Päevakorrapunktide kaupa: Raimond Kaljulaid

Kokku päevakordi: 51

Täielikult profileeritud: 51

2025-10-09
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (661 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud seadusandliku komisjoni otsusele lükata tagasi ettepanek toiduhinna alandamiseks. Kriitika on protseduuriline, nõudes tagasilükkamise põhjuste avamist ja hääletajate nimede avaldamist protokollist.
2025-10-07
Arupärimine Haridus- ja Teadusministeeriumi eelarve jääkide kohta (nr 805)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsusele tervikuna, keda kritiseeritakse ebapiisavalt läbipaistva ja arusaamatu eelarve eelnõu esitamise eest Riigikogule. Kriitika on protseduuriline ja keskendub valitsuse tegevuse kvaliteedile, mitte isikutele.
2025-10-06
Arupärimine koolitoidu ebapiisava riikliku rahastamise ja sellest tuleneva ebavõrdsuse kohta (nr 797)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Haridusministri vastu, kelle selgitust riigi ja omavalitsuste vastutuse jaotusest peetakse ebaõigeks lähenemiseks. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilisele vastutuse vältimisele ("vastutuse veeretamine"). Vastuseis on protseduuriline ja tulemuspõhine.
2025-10-06
Arupärimine Rootsi kurjategijate Eestisse toomise kohta (nr 803)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud valitsuse ja ministri vastu, kelle kava Rootsi kurjategijate vastuvõtmiseks on kritiseeritud ebapiisava analüüsi ja mainekahju tekitamise eest. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub protseduurilistele puudujääkidele, eriti Välisministeeriumi suutmatuses mõjusid hinnata.
2025-09-23
Arupärimine numbrituvastuskaamerate peatamise kohta (nr 793)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Politsei- ja Piirivalveametile (PPA) seoses numbrituvastuskaamerate kasutamise põhjenduste üldsõnalisusega ja süsteemse kontrolli puudumisega. Minister on protseduuriliselt vaidlustatud seoses selle kontrolli puudumisega, mis on poliitika- ja protseduuripõhine.
2025-09-22
Arupärimine PPA töötajate palkade kohta (nr 780)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud valitsuskoalitsioonile (Eesti 200 ja Reformierakond) ja nende maksupoliitikale. Kriitika on ideoloogiline ja poliitikapõhine, süüdistades valitsust prioriteetide paigast ära olemises ja eesliinitöötajate hülgamises jõukamate kasuks.
2025-09-22
Arupärimine Kopli komando kohta (nr 774)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Keskerakond, keda süüdistatakse 2021. aasta kärpeotsuse tegemises ja fiskaalses vastutustundetus. Kriitika on intensiivne, nimetades Keskerakonna lubadusi "piirituks populismiks" ja nende majandusloogikat vastutustundetuks. Samuti kritiseeritakse Keskerakonna pidevat sotsiaaldemokraatide ründamist kui kulunud plaati.
2025-09-17
Hädaolukorra seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (662 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastasseisu ei väljendata, kuid kõneleja adresseerib õigustatult tõstatatud küsimusi eelnõu menetlemise kiiruse kohta. Samuti pöördutakse ehitus- ja kinnisvaraarenduse ettevõtjate poole, et nad mõistaksid julgeolekuohtudest tingitud lisakulude paratamatust.
2025-09-15
Arupärimine kaitsetööstuse arengu takistamise kohta (nr 783)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud kaitseministrile (Hanno Pevkur) ja Kaitseministeeriumile, heites ette viivitusi, ebakompetentset asjaajamist ja madalate standardite kehtestamist (RKIK juhi keelenõuded). Süüdistused on intensiivsed, viidates, et standardite alandamine võib olla seotud "rohelise tule" andmisega konkreetsele kandidaadile.
2025-09-11
Pühade ja tähtpäevade seaduse muutmise seaduse eelnõu (636 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastast ei kritiseerita, vaid väljendatakse skeptilisust konkreetse seadusandliku algatuse suhtes. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes eelnõu eeldatavale negatiivsele mõjule majandusele. Intensiivsus on mõõdukas ("pigem skeptiline").
2025-09-09
Kaitseministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Reformierakond ja Eesti 200, keda kritiseeritakse kaitsekulude omistamise katse ja finantskontrolli puudujääkide eest. Kriitika on suunatud ka Kaitseministri Hanno Pevkuri vastu, kellele soovitatakse usalduse taastamiseks tagasi astuda. Vastuseis on nii poliitiline (krediidi omistamine) kui ka protseduuriline (järelevalve puudujäägid).
2025-09-08
Arupärimine tuumaenergia arendamise kohta Eestis (nr 786)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane/oht on selgelt identifitseeritud kui idanaaber Venemaa, keda kirjeldatakse kui potentsiaalset vastast. Vastuseis on suunatud igale poliitikale, mis suurendab riigi haavatavust, tuues näiteks Venemaa tahtliku tegevuse Ukraina energiataristu hävitamisel.
2025-09-08
Arupärimine valitsuse sisserände suurendamise plaanide kohta (nr 791)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud majandusringkondade argumentidele, kes rõhutavad tööjõu vajadust ja majanduslikku kasu sisserände kaudu. Kriitika on poliitikapõhine, hoiatades, et lühiajaline kasu ei kaalu üles pikaajalist sotsiaal-majanduslikku kulu, mida Põhjamaade kogemus näitab.
2025-09-08
Arupärimine elutähtsate pangateenuste kadumise kohta maakonnakeskustest (nr 773)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja on kriitiline Ministri tegevuse suhtes, kritiseerides regionaalarengu mõõtmise meetodite ebaselgust ja nõudes konkreetseid numbrilisi eesmärke. Kriitika on suunatud protseduurilisele ja tulemuslikkuse puudumisele, mitte isiklikule tasandile.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja Kaitseministrile, keda süüdistatakse viivitustes, ebakompetentsuses ja riigikaitse kahjustamises. Esineja kritiseerib teravalt Reformierakonda ja koalitsiooni katseid kinni mätsida seaduserikkumise kahtlusi (Konkurentsiseaduse menetlemisel), nõudes vastutust ja asjaolude selgitamist. Kriitika on valdavalt poliitika- ja protseduuripõhine, nõudes juhtimise paranemist.
2025-05-20
Arupärimine elektrienergia tootmisvõimsuste kohta (nr 746)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud neile, kes soovivad energeetika arendamisega edasi minna enne riigikaitsega seotud riskide täielikku analüüsimist. Vastuseis on protseduuriline ja poliitikapõhine, rõhutades puudulikku uurimistööd relvastuse kasutamise osas.
2025-05-19
Arupärimine Eesti keskkonnapoliitika kohta (nr 743)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse keskkonnapoliitika raamistiku ebastabiilsusele ja heitlikkusele, mis tekitab ettevõtjate seas ebakindlust. Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, keskendudes lubaduste ja tegelikkuse pidevale muutumisele.
2025-05-19
Arupärimine loodusobjektide kaitsekorra ebaseadusliku muutmise kohta (nr 738)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud valitsusele ja ministrile, keda kritiseeritakse kaitsekorra muutmise protsessi halva korralduse pärast. Kriitika on suunatud riigi usaldusväärsuse ja tegevuse ebaefektiivsuse vastu, mitte niivõrd poliitika sisule endale.
2025-05-14
Väärtpaberituru seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (588 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud debati kvaliteedile ja teemade ebaotstarbekale laiendamisele. Vastuseis on suunatud neile, kes toovad seaduseelnõu arutellu ebaolulisi sotsiaalseid teemasid (nt transsoolised admiralid), mis ei ole eelnõu sisuga seotud.
2025-05-14
Kaitseministeeriumi juhtimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine kriitika on suunatud Kaitseministrile, keda süüdistatakse lubamatus viivitamises ja ebakompetentsuses seadusandluse rakendamisel. Peaministrit kritiseeritakse nõrga juhtimise eest, kuna ta pole ministrile "punast kaarti" näidanud. Kriitika on intensiivne ja nõuab otseseid personalimuudatusi.
2025-05-06
Arupärimine parvlaevaühenduse tuleviku kohta (nr 739)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Vabariigi Valitsuse või vastutava ministeeriumi vastu, kes lubavad Hiiumaa liine teenindavate laevade suunamist Saaremaa liinile. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, keskendudes ebaõiglasele prioriseerimisele ja selle õigusliku aluse puudumisele.
2025-05-06
Arupärimine Kehtna Kutsehariduskeskuse ja Vana-Vigala Tehnika- ja Teeninduskooli ümberkorraldamise kohta (nr 733)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu ei väljendata, kuid kõneleja seab kahtluse alla puhtalt majanduslikku ratsionaalsust eelistavate "majandusinimese" seisukohad, vastandades neid regionaalarengu vajadustele. Kriitika on suunatud poliitika aluseks olevale filosoofiale, mitte isikutele.
2025-05-06
Arupärimine Rohuküla raudtee rajamise katkestamise kohta (nr 731)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu ei väljendata, kuid esitatakse väljakutse valitsusele (ministrile) seoses avaliku infrastruktuuri haldamise ja korrashoiuga. Kriitika on suunatud tegevusetusele tee taastamisel enne turismihooaega, mis on pigem protseduuriline ja tulemuspõhine.
2025-05-05
Arupärimine maapiirkondade kohta (nr 713)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Not enough data
2025-05-05
Arupärimine sotsiaalhoolekande reformi kohta (nr 720)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastandutakse selgelt kolleegi seisukohale, kes pidas sotsiaalhoolekande reformi täielikuks läbikukkumiseks. Kriitika on suunatud reformi tulemuslikkuse hindamisele, mitte isiklikule tasandile.
2025-05-05
Arupärimine töölepingu seaduse muudatuste ehk juhupalga lepingute kohta (nr 735)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Reformierakonna vastu, keda süüdistatakse sarnaste negatiivsete tagajärgedega reformide algatamises minevikus. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, kahtlustades vastaseid teadlikult töötajate olukorra halvendamises, et teenida "sponsorite huve".
2025-04-09
Kaitseväe korralduse seaduse ja majandusvööndi seaduse muutmise seaduse (merejulgeoleku tugevdamine) eelnõu (565 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsusele, keda süüdistatakse ebapiisavas riigikaitse rahastamises ja selguse puudumises mereväe võimete arendamise ajakava osas. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, nõudes valitsuselt konkreetseid vastuseid ja täielikku arvestamist Kaitseväe sisendiga. Sotsiaaldemokraatide üleskutse valitsusele on esitatud nõudlikul toonil.
2025-03-17
Arupärimine kolmandat aastat rekordmadala sündimuse kohta Eestis (nr 703)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud Kaitseministeeriumi praegusele juhtimisele ja peaministri toetusele minister Hanno Pevkurile. Kriitika on seotud hiljutise skandaaliga, mis on vähendanud usaldust, ning nõuab professionaalse juhi ametisse nimetamist. Kriitika on suunatud valitsuse tegevuse ja juhtimisotsuste vastu.
2025-03-12
Uue valitsuse maksupoliitika

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamised vastased on peaminister ja rahandusminister Ligi. Kriitika on suunatud valitsuse töövõimele ja protseduurilistele rikkumistele (NATO loa puudumine, ministri istungilt ära saatmine). Rünnak on konkreetne ja faktiline, nõudes peaministrilt isiklikku vastutust ja juhiste andmise kinnitamist.
2025-02-12
Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu (537 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otseseid poliitilisi vastaseid ei kritiseerita, kuid kõneleja lükkab ümber seisukohad, et kehtiv õigus on piisav või et lahendus peaks ootama mahukamat KOV reformi eelnõu. Ta rõhutab, et tegemist on kiiresti lahendatava üksikküsimusega, mille viivitamine ei ole õigustatud. Samuti selgitab ta, et sunniraha eesmärk ei ole eelarve täitmine, vastates võimalikule fiskaalpoliitilisele kriitikale.
2025-02-11
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud välisminister Margus Tsahkna vastu, kritiseerides tema puudumist arutelult ja sisepoliitilist rünnakut Sotsiaaldemokraatliku Erakonna esimehe pihta. Kriitika on intensiivne ja osaliselt isiklik, vihjates, et välisminister ei too Eestile kasu ja peaks valitsusest lahkuma. Samuti kritiseeritakse lääne suurriike küünilisuse eest Ukraina küsimuses.
2025-01-21
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele 1,6 miljardi euro maksumuses laskemoona hankimiseks aastatel 2025–2028" eelnõu (540 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Isamaa fraktsioon ja Urmas Reinsalu, keda süüdistatakse kollektiivses vastutuses ja tegematajätmistes kaitsekulutuste ja laskemoona hankimisel. Kriitika on intensiivne ja ulatub poliitilisest ebaõnnestumisest (madalad protsendid) kuni süüdistuseni, et Isamaa valitsusajal lepiti Eesti territooriumi osalise okupeerimisega. Kõneleja lükkab tagasi kõik opositsiooni süüdistused praeguse valitsuse aadressil.
2024-12-04
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel konfliktijärgsel rahuvalveoperatsioonil Liibanonis, Iisraelis, Egiptuses, Jordaanias ja Süürias" eelnõu (486 OE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on EKRE fraktsioon ja selle liikmed (Mart Helme, Varro Vooglaid), keda kritiseeritakse teravalt nii poliitiliste seisukohtade kui ka käitumise pärast. Neid süüdistatakse Eesti julgeolekuhuvide vastases tegevuses, NATO koostöö õõnestamises ning Kremli narratiivide kordamises. Vastandumine on intensiivne ja kompromiss on välistatud, kuna vastaste tegevust peetakse riigivastaseks.
2024-11-20
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (527 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Isamaa ja EKRE, keda süüdistatakse poliitilises silmakirjalikkuses ja eelnõu menetluse venitamises. Isamaa eelnõusid kritiseeritakse teravalt juriidilise puudulikkuse, põhiseadusevastasuse ja ebaloogiliste sätete (määratlemata kodakondsusega isikud) lisamise eest. Kõneleja süüdistab Isamaad Riigikogu pantvangis hoidmises ja varasemates ebaõnnestunud katsetes valimisreegleid endale soodsaks muuta.
2024-11-13
Relvaseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (468 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Tugev kriitika on suunatud Isamaa Erakonnale ja Urmas Reinsalule, keda süüdistatakse ebaoluliste teemade (relvakapi asukoht) tõstatamises. Kriitika on sisuline ja protseduuriline, taunides opositsiooni panuse piirdumist eelnõu põhieesmärki mittetoetava muudatusettepanekuga. Kriitika on intensiivne ja kutsub Reinsalu üles rakendama oma poliitikuomadusi majanduse hüvanguks.
2024-10-23
Siseministri poliitiline avaldus sisejulgeoleku teemal

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on istungi juhataja ja korrarikkujatest kolleegid, keda kritiseeritakse raevukalt parlamendi töö segamise ja parlamendi austamise puudumise eest. Kriitika on nii protseduuriline (korra mittetaastamine) kui ka isiklik, ulatudes nõudmiseni, et juhataja peaks oma kohalt lahkumisavalduse kirjutama. Kompromissivalmidus puudub, nõutakse ranget reeglite järgimist.
2024-10-16
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Opositsiooni kritiseeritakse teravalt populistliku positsiooni eest, mis nõuab kiiret ja suurt kaitsekulutuste kasvu, kuid keeldub samal ajal vajalikest maksutuluotsustest. Lisaks heidetakse rahandusministrile ette huvi puudumist Riigikogu arutelu vastu, vihjates, et valitsus loodab eelnõu läbiviimisel kummitemplile. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, süüdistades vastaseid valetamises ja rehepapi tegemises.
2024-09-25
Hädaolukorra seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (426 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis Isamaa (Urmas Reinsalu) ja EKRE (Arvo Aller) esindajatele, keda süüdistatakse populismis ja sisuliste muudatusettepanekute esitamata jätmises. Kriitika on peamiselt menetluslik ja tulemuslikkusele suunatud, heites ette tööst kõrvalehoidmist ja ebaausat käitumist. Kõneleja lükkab ümber väited, nagu oleks valitsus lati alt läbi jooksnud, suunates süü opositsioonile.
2024-09-24
Relvaseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (468 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmed puuduvad.
2024-09-11
Kaitseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Riigikogu institutsionaalsete protseduuride ja sünkroniseerimise puudulikkuse vastu välis- ja julgeolekupoliitikas. Eriti teravalt kritiseeritakse Riigikogu spiikrit (Lauri Hussar) ja väliskomisjoni esimeest (Marko Mihkelson) Hiina-visiidi tagantjärele kritiseerimise eest, nimetades seda piinlikuks aruteluks. Opositsioonipartei Isamaa suunal väljendatakse aga tunnustust lahenduste pakkumise eest kaitsekulude katteallikate osas.
2024-07-29
23 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks taristuminister Vladimir Svetile

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamised vastased on Urmas Reinsalu, Martin Helme, Mart Helme ja erakonnad Isamaa ning EKRE. Kriitika on intensiivne ja isiklik, keskendudes nende väidetavale väärtuste hüpokriisile ja seotusele varasemate skandaalidega. Eriti tuuakse esile elamislubade äri, millega seotud sularaha väidetav liikumine Isamaa eelarvesse, ning küsimus FSB agentide smugeldamisest Eestisse.
2024-06-13
Välisteenistuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (353 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Tugev kriitika on suunatud "toonasele valitsusele" seoses inimeste ebaväärika ja halva kohtlemisega. Kriitika on väärtuspõhine ja keskendub sotsiaalsele ebaõiglusele ning seaduse väljakuulutamata jätmisele, mis oli tingitud ebavõrdsusest.
2024-06-12
Liiklusseaduse ning politsei ja piirivalve seaduse muutmise seaduse eelnõu (429 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kritiseerib kaudselt liiklejate vastandamist, pidades seda kahetsusväärseks. Ta väljendab tugevat kriitikat nende ettevõtete suhtes, kelle ärimudelid on rajatud liiklusseaduse rikkumisele või teiste ohustamisele, suunates kriitika ettevõtluskultuuri puudujääkidele.
2024-06-04
Hädaolukorra seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (426 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub. Kõneleja esitab vaid protseduurilist nõuannet komisjoni aseesimehele, et vältida ennatlike seisukohtade kujundamist enne Rahvusringhäälingu argumentide ärakuulamist.
2024-06-03
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele rakendada tõhusaid meetmeid kaitsmaks alaealisi kokkupuudete eest pornograafiaga" eelnõu (409 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on eelnõu esitaja (härra Vooglaid). Kriitika on suunatud eranditult pakutud lahenduse (eelnõu) ebaefektiivsusele ja ebaproportsionaalsusele probleemi mastaabiga võrreldes. Kõneleja vihjab, et eelnõu eesmärk on pigem rääkida probleemist kui seda reaalselt lahendada.
2024-05-30
Euroopa Parlamendi valimise seaduse muutmise seaduse (valimis- ja kandideerimisea langetamine) eelnõu (414 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastandutakse neile, kes seostavad valmisolekut vanusega, nimetades otseselt Urmas Reinsalu ja Jaak Valget. Kriitika on suunatud vastaspoole ekslikele eeldustele, et valija pädevus sõltub vanusest. Tunnistatakse Reinsalu protseduurilist muret eelnõu ajastuse kohta vahetult enne valimisi, kuid seda peetakse esimese lugemise kontekstis väheoluliseks.
2024-05-15
Rahvusvahelise sanktsiooni seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (332 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastaspool on määratletud kui need, kes kasutavad hirmule tuginevat argumenti Venemaa provotseerimise vältimiseks, mida kõneleja nimetab "ei maksa karu torkida". See vastuväide lükatakse intensiivselt tagasi, väites, et see argument "ei maksa mitte midagi" ning et julgeolek ei sõltu passiivsusest.
2024-05-06
22 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks haridus- ja teadusminister Kristina Kallasele

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Opositsioonierakondi kritiseeritakse teravalt, kuna nende umbusaldusavaldus on poliitiliselt motiveeritud valimiskampaania osa ja mitte sisuline kriitika. Kõneleja väidab, et opositsioon ei ole suutnud välja tuua mitte ühtegi sisulist probleemi reformi juhtimises. Kriitika on suunatud ka Toomas Uibo väitele reformi ajaloolise olulisuse kohta.
2024-02-13
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud NATO liikmesriikidele, kes ei täida Põhja-Atlandi leppe artikli 3 kohustusi ja 2% kaitsekulutuste eesmärki, nimetades neid kokkuleppe mittetäitjateks. Samuti kritiseeritakse Euroopa Liidu aeglust ja nõrkust (nt mürskude tarnimisel) ning Ameerika Ühendriikide populiste, kes kasutavad Euroopa nõrkust oma kohustuste kahtluse alla seadmiseks.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (230 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelnõu ettekandjale, keda kritiseeritakse selle eest, et ta ei pruugi olla piisavalt süvenenud kehtivasse krediidiasutuste maksustamise korda. Kriitika on suunatud ettevalmistuse puudulikkusele ja on intensiivne, vihjates, et eelnõu esitamine ilma taustateadmisteta on vastuvõetamatu.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (217 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ei ole piisavalt andmeid. Esineja esitab küsimusi eelnõu ettekandjale, kuid ei kritiseeri otseselt poliitikat ega isikuid, vaid nõuab selgitusi.