Päevakorrapunktide kaupa: Pipi-Liis Siemann

Kokku päevakordi: 28

Täielikult profileeritud: 28

2025-10-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduse tulevik" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Esimene kõneleja väljendab selget soovi koostööks, küsides, mida tuleks avaliku sektori moderniseerimisel "koos" tegema hakata. See viitab avatusele lahenduste leidmisele läbi ühiste jõupingutuste.
2025-09-24
Regionaal- ja põllumajandusministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Väga koostööaldis, rõhutades vajadust toetada omavalitsuste ühist maakondadeülest koostööd. Eesmärk on leida viise, kuidas valitsus saaks initsieerida ja toetada piirkondlikke arenguleppeid, mis viitab avatusele partnerlusele.
2025-09-23
Perekonnaseisutoimingute seaduse, rahvastikuregistri seaduse ja riigilõivuseaduse muutmise seaduse eelnõu (687 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja avatud, rõhutades, et komisjoni menetluslikud otsused tehti ühehäälselt. Samuti dokumenteeritakse koostööd täitevvõimuga (ministri ja ametnikega) selgituste saamiseks eelnõu sisu kohta.
2025-09-18
Eesti Panga 2024. a aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on lugupidav ja informatsiooni otsiv, pöördudes otse ettekandja poole eesmärgiga leida ühiskondlikke lahendusi. Kõneleja otsib koostöövõimalusi, küsides, mida "me ühiskonnas" saame pettuste vältimiseks veel teha.
2025-09-11
Finantsinspektsiooni 2024. aasta aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on ametlik ja tunnustav, alustades ettekandja tänamisest ja kiitmisest elanike teadlikkuse kasvatamise eest. Kõneleja püüab luua dialoogi, et saada hinnangut tarbijate riskiteadlikkuse üldisele olukorrale.
2025-09-11
Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (639 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on komisjonikeskne, rõhutades pikki arutelusid kolleegidega ja valitsuse seisukohtade ärakuulamist. Kõneleja esindab komisjoni enamuse otsust eelnõu tagasi lükata (6 poolthäält), näidates võimet töötada kollektiivse otsustusprotsessi raames. Ta tunnistab, et teatud regulatsioonide vajaduse osas võib esineda erakondadeüleseid ühiseid seisukohti.
2025-06-12
Kohtute seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (kohtute haldamise tõhustamine) eelnõu (632 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on avatud ja konsensuslik, rõhutades ulatuslikku kaasamisprotsessi, kus kuulati ära nii justiits- ja digiminister kui ka arvamuse andnud institutsioonide esindajad. Komisjonis tehtud menetlusotsused (sh ettepanekud päevakorda võtmiseks ja lugemise lõpetamiseks) olid kõik konsensuslikud, mis viitab edukale koostööle kolleegidega.
2025-06-05
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja pöördub ettekandja poole, otsides konstruktiivselt koostööd lahenduste leidmisel majanduse konkurentsivõime parandamiseks. Toon viitab avatusele poliitilisele dialoogile ja ühiste meetmete väljatöötamisele.
2025-06-03
Taristuministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja rõhutab vajadust koostöö järele, pakkudes välja, et eluasemeprogramme tuleks laiendada ettevõtjate ja kohalike omavalitsuste toel. See viitab avatusele sektoritevahelisele partnerlusele ja kohaliku tasandi kaasamisele.
2025-05-15
Riigikogu otsuse "Riigikogu uurimiskomisjoni moodustamine meretuuleparkide rajamise plaani toetamise asjaolude uurimiseks" eelnõu (586 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on nähtav Põhiseaduskomisjoni siseselt, kus toimus arutelu ja küsimuste-vastuste voor eelnõu algataja esindajaga. Komisjon jõudis selge enamuse (6 liiget) toetatud otsuseni eelnõu tagasi lükata, mis näitab sisemist konsensust menetlusliku seisukoha osas.
2025-05-13
Kohtute seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (kohtute haldamise tõhustamine) eelnõu (632 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja kaasav, rõhutades, et nii eelnõu päevakorda võtmine kui ka esimese lugemise lõpetamine toimusid komisjonis konsensuslikult. Samuti rõhutatakse tihedat koostööd Justiits- ja Digiministeeriumiga ning laialdast konsulteerimist kohtusüsteemi osapooltega, kelle arvamusi on vajalikul määral arvestatud.
2025-04-15
Justiits- ja digiministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja esitab ettekandjale küsimuse, otsides lahendusi ja koostööd selle tagamisel, et vanemad oma lapsi sellisel viisil ei kohtleks. See viitab valmisolekule leida ühiseid poliitilisi lahendusi süsteemi parandamiseks.
2025-01-30
Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse § 5 täiendamise seaduse eelnõu (530 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostöö stiil on protseduuriline, kuid tunnustav; kõneleja märgib, et komisjoni liikmed mõistsid ja ilmselt jagasid eelnõu algataja (Leo Kunnas) eesmärki, kuigi hääletasid menetluslikel põhjustel tagasilükkamise poolt. Koostöö toimus põhiseaduskomisjoni raames.
2024-12-12
Vabariigi Valitsuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (523 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on komisjonipõhine, kus ta esitab neutraalselt erinevate kolleegide (nt Helir-Valdor Seeder) ja valitsuse esindajate (Monika Tappo) seisukohti. Ta märgib, et menetlusotsus eelnõu päevakorda võtmise osas tehti konsensuslikult, kuigi sisuline hääletus oli jagunenud (6 poolt tagasilükkamist, 4 vastu).
2024-12-10
Riigikogu liikme staatuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (528 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on avatud ja objektiivne, kajastades konstruktiivset arutelu komisjonis. Kõneleja edastab ausalt eelnõu algatajate esindaja (Lauri Laats) seisukohti, sealhulgas tunnistust eelnõu ebaküpsusest ja vajadusest täienduste järele. Komisjoni otsused tehti hääletuse teel, kus tagasilükkamise ettepanek leidis enamuse toetuse (5 poolt, 3 vastu).
2024-10-10
Lastekaitseseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (427 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on parlamentaarne ja informatsiooni otsiv, pöördudes ettekandja poole komitees arutatu selgitamiseks. See näitab valmisolekut osaleda seadusloome protsessis küsimuste kaudu, et tagada seaduse selgus ja ohutus.
2024-10-09
Riigikogu otsuse "Rahvastikukriisi lahendamise probleemkomisjoni moodustamine" eelnõu (324 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja stiil on koostööle suunatud, kuna ta esitab erapooletult erinevate kolleegide (nii toetajate Jaak Valge ja Helir-Valdor Seeder kui ka skeptikute Hendrik Johannes Terrase) seisukohti komisjoni arutelust. Ta rõhutab, et komisjon pidas arutelu enne menetlusotsuste tegemist.
2024-09-10
Riigikogu valimise seaduse muutmise seaduse (kompensatsioonimandaadi saamine vastavalt kandidaadile antud häälte arvule) eelnõu (412 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on avatud ekspertide kaasamisele (Justiitsministeerium, Valimisteenistus) ja komisjonisisesele arutelule, kus esitati nii poolt- kui ka vastuväiteid. Lõplik otsus eelnõu tagasi lükkamiseks tehti enamushääletusega (4 poolt, 2 vastu), kuigi päevakorda võtmine oli konsensuslik otsus.
2024-09-10
Pühade ja tähtpäevade seaduse § 2 muutmise seaduse eelnõu (402 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Esineja rõhutab koostööd komisjoni sees, kus otsused tehti hääletamise ja konsensuse alusel (nt päevakorda võtmine juunis). Samuti toodi arutelus välja vajadus konsulteerida tööandjate liiduga, mis viitab avatusele laiapõhjalisele huvirühmade kaasamisele.
2024-06-06
Õiguskantsleri ettepanek tsiviilkohtumenetluse seadustiku põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja kaasav, rõhutades, et komisjon kuulas ära kõik argumendid ja otsustas ettepanekut toetada ning esindaja määrata konsensuslikult. Koostööd tehti nii õiguskantsleri kantselei kui ka Justiitsministeeriumi esindajatega, et jõuda ühise arusaamani.
2024-05-16
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on avatud ja küsiv, otsides aktiivselt ettekandjalt lisateavet ja lahendusi. Rõhutatakse vajadust parandada koostööd koolitusasutuste ja ettevõtjate vahel, soovitades isegi koostöömudeli ümberpööramist.
2024-05-15
Sotsiaalhoolekande seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (erihoolekandeteenused ja elukoha aadressi muutmine) eelnõu (421 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on avatud ja lugupidav, pöördudes otse ministri poole täpsustavate küsimustega. See viitab soovile aidata kaasa seaduseelnõu edukale ja selgele rakendamisele.
2024-05-14
Riigikogu otsuse "Oliver Kase Riigikohtu liikmeks nimetamine" eelnõu (424 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on väga konsensuslik, rõhutades, et kõik komisjoni otsused, sealhulgas eelnõu täiskogule saatmine, lõpphääletuse läbiviimine ja ettekandja määramine, tehti üksmeelselt. See viitab valmisolekule fraktsioonideüleseks koostööks menetluslikes küsimustes.
2024-03-12
Vabariigi Valitsuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (276 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Tööstiil on koostööle orienteeritud, tuginedes põhjalikule arutelule komisjonis ja ekspertide (KAPO, ministeeriumid) kaasamisele. Märgitakse, et komisjon tegi menetlusotsused konsensuslikult (ettekandja määramine) ja peaaegu konsensuslikult (tagasilükkamise ettepanek kahe vastuhäälega). Tunnistatakse ka Vabariigi Valitsuse seisukohta, mis toetab laiemat eesmärki, kuid mitte kitsast eelnõu.
2024-03-06
Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (246 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on institutsionaalne, kirjeldades tööd põhiseaduskomisjonis, kus toimus diskussioon ja hääletamine eri arvamuste vahel. Kõneleja mainib üksmeelset valimist ettekandjaks, hoolimata erimeelsustest eelnõu sisu osas. Ta tunnustab ka traditsiooni kuulata ära Vabariigi Valitsuse seisukoht, kuigi see ei mõjuta parlamendi lõplikku otsust.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja stiil on koostööle suunatud, pakkudes ministrile tuge ulatuslike reformide elluviimisel ja esitades ettepaneku investeeringutoetuste mehhanismi parandamiseks. Ta rõhutab positiivseid tulemusi, mis on saavutatud seniste investeeringumeetmetega koolivõrgu korrastamisel.
2024-02-21
Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (166 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööd kirjeldatakse Põhiseaduskomisjoni raames, kus kuulati ära Justiitsministeeriumi ja Vabariigi Valitsuse seisukohad eelnõu mittetoetamise kohta. Kõneleja on avatud koostööle järelevalveorganitega (Keeleinspektsioon, Keeleamet) lahenduste leidmiseks keelekorra tagamisel, eelistades seda valimisseaduse muutmisele.
2024-01-18
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tugevad maakoolid ja tugev koolivõrk" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on lugupidav ja tunnustav ettekandja suhtes, kiites tema varasemaid otsuseid ja mentoritööd. Kõneleja otsib aktiivselt ettekandja arvamust ja soovitusi riikliku tegevuse osas, mis viitab valmisolekule koostööks ja teadmiste jagamiseks.