Täiskogu istungite kaupa: Tõnis Lukas

Kokku istungeid: 81

Täielikult profileeritud: 81

2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Peamine sotsiaalne teema on haridus ja õpetajate töötingimused, palgad ning karjäärimudel. Rõhutatakse vajadust tagada õpetajate rahulolu ja pikaajaline palgatõus, mis on seotud diferentseerimisfondi suurendamisega.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Peamine sotsiaalne küsimus on eesti keele ja kultuuri kaitse, rõhutades, et praegune olukord teeninduses on eestlastele alandav. Seisukoht on tugevalt suunatud keelelise ja kultuurilise identiteedi säilitamisele võõrtööjõu leviku tingimustes, mis on viinud vene keele laialdasema nõudmiseni teeninduses.
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne teema on keelepoliitika ja rahvuslik väärikus. Kõneleja nõuab tungivalt eestikeelse teeninduse kindlustamist ja kritiseerib olukorda, kus siia tulevad inimesed võivad elada oma keelemullis, ilma et neilt nõutaks eesti keele oskust.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Tugev fookus haridussüsteemi stabiilsusel, õpetajate töötingimustel ja hariduslike erivajadustega laste koolide kaitsmisel tsentraliseerimise eest. Eestkõneleja Eesti keele rolli tugevdamisel avalikus ruumis ja teeninduses, seostades keele rolli kahanemist majandusmigrantide hulga suurenemisega ja nende madala õpimotivatsiooniga.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhiline sotsiaalne teema on haridussüsteemi jätkusuutlikkus ja õpetajate heaolu, keskendudes kvalifikatsioonile ja töö hindamisele. Eraldi rõhutatakse noorte õpetajate koolis püsimise probleemi ja kutsehariduses töötavate õpetajate võrdväärset kohtlemist.
2025-06-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetest küsimustest on esiplaanil riigi ja kodanike turvalisus ning massiimmigratsiooni negatiivsed tagajärjed, mis vähendavad ühiskonna turvatunnet. Rõhutatakse ohtu, mida kujutavad endast klanniühiskonnad ja rahvusvahelised kurjategijate võrgustikud, eriti seoses nende paigutamisega Tartusse.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne fookus on rahvusliku identiteedi ja kultuuripärandi (laulu- ja tantsupidu) säilitamisel, rõhutades selle hariduslikku rolli laste ja noorte seas ning vajadust tagada juhendajate järelkasv. Spordiseaduse kontekstis rõhutatakse õpilaste turvalisuse ja pedagoogiliste nõuete täitmist. Mainitakse ka ligipääsetavuse parandamise vajadust erivajadustega inimestele pidudel.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine sotsiaalne teema on sisseränne, mida käsitletakse töökäte puuduse lahendamise kontekstis. Kõneleja eelistab siseriiklikku lahendust (pensioniealiste tööhõive parandamine) suuremale sisserändele, viidates kontrollitud sisserände planeerimisele valitsuse poolt.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetest küsimustest rõhutatakse tsiviilelanikkonna kaitsmist sõjaliste ohtude eest, tuues esile, et igasugune oht tsiviilelanikkonnale on liiga jube, et seda ette kujutada. Tsiviilohvrite vältimine on peamine argument tugeva kaitsevõime säilitamise poolt.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõige olulisem sotsiaalne küsimus on eesti keele staatus ja rahvuslik identiteet, rõhutades vajadust vältida olukorda, kus eestlased peavad oma maal kohanema teiste keeltega. Ta rõhutab vajadust õpetada eesti keelt täiskasvanud sisserändajatele, et tagada nende integreerumine ühiskonda. Lisaks on oluline sotsiaalne teema õpetajate palga ja elatustaseme tagamine.
2025-06-03
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetest teemadest puudutatakse haridus- ja lasteasutuste rajamist ning teedevõrgu koormuse planeerimist. Need sotsiaalsed teenused on seotud laiemate taristu- ja valglinnastumise probleemidega, mis nõuavad süsteemset lähenemist.
2025-06-02
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne teema on eesti keele ja kultuuri püsimine ning arenguvõime, nõudes tugevaid keelenõudeid nii üldhariduses, huvihariduses kui ka doktoriõppes. Kõneleja kritiseerib alaväärsustundest tingitud hoiakuid, mis seavad inglise keele eesti keelest kõrgemale, ning rõhutab, et eestikeelne teadus ei tähenda madalat taset.
2025-05-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõige olulisem sotsiaalne teema on eesti keele positsioon ja kultuuriruumi säilitamine, mida ohustavad ingliskeelsed ja venekeelsed "mullid" ning suur immigratsioon. Eestikeelsele õppele üleminekut käsitletakse kui ühiskondlikku hüve, mis on vajalik ühiskonna ühtesulatamiseks ja keeleruumi hoidmiseks.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetest teemadest tõuseb esile looduslike pühapaikade kaitse ja tunnustamine, mida käsitletakse omandiõiguse ja kompensatsiooni kontekstis. See teema puudutab kultuuripärandi ja keskkonnakaitse ristumiskohti.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Põhiline sotsiaalne teema on rahvastiku- ja sündimuspoliitika olulisus ning mure võõrtööjõu integratsiooni suutmatuse pärast. Rõhutab keelenõuete täitmise probleemi, viidates 80 000 töötajale, kes ei vasta keelenõuetele, ning peab sisserännet ühiskonna jätkusuutlikkuse seisukohalt halvaks.
2025-05-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalprobleemidest rõhutatakse rahvastikupoliitika olulisust ja maapiirkondade elanikkonna vähenemise sotsiaalseid tagajärgi, nagu noorte lahkumine ja turvalisuse halvenemine. Keskne teema on kohaliku kogukonna identiteedi ja otsustusõiguse säilitamine, et vältida elukvaliteedi langust kogu riigis.
2025-04-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetest teemadest on esiplaanil kultuuris osalemise kättesaadavus, kuna kõrged piletihinnad süvendavad lõhet ja jätavad poole rahvast kultuurist eemale. Kõneleja rõhutab seltsiliikumise ja traditsioonide (laulu- ja tantsupidu) säilitamise tähtsust, toetades nende integreerimist koolide õppekavadesse.
2025-04-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Andmeid on liiga vähe.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja keskendub sotsiaalsetest küsimustest haridusele ja integratsioonile, toetades tugevalt eestikeelsele õppele üleminekut. Ta seostab kodakondsuseta isikute staatust ja keeleoskuse puudumist otseselt riikliku julgeoleku ja manipuleeritavusega. Lisaks rõhutatakse elanikkonnakaitse ja varjendite küsimust kui olulist sotsiaalset turvalisuse aspekti.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine sotsiaalne teema on eesti keele staatus ja integratsioon, rõhutades, et riik ei suuda tagada piisavat keeleõpet kasvava sisserände tingimustes. Ta hoiatab, et reeglite leevendamine toob kaasa majandusimmigrandid koos suuremate peredega, mis raskendab integratsiooni.
2025-03-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Käsitletav sotsiaalne küsimus on tööjõu sisseränne, mida käsitletakse kodumaiste töötajate majandusliku turvalisuse ja palgataseme kaitsmise seisukohast. Rõhutatakse negatiivset sotsiaalset mõju, mis väljendub kohalike lahkumises riigist puuduliku palgapoliitika tõttu.
2025-03-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Keskendub tugevalt sotsiaalsetele teemadele, rõhutades põhiseaduslikku eesmärki tagada eesti rahvuse, keele ja kultuuri püsimine. Kaitseb lasterikaste perede toetusi ja hariduslike erivajadustega laste perede turvatunnet, kritiseerides kiirustatud reformide tekitatud ebakindlust. Nõuab eesti keele kasutamise võimaluste laiendamist teeninduses, et vältida keelekeskkonna ahenemist.
2025-03-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetest küsimustest rõhutatakse tugevalt rahvuslikku identiteeti ja demograafiat, eriti eesmärki hoida eestlaste osakaalu Eestis ning eesti keele ja kultuuri püsimist. Võõrtööjõu küsimust käsitletakse rahvusliku julgeoleku ja sotsiaalse stabiilsuse seisukohast.
2025-02-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Andmeid ebapiisavalt.
2025-02-25
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne teema on integratsioon ja lojaalsus, kritiseerides osa elanikkonda, kes ei ole üle 30 aasta võtnud tõsiselt Eesti kodakondsusesse kuulumist ega keelt õppinud. Kõneleja seob valimisõiguse äravõtmise vajaduse julgeoleku ja õiglustundega ning hoiatab massiimmigratsiooni mõju eest valijaskonnale, mis võib tulevikus viia mittepõliselanike ülekaaluni omavalitsustes.
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Sotsiaalsetest küsimustest rõhutatakse tugevalt Kaitseväe koosseisu, palkade ja sotsiaalsete küsimuste prioriteetsust. Inimressursi hoidmine ja väärtustamine on esitatud riigikaitse seisukohalt möödapääsmatuna, vastandudes puhtalt tehnikale keskenduvale lähenemisele.
2025-02-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne fookus on hariduslike erivajadustega laste (HEV) ja nende perekondade heaolu tagamisel. Kõneleja rõhutab spetsialiseeritud koolide unikaalset rolli ja vajadust neid võimestada, mitte kahandada. Väljendatakse muret kaasava hariduse "fanaatilise rakendamise" ning reformist tuleneva ebakindluse pärast haavatavas sihtrühmas.
2025-02-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Mainitakse Venemaa koolides toimuvat militaarset ajupesu kui näidet selle ühiskonna probleemidest. Kodumaiseid sotsiaalküsimusi (haridus, immigratsioon, tsiviilõigused) ei käsitleta.
2025-01-28
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne teema on sisseränne ja migratsiooni juhtimine, kus kõneleja eristab vajalikku tööjõudu majanduspagulastest ja nende peredest. Seisukoht on ettevaatlik ja piirav, et vältida soovimatut sotsiaalset või majanduslikku koormust, mis kaasneb majanduspagulaste sissevooluga.
2025-01-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2025-01-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetes küsimustes on kõneleja tugevalt traditsiooniliste pereväärtuste pooldaja, vastandudes õppekava muutustele, mis eemaldaksid mõisted "ema", "isa", "naine", "mees", "perekond" ja "abielu". Rõhutatakse laste saamise väärtustamist eneseteostuse osana ning turvatunde loomist pereloomeks. Ta küsib riikliku rahastamise piiramist organisatsioonidele, kes teevad negatiivset kampaaniat lasterikkuse vastu.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Sotsiaalne fookus on kultuuri väärtustamisel ja selle klassifitseerimisel riiklikes süsteemides, rõhutades kultuuribaasi olulisust riigi ülalpidamisel. Tõstatatakse küsimus kultuuri positsioonist ühiskonnas, eristades seda pelgast meelelahutusest.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne teema on hariduse kvaliteet ja keeleline integratsioon, rõhutades vajadust kaitsta nii eestikeelsete laste arengut kui ka tagada muukeelsetele lastele tõhus keeleõpe. Kõneleja seisab vastu metoodilisele lähenemisele, mis tema hinnangul kahjustab mõlemat rühma, ja peab ministeeriumi tagasilükkamist eestlasi diskrimineerivaks.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamine sotsiaalne küsimus on valimisõiguse piiramine julgeolekukaalutlustel Venemaa ja Valgevene kodanike suhtes, mida peetakse hädavajalikuks. Lisaks puudutatakse kriitiliselt valijate meelsuskontrolli ideed, mis viitab vastuseisule ideoloogilisele kontrollile.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja toetab sotsiaalset eesmärki kaasata haridussüsteemi need noored, kes on jäänud põhihariduse järel süsteemist välja, isegi kui neid on raske motiveerida. Ta rõhutab vajadust suurendada tugispetsialistide ja õpetajate koormust ja motiveerimist selle sotsiaalselt keerulise kontingendiga tegelemiseks.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Sotsiaalsetest küsimustest käsitletakse kodakondsust ja valimisõiguse piiramist, mis on tugevalt seotud riikliku julgeoleku ja lojaalsuse teemaga. Eesmärk on piirata teatud mittekodanike rühmade õigusi, kuna neid peetakse agressorriigi mõju tõttu ohuks. Rõhutatakse vajadust teada saada isikute tegelik mentaalsus.
2024-11-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetest küsimustest puudutatakse kliimaaspekte seoses autode ostmise ja saastamisega, küsides, kas ostetakse kliimatõhusaid või saastavamaid autosid. See teema on esitatud majandus- ja maksupoliitika kontekstis, viidates peaministri varasemale kliimaministri rollile.
2024-11-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Keskendub haritlaste ja kultuuritöötajate väärtustamisele ja palgataseme hoidmisele, rõhutades nende rolli ühiskonnas. Tõstab esile eesti kirjakeele ja kirjakultuuri säilitamise vajadust, mis on seotud Eesti raamatu aasta tähistamisega. Peab oluliseks õpetajate karjäärimudeli taastamist.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamine sotsiaalne teema on haridustöötajate karjäär ja palgatingimused, mis on seotud õpetajate koormuse reguleerimise ja kvalifikatsiooni arvestamisega. Eraldi tuuakse esile kutsekoolide alarahastamise ja karjäärimudelist väljajätmise probleem.
2024-11-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne teema on abort, mille puhul otsitakse selgust riikliku rahastamise ulatuse kohta (valikuline vs. tervisega seotud). Samuti tõstatatakse küsimus, millised oleksid Eesti inimeste rände sihtkohad, kui riik astuks abordipiiranguid kehtestava sammu.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetest küsimustest rõhutatakse hariduse kättesaadavust maapiirkondades, vastandudes koolivõrgu tsentraliseerimisele, mis sunnib õpilasi ja õpetajaid kaugemalt sõitma. See teema on seotud elukvaliteedi ja logistiliste raskustega peredele.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Peamine sotsiaalne teema on hariduse kättesaadavus ja regionaalne võrdsus. Kõneleja rõhutab väikekoolide säilitamise väärtust, et tagada elanikkonna püsimine ja sotsiaalne side kõikjal Eestis. Ta vastandub kolmanda põhikooliastme koondamisele piirkonnakeskustesse, pidades seda regionaalpoliitiliselt kahjulikuks.
2024-11-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalvaldkonnas keskendub kõneleja hariduskorraldusele, kritiseerides maapiirkondade koolide arvu vähendamise plaane. See teema on tihedalt seotud regionaalse tasakaalu ja perede elukvaliteediga, kuna see suurendab õpilaste ja õpetajate transpordivajadust. Muud sotsiaalprobleemid ei tule esile.
2024-11-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne teema on hariduse kättesaadavus ja regionaalne tasakaal, vastandudes haridusleppele, mis võib survestada väikekoole sulgema. Toetab õpetajate karjäärimudeli loomist, kuid kritiseerib selle finantsilist ebaselgust ja koormuse piiri. Tõstab esile spordieetika olulisust.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Haridus on esmane sotsiaalne teema, kus rõhutatakse vajadust täita lubadus tõsta õpetajate palk 120%-ni keskmisest, et tagada kvalifitseeritud õpetajate olemasolu. Hoiatatakse, et ebavõrdne rahastamine omavalitsustele süvendab hariduse kvaliteedi erinevusi tugevate ja kaugemate valdade vahel.
2024-10-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetest teemadest käsitletakse sisejulgeoleku kontekstis immigratsiooni, väljendades tugevat vastuseisu kolmandatest riikidest pärit kinnipeetavate paigutamisele Eestisse. Samuti rõhutatakse rahvuslikku identiteeti, moraalset kohustust ja ajaloolist õiglust seoses 1944. aasta sündmuste mälestamisega.
2024-10-15
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Andmeid ebapiisavalt.
2024-10-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne teema on vanemliku töö väärtustamine ja laste kasvatamise seostamine tuleviku riiklike teenuste ja turvalisuse tagamisega. Kõneleja rõhutab vajadust kohelda lastekasvatajaid eriliselt, arvestades nende panust järgmisesse põlvkonda.
2024-10-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Sotsiaalne fookus on suunatud sisserände piiramisele ja rahvuslikule jätkusuutlikkusele. Tugev mure on seotud eesti keele nõuete tugevdamata jätmisega, kohaliku valimisõiguse kiire omandamisega ning odava tööjõu sissetoomise sotsiaalse ja julgeolekulise koormaga tulevikus.
2024-10-08
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Not enough data
2024-09-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja rõhutab sotsiaalsetes küsimustes eesti keele õiguste kaitsmise ja Eesti inimeste õiguse eesti keelt kasutada olulisust. See on tugev kultuuriline ja identiteedipõhine seisukoht.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne teema on ajalooline mälu ja rahvuslik identiteet, rõhutades vabaduse eest võidelnute ja punaterrori eest põgenenute ohvrit. See on seotud riikliku järjepidevuse ja julgeoleku väärtustamisega ning rahvusliku vastupanu narratiivi hoidmisega.
2024-09-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne teema on haridus, eriti riigigümnaasiumide sisseastumise õiglus ja tehniline turvalisus. Rõhutatakse riigi moraalset kohustust ja austusväärset suhtumist noortesse inimestesse ja nende perekondadesse eksamiperioodil. Käsitletakse ka tehisaru rolli hariduses ja testimisel.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Sotsiaalsetest küsimustest on esiplaanil eestikeelsele õppele üleminek ja selle raskused, rõhutades sisemise sunduse ja stiimulite rolli keeleõppes. Samuti väljendatakse tugevat vastuseisu agressorriigi kodanike valimisõiguse säilitamisele kohalikel valimistel. Käsitletakse ka identiteedi ja integratsiooni teemasid seoses aktsendiga eesti keele rääkimisega.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Sotsiaalsetest küsimustest on esiplaanil laste koolitee ja lasterikaste perede toimetulek maapiirkondades, kus on vajalik kahe auto omamine. Kritiseeritakse valitsuse suunda koolivõrku korrastada ja lastetoetusi vähendada, mis koos automaksuga suurendab sotsiaalset ebavõrdsust ja sunnib peresid Eestist lahkuma.
2024-07-22
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Sotsiaalvaldkonnas on esikohal hariduspoliitika, sealhulgas õpetajate palgad ja kõrgkoolide rahastamine. Tugev vastuseis on suunatud haridusministri algatusele pikendada eesti keele nõudeid õpetajatele, kes pole keelt omandanud ja on väljaspool Eesti inforuumi.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine sotsiaalne teema on eestikeelne haridus ja keelekeskkonna säilitamine, mida käsitletakse rahvusliku püsivuse küsimusena. Nõutakse rangemat kontrolli vene kodukeelega laste keeleoskuse üle enne nende paigutamist eestikeelsetesse rühmadesse, et vältida õppekeskkonna venekeelseks muutumist.
2024-06-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja väljendab muret Euroopa Liidu ametnike algatatud sammude pärast jälgimisühiskonna loomiseks, mis viitab murele kodanikuvabaduste pärast. Ta kritiseerib teravalt teisitimõtlejate represseerimist Gruusias, seostades seda Venemaale omaste meetoditega.
2024-05-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised sotsiaalküsimused on eesti keele säilitamine ja massiimmigratsiooni ohjamine, mida nähakse otsese julgeolekuohuna. Rõhutatakse, et sisserändajad peavad austama Eesti reegleid ja omandama eesti keele, vastandudes muukeelse inforuumi ja "slummide" tekkele. Alushariduse kontekstis rõhutatakse eesti kultuuritraditsioonide (sh muusikaõpetus) edasikandmise vajadust.
2024-05-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetest küsimustest domineerib sisseränne, mida käsitletakse kui kasvavat poliitilist ja julgeolekuriski, eriti valijate osakaalu suurenemise kontekstis. Eraldi rõhutatakse islami kogukonna ja Kesk-Aasiast pärit venekeelsete inimeste osakaalu suurenemist.
2024-05-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Keskne sotsiaalne teema on haridus ja õpetajate palgataseme tagamine, kritiseerides riiki lubaduste tagasiulatuva täitmise eest. Ta rõhutab ka kutsehariduse olukorda, mis on mitmes keskuses kokku kukkumas.
2024-05-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Käsitletud sotsiaalne teema on religiooni (õigeusk) roll konfliktis ja moraalne kohustus kutsuda üles rahule. Kasutatakse religioosset raamistikku (vaikne nädal) tapatalgute hukkamõistmiseks ja rahu sõnumi rõhutamiseks.
2024-04-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavad andmed.
2024-04-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne teema on haridus ja kogukonnakoolide säilitamine maapiirkondades, mida käsitletakse demograafiliste protsesside ja sisemigratsiooni kontekstis. Rõhutatakse kogukonnakoolide olulisust perede toetamisel ja vajadust tagada lastele lühike ja turvaline koolitee, eriti algklassides. Mainitakse ka üleminekut eestikeelsele õppele ja kohalike volikogude rolli selles protsessis.
2024-04-10
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Sotsiaalsetest küsimustest on esiplaanil massiline sisseränne, mida käsitletakse kui suurt ohtu tulevasele ühiskondlikule stabiilsusele ja julgeolekule. Rõhutatakse vajadust olla väga ettevaatlik, et vältida Rootsi ja Saksamaa sarnaste "harali probleemide" tekkimist. Demograafilised trendid on esitatud negatiivsete ja tulevikus hädasid tekitavatena.
2024-04-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Tugevalt rõhutatakse sotsiaalset integratsiooni, märkides, et suur osa siin elavaid inimesi ei ole integreeritud ei keeleliselt ega mentaalselt. See sotsiaalne ebaõnnestumine on peamine argument sisserände piirarvu tõstmise vastu.
2024-04-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine fookus on rahvastikupoliitikal ja integratsioonil, rõhutades, et rahvastikupoliitika on alus kaitsele ja majandusele. Toetab tugevalt eestikeelsele õppele üleminekut, defineerides integratsiooni eesti keele ja kultuuri ülevõtmisena. Kritiseerib huvihariduse toetuse äravõtmist lasterikastelt peredelt.
2024-03-20
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised sotsiaalküsimused on õpetajate töötingimused ja palgakindlus ning vabakutseliste loomeinimeste sotsiaalsete garantiide parandamine. Hariduse ja kultuuri kontekstis rõhutatakse eestikeelse meedia kvaliteedi tagamise rahvuskultuurilist tähtsust noorema põlvkonna jaoks.
2024-03-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Haridust peetakse kõige tähtsamaks sotsiaalseks teemaks, mis on Eesti edu ja sotsiaalsete probleemide lahendamise alus. Rõhutatakse, et kvalifitseeritud õpetajate puudus ohustab eestikeelsele õppele üleminekut ja suurendab regionaalseid ning sotsiaalseid erinevusi hariduse omandamisel.
2024-03-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalvaldkonnast mainitakse kultuuriinimeste sotsiaalsete garantiide teemat, mis lülitati arutlusse Kultuurkapitali seaduse muudatustega. See näitab valmisolekut käsitleda kultuuritöötajate sotsiaalkindlustuse küsimusi seadusandluse raames.
2024-02-21
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne teema on kultuurivaldkonna ja hariduse toetamine, rõhutades loometöötasude ja õppejõudude loometöö piisavat rahastamist. Samuti rõhutatakse ERR-i hoone ehitamise rahvuskultuurilist tähtsust.
2024-02-21
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Sotsiaalprobleemidest domineerib sisseränne, mida käsitletakse julgeoleku ja rahvuse püsimise ohuna. Kõneleja nõuab ranget keelenõuete täitmist ja vastustab valimisõiguse andmist lühikese siinviibimise aja peale, eriti agressorriigi kodanikele. Rõhutatakse vajadust panna muulased austama eesti kultuuri.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Sotsiaalne fookus on kultuuripärandi säilitamisel (uunikumid), sporditegevuse toetamisel (sh noorte vastav spordihuvi) ja kutsehariduse (autoerialad) kaitsmisel uute maksukoormuste eest. Haridust nähakse kultuuriga tihedalt seotud valdkonnana.
2024-02-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetest küsimustest on esiplaanil rahvastikupoliitika ja sisserände negatiivsed mõjud kultuurile ja haridusele, viidates raskustele eestikeelse õppe tagamisel. Rõhutatakse vajadust piirata sisserännet julgeoleku ja integratsiooni tagamiseks ning väljendatakse muret äärmusluse kasvu pärast, tuues näiteks Moslemi Vennaskonna huvi sekkuda. Samuti on oluline teema valimisõiguse andmine sisserändajatele kohalikel valimistel.
2024-01-23
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Keskendub rahvaarvu kahanemisele ja sisserändepoliitikale. On vastu lihtsamate tööde jaoks sisserändepumba tekitamisele, pidades seda Eesti huvide vastaseks. Samas toetab ajude ja välisteadurite siia toomist teadusasutustesse ja ülikoolidesse.
2024-01-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne teema on haridus, mida käsitletakse regionaalse tasakaalu ja laste läbilöögivõime tagamise võtmena. Rõhutatakse vajadust tagada õpetajate kõrge kvalifikatsioon ja heaolu kogu riigis ühtse standardi alusel, et kõik Eesti lapsed saaksid head haridust.
2024-01-17
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine sotsiaalne teema on haridus, keskendudes õpetajate palgale, töötingimustele ja karjäärimudelile. Kõneleja rõhutab valitsuse kohustust vältida streiki, et hoida ära ühiskonna stressi viimine, seades haridustöötajate toetamise prioriteediks.
2024-01-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõige olulisem sotsiaalne teema on haridus ja keelepoliitika, kus rõhutatakse eestikeelse õppe ainuõigust riigis. Esineja vastustab eraldi venekeelsete või ukrainakeelsete koolide säilitamist, kuna see ehitaks Eestisse sisse "teisi riike, vabariike, autokraatiaid". Eesmärk on vältida olukorda, kus eestikeelne kool kaotab vastupanuvõime muu emakeelega laste massilise sissevoolu tõttu.
2024-01-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2024-01-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Haridus on peamine sotsiaalne teema, mida käsitletakse kvaliteedi, kättesaadavuse ja õpetajate heaolu kontekstis. Kõneleja rõhutab vajadust säilitada ühine hariduse kvaliteedistandard kogu Eestis ning toetada kogukondi (nagu Metsküla) nende püüdlustes haridusasutusi hoida. Eraldi rõhutatakse streigi vältimise olulisust laste ja perede heaolu tagamiseks.