Päevakorrapunktide kaupa: Tõnis Mölder

Kokku päevakordi: 16

Täielikult profileeritud: 16

2025-10-08
Planeerimisseaduse ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (683 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastasseis puudub, kuna kõneleja keskendub seaduseelnõu sisu ja menetluse tutvustamisele. Kriitika on suunatud pigem süsteemsetele puudujääkidele ja pikkadele menetlusaegadele kohalikes omavalitsustes, tuues näiteks kurioosseid juhtumeid.
2025-10-07
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse eelarveprojektile ja tulude prognoosidele, eriti RMK dividendide ja raadamisõiguse tasu osas. Kahtluse alla seatakse tulude allikate jätkusuutlikkus ja riigi poolt iseendale makstavate tasude arvestus. Vastuseis on poliitika- ja fiskaalanalüüsil põhinev, mitte isiklik.
2025-06-10
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Opositsiooniline hoiak on suunatud sotsiaaldemokraatide vastu, kelle motiive ja vastuseisu peetakse arusaamatuks ja ebamääraseks. Vastaste seisukohti naeruvääristatakse, kasutades kujundlikku väljendit "sääse hammustus", mis viitab nende kriitika ebaolulisusele.
2025-05-21
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele algatada Euroopa Liidus läbirääkimised kestlikkusaruannete koostamise kohustuse kehtetuks tunnistamiseks" eelnõu (601 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja ise vastaseid ei kritiseeri, vaid vahendab eelnõu algatajate (kes soovivad bürokraatiat vähendada ja vabatahtlikkust toetavad) ja Rahandusministeeriumi (kes rõhutab roheleppe eesmärke ja aruandluse positiivset mõju) vastandlikke seisukohti. Ta märgib, et eelnõu algatajate eesmärk oli kogu teema Euroopa Liidus ära jätta.
2025-05-05
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Esineja vastandub otseselt kolleegidele, kes väitsid, et suur hulk ettevõtjaid on uue eelnõu suhtes nördinud. Kriitika on tõenduspõhine, kasutades Kaubandus-Tööstuskoja ja Tööandjate Keskliidu toetust vastuväidete ümberlükkamiseks. Samuti rõhutatakse, et õiguskantsler oli kriitiline vaid eelmise valitsuse eelnõu suhtes.
2025-01-15
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele eraldada vahendid Tallinna Haigla kaasfinantseerimiseks" eelnõu (498 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu või kriitikat poliitiliste seisukohtade suhtes ei väljendata. Kõneleja tegeleb faktivea parandamisega, tunnustades samas osaliselt härra Laatsi väidet, et idee tuli uuesti välja 15 aastat hiljem.
2024-12-18
Ehitusseadustiku ja planeerimisseaduse rakendamise seaduse, keskkonnatasude seaduse ning planeerimisseaduse muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (541 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu ei väljendata, kuid kritiseeritakse eelnõu praktilist väärtust, viidates, et see teenib pigem ametnike koormuse vähendamise eesmärki kui ettevõtjate huve. Kriitika on suunatud poliitika ulatusele ja tegelikule mõjule.
2024-11-21
Keskkonnakomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kliimamuutuste mõju Eesti õigusruumile ja majandusele" arutelu

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud nii Roheleppe eesmärkide seadjate kollektiivsele ebaõnnestumisele kui ka suurriikide (Hiina, USA) eemaldumisele kliimaeesmärkidest. Vastuseis on poliitika ja strateegia tasandil, küsides, kas vinti keerati üle või tehti kommunikatsioonivigu, mis viisid eesmärgi fookusest kadumiseni.
2024-11-20
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (527 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud poliitiliste fraktsioonide protseduurilisele käitumisele, kes tegelevad poliitmänguga ja tõmbavad tekki enda peale, selle asemel et otsida riigile kasulikku laia konsensust. Kriitika ei ole suunatud konkreetsetele isikutele, vaid protsessi siiruse puudumisele koalitsiooni ja opositsiooni vahel.
2024-11-20
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelnõu algatajate ja komisjoni esimehe vastu, keda kritiseeritakse seaduse rakendamise riskide alahindamise ja poliitilise ambitsiooni piiramise eest. Kriitika on suunatud poliitilisele konsensusele ja sellele, miks valimisõigust ei piiratud ka halli passi omanikel, viidates varasematele lubadustele.
2024-07-22
Peaministrikandidaat Kristen Michalile valitsuse moodustamiseks volituste andmine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kõneleja tegutseb kriitilise küsitlejana, seades kahtluse alla uue koalitsiooni suutlikkuse lahendada keerulisi õiguslikke küsimusi. Kriitika on suunatud eelmisele valitsusele (kuhu kuulusid samad erakonnad) suutmatuse eest konkurentsiseaduses kokku leppida.
2024-06-12
Liiklusseaduse ning politsei ja piirivalve seaduse muutmise seaduse eelnõu (429 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Puudub otsene vastuseis poliitilistele rühmadele või seaduseelnõu sisule. Kriitika on suunatud istungi juhataja poolt esitatud hääletustulemuse ebatäpsuse parandamisele, mis on protseduuriline, mitte poliitiline vastuseis.
2024-01-24
Kommunikatsioon

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine kriitika on suunatud Konkurentsiameti kommunikatsioonipraktikate ja läbipaistvuse puudumise vastu, mis tekitab ühekülgse meediakäsitluse. Vastuseis on protseduuriline ja eetiline, eriti seoses endise ametniku (Maris Jesse) osalemisega tema enda reformi analüüsimisel, mida peetakse läbipaistmatuks "iseenda kontrollimiseks".
2024-01-22
Arupärimine keskkonnavaldkonna arengukava 2030 kohta (nr 492)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud kliimaministrile (Kristen Michalile) ja koalitsioonile, kritiseerides neid arengukavade koostamise takerdumise ja viibimise eest. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, nõudes vastuseid viiele konkreetsele küsimusele ja metsanduse arengukava kiiret esitamist.
2024-01-15
Arupärimine elektrooniliste sigarettide kasutamise kohta (nr 377)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Siseministeeriumi ja Maksu- ja Tolliameti suunas, heites ette ebapiisavat järelevalvet ja musta turu vohamise eiramist. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, nõudes detailsemat analüüsi ja konkreetseid samme musta turu likvideerimiseks. Minister Lauri Läänemetsalt oodati sisulisemat ja laiema vaatega vastust.
2024-01-15
Arupärimine tuumaelektrijaama rajamise kohta (nr 41)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud potentsiaalsele huvide konfliktile, kus riiklikud energiaotsused võivad alluda ühe tuumaenergiat promova eraettevõtte huvidele. Samuti seatakse kahtluse alla valitsuse energiaülemineku plaanide ajastus, mis võib tekitada juhitava võimsuse puudujäägi.