Päevakorrapunktide kaupa: Pipi-Liis Siemann

Kokku päevakordi: 28

Täielikult profileeritud: 28

2025-10-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduse tulevik" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Puudub. Kriitika on suunatud pigem süsteemsetele puudujääkidele, nagu suutmatus oluliselt vähendada ametnike hulka tehnoloogia arengust hoolimata.
2025-09-24
Regionaal- ja põllumajandusministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Puudub otsene kriitika või vastandumine ministrile või valitsusele; pigem tunnustatakse ministri pingutusi põllumajanduse keerulise olukorra lahendamisel. Küsimus on suunatud konstruktiivsele poliitikaarendusele.
2025-09-23
Perekonnaseisutoimingute seaduse, rahvastikuregistri seaduse ja riigilõivuseaduse muutmise seaduse eelnõu (687 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastanduv hoiak puudub. Kõneleja keskendub probleemide (nt teenuse kättesaadavus, elukoha registreerimise järelevalve) tõstatamisele ja ministeeriumi selgituste edastamisele, mitte poliitilisele kriitikale.
2025-09-18
Eesti Panga 2024. a aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Pole piisavalt andmeid
2025-09-11
Finantsinspektsiooni 2024. aasta aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub. Kõneleja tegeleb konstruktiivselt ettekandja esitatud materjaliga, keskendudes pigem olukorra hindamisele ja selgituste saamisele.
2025-09-11
Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (639 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud konkreetsele eelnõule 639 SE, mille tagasilükkamist komisjon soovitas. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes sellele, et kuigi probleem (peibutuspartide gastroleerimine) on olemas, ei paku eelnõu piisavat lahendust ning muudaks pikaajalisi sissekirjutusel põhinevaid praktikaid. Otsest rünnakut eelnõu algatajate vastu ei esine.
2025-06-12
Kohtute seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (kohtute haldamise tõhustamine) eelnõu (632 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2025-06-05
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastandumist ei esine; kriitika on suunatud pigem poliitilistele meetmetele (aktsiisid ja tasud), mis takistavad ettevõtete konkurentsivõimet. Rünnakute intensiivsus on madal, keskendudes lahenduste otsimisele.
2025-06-03
Taristuministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud varasema üürimajade programmi ebaõnnestunud tingimuste ja eesmärgistamise vastu, mis viitab rahulolematusele eelneva poliitika elluviimisega. See on poliitika- ja protseduuripõhine kriitika, mitte isiklik rünnak.
2025-05-15
Riigikogu otsuse "Riigikogu uurimiskomisjoni moodustamine meretuuleparkide rajamise plaani toetamise asjaolude uurimiseks" eelnõu (586 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud eelnõu algatajatele (esindaja Helir-Valdor Seeder), kelle ettepanek luua uus uurimiskomisjon lükati tagasi. Kriitika on protseduuriline, keskendudes küsimusele, miks ei võiks uurimist teostada olemasolevad erikomisjonid, ning viidates eelnõu ülesannete mahukusele ja ebarealistlikule tähtajale.
2025-05-13
Kohtute seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (kohtute haldamise tõhustamine) eelnõu (632 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastasseisu ei väljendata, vaid refereeritakse komisjonis tõstatatud muresid, nagu kohtumenetluse pikkus ja kallidus (viidates Jaak Valgele), ning arutatakse süsteemi killustatuse probleeme. Kõneleja tunnistab, et eelnõu otseselt neid probleeme ei lahenda, kuid viitab lahendustele, mis peaksid saabuma järgmistes seadusandlikes sammudes.
2025-04-15
Justiits- ja digiministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud vanematele, kes kuritarvitavad oma hooldusõigust ja -kohustusi, seades lapse õigused tagaplaanile. Kaudselt kritiseeritakse ka õigusemõistmise praegust olukorda, mis ei suuda tagada suhtluskorra täitmist.
2025-01-30
Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse § 5 täiendamise seaduse eelnõu (530 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja edastab Vabariigi Valitsuse vastuseisu eelnõule, mis oli põhjendatud juriidilise korrektsusega – valimisõiguse piiramine nõuab põhiseaduse muutmist. Komisjon ise hääletas eelnõu tagasilükkamise poolt (6 poolt, 2 vastu), toetades seega valitsuse seisukohta menetlusliku poole pealt.
2024-12-12
Vabariigi Valitsuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (523 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu algatajate (Lauri Laats) vastu, kelle tegevust ta kahtlustab populismis, märkides, et algataja positsioon on kaldunud vasak- või parempopulismi poole. Ta rõhutab ka, et Vabariigi Valitsus ei toetanud eelnõu, viidates Rahandusministeeriumi poolt esitatud täiendavale töökoormusele ja rahalisele kulule. Ta kritiseerib ka eelkõnelejaid, kes kaldusid arutelus teemast kõrvale (nt väliskaubandus).
2024-12-10
Riigikogu liikme staatuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (528 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud täiskogu arutelu ebakonstruktiivsuse ja teemast kõrvalekaldumise vastu, viidates "whataboutism'ile" ja ebaoluliste teemade (nt Euroopa ja Ameerika investeeringud) sissetoomisele. Otsene poliitiline vastasseis puudub, vaid kritiseeritakse menetluskvaliteeti ja arutelu taset.
2024-10-10
Lastekaitseseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (427 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Puudub otsene vastuseis või kriitika konkreetsete vastaste suhtes; fookus on erandite ja piirangute asjakohasuse selgitamisel. Kriitika on suunatud pigem eelnõu võimalikele ebaselgetele või ohtlikele sätetele, mitte protseduurile või isikutele.
2024-10-09
Riigikogu otsuse "Rahvastikukriisi lahendamise probleemkomisjoni moodustamine" eelnõu (324 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja edastab vastuseisu eelnõule, mis väljendus komisjoni hääletuses (6 poolt tagasilükkamisele). Vastuseis põhines argumentidel, et uus komisjon võib dubleerida Siseministeeriumi arengukava koostamist ja et varasemal sarnasel komisjonil puudus vajalik entusiasm. Kriitika on suunatud eelnõu menetluslikule otstarbekusele, mitte isikutele.
2024-09-10
Riigikogu valimise seaduse muutmise seaduse (kompensatsioonimandaadi saamine vastavalt kandidaadile antud häälte arvule) eelnõu (412 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu 412 SE tehnilistele puudustele, eriti seoses absoluuthäälte võrreldavusega erineva suurusega ringkondades. Speaker raporteerib ka komisjonisisestest vastuhäältest (Isamaa, EKRE), kes leidsid, et valimisseadus vajaks täiendamist ja kaasajastamist, kuigi nad olid vastu käesolevale eelnõule.
2024-09-10
Pühade ja tähtpäevade seaduse § 2 muutmise seaduse eelnõu (402 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu algatajate vastu, kuna seletuskirjas puudus majanduslik analüüs ja mõjude hindamine, eriti riigieelarve kulude ja haridussüsteemi koormuse osas. Vastuseis on mõõdukalt intensiivne ja põhineb poliitilisel ning menetluslikul põhjendatusel, tuues välja valitsuse ja ministeeriumide selge vastuseisu.
2024-06-06
Õiguskantsleri ettepanek tsiviilkohtumenetluse seadustiku põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastasseisu ei väljendata, kuid tuuakse esile Justiitsministeeriumi ja õiguskantsleri seisukohtade erinevus regulatsiooni põhiseadusvastasuse hindamisel. Kriitika on suunatud õigusnormide puudulikule selgusele ja praktilisele rakendamisele, mis on toonud kaasa põhiseadusvastaseid olukordi.
2024-05-16
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud süsteemsetele puudujääkidele, nagu haridussüsteemi ja tööturu ebakõla ning ettevõtlust takistav bürokraatia. Konkreetseid poliitilisi vastaseid või rühmitusi ei kritiseerita, vaid keskendutakse lahendamist vajavatele probleemidele.
2024-05-15
Sotsiaalhoolekande seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (erihoolekandeteenused ja elukoha aadressi muutmine) eelnõu (421 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja ei väljenda vastuseisu ega kritiseeri ühtegi poliitilist rühma või isikut, vaid toetab eelnõu eesmärke. Ebapiisavad andmed.
2024-05-14
Riigikogu otsuse "Oliver Kase Riigikohtu liikmeks nimetamine" eelnõu (424 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja ei väljenda otsest vastuseisu ega kritiseeri ühtegi poliitilist rühmitust ega isikut. Ta märgib, et Jaak Valge esitas küsimusi, mis puudutasid Veneetsia komisjoni tööd, kuid see on esitatud kui tavapärane menetluslik päring.
2024-03-12
Vabariigi Valitsuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (276 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud konkreetsele eelnõule (276 SE) selle kitsa ja mittesüsteemse lähenemise tõttu, mitte aga eesmärgile suurendada julgeolekut. Kritiseeritakse ettepanekut luua üks erisus, mis ei suurenda turvalisust vajalikul määral. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, rõhutades vajadust tegeleda asjaga kompleksselt.
2024-03-06
Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (246 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud konkreetsele eelnõule (246 SE), mille tagasilükkamist komisjoni enamus (6 liiget) ettepanekuna toetas. Vastuseis on protseduuriline ja poliitiline, mitte isiklik, ning tuleneb parlamendi kaalutlusest topeltmandaadi lubatavuse üle.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja ei kritiseeri ega vastandu ministrile, vaid tunnustab reformide ulatust ja esitab konstruktiivse küsimuse investeeringute edasise sidumise kohta kliimaeesmärkidega.
2024-02-21
Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (166 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud eelnõu 166 SE esitajate vastu, kuna seda peetakse liiga piiravaks ja ebavajalikuks. Kriitika on suunatud ka nende kohalike omavalitsuste vastu, kes mugavusest või keeldumisest ei järgi kehtivat eestikeelse asjaajamise korda, nõudes neilt poliitilise kultuuri parandamist.
2024-01-18
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tugevad maakoolid ja tugev koolivõrk" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja vastandub seisukohale, mis peab kooli füüsilist olemasolu küla püsimise peamiseks eelduseks, kritiseerides püüdlust "kõigest hingest säilitada kooli, kuhu enam lapsi ei jagu". Samuti kritiseeritakse olukorda, kus peetakse olulisemaks kooli olemasolu, mitte ei vaadata sinna sisse, mis seal tegelikult toimub.