Päevakorrapunktide kaupa: Timo Suslov

Kokku päevakordi: 8

Täielikult profileeritud: 8

2025-10-08
Planeerimisseaduse ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (683 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on mõõdukalt toetav Planeerimisseaduse muudatustele, rõhutades nende potentsiaali majanduskasvule ja investeeringute kiirendamisele. Seisukoht on selgelt tulemuspõhine ja keskendub majandusliku kasu maksimeerimisele, küsides samas täpsemat andmepõhist põhjendust. Kõneleja peab muudatusi "väga headeks", kuid nõuab majandusliku mõju paremat esiletoomist.
2025-06-12
Riigisaladuse ja salastatud välisteabe seaduse, riigihangete seaduse ning riigilõivuseaduse muutmise seaduse eelnõu (623 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on tugevalt suunatud bürokraatia vähendamisele ja ettevõtjate, eriti kaitsetööstuse, toetamisele. Seisukoht on tulemuspõhine, rõhutades vajadust riigi kiirema ja paindlikuma tegutsemise järele. Toetatakse sõjalise otstarbega teabe kaitsmist riigisaladusena ning riigilõivude tõstmist.
2025-05-07
Riigisaladuse ja salastatud välisteabe seaduse, riigihangete seaduse ning riigilõivuseaduse muutmise seaduse eelnõu (623 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt suunatud bürokraatia vähendamisele ja Eesti ettevõtete konkurentsivõime parandamisele. Eelnõu eesmärke toetatakse, rõhutades vajadust luua paremad ja kiiremad protsessid lubade taotlemiseks. Fookus on tulemuspõhine, keskendudes konkreetsete protsesside efektiivsuse tõstmisele.
2025-04-10
Õiguskantsleri ettepanek mootorsõidukimaksu seaduse ja liiklusseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitik toetab tugevalt õiguskantsleri ettepanekut viia mootorsõidukimaksu seadus ja liiklusseadus põhiseadusega kooskõlla. Tema seisukoht on protseduuripõhine, keskendudes komisjoni konsensuslikule otsusele ettepanekut toetada. Ta rõhutab vajadust lahendada seadusandlikud vastuolud, mis puudutavad sotsiaalseid gruppe.
2025-03-12
Riigikogu kodu- ja töökorra seaduse muutmise seaduse eelnõu (552 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja edastab juhtivkomisjoni seisukoha, mis on suunatud eelnõu 552 SE tagasilükkamisele (6 poolt, 4 vastu). Seisukoht tugineb arusaamale, et kehtivad korra- ja tööseaduse tingimused on piisavad ning rahalise sunnimeetme kasutamine on pigem maailmavaateline küsimus. Ta rõhutab, et valitsuse liikmete kohal käimine on viimasel ajal paranenud, vähendades vajadust uute karistusmeetmete järele.
2024-12-05
Kodakondsuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (522 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on keskendunud kodakondsuse seaduse muutmise eelnõu (522 SE) tagasilükkamise ettepaneku esitamisele, toetudes Vabariigi Valitsuse seisukohale ja õiguslikule analüüsile. Rõhutati, et eluaegne piirang kriminaalkorras karistamise tõttu võib olla ebaproportsionaalne soovitud eesmärgi suhtes, viidates 2001. aasta Riigikohtu lahendile. Positsiooni raamistik on selgelt poliitika- ja menetluskeskne.
2024-03-12
Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu (289 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht keskendub Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse muutmise eelnõu (289 SE) tagasilükkamisele. Kõneleja toetab tugevalt juhtivkomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata (6 poolt tagasilükkamisele), viidates valitsuse seisukohtadele. Vastuseis on põhjendatud poliitiliselt, rõhutades ohtu, et eelnõu loob kohalikule omavalitsusele tasakaalustamata siduva kohustuse ja võib tekitada ettenägematute probleemide jada.
2024-02-22
Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (287 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on tugevalt suunatud kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse muutmise eelnõu (287 SE) tagasilükkamisele, mida toetas 8 komisjoni liiget. Seisukoht on protseduuriline ja poliitiliselt toetatud, kuna Justiitsministeeriumi kaudu väljendati ka Vabariigi Valitsuse mittetoetust eelnõule. Teema on seadusloome stabiilsus, kuna mainitakse, et sarnane eelnõu on ka varem tagasi lükatud.