Kuude kaupa: Aivar Sõerd

Kokku kuid: 9

Täielikult profileeritud: 9

12.2024

8 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust riigi rahanduse, eelarve täitmise aruannete ja parlamendi menetluste osas, olles ilmselt Rahanduskomisjoni liige või ettekandja. Ta kasutab tehnilisi termineid nagu "tulemusnäitajad" ja "programmitegevused" ning viitab Riigikontrolli soovitustele seoses vahendite ülekandmise kiiruse ja tulemusnäitajate parandamisega. Eriti detailselt käsitletakse 10 miljoni euro suuruse eelarvemuudatuse tegemise õiguslikku alust Haridusministeeriumis.
11.2024

6 Sõnavõtud

Kõneleja näitab üles sügavat tehnilist asjatundlikkust finants-, maksu- ja eelarveküsimustes, kasutades spetsiifilist terminoloogiat (nt pandikirjad, krüptovara, prospektimäärus, tegevuspõhine eelarve). Ekspertiis on toetatud detailsete viidetega seadusemuudatustele, kommenteerides 12 muudatusettepaneku sisu ja Riigikontrolli hinnanguid eelarvepraktika kohta. Ta suudab tuua konkreetseid näiteid (Justiitsministeeriumi mõõdikud, teedeinvesteeringute mõõdikud) süsteemi puudujääkide illustreerimiseks.
10.2024

13 Sõnavõtud

Näitab sügavat asjatundlikkust panganduse, maksunduse ja majanduskonjunktuuri alal, kasutades tehnilisi termineid (euribor, avansiline tulumaks, kasumi jaotamine). Toetab oma seisukohti konkreetsete maksulaekumiste andmetega, märkides, et juriidilise isiku tulumaks on laekunud üle prognoosi (80% eelarvest augusti seisuga). Viitab autoriteetsetele allikatele, nagu Euroopa Keskpanga rahanduspoliitika ja Leedu SEB panga peaanalüütiku arvamused.
09.2024

1 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust eelarveprotsesside ja halduskulude juhtimise osas, viidates varasemale lisaeelarve menetlusele ja selle seletuskirjale. Erialateadmised on seotud ministeeriumite kolimisega kaasnevate finantsaspektide ja kulude kokkuhoiu potentsiaaliga.
07.2024

1 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust kohalike omavalitsuste rahanduse, investeeringute tüüpide (haljastus, kogukonnamaja) ja komisjoni protseduuride teemal. Ta viitab konkreetsele näitele (Viimsi vald) ja nõuab riikliku stimuleerimise kriteeriumide tehnilist selgitamist.
06.2024

2 Sõnavõtud

Kõneleja näitab üles tugevat asjatundlikkust finants- ja pensionisüsteemide valdkonnas, kasutades konkreetseid statistilisi andmeid teise samba lahkujate (184 000, 30 000, 20 000) ja investeerimiskontode arvu (alla 5000) kohta. Ekspertiis laieneb ka investeerimiskontode regulatsioonile, krüptovarale ja tegevusloata väikefondidele. Ta suudab detailselt refereerida komisjoni arutelusid keeruliste regulatiivsete küsimuste üle.
05.2024

12 Sõnavõtud

Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust maksunduse, riigi rahanduse ja pangandussektori analüüsimisel. Ta kasutab tehnilisi termineid nagu euribor, avansiline tulumaks, SKP ja valitsussektori võlg, toetudes Euroopa Komisjoni majandusprognoosidele ja vananenud arvutuste kriitikale. Ta selgitab detailselt pangandussektori reguleeritust ja intressitulu tsüklilist iseloomu.
03.2024

4 Sõnavõtud

Kõneleja näitab üles kõrget asjatundlikkust rahvusvahelise maksuseaduse (miinimumtulumaks) ja finantsregulatsioonide alal, kasutades tehnilisi termineid nagu "efektiivne maksumäär" ja "üleliigne kasum". Ta demonstreerib detailset teadmist direktiivi kohaldumisalasse kuuluvatest Eesti äriühingutest ning viitab Tartu Ülikooli uuringule. Lisaks on tal spetsiifiline teadmine tervishoiu valdkonna kitsaskohtadest, eriti uute ravimite turule jõudmise protseduuride osas.
01.2024

1 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust Euroopa Liidu õigusloome ja selle riigisisese ülevõtmise protseduurilistes küsimustes. Ta viitab oma teadmistele Euroopa Liidu asjade komisjoni tööst ning kasutab spetsiifilisi termineid nagu "õigusaktide ülevõtmine" ja "täiendav halduskoormus."