Päevakorrapunktide kaupa: Maris Lauri

Kokku päevakordi: 36

Täielikult profileeritud: 36

2025-10-13
Riigieelarve seaduse ja riigieelarve seaduse muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (736 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Mõlemad kõnelejad toetavad tugevalt eelarveprotseduuride järgimist ja fiskaalset distsipliini, rõhutades rahvusvaheliste lepingute (EL, euro) tähtsust. Eelarve läbipaistvust ja detailsust peetakse rahvusvahelises võrdluses erakordselt heaks, toetades olemasolevat eelarve infosüsteemi. Kõneleja 2 kaitseb tugevalt Euroopa Liidu liikmelisusest tulenevaid eelarvereegleid, seades nende murdmise võrdusmärgi EL-ist lahkumisega.
2025-10-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduse tulevik" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon keskendub tugevalt Eesti majanduse konkurentsivõime tugevdamisele nelja alustala kaudu: loodusvarad, tööjõud, kapital ja teadmised. Kõneleja võtab tugeva kriitilise hoiaku pensioni teise samba lammutamise suhtes, nähes selles kodumaise kapitali akumuleerimise pidurdamist. Raamistik on poliitikapõhine, rõhutades pikaajalist strateegilist arengut ebastabiilses globaalses keskkonnas.
2025-09-17
Vabariigi Presidendi poolt välja kuulutamata jäetud rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse ning rahvusvahelise sanktsiooni seaduse muutmise seaduse (640 UA) uuesti arutamine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on rahapesu tõkestamise seaduse (640 UA) uuesti arutamisel pärast presidendi veto. Esindaja toetab Rahanduskomisjoni konsensuslikku otsust mitte võtta seadust muutmata kujul vastu, rõhutades vajadust eelnõu uuesti arutada ja täpsustada. Seisukoht on tugevalt protseduuriline ja õiguslik, kaitstes Riigikogu õigust teha valikuid isegi vaieldavates küsimustes.
2025-09-16
Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon keskendub tugevalt seadusloome protseduuridele ja menetluse korrektsusele, alustades kolleegi parandamisest eelnõu tagasisaatmise osas. Kõneleja rõhutab vajadust jätkata rahapesu eelnõu muutmist, viidates põhiseadus- ja rahanduskomisjoni soovitustele, mis näitab fookust õigusloome kvaliteedile. Seisukoht on pigem poliitika- ja protseduuripõhine.
2025-09-11
Finantsinspektsiooni 2024. aasta aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht keskendub finantssüsteemi stabiilsuse ja paindlikkuse tasakaalule. Rõhutatakse vajadust vältida põhjendamatult jäiku ja koormavaid reegleid, samal ajal tugevdades järelevalvet süsteemsete riskide (nt hoiu-laenuühistud, rahapesu) vastu. Toetatakse tarbijakaitset finantspettuste ja ebasõbraliku käitumise eest, tuues esile finantsombudsmani loomise vajaduse. Seisukoht on tugevalt poliitika- ja tulemuspõhine, rõhutades regulatsiooni efektiivsust.
2025-06-18
Krediiditeabe jagamise seaduse eelnõu (652 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on suunatud Krediiditeabe jagamise seaduse eelnõu (652 SE) menetluse toetamisele, rõhutades selle positiivset mõju liigse laenamise ennetamisele ja kohtute koormuse vähendamisele. Käsitlus on poliitikapõhine, tuues esile tehnilisi detaile nagu laenukeelu seadmise sarnasus hasartmängukeeluga. Eesmärk on edendada seaduseelnõu esimest lugemist täiskogul.
2025-06-17
Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse ning rahvusvahelise sanktsiooni seaduse muutmise seaduse eelnõu (640 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt eelnõu 640 SE, mis on suunatud rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse muutmisele, rõhutades selle olulisust Eesti majandusliku maine ja riikliku julgeoleku kaitsmisel. Poliitiline seisukoht on tugevalt tulemuspõhine ja õigusloomekeskne, keskendudes Rahapesu Andmebüroo (RAB) tehnoloogilise võimekuse parandamisele kuritegevuse vastu võitlemiseks. Eelnõu raamistikku peetakse vajalikuks vastuseks varasematele negatiivsetele kogemustele ja rahvusvahelistele ootustele.
2025-06-11
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise ning julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (645 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt julgeolekumaksuna sätestatud tähtajalise ettevõtete kasumimaksu kaotamist ja peab seda positiivseks sammuks. Ta raamib valitsuse tegevust ideoloogilise valikuna, mis liigub vasakpoolse erakonna lahkumise järel parempoolsemaks, rõhutades samas maksukoormuse prognoositavat langust SKP suhtes (36,8%-lt 35,1%-le). Poliitiline positsioon on tugevalt suunatud fiskaalsele distsipliinile ja maksude alandamisele.
2025-06-10
Riigikohtu esimehe ülevaade kohtukorralduse, õigusemõistmise ja seaduste ühetaolise kohaldamise kohta

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon keskendub kohtukorralduse muudatuste põhiseaduspärasuse ja kohtuvõimu eelarvelise sõltumatuse tagamise küsimustele. Esineja rõhutab Riigikogu ees seisvat keerulist dilemmat, mis tekib autoriteetide vastanduvatest seisukohtadest, ning väljendab mõõdukat muret seaduseelnõu juriidiliste riskide pärast. Fookus on selgelt poliitika- ja protseduurikeskne.
2025-05-20
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse, julgeolekumaksu seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (645 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt suunatud maksureformi toetamisele, eesmärgiga kaotada maksuküür ja suurendada maksuvabastust, mis väidetavalt parandab elanike toimetulekut. See positsioon on väärtuspõhine (parempoolne Eesti) ja poliitikapõhine, rõhutades vajadust kõrgema maksumäära järele riigi julgeoleku tagamiseks. Kõneleja seisab vana maksusüsteemi taastamise eest, kuigi kõrgema määraga.
2025-05-20
Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (640 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt toetav valitsuse algatatud rahapesu tõkestamise seaduse muutmise eelnõule (640 SE). Kadreering on poliitikapõhine, rõhutades uue seaduse tehnilisi eeliseid andmete analüüsimisel ja hälvete tuvastamisel, samal ajal kinnitades, et uusi andmetele ligipääsu õigusi juurde ei teki.
2025-05-15
Riigieelarve seaduse Eesti Vabariigi põhiseadusega kooskõlla viimise seaduse eelnõu (580 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on suunatud konkreetse eelnõu (580 SE) tagasilükkamisele, kuna valitsuse hinnangul on majanduslik sisu kehtivas seaduspildis juba kaetud. Seisukoht on tugevalt vastanduv (5 poolt, 1 vastu tagasilükkamisele) ja raamitud pigem protseduurilise ning õigusliku põhjendusega. Eelnõu tagasilükkamise ettepanek tehti rahanduskomisjoni poolt.
2025-05-08
Julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (595 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja positsioneerib end neutraalse, protseduurilise esindajana, rõhutades oma rolli komisjoni, mitte erakonna liikmena. Peamine poliitiline vastasseis keerleb julgeolekumaksu tühistamise ümber, mida valitsuskoalitsioon ei toeta asendustulu puudumise tõttu. Valitsuse seisukoht on, et maksutõusud asendatakse uue, tervikliku maksupaketiga, mis peaks olema soodsam väiksema sissetulekuga inimestele ja äriühingutele.
2025-03-20
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele sulgeda Eesti Vabariigi ja Vene Föderatsiooni ajutine kontrolljoon" eelnõu (562 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on riigi julgeolekul ja piirihaldusel, vastandudes emotsioonidel põhinevale Eesti-Vene piiri kohesele sulgemisele. Kõneleja toetab tugevalt kaalutletud ja poliitika-põhiseid otsuseid, mis tuginevad uuele ohuhinnangule ja külma peaga riskianalüüsile. Ta rõhutab, et Eesti on olnud edukas siis, kui otsused on tehtud kuuma südamega, kuid kaine ja selge peaga.
2025-01-16
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (520 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis Keskerakonna algatatud riigieelarve seaduse muutmise eelnõule (520 SE), mida peetakse pealiskaudseks ja kõlbmatuks. Toetab valitsuse kava viia läbi põhjalik ja ulatuslik riigieelarve seaduse reform, rõhutades läbipaistvust ja kaasatust. Poliitiline raamistik on tugevalt suunatud seadusandluse kvaliteedile ja menetluslikule korrektsusele.
2024-12-17
Riigieelarve seaduse Eesti Vabariigi põhiseadusega kooskõlla viimise seaduse eelnõu (525 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis eelnõule 525 SE, mida nimetatakse "käkerdiseks", kuna see on halvasti läbimõeldud ja esitatud "punktikorjamise" eesmärgil. Toetab valitsuse seisukohta, et eelarveseaduse muudatused (sh eelnõu 511) on juba tehtud ja põhjalikumad muudatused nõuavad aega ning on plaanis järgmisel aastal. Poliitiline raamistik on tugevalt poliitikapõhine, keskendudes seaduse kvaliteedile ja rakendatavusele.
2024-12-11
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt 2025. aasta riigieelarvet, rõhutades seda kui koalitsiooni kompromissi, mis keskendub julgeoleku suurendamisele, majanduskasvu ergutamisele ja nõrgemate toetamisele. Poliitiline positsioon on tugevalt julgeoleku- ja fiskaaldistsipliinile orienteeritud, kritiseerides varasemat pikaajalist lodevust ja rõhutades põhiseadusest tulenevat kohustust. Julgeolek on esmane prioriteet, millele järgneb majanduskeskkonna parandamine.
2024-12-04
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Tugev toetus julgeolekumaksu kehtestamisele, mis on ajendatud vajadusest katta SKP 2% ületavad kaitsekulud ja vähendada riigieelarve suurt puudujääki. Poliitiline raamistik on väärtuspõhine, rõhutades, et kogu ühiskond peab julgeolekusse panustama, ning fiskaalselt vastutustundlik, eelistades laenamise ja maksutõusude kombinatsiooni. Julgeolekumaksu valikut peetakse halbadest valikutest parimaks.
2024-11-13
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Tugev toetus 2025. aasta riigieelarvele, mida nimetatakse "parimaks võimalikest" praegustes kitsastes oludes ja sügavas puudujäägis. Poliitiline fookus on kolmel sambal: julgeolek, majanduskasv ja sotsiaalselt nõrgemate toetamine. Kadreering on väärtuspõhine, rõhutades kindlustunde loomist, ning toetab ohverduste (sh maksutõusude) tegemist julgeoleku nimel.
2024-11-13
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (511 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Toetab mõõdukat ja tehniliselt teostatavat eelarveseaduse muutmist 2025. aasta eelarve kontekstis, rõhutades vajadust tuua välja teistes seadustes fikseeritud kulutused (nt pensionid, lastetoetused). Vastandub kiirustamisele laiemate struktuursete muudatustega, eelistades põhjalikku arutelu 2026. aasta eelarve ettevalmistamiseks. Poliitiline raamistik on tugevalt protseduuriline ja poliitikapõhine, keskendudes läbipaistvuse ja põhiseaduslikkuse tagamisele.
2024-11-06
Ülevaade riigi vara kasutamisest ja säilimisest 2023.–2024. aastal. Viis aastat tegevuspõhist riigieelarvet: reformi tulemused ja vajalikud edasised otsused

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on riigi eelarvestamise reformi (tegevuspõhine eelarve) kriitilisel hindamisel, rõhutades selle ebaõnnestunud rakendamist ja strateegilise juhtimise puudumist. Kõneleja toetab ettevaatlikku ja läbimõeldud edasist reformi, hoiatades kiirustades kulupõhisele eelarvele tagasipöördumise eest. Seisukoht on peamiselt protseduuriline ja tulemuspõhine, kritiseerides varasemat üleminekut liigse optimismi ja naiivsuse tõttu.
2024-10-23
29 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks rahandusminister Jürgen Ligile

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võtab tugevalt seisukoha rahandusminister Jürgen Ligi umbusaldamise vastu, pidades seda silmakirjalikuks ja ebaotstarbekaks tähelepanu püüdmiseks. Ta rõhutab mitmeparteilise süsteemi ja koalitsioonivalitsuste olulisust, kritiseerides samas opositsiooni rolli mittesisulist täitmist. Seisukoht on tugevalt väärtuspõhine ja protseduuridele keskenduv, kaitstes valitsuse tegevust.
2024-10-16
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on Julgeolekumaksu tugev toetamine, rõhutades vajadust katta oluliselt kasvanud kaitsekulutused (lähenedes 4%-le SKP-st), mida ei saa täielikult katta kärbete või laenudega. Eelnõu raamimine on selgelt väärtuspõhine, rõhutades riigi julgeolekut ja kõigi elanike ning ettevõtete panustamise olulisust enesekaitsesse. Kõneleja hoiatab, et liigne laenukoormus on samuti risk riigi julgeolekule.
2024-10-16
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (511 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on suunatud riigieelarve seaduse parendamisele ja eelarve pildi selgusele, märkides, et praegune eelnõu on "samm edasi". Toetatakse mõõdukalt ministrite paindlikkust rahaliste vahendite ümbertõstmisel, rõhutades samas vajadust nii tulemus- kui ka kulupõhise eelarve järele. Kadunud on varasemate aastate "udune" eelarvepilt, mis viitab poliitilise fookuse nihkumisele parema süstematiseerimise suunas.
2024-09-17
Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt väärtuspõhine, rõhutades vabaduse ja vastutuse tähtsust ning hoiatades nende loovutamise eest näilise turvatunde nimel. Kõneleja vastandub lühinägelikule populismile, mis keskendub keelamisele ja riigi mustamisele. Peamine eesmärk on ühiskonna tasakaalus hoidmine, et vältida sisemist lõhenemist ja haavatavust välistele jõududele.
2024-09-11
Finantsinspektsiooni seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (422 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on tugevalt toetav Euroopa Liidu digitaalse tegevuskerksuse nõuete ülevõtmisele finantsasutustele, rõhutades vajadust vähendada küberrünnete ja tehniliste rikete riske. Fookus on poliitiliselt suunatud finantssektori stabiilsuse ja finantsteenuste klientide ning investorite kaitse suurendamisele. Eelnõu raamimine on selgelt poliitika- ja regulatsioonipõhine.
2024-06-13
Finantsinspektsiooni 2023. a aruanne

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon keskendub finantssüsteemi tugevdamisele ja reguleerimisele, rõhutades selle rolli majanduse vereringena. Kõneleja toetab tugevalt mitme veninud reformi, nagu positiivse krediidiregistri loomise ja hoiu-laenuühistute järelevalve lahendamise, kiiret elluviimist. Samas hoiatab ta süsteemi liigse jäikuse eest, mis võiks majandust kahjustada. Framing on tugevalt poliitika- ja tulemuspõhine, keskendudes vigade vältimisele ja kiirele reageerimisvõimele.
2024-06-10
2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline põhiseisukoht on Eesti riigi halva rahalise seisu kiire korrastamine, nõudes eelarve puudujäägi jõulist vähendamist ja kulude kärpimist. Kõneleja kritiseerib valitsuse otsust elada üle oma võimete ja peab praegust lisaeelarvet liiga väikeseks sammuks. Tema seisukoht on tugevalt poliitika- ja fiskaaldistsipliinil põhinev, hoiatades riigieelarve kiire allakäigu eest.
2024-05-30
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas riigina mitte elada võlgu?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on riigi eelarve tasakaalu viimisel ja võlakriisi vältimisel, mida käsitletakse kui vältimatut riiklikku prioriteeti. Kõneleja nõuab tungivalt puudujäägi kohest vähendamist, kulude kasvule piiride seadmist ning püsikulude kärpimist. Poliitiline raamistik on tugevalt väärtuspõhine (vastutustundlikkus, tarkus) ja tulemuspõhine (Kreeka stsenaariumi vältimine).
2024-05-30
Krüptovaraturu seaduse eelnõu (398 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on tugev toetus krüptovaraturu rangemale reguleerimisele, rõhutades vajadust maandada kõrgeid riske, mis tulenevad Eesti varasemast negatiivsest kogemusest. Toetatakse järelevalve üleviimist Rahapesu Andmebüroost Finantsinspektsiooni, põhjendades seda finantsjärelevalve spetsiifilise vajadusega. Seisukoht on selgelt poliitika- ja riskipõhine, rõhutades, et Eesti reeglistik ei ole rangem kui EL-i määrused ette näevad, vaid rakendab vajalikke Eesti õigussüsteemist tulenevaid eripärasid.
2024-05-16
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline rõhuasetus on majanduse tootlikkuse tõstmisel, rõhutades innovatsiooni ja IT-valdkonna eduloo kordamist. Tugev kriitika on suunatud riigi rahanduse kehva seisu ja sellest tuleneva ebakindluse vastu, samuti nõutakse tungivalt bürokraatia (lubade menetlused) vähendamist. Peamine fookus on riigi rollil luua ettevõtetele soodsad tingimused, mitte asju nende eest ära teha. Poliitiline raamistik on tugevalt poliitika- ja tulemuspõhine (SKP, krediidireitingud).
2024-05-16
Finantsinspektsiooni seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (422 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on toetav eelnõule 422 SE, mis on suunatud finantssektori tegevuskerksuse tõhustamisele ja asjakohase Euroopa Liidu õiguse ülevõtmisele. Seisukoht on pigem protseduuriline ja regulatiivne, keskendudes seaduseelnõu edasisele menetlemisele. Eelnõu sisu võetakse kokku kui EL-i õiguse ülevõtmine, mis viitab poliitika- ja regulatsioonipõhisele lähenemisele.
2024-05-15
Sotsiaalhoolekande seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (erihoolekandeteenused ja elukoha aadressi muutmine) eelnõu (421 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on sotsiaalhoolekande seaduse muudatuste praktilisel teostatavusel ja rakendamise realistlikkusel. Esile tuuakse vastuolu uute töötajate (tegevustöötajate) vajaduse ja nende leidmise keerukuse vahel, mis viitab murele poliitika tulemuslikkuse pärast. Stants on mõõdukalt skeptiline, keskendudes poliitika rakendamise detailidele.
2024-05-08
Rahandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2022. ja 2023. aastal)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on teravalt suunatud riigieelarve kriisi (ligikaudu 2 miljardi euro suurune puudujääk) kiirele lahendamisele, mida kirjeldatakse kui "tulekahju". Kõneleja nõuab tungivalt koheseid meetmeid, mis hõlmavad nii kulude kärpimist, prioriseerimist kui ka tulude leidmist, rõhutades finantsjuhtimise ja tulemuslikkuse tähtsust. Oluline poliitiline nõue on maksuküüru kiire likvideerimine. Poliitiline raamistik on selgelt tulemuspõhine ja nõuab vastutustundlikkust.
2024-05-08
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (391 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht keskendub Riigieelarve seaduse muutmisele, et tagada põhiseaduslike institutsioonide eelarvete heakskiitmisel majandusprognoosi ja riigi rahanduse olukorra arvestamine. Seisukoht on tugevalt protseduuriline ja poliitikapõhine, rõhutades eelarve tasakaalu ja kulude katteallikate näitamise vajadust. Kõneleja toetab eelnõu 391 SE edasist menetlemist, et seadustada eelarveotsuste tegemise kord.
2024-04-09
Krüptovaraturu seaduse eelnõu (398 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt toetav krüptovaraturu seaduse eelnõu vastuvõtmisele, rõhutades vajadust karmistada regulatsioone ja viia need vastavusse Euroopa Liidu nõuetega. Seisukoht on poliitika- ja tulemuspõhine, keskendudes varasemate lõtvade regulatsioonide parandamisele, mis meelitasid Eestisse välismaal tegutsevaid teenusepakkujaid. Eelnõu toetatakse kui vajalikku sammu turvalisuse ja usaldusväärsuse tagamiseks.