Kuude kaupa: Aivar Sõerd

Kokku kuid: 9

Täielikult profileeritud: 9

12.2024

8 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud eelkõige kehtivale eelarveraamistikule ja täitevvõimule (ministritele) liigsete volituste andmise eest raha ümbersuunamisel programmi sees. Eelkõige kritiseeritakse Haridus- ja Teadusministri tegevust 10 miljoni euro ülekandmisel, mille kohta saadi teada alles ajakirjanduse kaudu (Postimees). Kriitika on protseduuriline ja põhiseaduslikkusele apelleeriv.
11.2024

6 Sõnavõtud

Peamine vastuseis on suunatud tegevuspõhise eelarve süsteemi ja selle metoodika vastu, mida peetakse ebaefektiivseks, kalliks ja praktikas kasutuks. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, süüdistades süsteemi kunstlike ja ebaadekvaatsete mõõdikute loomises, mis ei ole seotud reaalsete kulutustega. Kriitika intensiivsus on kõrge, pakkudes välja süsteemi täieliku asendamise.
10.2024

13 Sõnavõtud

Peamine vastuseis on suunatud pangamaksu eelnõu algatajatele, kritiseerides nende eelnõu hilinemist ja analüüsi puudumist seletuskirjas. Kriitika on poliitikapõhine, hoiatades, et selline maksueksperiment (nagu Leedus) tekitab välisinvestorite silmis maksuriski ja peletab neid eemale, eelistades Eestit. Lükkab tagasi väite, et ajutiselt soodsa konjunktuuri maksustamata jätmine on "riisumine", nimetades seda liialduseks.
09.2024

1 Sõnavõtud

Vastuseis on suunatud valitsuse tegevusetusele või ebaselgusele Siseministeeriumi kolimise osas, mis oli seotud varasema lisaeelarve menetlusega. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, rõhutades vajadust kulude kokkuhoiu meetmete jätkamise järele.
07.2024

1 Sõnavõtud

Vastasseis on suunatud ettekandja poolt esitatud loogikale ja komisjonis arutatud kriteeriumidele, mis puudutavad investeeringute väärtustamist ja omavalitsuste vastandamist (rikkamad vs. vaesemad). Kriitika on puhtalt poliitika ja protseduuri alusel.
06.2024

2 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud Rahandusministeeriumi tegevusele ja hinnangutele pensionireformi tulemuste osas, seades kahtluse alla poliitika edukuse, kuna vaid vähesed lahkujad hakkasid ise investeerima. Vastuseis on poliitikapõhine ja keskendub reformi oodatust kehvemale tulemuslikkusele.
05.2024

12 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud valitsuse ja ministri vastu seoses uute maksude eelnõude puuduliku ettevalmistuse ja läbipaistmatusega, eriti halduskulude osas. Ta kritiseerib vastuste saatmata jätmist ja eelnõude tuginemist vananenud andmetele. Ta seab kahtluse alla valitsuse valmisoleku maksustada erakorralisi kasumeid teistes majandusharudes peale panganduse.
03.2024

4 Sõnavõtud

Vastuseis on suunatud ministri (ministrite) poliitilisele lähenemisele, eriti tervishoiu rahastamise osas, kus ta ei nõustu, et raha juurde lisamine lahendab kõik probleemid. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, seades kahtluse alla valitsuse valitud lahenduste tulemuslikkuse (nt maksutulu kaotamise risk erandi kasutamisel).
01.2024

1 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud Euroopa Liidu õigusaktide ülevõtmise protseduurile, mis tekitab ebavajalikku bürokraatiat ja kulusid. Otseselt poliitilist vastast ei kritiseerita, vaid nõutakse ministrilt lahendusi halduskoormuse probleemile, rõhutades protseduurilist ebaefektiivsust.