Päevakorrapunktide kaupa: Õnne Pillak

Kokku päevakordi: 30

Täielikult profileeritud: 30

2025-10-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduse tulevik" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2025-10-08
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib tugevat asjatundlikkust riigirahanduse ja eelarvepoliitika valdkonnas, kasutades konkreetseid andmeid defitsiidi protsentide (4,5%, 5,2%) ja maksukoormuse (35,2%) kohta. Eraldi rõhutatakse riigikaitsekulude (üle 10 miljardi euro 4 aasta jooksul) ja avaliku sektori kärbete (kokku 1,4 miljardit eurot, 10% kolme aasta jooksul) detaile. Samuti on esitatud prognoosid pensionide indekseerimise kasvust (5,4%).
2025-09-25
Peaminister Kristen Michali poliitiline avaldus seoses 2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu üleandmisega

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab asjatundlikkust makromajanduse ja riigirahanduse vallas, viidates Eesti Panga prognoosidele majanduskasvu, inflatsiooni ja palgatõusu kohta. Kasutatakse konkreetseid statistilisi näitajaid kaitsekulude (üle 10 miljardi euro nelja aasta jooksul) ja maksukärbete mõju kohta (780 miljonit majandusse). Eelarve numbrite ja faktide esitamine on detailne, et vastanduda emotsionaalsele kriitikale.
2025-09-24
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele loobuda Rail Balticu projekti elluviimisest Eestis ja astuda välja kõikidest projektiga seonduvatest rahvusvahelistest lepingutest" eelnõu (650 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Näitab asjatundlikkust Rail Balticu projekti rahaliste ja õiguslike tagajärgede osas, viidates EL-i lepingutele ja võimalikule kahjule. Kasutab konkreetseid andmeid projekti oodatava maksutulu (661 miljonit eurot) ja loodavate töökohtade (31,8 tuhat inimtöö aastat) kohta. Ta on kursis ehituse ja maade omandamise spetsiifikaga, mainides näiteks Soodevahe ja Muuga lõiku.
2025-09-18
Eesti Panga 2024. a aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja tegeleb makromajanduslike teemadega, mis on seotud Eesti Panga aruandega, keskendudes riiklike meetmete ja majanduskasvu seostele. Ekspertsust näidatakse üles pigem nõu küsimise kaudu, mitte tehniliste andmete esitamise või analüüsi kaudu.
2025-09-09
Kaitseministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab spetsiifilisi teadmisi riigikaitse vabatahtlike struktuuride ja nende rolli kohta kaitsevõime tõstmisel. Ta nimetab konkreetselt Kaitseliitu ja Naiskodukaitset ning küsib nende organisatsioonide koostöö ja panuse hindamise kohta.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Poliitik näitab asjatundlikkust Riigikogu protseduurireeglite osas, esitades korduvalt fraktsiooni seisukohti päevakorra muutmise küsimustes. Sisulistest teemadest puudutati tervishoidu, täpsemalt riigi tervishoiuvaru moodustamise ja haldamise üleviimist Terviseametist piirkondlikesse haiglatesse.
2025-06-19
Raamatupidamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (600 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab teadlikkust regulatiivsest reformist, viidates konkreetsele arvule (202 otsust) bürokraatia vähendamise osas. Eraldi rõhutatakse kestlikkusaruandluse teemat, selle edasilükkamist kahe aasta võrra ja eesmärki muuta see Euroopas vabatahtlikuks.
2025-06-03
Taristuministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Näitab teadmisi riikliku maanteetaristu planeerimise valdkonnas, kasutades termineid nagu "neljarealine tee" ja viidates konkreetsetele riiklikele maanteedele. Rõhutab taristu sotsiaal-majanduslikku mõju, seostades seda liikumis- ja ettevõtlusvabadusega.
2025-05-21
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele algatada Euroopa Liidus läbirääkimised kestlikkusaruannete koostamise kohustuse kehtetuks tunnistamiseks" eelnõu (601 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab asjatundlikkust kestlikkusaruannete regulatsiooni ja Euroopa Liidu tasandi arutelude osas, viidates valitsuse seisukoha kinnitamise kuupäevale (3. aprill) ja ELAKi aruteludele. Ta on teadlik, et arutelud kohustuslikkuse versus vabatahtlikkuse üle Euroopa tasandil juba käivad. Samuti mainib ta valitsuse poolt lühikese aja jooksul tehtud 108 otsust majanduse elavdamiseks ja bürokraatia vähendamiseks.
2025-04-23
Naiste diskrimineerimise kõigi vormide likvideerimise konventsiooni fakultatiivprotokolliga ühinemise ja konventsiooni artikli 20 lõike 1 muudatuse heakskiitmise seaduse eelnõu (583 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab asjatundlikkust sotsiaalsete teemade osas, eriti naiste rolli ja vastutuse rõhutamisel Eesti ühiskonnas. Ta toob esile spetsiifilised näited lähisuhtevägivallast ja üksikvanemate olukorrast, täpsustades seejuures üksikvanema juriidilist definitsiooni. Asjatundlikkus põhineb sotsiaalsete probleemide tundmisel ja nende seostamisel seadusandlusega.
2025-03-27
Riigikogu juhatuse valimised

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab asjatundlikkust parlamendi sisekorra ja juhatuse liikmete hindamise kriteeriumide osas. Eelkõige rõhutatakse oskust olla professionaalne, konstruktiivne ja lahendustele orienteeritud istungite juhatamisel. Puuduvad viited andmete või tehniliste terminite kasutamisele, keskendutakse juhtimisoskustele.
2025-03-26
Karistusseadustiku muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (sanktsioonirikkumised) eelnõu (441 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2025-03-26
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Näidatakse üles teadmisi Riigikogu töökorraldusest ja hääletusprotseduuridest. Muude teemade, andmete või tehniliste terminite osas puuduvad andmed.
2025-02-12
29 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks peaminister Kristen Michalile

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib asjatundlikkust energiapoliitika ja majanduse valdkonnas, rõhutades taastuvenergia (tuuleenergia) soodsaimat hinda tarbijale ja vajadust hajutada julgeolekuriske. Kasutatakse spetsiifilisi argumente põlevkivi ebaefektiivsuse ja piiratud olemuse kohta ning viidatakse valitsuse otsustusprotsessi kestusele (18 arutelu 1,5 aasta jooksul). Eraldi rõhutatakse konkurentsi olulisust elektrihinna alandamisel, mainides "vähempakkumise" vajadust.
2024-10-17
Sotsiaalhoolekande seaduse muutmise seaduse (pensionäritoetus) eelnõu (508 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab teadlikkust sotsiaalhoolekande detailidest, keskendudes üksi elava pensionäri toetuse finantsilisele arengule. Ta nõuab ministrilt konkreetseid andmeid toetuse tõusu kohta viimastel aastatel, viidates vajadusele täpsete numbrite järele.
2024-10-14
Perehüvitiste seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (507 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab teadmisi sotsiaalpoliitika ja perehüvitiste süsteemi detailide osas, kasutades täpseid termineid nagu "vanemahüvitis," "lastetoetused" ja "peretoetused." Ekspertiis on suunatud seaduseelnõu sotsiaalsete ja majanduslike mõjude täpsustamisele.
2024-09-26
Peaminister Kristen Michali poliitiline avaldus seoses 2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu üleandmisega

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab asjatundlikkust riigikaitse ja makromajanduse valdkonnas, esitades konkreetseid numbreid kaitsekulutuste (6,35 miljardit eurot) ja investeeringute kohta. Ta viitab Eesti Panga majandusprognoosile ning käsitleb detailselt riigirahanduse korrastamise ja konkurentsivõime suurendamise meetmeid, sealhulgas CO2 kvoodi tulude suunamist investeeringutesse.
2024-09-18
Energiamajanduse korralduse seaduse, elektrituruseaduse ning keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse muutmise seaduse eelnõu (359 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-09-17
Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab asjatundlikkust sotsiaalvaldkonnas, eriti laste ja noorte probleemide osas, mainides spetsiifilisi teemasid nagu tugiteenuste kättesaadavus, kasvuraskustega laste abistamine ja kiusamisprobleemid. Ta on kursis ka Õiguskantsleri rolliga lasteombudsmanina ja Sotsiaalkomisjoni tööga.
2024-07-29
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 UA) kolmas lugemine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kõneleja näitab detailset asjatundlikkust sotsiaalvaldkonna toetuste ja abivahendite kompenseerimise süsteemide osas. Esitatakse täpseid andmeid toetuste tõusu summade ja ajakava kohta (nt. raske puudega laste toetus 161 eurolt 180 eurole) ning selgitatakse poliitiliste valikute tagamaid laiapõhjalise toetuse kasuks. Samuti on ta kursis ühekordse leevendustoetuse loomise detailidega maksu ja toetuste tõusu vahelise ajavahemiku katmiseks.
2024-06-06
Õiguskantsleri ettepanek töövõimetoetuse seaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab asjatundlikkust sotsiaalseaduste ja põhiseadusliku menetluse vallas, keskendudes töövõimetoetuse seaduse ja põhiseaduse ebakõlale. Ekspertiis väljendub ka Riigikogu sotsiaalkomisjoni tööprotsesside, arutelude sisu ja menetluslike otsuste täpses kirjeldamises.
2024-06-04
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (416 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab asjatundlikkust pensionipoliitika ja riigi rahanduse valdkonnas, esitades konkreetseid statistilisi andmeid pensionitõusude ja keskmise pensioni suuruse kohta (nt 774 eurot, prognoos 826 eurot). Ta kasutab andmeid, et tõestada pensionide tegelikku kasvu ja lükata ümber väited kärpimisest. Lisaks rõhutab ta makromajanduslikku olukorda, viidates Rahandusministeeriumi prognoosidele ja eelarve puudujäägi vältimise vajadusele.
2024-05-29
Lastekaitseseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (427 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab asjatundlikkust sotsiaalpoliitika ja lastekaitse valdkonnas, käsitledes detailselt asendushoolduse tugiteenuseid, bürokraatia vältimist ja lastekaitsetöötajate järelevalvet. Kasutatakse tehnilisi termineid (nt STAR-i arendused, teenistuslik järelevalve) ja esitatakse konkreetseid rahastusnumbreid (1,2 miljonit eurot riigieelarves). Ekspertiis on suunatud seadusandlike muudatuste praktilisele rakendamisele ja rahastamisele.
2024-05-27
Sotsiaalkaitseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab üles põhjalikku teadmist sotsiaalvaldkonna detailidest, kasutades spetsiifilisi numbreid ja statistikat (nt pensionitõus 222 eurot, elatisabi 100 eurolt 200 eurole). Ekspertiis hõlmab perehüvitiste süsteemi, puuetega inimeste toetusi ja hooldusreformi rahastamist, viidates täpsetele muudatustele seadustes. Eraldi rõhutatakse teadmisi abivahendite kättesaadavuse ja piirhindade muutmise osas.
2024-04-10
Ravikindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (töövõimetuse ennetamine) eelnõu (377 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab üles põhjalikku asjatundlikkust ravikindlustuse, sotsiaalmaksu ja töölepingu seaduse muudatuste osas, esitades detailseid põhjendusi ja viiteid seadustele. Ekspertiis ilmneb ka arstliku ressursi ja sihtgrupi suuruse (17 000 – 18 000 inimest) puudutavate andmete esitamisel, selgitades, miks teatud muudatusettepanekud tagasi lükati. Samuti käsitletakse tehnilisi aspekte nagu joobe tuvastamine ja ravi eiramise hindamine.
2024-03-13
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele eesti rahva sündivuse suurendamiseks" eelnõu (283 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib põhjalikke teadmisi sotsiaalpoliitikast, eriti perehüvitiste ja hooldushüvitiste süsteemist, tuues esile konkreetsed seadusemuudatused ja nende kuupäevad (nt hooldushüvitise pikenemine 60 päevani, harvikhaiguste raviraha 4 miljonit eurot). Tal on tugev menetluslik autoriteet Sotsiaalkomisjoni esimehena, kirjeldades üksikasjalikult eelnõu käiku, konsensuslikke otsuseid ja viidates sündimuskordajale 1,4. Samuti rõhutab ta sündimuse languse globaalset trendi, tuues näiteid Lätist, Jaapanist, Itaaliast ja Soomest.
2024-03-06
Ravikindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (töövõimetuse ennetamine) eelnõu (377 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Eriti Speaker B (Õnne Pillak) näitab sügavat asjatundlikkust sotsiaalkomisjoni töö, seadusemuudatuste detailide (osalise töövõimetuslehe tingimused) ja tervishoiusüsteemi kitsaskohtade (perearstide ja töötervishoiuarstide koostöö) osas. Kasutatakse tehnilisi termineid nagu "e-konsultatsioonid", "töötukassa teenuste vajalikkuse hindamine" ja "Euroopa Liidu struktuurifondid". Esitatakse detailseid selgitusi ministri seisukohtade ja muudatuste tagamaade kohta.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib teadmisi laste käitumisharjumuste ja uneaja trendide osas, viidates konkreetselt Tervise Arengu Instituudi (TAI) ülevaatele sotsiaalkomisjonis. Ekspertiis tugineb sotsiaal- ja terviseandmete kasutamisele hariduskorralduse küsimustes. Ta rõhutab hommikuse magusa uneaja ja rahuliku hommikusöögi olulisust.
2024-02-20
Riigikogu avalduse "Venemaa poolt küüditatud laste tagasitoomiseks Ukrainasse" eelnõu (375 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ekspertiis on suunatud humanitaarabi rakendamisele ja operatiivsele toetusele, keskendudes konkreetsetele abivahenditele ja meetoditele, millega Eesti riik saaks toetada Ukraina lapsi tagasi aitavaid MTÜ-sid.