitehingud) kaasamist puudutavas diskussioonis.
2025-09-16
Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab üles asjatundlikkust Riigikogu menetlusreeglite osas, selgitades presidendi poolt tagasi saadetud eelnõu edasist hääletusprotseduuri. Samuti on tal teadmisi rahapesu teemalise eelnõu sisust ja vastavate komisjonide (põhiseadus- ja rahanduskomisjon) seisukohtadest.
2025-09-11
Finantsinspektsiooni 2024. aasta aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust finantsregulatsiooni, pangandusjärelevalve ja Eesti finantssüsteemi ajaloolise arengu osas alates taasiseseisvumisest. Kasutatakse spetsiifilisi termineid nagu "pangandusnormatiivid," "positiivne krediidiregister" ja "süsteemsed probleemid." Finantsinspektsiooni rolli selgitamiseks kasutatakse autoriteetset meditsiinilist paralleeli ("arst, kes hindab, kontrollib, nõustab ja vajadusel sekkub").
2025-06-18
Krediiditeabe jagamise seaduse eelnõu (652 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab asjatundlikkust finantsregulatsiooni ja krediiditeabe jagamise valdkonnas, käsitledes registri hõlmatust (inkassofirmade välistamine) ja eesmärke (liigse laenamise ennetamine). Esitatakse konkreetseid detaile, nagu eraisikutelt saadud laenude välistamine registrist ja hinnanguline miljon lepingut registris. Samuti on teadmisi seaduse mõjust tarbijakrediidi väljastamisele.
2025-06-17
Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse ning rahvusvahelise sanktsiooni seaduse muutmise seaduse eelnõu (640 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust rahapesu tõkestamise (AML) valdkonnas, eristades juhtumianalüüsi ja strateegilist analüüsi ning selgitades RAB-i tuumikülesandeid. Ta kasutab tehnilisi termineid nagu "pseudonüümimine" ja "depseudonüümimine" ning viitab spetsiifilistele õigusaktidele (isikuandmete kaitse üldmäärus, Riigikohtu lahendid). Ekspertiis hõlmab ka andmekaitse ja õigusloome protseduuride detailset tundmist, selgitades muudatuste vajadust määruse tasemelt seaduse tasemele viimisel.
2025-06-11
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise ning julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (645 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib kõrget asjatundlikkust seadusandlikus menetluses, eriti Riigikogu kodu- ja töökorra seaduse osas, viidates konkreetsetele paragrahvidele (nt § 154) muudatusettepanekute tagasilükkamise põhjendamisel. Ta on kursis Rahandusministeeriumi prognoosidega maksukoormuse kohta ja esitab detailsed ülevaated huvigruppide (nt Teenusmajanduse Koda, Kaubandus-Tööstuskoda) tagasisidest.
2025-06-10
Riigikohtu esimehe ülevaade kohtukorralduse, õigusemõistmise ja seaduste ühetaolise kohaldamise kohta

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Esineja demonstreerib spetsiifilist teadlikkust põhiseadusõiguse ja kohtukorralduse valdkonnas, kasutades tehnilisi termineid nagu "eelarveline sõltumatus" ja "põhiseaduspärasus". Teadmiste kinnitamiseks viitab ta konkreetsetele õigusautoriteetidele (härra Pikamäele), kelle seisukohad on vastuolus menetluses oleva eelnõuga.
2025-05-20
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse, julgeolekumaksu seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (645 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõnelejad näitavad asjatundlikkust maksupoliitika terminoloogias (astmeline tulumaks, maksuküür, maksuvabastus) ja Riigikogu menetlusprotseduurides. Esimene kõneleja demonstreerib autoriteeti rahanduskomisjoni töö ja hääletustulemuste esitamisel. Teine kõneleja selgitab maksukoormuse muutuste mõju erinevatele sissetulekugruppidele.
2025-05-20
Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (640 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab asjatundlikkust rahapesu tõkestamise seadusandluse ja andmeanalüüsi tehniliste aspektide osas, kasutades termineid nagu "andmete massina analüüs" ja "pseudonüümima". Ekspertiis on seotud Rahanduskomisjoni töö ja Rahapesu Andmebüroo (RAB) funktsioonidega, tuginedes ministri ja RAB juhi selgitustele.
2025-05-15
Riigieelarve seaduse Eesti Vabariigi põhiseadusega kooskõlla viimise seaduse eelnõu (580 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib asjatundlikkust Riigikogu töökorralduse ja rahanduskomisjoni protseduuride osas, esitades täpse ülevaate arutelu käigust ja hääletustulemustest. Sisuline teema on riigieelarve seaduse vastavus põhiseadusele, mille osas edastatakse valitsuse seisukoht olemasoleva seaduspildi piisavusest.
2025-05-08
Julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (595 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Esitatakse detailne ülevaade Rahanduskomisjoni istungist, näidates asjatundlikkust parlamendi protseduurides ja maksupoliitika detailides. Kasutatakse tehnilisi termineid nagu asendav tulu, jaotatud kasum ja konkreetsed maksumäärad (24% füüsiliste isikute tulumaks). Asjatundlikkus ilmneb ka valitsuse seisukoha edastamisel uute maksude mõju kohta erinevatele sissetulekugruppidele.
2025-03-20
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele sulgeda Eesti Vabariigi ja Vene Föderatsiooni ajutine kontrolljoon" eelnõu (562 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab asjatundlikkust riikliku julgeoleku, piirihalduse ja regionaalse julgeolekupoliitika vallas, tuues võrdluseks Soome, Läti ja Leedu piirisulgemise ajastuse hübriidrünnakute kontekstis. Ta rõhutab tehniliste ohuhinnangute ja Venemaa võimalikest vastusammudest tulenevate tagajärgede analüüsi vajalikkust. Ta käsitleb detailseid aspekte, nagu piiripunktide osaline või täielik sulgemine ning liikumisviiside piiramine.
2025-01-16
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (520 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Näitab kõrget asjatundlikkust riigieelarve seaduse loogika, tegevuspõhise eelarve ja Riigikogu menetlusnormide osas. Kasutab teadmisi, et kritiseerida vastase eelnõu sisu puudumist ja selgitab, miks eelarve on oma olemuselt keeruline ja nõuab süvenemist. Viitab Rahandusministeeriumi tööle ja varasematele eelarveprobleemidele seoses eesmärkide saavutamisega.
2024-12-17
Riigieelarve seaduse Eesti Vabariigi põhiseadusega kooskõlla viimise seaduse eelnõu (525 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Näitab sügavat asjatundlikkust riigieelarve baasseaduse, tegevuspõhise eelarvestamise ja seadusandlike muudatuste (eelnõu 511) osas. Kasutab tehnilisi termineid (majandusliku sisu lõikes, tulemuspõhine eelarve, detailsusnõuded) ja viitab varasematele konsultatsioonidele õiguskantsleri ning riigikontrolöriga. Selgitab detailselt, miks toetuste esitamine juriidiliste isikute kaupa ei ole konkursside tõttu alati võimalik.
2024-12-11
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab autoriteeti riigieelarve ja julgeolekuküsimustes, esitades täpsustatud andmeid kaitsekulude kohta NATO ja Statistikaameti metoodika järgi (3,3% ja 3,5% SKP-st, 1,4 miljardit eurot). Ta selgitab tehniliselt eelarvepuudujäägi katmise meetodeid ja rõhutab, et laen ei ole eelarveline tulu, mis viitab fiskaalpoliitika sügavale mõistmisele. Samuti rõhutatakse vajadust vähendada bürokraatiat ja jaburat aruandlust ettevõtluskeskkonna parandamiseks.
2024-12-04
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Näitab sügavat asjatundlikkust maksunduse, finantsjuhtimise ja seadusandliku menetluse alal, olles pikaajalise kogemusega finantssektoris. Kasutab tehnilisi termineid (topeltmaksustamine, kuritarvitusvastane säte, amortisatsioon) ja selgitab riigieelarve teoreetilisi aluseid, eristades laenu tulust. Annab detailseid selgitusi eelnõu muudatuste (nt konsolideeritud aruanded, kvartaalne maksustamine) ja nende majandusliku loogika kohta.
2024-11-13
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab sügavat asjatundlikkust riigieelarve menetlemise ja vormi osas, viidates Põhiseaduse § 116 nõuetele, mis puudutavad tuluallikate näitamist kulude suurendamisel. Eristab tehniliselt kulu- ja tegevuspõhist eelarvet ning teab arengukavade arvu (17) ja nende arutelu Riigikogus. Rõhutab, et eelarve seadusega ei saa muuta teisi seadusi, viidates Riigikogu otsuse eelnõu kasutamise vajadusele.
2024-11-13
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (511 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Näitab kõrget asjatundlikkust riigieelarve seaduse ja eelarvemenetluse alal, kasutades spetsiifilist terminoloogiat (nt tegevuspõhine eelarve, ülekantavad vahendid, kululaed). Tugineb autoriteetide (Riigikontroll, Õiguskantsler, Rahandusministeerium) seisukohtadele ja viitab detailsetele komisjoni aruteludele, näidates sügavat teadmiste taset. Selgitab keerulisi seoseid mõõdikute, eesmärkide ja rahaeraldiste vahel, tunnistades samas nende praegust segasust.
2024-11-06
Ülevaade riigi vara kasutamisest ja säilimisest 2023.–2024. aastal. Viis aastat tegevuspõhist riigieelarvet: reformi tulemused ja vajalikud edasised otsused

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust riigi rahanduse ja eelarvestamise metoodikate (kulu-, tegevus- ja tulemuspõhisus) vallas, eristades nende väärtusi ja rakenduslikke probleeme. Ta viitab oma pikaajalisele kogemusele Rahanduskomisjonis ja väidab end olevat üks vähesemaid Riigikogu liikmeid, kes on kõik eelarved läbi lugenud. Ta kasutab tehnilist keelt, et selgitada raamatupidamisliku arvestuse ja strateegilise juhtimise erinevaid vajadusi.
2024-10-23
29 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks rahandusminister Jürgen Ligile

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab asjatundlikkust Riigikogu tööprotseduuride osas, rõhutades riigieelarve arutelu ja rahanduskomisjoni sisulise töö tähtsust. Ta kritiseerib opositsiooni suutmatust esitada küsimusi eelarve esimesel lugemisel, viidates sellega protseduurilistele puudujääkidele. Samuti on ta teadlik komisjonide tööst ja ministri osalemisest seal.
2024-10-16
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab üles põhjalikku asjatundlikkust maksunduse ja seadusandluse tehnilistes detailides, selgitades Julgeolekumaksu rakendamist eraisikute (pensionid, sambad) ja äriühingute puhul. Ekspertiis hõlmab teadmisi tulumaksuseaduse, mitteresidentide maksustamise ja raamatupidamise seaduse nõuete kohta, eriti seoses kasumi peitmise riskiga (millega arvestatakse prognoosides 20% ulatuses). Lisaks on kõneleja pädev seadusandlikus menetluses ja komisjoni töökorralduses.
2024-10-16
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (511 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib tugevat asjatundlikkust avaliku rahanduse, eelarvemehhanismide ja seadusandliku protseduuri alal, olles Rahanduskomisjoni esindaja. Kasutatakse spetsiifilisi termineid nagu tulemuspõhine ja kulupõhine eelarve, samuti selgitatakse kulude ümberklassifitseerimise paindlikkust (tööjõukulud vs. majandamiskulud). Märgitakse, et eelarve arusaadavus sõltub nii esitusviisist kui ka lugeja teadmistest, tuues näiteks raamatupidamise keerukuse.
2024-09-17
Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab asjatundlikkust põhiseaduslikkuse, seadusloome kvaliteedi ja poliitilise vastutuse teemadel. Eriti rõhutatakse eesti keele selguse ja kvaliteedi olulisust õigusaktides, viidates sellele kui selge mõtlemise märgile. Ta käsitleb Riigikogu vastutust tasakaalustada väga erinevaid ühiskondlikke vajadusi, nagu looduskaitse, haridus, riigikaitse ja majandus.
2024-09-11
Finantsinspektsiooni seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (422 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab üles asjatundlikkust finantsregulatsiooni ja menetlusprotsesside osas, selgitades detailselt Euroopa Liidu digitaalse tegevuskerksuse nõuete sisu ja eesmärke. Kasutatakse tehnilisi termineid nagu "digitaalse tegevuskerksuse nõuded," "küberründed" ja "teabe- ja finantsvara" ning antakse täpne ülevaade muudatusettepanekute olemusest (jõustumise kuupäeva täpsustamine, viited).
2024-06-13
Finantsinspektsiooni 2023. a aruanne

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab üles tugevat asjatundlikkust finantsregulatsiooni ja järelevalve valdkonnas, viidates konkreetsetele eelnõudele (DORA, krüptoturud, krediidiinkasso) ja institutsionaalsetele lahendustele (finantsombudsman). Ta kasutab tehnilist keelt ja rõhutab süsteemi terviklikku katmist järelevalvega, viidates varasemate reguleerimata olukordade tagajärgedele.
2024-06-10
2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib asjatundlikkust riigi rahanduse ja eelarvedistsipliini teemadel, viidates konkreetsetele puudujäägi protsentidele (3%, 5%) ja katmata kulude summale (2 miljardit eurot). Ta rõhutab vajadust järgida seadusest tulenevat eelarve korrashoiu nõuet ning eristab laenu võtmist investeeringuteks ja jooksvate kulude katteks. Asjatundlikkus keskendub kulude kontrollile ja bürokraatia kasvu kriitikale ministeeriumides.
2024-05-30
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas riigina mitte elada võlgu?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab üles suurt asjatundlikkust fiskaalpoliitika, võlahalduse ja eelarvereeglite alal, viidates 1990. aastate aruteludele ja rahvusvahelistele näidetele (Kreeka, Rootsi, Soome). Kasutatakse spetsiifilisi termineid nagu kulupiirang, püsikulude kärbe ja nominaalne SKP kasv. Ekspertiisi kinnitab ka viide varasemale rahandusministri kogemusele Kreeka kriisi ajal.
2024-05-30
Krüptovaraturu seaduse eelnõu (398 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab üles sügavat tehnilist asjatundlikkust finantsregulatsiooni, krüptovaraturgude riskide ja seadusandliku menetluse osas. Kasutatakse detailseid andmeid (nt 650 luba 2021. aastal vs 48 ettevõtet praegu) ning viidatakse spetsiifilistele muudatusettepanekute numbritele ja nende sisu aruteludele komisjonis. Ekspertiis hõlmab nii Eesti õigussüsteemi eripärasid (ettevõtete juhtimistasand) kui ka EL-i määruste kohaldamist.
2024-05-16
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõnelejad demonstreerivad sügavaid teadmisi teadus- ja arendustegevuse rahastamise mudelitest (1+2% SKP kokkulepe), makromajanduslikust stabiilsusest (riigireiting, puudujääk) ja konkurentsiõigusest. Kasutatakse spetsiifilisi termineid nagu "surmaorg" (teaduse ja ettevõtluse vahel) ning rõhutatakse agiilsuse ja nutika toote tähtsust. Esitatakse teadmistepõhiseid seoseid riigi rahanduse ja ettevõtete laenukulu vahel.
2024-05-16
Finantsinspektsiooni seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (422 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ekspertiis on selgelt finantsregulatsiooni ja seadusandliku menetluse valdkonnas, kasutades tehnilisi termineid nagu „tegevuskerksuse tõhustamine“ ja „Euroopa Liidu õiguse ülevõtmine“. Esineja valdab põhjalikult Riigikogu komisjoni tööprotseduure, detailides konsensuslikke otsuseid ja muudatusettepanekute tähtaegu vastavalt kodu- ja töökorra seadusele.
2024-05-15
Sotsiaalhoolekande seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (erihoolekandeteenused ja elukoha aadressi muutmine) eelnõu (421 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab üles teadmisi erihoolekandeteenuste personali struktuuri osas, eristades selgelt hooldajaid ja tegevustöötajaid. Fookus on tööjõu kättesaadavuse ja vajaduse tehnilisel aspektil sotsiaalvaldkonnas.
2024-05-08
Rahandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2022. ja 2023. aastal)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab üles tugevat asjatundlikkust eelarve-, maksu- ja finantspoliitika valdkonnas, kasutades spetsiifilisi termineid nagu SKP, nominaalne SKP kasv, indekseerimine ja kaasfinantseerimine. Ta toetab oma seisukohti finantsloogikaga ("arukas finantsist teeb mõlemat") ja viitab rahvusvahelistele soovitustele, näiteks OECD soovitusele vara maksustamise kohta. Ta analüüsib detailselt fikseeritud kulutuste kasvu probleeme ja Euroopa Liidu vahendite otstarbekust.
2024-05-08
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (391 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib põhjalikku asjatundlikkust Riigikogu menetluskorra ja rahanduskomisjoni töö osas, selgitades eelnõu 391 SE detaile ja muudatusettepanekute sisu. Kasutatakse spetsiifilisi termineid nagu "makromajandusprognoos" ja "katteallikad" ning viidatakse põhiseaduse paragrahvile 100, mis näitab õiguslikku autoriteeti. Ekspertiis on keskendunud eelarvemenetluse juriidilisele ja majanduslikule korrektsusele.
2024-04-09
Krüptovaraturu seaduse eelnõu (398 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab üles kõrget tehnilist asjatundlikkust finantsregulatsiooni ja ühinguõiguse valdkonnas. Ta käsitleb detailselt krüptoturule kehtestatavaid nõudeid, vastutuse määrasid (5–15 miljonit) ning Finantsinspektsiooni ja Rahapesu Andmebüroo (RAB) koostööd. Ekspertiis tugineb Euroopa Liidu määruste ja Eesti äriõiguse spetsiifiliste erinevuste selgitamisele.