Kuude kaupa: Rene Kokk

Kokku kuid: 11

Täielikult profileeritud: 11

12.2024

15 Sõnavõtud

Rõhutatakse tugevalt maapiirkondade olukorda, eriti seoses automaksu ja transpordivõimaluste puudumisega linnadega võrreldes. Kasutatakse ka regionaalset näidet Ikla piiripunktist, et illustreerida aktsiisipoliitika mõju piirikaubandusele Lätiga ja alkoholi tarbimise põranda alla viimist.
11.2024

18 Sõnavõtud

Tugev regionaalne fookus, eriti Vana-Vigala Tehnika- ja Tööstuskooli sulgemise teemal, rõhutades selle küsimuse suurt regionaalset tähtsust Rapla maakonnale ja Märjamaa vallale. Kritiseerib riigi lähenemist, mis lükkab kulud kohalike omavalitsuste kaela.
10.2024

24 Sõnavõtud

Kuigi fookus on riiklikel teemadel (teedevõrk, eelarve), on tugev regionaalne rõhuasetus Tartu vangla välisvangide majutamise plaanidele ja Vana-Vigala tehnoloogiakooli sulgemise vastustamisele. Ta rõhutab vajadust tagada majanduse vereringe igasse Eesti punkti ja kutsub ministrit üles Tartus kohalike inimestega kohtuma.
09.2024

14 Sõnavõtud

Keskendub tugevalt Eesti siseriiklikele probleemidele, nagu põllumeeste kahjude hüvitamine ja Eesti maa omandamise küsimused. Mainib spetsiifilisi kohti nagu Lihula ja Enefit Poweri tegevust. Rahvusvahelist konteksti kasutatakse peamiselt võrdluseks (Euroopa maahinnad) ja julgeolekuohuna (Soome ja Venemaa/Valgevene kogemus).
07.2024

11 Sõnavõtud

Kõneleja rõhutab tugevalt maapiirkondade ja hajaasustuse probleeme, väites, et automaks survestab just neid inimesi, kellel on halvem transpordi kättesaadavus. Eraldi tuuakse välja põllumehed, väikeettevõtjad, suurpered ja jahimehed, kes vajavad suuremaid sõidukeid. Mainitakse ka Eesti teede taristu puudujääki (4,4 miljardit eurot).
06.2024

9 Sõnavõtud

Tugev regionaalne fookus on maapiirkondade ja linnakeskkonna erinevustel, eriti seoses ühistranspordi kättesaadavuse ja automaksu mõjuga maainimestele. Rõhutatakse, et riigi teenused viiakse järjest kaugemale tõmbekeskustest, mis suurendab maaelanike autokasutuse vajadust. Lisaks käsitletakse rahvusvahelisi teemasid, nagu Rail Balticu ehitus Lätis ja korruptsioon Ukrainas.
05.2024

11 Sõnavõtud

Fookus on riiklikel teemadel, eriti kohalike omavalitsuste rahastamisel ja autonoomial seoses maamaksuga, kritiseerides riigi poolt kohustuste andmist ilma rahastuseta. Samuti rõhutatakse kodumaise toidutootmise ja toidujulgeoleku olulisust, soovitades konsulteerida maaelukomisjoniga. Käsitletakse ka Euroopa Liidu tasandi keskkonnakaitse eesmärke (30% kaitseala).
04.2024

14 Sõnavõtud

Tugev regionaalne fookus on maapiirkondadel ja nende elanike probleemidel, rõhutades teravat erinevust linna ja maa elukeskkonna ning transpordivõimaluste vahel. Ta toob esile, kuidas automaks ja bürokraatia koormavad maapiirkondade ettevõtjaid, põllumehi ja jahimehi. Mainitakse ka konkreetseid peamagistraale (Tallinn–Narva, Tallinn–Tartu, Tallinn–Pärnu–Ikla) seoses transpordiuuendustega.
03.2024

18 Sõnavõtud

Tugev regionaalne fookus on maapiirkondadel ja kohalikel omavalitsustel (KOV). Rõhutatakse teenuste (koolid, transport) liikumist tõmbekeskustesse ja automaksu negatiivset mõju maainimestele, arvestades olematut ühistranspordisüsteemi. Samuti tõstatatakse KOV-ide rahastamise puudujääke seoses riigi poolt peale pandud kohustustega.
02.2024

15 Sõnavõtud

Regionaalne fookus on suunatud maapiirkondade elanike toimetulekule, rõhutades automaksu negatiivset mõju hajaasustusele ja teenuste (nt arstiabi) kättesaadavusele. Kinnisvara piirangute kontekstis mainitakse ka olemasolevaid kitsendusi teatud meresaartel ja Ida-Virumaal, Tartumaal, Põlvamaal ja Võrumaal.
01.2024

26 Sõnavõtud

Fookus on tugevalt riiklikul taristul, eriti Rail Balticu projektil, mille puhul rõhutatakse probleeme maa omandamise ja vananenud tehnoloogiaga. Samuti on muret väljendatud Eesti teetaristu alarahastamise ja kodumaise tee-ehitussektori hävitamise pärast. Mainitakse ka Euroopa Liidu tasandi algatusi (ahikütte piiramine, CO-kaubandus) ja nende mõju Eesti tööstusele.