Päevakorrapunktide kaupa: Maris Lauri

Kokku päevakordi: 36

Täielikult profileeritud: 36

2025-10-13
Riigieelarve seaduse ja riigieelarve seaduse muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (736 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja 1 rõhutab konsensuslikku tööd rahanduskomisjonis, kus kõik otsused olid konsensuslikud. Kõneleja 2 soovitab kolleegidel asjadest arusaamatuse korral teistelt küsida, viidates avatusele koostööle teadmiste jagamisel teiste valdkondade ekspertidega.
2025-10-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduse tulevik" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja rõhutab koostöö vajadust ettevõtjate ja teadlaste vahel teadus- ja arendustegevuse süvendamiseks, et ületada "auk" teoreetilise ja praktilise poole vahel. Sotsiaalsete probleemide lahendamisel (heitunud inimeste tööturule toomine) näeb ta vajadust laiapõhjalise koostöö järele perekonna, sõprade ja professionaalsete tugistruktuuride vahel.
2025-09-17
Vabariigi Presidendi poolt välja kuulutamata jäetud rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse ning rahvusvahelise sanktsiooni seaduse muutmise seaduse (640 UA) uuesti arutamine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on avatud ja kaasav, rõhutades Rahanduskomisjoni konsensuslikke otsuseid eelnõu tagasisaatmise osas. Ta kutsub kõiki huvitatud osapooli, sealhulgas asutusi ja organisatsioone (nt Finantsinspektsioon), osalema eelnõu uutes aruteludes. Ta märgib, et Rahandusministeeriumil on olemas ettepanekud eelnõu muutmiseks.
2025-09-16
Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on avatud ja konsulteeriv, kuna kõneleja toetub kahe komisjoni (põhiseadus- ja rahanduskomisjon) seisukohtadele. Samuti otsib ta aktiivselt kriitilist sisendit ja tähelepanekuid, et eelnõu edasises menetluses parendada.
2025-09-11
Finantsinspektsiooni 2024. aasta aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Rõhutatakse tugevat institutsioonidevahelist koostööd, eriti finantspettuste vastases võitluses. Mainitakse Finantsinspektsiooni, Eesti Panga, politsei, IT-sektori ja teiste asutuste ühist pingutust lahenduste leidmiseks. See näitab eelistust laiaulatuslikule, sektoriteülesele koostööle.
2025-06-18
Krediiditeabe jagamise seaduse eelnõu (652 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja kaasav, rõhutades, et kõik Rahanduskomisjoni menetluslikud otsused eelnõu osas tehti üksmeelselt. See viitab avatusele kompromissile ja laiapõhjalise toetuse otsimisele seadusandlikus protsessis.
2025-06-17
Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse ning rahvusvahelise sanktsiooni seaduse muutmise seaduse eelnõu (640 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja rõhutab konsensuslikku koostööd Rahanduskomisjonis, märkides, et kõik otsused ja muudatusettepanekud said komisjonis konsensusliku toetuse. Ta tõstab esile tihedat koostööd Rahandusministeeriumi, RAB-i ja Andmekaitse Inspektsiooniga (AKI), mainides, et AKI soovitused andmete kasutusala kitsendamiseks ja seaduse tasemele toomiseks on arvesse võetud.
2025-06-11
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise ning julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (645 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja rõhutab oma rolli komisjoni esindajana, kaitstes komisjonis saavutatud konsensust ja normitehnilisi muudatusi. Ta tunnistab koalitsioonivalitsuste otsuste olemust, mis on paratamatult "koalitsiooni nägu" ja peegeldavad poliitilist tasakaalu.
2025-06-10
Riigikohtu esimehe ülevaade kohtukorralduse, õigusemõistmise ja seaduste ühetaolise kohaldamise kohta

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on lugupidav ja otsib dialoogi kõrgeima kohtuvõimu esindajaga, paludes Riigikohtu esimehelt hinnangut tekkinud juriidilisele dilemmale. See näitab valmisolekut konsulteerida kohtuvõimuga parlamendi keeruliste otsuste lahendamisel.
2025-05-20
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse, julgeolekumaksu seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (645 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on nähtav rahanduskomisjoni menetluses, kus saavutati konsensuslik otsus eelnõu päevakorda panemiseks. Poliitilisel tasandil rõhutatakse valitsuskoalitsiooni sisemist enamust ("kaks parempoolset erakonda") ja nende ühist seismist parema Eesti eest.
2025-05-20
Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (640 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja kaasav, rõhutades, et kõik komisjoni otsused olid üksmeelsed. Koostöö hõlmas valitsuse esindajate (minister Jürgen Ligi) ja ametiasutuste (Rahapesu Andmebüroo juht Matis Mäeker) ekspertide kaasamist arutelusse.
2025-05-15
Riigieelarve seaduse Eesti Vabariigi põhiseadusega kooskõlla viimise seaduse eelnõu (580 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil näitab konsensuslikkust protseduurilistes küsimustes, nagu eelnõu päevakorda võtmine ja juhtivkomisjoni esindaja määramine. Sisulises küsimuses (tagasilükkamise ettepanek) saavutati tugev enamus, kuid mitte täielik konsensus.
2025-05-08
Julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (595 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Protseduurilised otsused komisjonis (nt eelnõu päevakorda võtmine ja esindaja määramine) tehti konsensuslikult. Sisuline koostöö eelnõu toetamisel puudus, kuna ettepanek eelnõu tagasi lükata võeti vastu 6 poolt- ja 2 vastuhäälega. Opositsioon väljendas soovi eelnõusid ühendada, mis viitab avatusele koostööks.
2025-03-20
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele sulgeda Eesti Vabariigi ja Vene Föderatsiooni ajutine kontrolljoon" eelnõu (562 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on nõuandev ja pragmaatiline, kutsudes kolleege üles tegema kaalutletud otsuseid, mis põhinevad valitsuse julgeolekuasutuste koostatud ohuhinnangul. Ta rõhutab vajadust olla igakülgselt valmis vastusammudeks, mis eeldab valitsusasutuste ja Riigikogu koostööd.
2025-01-16
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (520 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Rõhutab vajadust kaasata riigieelarve seaduse muutmisesse laialdaselt huvigruppe ja eelarve kasutajaid, viidates valitsuse põhjalikule ettevalmistusele. Konkreetse opositsiooni eelnõu osas puudub igasugune koostöövalmidus, kuna see ei ole piisavalt sisuline. Kutsub üles tõsisele diskussioonile komisjonides vastutustundlikkuse teemal.
2024-12-17
Riigieelarve seaduse Eesti Vabariigi põhiseadusega kooskõlla viimise seaduse eelnõu (525 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Viitab varasemale koostööpakkumisele Keskerakonnale ja Isamaale eelnõu 511 muudatusettepanekute toetamiseks, millest nad keeldusid, näidates avatust sisulisele ühendamisele. Komisjonis saavutati konsensus eelnõu päevakorda võtmise ja esindaja määramise osas, kuid eelnõu tagasilükkamise ettepanek tehti enamuse toetusega (6 poolt, 2 vastu).
2024-12-11
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Koostööd kirjeldatakse kolme osapoole kompromissina valitsuse sees, mis on kooskõlas põhiseadusega. Märgiti ära ka positiivne näide opositsiooni tähelepanujuhtimisest eesti raamatu aasta rahastamise vajadusele, mis viis eelarve muudatuseni. Samas kritiseerib kõneleja opositsiooni fraktsioonisisest infovahetust, viidates komisjonimaterjalide edastamata jätmisele.
2024-12-04
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Töötab tihedalt Rahandusministeeriumiga eelnõu täpsustamisel ja muudatuste ettevalmistamisel. Rõhutab konsensuslikku toetust enamikule komisjoni poolt esitatud muudatusettepanekutele. Kohtus huvigruppidega (nt kaubandus-tööstuskoda, ametiühingud, tööandjate keskliit) ja märgib, et neil puudus vastuseis julgeolekumaksu kehtestamisele.
2024-11-13
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Rõhutab koalitsiooni sisest kompromissi vajalikkust eelarve koostamisel, kuna see peegeldab partnerite ühist arusaama. Peab esmatähtsaks Riigikogu reeglitest kinnipidamist ja õigustab rahanduskomisjoni otsust lükata tagasi ebakorrektsed muudatusettepanekud. Ei viita soovile teha koostööd opositsiooniga, vaid rõhutab nende erinevaid vaateid.
2024-11-13
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (511 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Rõhutab komisjonisisest konsensust ja tihedat koostööd Rahandusministeeriumi, Riigikontrolli ja Õiguskantsleri bürooga muudatuste tehnilise teostatavuse tagamiseks. On avatud tulevastele laiaulatuslikele diskussioonidele eelarve tuleviku üle, kuid lükkab tagasi kiirustades tehtud ja tehniliselt mitteteostatavad muudatusettepanekud.
2024-11-06
Ülevaade riigi vara kasutamisest ja säilimisest 2023.–2024. aastal. Viis aastat tegevuspõhist riigieelarvet: reformi tulemused ja vajalikud edasised otsused

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja rõhutab tungivalt vajadust sisulise koostöö järele opositsiooniga, et parandada eelarvestamise süsteemi ja vältida kiirustamist. Ta kutsub üles ühisele diskussioonile ja asjade paremaks muutmise nimel reaalse koostöö tegemisele.
2024-10-23
29 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks rahandusminister Jürgen Ligile

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja rõhutab, et heas demokraatias peavad nii koalitsioon kui ka opositsioon oma rolli sisuliselt täitma. Otsest koostööd teiste parteidega ei mainita, kuid kutsutakse üles sisulisele tööle komisjonides, mis viitab soovile näha konstruktiivset, ehkki vastanduvat, tööd.
2024-10-16
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Rahanduskomisjonis saavutati menetluslik konsensus eelnõu täiskogu päevakorda võtmise osas, kuid esimese lugemise lõpetamise ettepanek sai jagatud toetuse (5 poolt, 3 vastu). Rahvusvahelisel tasandil rõhutatakse tugevat ja edukat koostööd teiste Balti riikide, Skandinaavia ja Suurbritannia esindajatega, rõhutades meeskonnatöö väärtust. Kodumaiselt kutsub kõneleja üles koostööle ja ühtsusele, et vältida üksteise alandamist ja vastutöötamist.
2024-10-16
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (511 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja rõhutab tugevalt konstruktiivset koostööd Riigikogus ja avatust eelnõu parandamiseks vajaduse korral muudatuste tegemise kaudu. Komisjonis tehtud otsused eelnõu päevakorda võtmise ja esimese lugemise lõpetamise kohta tehti konsensuslikult, mis näitab valmidust erakondadeüleseks koostööks.
2024-09-17
Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja rõhutab tugevalt koostöö, kaasamise ja kompromisside otsimise vajadust, pidades seda põhiseaduslikkuse järgimise aluseks. Ta kutsub üles kuulama teisi, püüdma neid mõista ja mitte nõudma kõikides asjades maksimumi, kui see teistele halba teeb. Koostöö on vajalik ühiskonna tasakaalus hoidmiseks ja sisemise kärisemise vältimiseks.
2024-09-11
Finantsinspektsiooni seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (422 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja kaasav, rõhutades, et kõik menetlusotsused ja muudatusettepanekute arvessevõtmine toimusid rahanduskomisjonis "konsensuslikult". Märgiti ka turuosaliste poole pöördumist arvamuste saamiseks, mis näitab avatust kaasamisele.
2024-06-13
Finantsinspektsiooni 2023. a aruanne

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja rõhutab konstruktiivse koostöö vajadust asjassepuutuvate institutsioonide, ametiasutuste ja erasektori vahel. Ta viitab kollektiivsele nõustumisele Riigikogus sotsiaalkonto teema lahendamise osas, näidates avatust koostööle ja lahenduste leidmisele.
2024-06-10
2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja loodab südamest vastutustundlikkuse ja ühisosa leidmisele eelarvekriisi lahendamisel, kuigi väljendab pessimismi selle tegeliku toimumise suhtes. Ta rõhutab, et eelarvekärped nõuavad laiemat arusaamist ja koostööd kõigis riigiasutustes, ministeeriumides ja omavalitsustes. Koostöö on esitatud kui vastutustundlikkuse ja aususe küsimus.
2024-05-30
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas riigina mitte elada võlgu?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja rõhutab vajadust kiire ja ladusa menetluse järele seoses lisaeelarvega ning loodab, et suuri sõnu tegevad poliitikud ei hakka seda takistama. Kuigi mineviku osas kriitiline, rõhutatakse kolleegidele, et praeguses olukorras tuleb leida tee olukorrast välja ja tegutseda ühiselt Eesti nimel.
2024-05-30
Krüptovaraturu seaduse eelnõu (398 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on pragmaatiline ja konsensuslik komisjoni siseselt, kus mitmed muudatusettepanekud (nt üleminekuperioodi pikendamine 1,5 aastale ja Rahandusministeeriumi ettepanekud) said toetuse. Rõhutatakse, et komisjon arvestas konsensuslikult Rahandusministeeriumi ettevalmistatud muudatusi kaugtuvastamise osas. Samas rõhutatakse komisjoni enamuse seisukohti, mis jäid vähemuse ettepanekutele vastu, näidates kompromissi piire.
2024-05-16
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on tunnustav ja konstruktiivne, kiites eeltööd ja ettekandeid. Väljendatakse lootust, et olulised teemad leiavad edaspidi põhjalikku käsitlust nii Riigikogu komisjonides, ministeeriumides kui ka valitsuse tasandil, mis viitab soovile laiapõhjaliseks poliitiliseks koostööks.
2024-05-16
Finantsinspektsiooni seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (422 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik, rõhutades, et kõik Rahanduskomisjoni otsused langetati üksmeelselt. Samuti rõhutatakse laiapõhjalist koostööd huvigruppidega, keda kutsutakse komisjoni oma seisukohti väljendama ja kinnitama, kas probleemid on lahendatud.
2024-05-15
Sotsiaalhoolekande seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (erihoolekandeteenused ja elukoha aadressi muutmine) eelnõu (421 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on formaalne ja protseduuriline, väljendudes otseses küsimuses ministrile eelnõu esimese lugemise käigus. Kõneleja on avatud dialoogile ja selgituste saamisele seadusloome protsessis.
2024-05-08
Rahandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2022. ja 2023. aastal)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja rõhutab kollektiivse vastutuse tähtsust eelarve korrasoleku eest ja kutsub nii valitsust kui ka opositsiooni vastutustundlikkusele. Koostööstiil on tingimuslik, nõudes kõigilt osapooltelt kiiret tegutsemist ja siirust, et "tulekahju kustutada".
2024-05-08
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (391 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja kompromissialdis, rõhutades, et kõik rahanduskomisjoni otsused eelnõu edasise menetlemise kohta langetati konsensuslikult. Koostööd tehti ka Valitsusega, arvestades nende põhimõttelist toetust ja tingimusi eelnõu muutmiseks, et lisada majandusprognoosiga arvestamise nõue.
2024-04-09
Krüptovaraturu seaduse eelnõu (398 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on institutsionaalne, rõhutades komisjonisisest konsensust (otsused võeti vastu 8 poolthäälega) ja head koostööd Finantsinspektsiooni ning Rahapesu Andmebüroo vahel. Kõneleja ise on komisjoni poolt määratud esindajaks, mis näitab usaldust tema vastu kolleegide seas.