Kuude kaupa: Urmas Kruuse

Kokku kuid: 10

Täielikult profileeritud: 10

12.2024

2 Sõnavõtud

Kõneleja on ekspert parlamendi menetluslikes küsimustes, olles Maaelukomisjoni esimees ja ettekandja. Sisuline asjatundlikkus ilmneb Euroopa Liidu sotsiaalse tingimuslikkuse ja selle rakendamise teemal, viidates Tööinspektsiooni pädevusele. Ta kasutab autoriteedina Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja seisukohti, et kinnitada nõuete mittetäiendavat koormust.
11.2024

7 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust põllumajanduspoliitikas, viidates EL-i otsetoetuste protsentidele (84% Euroopa keskmisest) ja konkurentsivõime küsimustele. Ta kasutab statistikat abordi dünaamika kirjeldamisel ja tunneb hästi Riigikogu menetluslikke protseduure, esinedes Maaelukomisjoni ettekandjana. Lisaks on ta teadlik ajaloolistest terviseriskidest, mis kaasnevad põrandaaluste abortidega.
10.2024

7 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib kõrget asjatundlikkust majandus- ja pangandusteemadel, kasutades detailseid statistilisi andmeid (nt. 139 miljonit eurot avansilist tulumaksu) ja tehnilisi termineid (Euribor, fikseeritud vs ujuv intress). Samuti on tal autoriteet maaelu ja seadusandluse valdkonnas, esinedes Maaelukomisjoni esimehena ning käsitledes fütosanitaaria nõudeid ja pärandsortide säilitamist.
09.2024

9 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib põhjalikke teadmisi põllumajanduspoliitikast ja regionaalarengust, kasutades konkreetseid andmeid (nt otsetoetuste tase 80%, mahemaa osakaal 23%, eridiisli kulu üle 30 miljoni euro). Ta on autoriteetne seadusandliku menetluse küsimustes, andes detailseid ülevaateid eelnõude käsitlusest komisjonis. Samuti on ta kursis kohalike omavalitsuste rahastamise, ühistranspordi koordineerimise ja veterinaaria järelkasvu probleemidega.
06.2024

2 Sõnavõtud

Kõneleja näitab huvi makromajanduse (inflatsiooni põhjused, sisendkulud) ja finantsregulatsiooni vastu, küsides uuringute ja psühholoogiliste momentide kohta. Eriti rõhutatakse teadmiste otsimist krüptovaluutade olemuse ja tulude varjamise potentsiaali kohta. Ta otsib eksperthinnanguid turu ebaefektiivsuse ja tarbijakäitumise kohta.
05.2024

6 Sõnavõtud

Kõneleja on asjatundlik seadusandliku menetluse ja komisjonitöö osas, rõhutades konsensuslikke otsuseid ja tähtaegu. Ta näitab sügavat huvi alushariduse struktuuri ja kvaliteedi vastu, viidates PISA tulemustele ning lastehoiu ja lasteaia nõuete erinevustele. Samuti on tal teadmisi finantsregulatsiooni detailidest, küsides pankade kontode sulgemise protseduuride kohta.
04.2024

13 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust maaelu, põllumajanduse ja veterinaarmeditsiini valdkonnas, kasutades konkreetseid andmeid ja statistikat (nt veterinaaride palgatase, üliõpilaste arvud). Ta käsitleb tehnilisi teemasid, nagu referentlaborite kasutamine ja toidu kiiritamine, ning rõhutab veterinaaria rolli rahvatervises ja toidujulgeolekus.
03.2024

6 Sõnavõtud

Tugev asjatundlikkus on näha energiasektoris, käsitledes spetsiifilisi teemasid nagu meretuuleparkide strateegiline eelis (suurem tuulekiirus), biogaasi tootmisvõimekus (TWh piirid) ja gaasijaamade roll tiputarbimise katmisel. Kasutatakse tehnilisi termineid ja statistilisi andmeid (nt 1 TWh biogaasi potentsiaal, 1500 väljalangeja vähendamise eesmärk). Samuti näidatakse teadmisi hariduse ja tervishoiu seostest ning Euroopa Liidu ravimituru regulatsioonidest.
02.2024

13 Sõnavõtud

Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust seadusandliku menetluse ja komisjonitöö juhtimise osas, samuti Euroopa Liidu toiduohutuse ja uuendtoidu regulatsioonide tundmises. Ta kasutab tehnilisi termineid (allergeenid, uuendtoit, märgistusregulatsioonid) ja viitab juriidilistele piirangutele, selgitades, miks riigisisesed muudatused pole võimalikud. Lisaks on tal teadmisi geopoliitilistest teemadest (NATO, Ukraina/Ungari) ja Eesti toiduainetööstuse ekspordiprobleemidest.
01.2024

5 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust haridusreformi, koolivõrgu optimeerimise ja kohaliku omavalitsuse struktuuride küsimustes pärast haldusreformi. Ta hindab kõrgelt teaduspõhist lähenemist, selget statistikat ja indikaatorite kogumist otsuste tegemisel. Kasutatakse konkreetseid andmeid, näiteks viidates hariduse rahastamisele 6% SKT-st ja 60 000 euro suurusele motivatsioonimeetmele.