Päevakorrapunktide kaupa: Urmas Kruuse

Kokku päevakordi: 60

Täielikult profileeritud: 60

2025-10-15
Euroopa Liidu asjade komisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti valikud ja võimalused Euroopa Liidu 2028–2034 pikaajalises eelarves" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika puudub otseste vastaste suunas, kuid viidatakse kaudselt "teatud vanadele Euroopa riikidele", kelle häälekus põllumajanduse toetuste osas on olnud tugev ja seab Eesti huvid proovile. Vastuseis on suunatud pigem ebaõiglasele jaotussüsteemile kui konkreetsetele isikutele.
2025-10-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduse tulevik" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2025-10-07
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastandutakse "oponentidele", kes kasutavad avalikus meediaruumis väärinformatsiooni maksude tõusu kohta. Kriitika on suunatud poliitilisele narratiivile, mis moonutab tegelikku maksukoormuse langust, püüdes seda narratiivi ministri abiga ümber lükata.
2025-09-24
Regionaal- ja põllumajandusministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud ministri seisukohale regionaalsete toetuste 40% lävendi osas, mida peetakse maapiirkondadele vastuvõetamatuks. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, puudutades ka ministeeriumi suutmatust tagada regionaalne võrdsus ühistranspordis ja PRIA bürokraatiat. Ta kritiseerib ka praegust lähenemist, kus toetusi pannakse "igale poole natukene", selle asemel et valida konkreetsed sektorid.
2025-09-18
Eesti Panga 2024. a aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2025-09-16
Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud "poliitiliste oponentide" vastu, keda süüdistatakse kriminaalasja algatamises elanike registri andmete alusel. See viitab murele riigi õigusmehhanismide poliitilise kuritarvitamise pärast.
2025-09-11
Finantsinspektsiooni 2024. aasta aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ebapiisavalt.
2025-09-09
Kaitseministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud potentsiaalsetele protseduurilistele puudujääkidele kriisikommunikatsioonis (vallavanema hiline teavitamine meedia kaudu). Intensiivsus on mõõdukas, esitatud küsimuste vormis, mille eesmärk on välja selgitada, kas tegemist oli lünga või inimliku eksitusega.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Vastuseis on suunatud kolleegidele (Aleksei Jevgrafov ja Andrei Korobeinik), kes kritiseerisid Maaelukomisjoni istungi läbiviimist. Kriitika on rangelt protseduuriline, rõhutades, et vastaspool ei suutnud oma ettepanekut selgelt defineerida. Samuti vastandub ta ettepanekule pikendada kutsungiaega, pidades seda ebavajalikuks aja raiskamiseks.
2025-06-10
Alusharidusseaduse ning Eesti Vabariigi haridusseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (õppimiskohustuse kehtestamine) muutmise seaduse eelnõu (644 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseisu ei esine; pigem rõhutatakse, et teised fraktsioonid ega komisjonid muudatusettepanekuid ei esitanud, mis viitab laialdasele vaikivale nõusolekule eelnõu suhtes. Kriitika puudub nii poliitiliste vastaste kui ka protseduuriliste küsimuste osas.
2025-06-10
Riigikohtu esimehe ülevaade kohtukorralduse, õigusemõistmise ja seaduste ühetaolise kohaldamise kohta

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud sellele õiguslikule lähenemisele, mis annab kohalikele omavalitsustele liiga suured kontrolliõigused elukoharegistri üle. Vastuseis on põhimõtteline, keskendudes privaatsuse riivele ja lähenemise vananenud olemusele, mis ei arvesta inimeste mitme elukoha olemasoluga.
2025-06-05
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud konkreetsetele seisukohtadele, näiteks Tanel Kiige definitsioonile vangide teema käsitlemisest puhta teenuse ekspordina, kuigi rõhutatakse turvalisuse olulisust. Samuti kritiseeritakse süsteemseid probleeme, nagu madal konkurents lairiba turul ja kohalike omavalitsuste kaasamise tõttu tekkinud omandisuhete probleemid taristu kasutuselevõtul.
2025-06-03
Taristuministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kritiseerib teravalt nimetamata "jõude" saalis, kes soovivad iga hinna eest Rail Balticu valmimise nurjamist. See vastuseis on poliitikapõhine ja seda peetakse strateegiliselt totaalseks veaks, mis kahjustab Eesti perspektiivi.
2025-05-15
Haridus- ja teadusministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsene kriitika ei ole suunatud poliitilistele vastastele, vaid pigem süsteemsele ebaõnnestumisele, mis puudutab noorte füüsilist ettevalmistust. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, mitte isiklik, ning keskendub aastakümneid kestnud probleemile.
2025-05-13
Alusharidusseaduse ning Eesti Vabariigi haridusseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (õppimiskohustuse kehtestamine) muutmise seaduse eelnõu (644 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastasseisu ega kriitikat poliitiliste oponentide suhtes ei väljendata. Probleemid (nt loakohustuse taaskehtestamine) on raamitud menetlusvigadena, mis tekkisid seaduste paralleelse käsitlemise tõttu. Koolitoidu rahastamise küsimuses viitab ta poliitilistele loosungitele, kuid ei kritiseeri otseselt poliitilisi vastaseid.
2025-05-08
Justiits- ja digiministri 2025. aasta ettekanne "Kriminaalpoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud menetluskultuuri ja süsteemi ebaefektiivsuse vastu prokuratuuris ja kohtueelses menetluses. Vastuseis on protseduuriline, nõudes süsteemi poolt vigadest õppimist ja avalikkuse poolt süüdimõistmise kultuuri muutmist. Konkreetseid isikuid või poliitilisi vastaseid otseselt ei kritiseerita.
2025-05-06
Rahandusministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise strateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2024. aastal)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud poliitilise rühmituse "isamaalased" vastu seoses teise pensionisamba lõhkumisega, mida peetakse negatiivsete tagajärgedega tegevuseks rahatarkuse mõttes. Kriitika on poliitiline ja keskendub varasemate otsuste tulemustele, mitte isikutele.
2025-04-22
Kultuuriministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas "Eesti spordipoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub; kõneleja tunnustab ministri varasemaid tegevusi (tasude tõstmine) ja esitab jätkuküsimusi. Kriitika on suunatud süsteemi puudujääkidele (sportlaste väljalangemine), mitte konkreetsetele isikutele.
2025-04-15
Justiits- ja digiministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Opositsiooniline hoiak avaldub ministri poliitika küsimärgi alla seadmises, nõudes selgitusi elatisvõla maksumuse ja vangide ühiskonda imbumise ohu välistamise kohta. Kriitika on suunatud poliitika rakendamise riskidele ja läbipaistvusele.
2025-03-11
Peaministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sh ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Not enough data
2025-02-26
Jahiseaduse muutmise seaduse eelnõu (567 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud protseduurilistele ebaõnnestumistele ja süsteemile, mis võimaldas kohtu kaudu jahi peatada, mitte konkreetsetele poliitilistele vastastele. Esineja rõhutab, et see protsess andis võimaluse nuhtlusisendite probleemil eskaleeruda.
2025-02-26
Põllumajandusloomade aretuse seaduse täiendamise seaduse eelnõu (551 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Opositsioonilist hoiakut ei esine; pigem rõhutatakse muudatusettepanekute puudumist nii kolleegidelt kui ka erinevatelt organisatsioonidelt. See viitab sellele, et eelnõu menetlus kulgeb vastuseisuta ja sujuvalt.
2025-02-20
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Spordi tuleviku plaan: kuidas tuua medalid ja panna lapsed liikuma" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud peamiselt süsteemsetele ebaõnnestumistele ja poliitika rakendamisele, mitte isikutele. Vastandutakse kohalike omavalitsuste ebaõiglastele rahastamisnõuetele, mis seavad eraspordikoolid keerulisse olukorda. Samuti kritiseeritakse kaudselt lapsevanemaid, kes takistavad laste igapäevast liikumist, ja riiki, kes loob ebaefektiivseid maksusoodustusi.
2025-02-18
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele pangandussektori ajutise solidaarsusmaksu kehtestamise kohta" eelnõu (535 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud eelnõu ettekandjale ja ettepaneku sisule. Kriitika on suunatud nii poliitika sisule (oluliste majandusmõjude eiramine) kui ka retoorikale, pidades panga ja kasiino võrdlust eelnõu tõsiseltvõetavust vähendavaks.
2025-02-12
Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu (537 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu kontseptsiooni vastu, kahtlustades, et see ei lahenda probleemi terviklikult ja võib olla ebavajalik, kui KOV-idel on juba olemasolevad sanktsioonimehhanismid. Tsiteeritakse loomade heaolu organisatsioone, kes peavad eelnõu pinnapealseks ("lahtisest uksest sissemurdmine"). Vastuseis on poliitikapõhine, keskendudes lahenduse ebatõhususele.
2025-02-11
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Venemaa, kelle tegevust (agressioon, infosulg, ajupesu) tuleb halvata majandusliku ja sõjalise jõuga. Kriitika on suunatud ka läänele tervikuna, kes on alahinnanud autoritaarsete riikide võimekust ja olnud liiga aeglane Ukraina toetamisel. Samuti kritiseeritakse liitlasi, kellel võib veel olla "illusioon Venemaa demokratiseerimisest".
2025-01-29
Põllumajandusloomade aretuse seaduse täiendamise seaduse eelnõu (551 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub. Kõneleja ei kritiseeri ühtegi poliitilist vastast ega varasemat valitsust, kuigi viitab ekslikult kehtetuks tunnistatud sättele. Ta väljendab lootust, et korraldajate ja ettevõtjate vahel ei teki komplikatsioone sanktsioonide osas, rõhutades vastastikust lugupidamist.
2025-01-21
Euroopa Liidu ühise põllumajanduspoliitika rakendamise seaduse ja söödaseaduse muutmise seaduse eelnõu (546 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Opositsiooniga tegeletakse otse, kuid menetluslikult, lükates ümber väited halduskoormuse suurenemise või toetuste kohese äravõtmise kohta rikkumiste korral. Kõneleja kaitseb eelnõu sisu (nt hobuslaste regulatsioon) ja kritiseerib küsijaid ebaselgete või ebarealistlike küsimuste esitamise eest, kuid hoidub isiklikest rünnakutest.
2024-12-17
Euroopa Liidu ühise põllumajanduspoliitika rakendamise seaduse ja söödaseaduse muutmise seaduse eelnõu (546 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastandub kolleegide poolt väljendatud muredele või hirmudele sotsiaalse tingimuslikkuse liigse koormuse või karistamise ohu osas. Kritiseerib tendentsi "ette välja mõelda" karistamist ja liialdatud probleeme, mis ei vasta Eesti ühiskonna kultuuriruumile. Kriitika on suunatud eelarvamuste ja liialdatud ootuste vastu, mitte isiklik.
2024-11-21
Keskkonnakomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kliimamuutuste mõju Eesti õigusruumile ja majandusele" arutelu

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kritiseerib kahte debati osapoolt: neid, kes peavad kohanemise hinda liiga kalliks, ja neid, kes näevad kliimamuutusi pelgalt paratamatusena. Peamine kriitika on suunatud tegevusetuse kulu alahindamisele, mis on nii poliitiliselt kui ka sisuliselt ebatäpne.
2024-11-19
Taimede paljundamise ja sordikaitse seaduse ning metsaseaduse muutmise seaduse eelnõu (473 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub täielikult; kõneleja rõhutab vastupidi, et fraktsioonid ega Riigikogu liikmed ei esitanud eelnõule esimese ja teise lugemise vahel muudatusettepanekuid. See viitab sellele, et antud eelnõu ei tekitanud parlamendis vastasseisu.
2024-11-11
Raseduse katkestamise ja steriliseerimise seaduse täiendamise seaduse eelnõu (459 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja vastandub tugevalt ettekandjale, kritiseerides nii ettepanekut kitsendada tervishoiuteenuse rahastamist kui ka vastaspoole lubamatut keelekasutust, millega naisi peetakse "mõrvariteks". Vastuseis on intensiivne ja puudutab nii poliitika sisu kui ka väärtushoiakuid.
2024-11-05
Ülevaade Vabariigi Valitsuse tegevusest Euroopa Liidu poliitika teostamisel

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud potentsiaalsele poliitikamuutusele (toetuste sotsiaalsemaks muutumine), mida peetakse Eesti põllumeestele ohtlikuks. Peaministrit käsitletakse kui võtmeisikut, kellelt oodatakse selget seisukohta ja vastutust läbirääkimistel.
2024-10-22
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele pangandussektori ajutise solidaarsusmaksu kehtestamise kohta" eelnõu (487 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud eelnõu algatajatele ja nende lähenemisele, mida peetakse ebaloogiliseks ja eelmisest sajandist pärinevaks. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes sellele, et lisamaksustamine kandub kaudselt klientidele ja et see annab negatiivse signaali investoritele. Kompromissivalmidus puudub, kuna kõneleja soovib eelnõu ajaloo prügikasti viskamist.
2024-10-14
Taimede paljundamise ja sordikaitse seaduse ning metsaseaduse muutmise seaduse eelnõu (473 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub, kuna komisjoni otsused olid konsensuslikud ja eesmärgid selged. Mainitakse vaid, et komisjonis esitati küsimusi, mis olid seotud metsanduse ja järelevalve teostamisega.
2024-10-14
Perehüvitiste seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (507 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud süsteemi ebakindlusele ja poliitilisele survele, mis nõuab sündimuse kasvu, kuid ei taga samal ajal piisavat sotsiaalset turvalisust. Kriitika on suunatud poliitilisele keskkonnale, mis lubab elatisvõlgade kasvu ja loob ebausaldusväärseid partnersuhteid.
2024-09-25
Regionaal- ja põllumajandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud peamiselt valitsuse ja ministri tegevusetusele või ebaefektiivsusele, eriti seoses kohaliku toidu riigihangete lahendamise liiga pika ajakavaga (2027). Vaidlustab ministri väite toiduainete käibemaksu langetamise kasulikkuse kohta, tuues esile vastupidise statistika teistest riikidest. Samuti kritiseerib ta ministrit selle eest, et ta ei maininud koalitsiooni positiivseid samme, nagu eridiisli soodusmäär.
2024-09-17
Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Puudub otsene vastuseis konkreetsetele poliitilistele rühmadele; kriitika on suunatud pigem ametkonna protseduurilistele puudujääkidele ja süsteemsele konfliktile isikuvabaduste ning laste õiguste vahel.
2024-09-16
Kinnisasja omandamise kitsendamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (321 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Not enough data.
2024-09-11
Koolieelse lasteasutuse seaduse § 27 muutmise seaduse eelnõu (319 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja vastandub ettekandja väidetele Tartu lasteaiatasude kõrge hinna kohta, nõudes nende tõendamiseks konkreetseid andmeid. Tugev vastuseis on suunatud riigi sekkumisele kohaliku omavalitsuse otsustusõigusesse, mida peetakse kogukonna autonoomia piiramiseks. Kriitika on suunatud poliitilisele sekkumisele ja faktide ebatäpsele esitamisele.
2024-06-13
Finantsinspektsiooni 2023. a aruanne

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud ettekandja poole, nõudes selget hinnangut krüptovaluutade riskidele ja püramiidskeemide potentsiaalile. Otsest poliitilist vastasseisu ei väljendata, vaid rõhutatakse regulatiivse selguse puudumist.
2024-06-13
Eesti Panga 2023. a aruanne

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud pigem turuosalistele, kes võisid kriisiolukorda ära kasutada hindade põhjendamatuks tõstmiseks (opportunistlik hinnakujundus). Otseseid poliitilisi vastaseid ega institutsioone ei kritiseerita, vaid otsitakse selgitusi turu ebaefektiivsusele.
2024-05-14
Alusharidusseaduse eelnõu (419 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Not enough data. Kõneleja ei kritiseeri ühtegi rühma ega poliitikat, vaid esitab selgitavaid ja uurivaid küsimusi seaduseelnõu sisu kohta.
2024-05-13
Õiguskantsleri ettepanek rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse, krediidiasutuste seaduse, võlaõigusseaduse ja riigilõivuseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-05-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "E-valimised – oht demokraatiale" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud e-valimiste vastastele, keda süüdistatakse enesele vasturääkimises (viidates usalduse küsimusele) ja eestlastele illusiooni loomises paberhääletamise süsteemide maksimaalsest usaldusväärsusest. Kriitika on intensiivne ja retooriline, seades kahtluse alla vastaspoole motiivid ja loogika.
2024-05-08
Toiduseaduse muutmise seaduse eelnõu (378 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseisu hoiak puudub, kuna kõneleja rõhutab, et tähtajaks ei laekunud ühtegi muudatusettepanekut fraktsioonidelt ega liikmetelt. Komisjoni otsused tehti konsensuslikult, mis viitab vastuseisu puudumisele käesolevas menetlusfaasis.
2024-04-18
Keskkonnakomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tuumaenergia kasutuselevõtmise vajadus ja võimalused Eestis" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja ei kritiseeri otseselt vastaseid, vaid palub ettekandjal selgitada tuumajaama loomise vastaseid põhiargumente. See näitab üles huvi vastaspoole seisukohtade analüüsimise vastu, et mõista võimalikke takistusi.
2024-04-16
Kultuuriministri 2024. aasta ettekanne "Riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest" (sealhulgas "Eesti spordipoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Kultuuriministri tegevuse või poliitika tulemuste vastu seoses teatrite regionaalse haarde ja kättesaadavusega. Vastuseis on protseduuriline ja poliitikapõhine, keskendudes rahulolematusele praeguse olukorraga.
2024-04-11
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tagada veterinaaria tulevik" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest poliitilist vastast ei kritiseerita, vaid pigem kritiseeritakse ühiskondlikku hoiakut, mis ei teadvusta veterinaaria olulisust, ning ministeeriumide madalat palgataset. Kaudselt kritiseeritakse Haridus- ja Teadusministeeriumi (HTM) rahastamispõhimõtteid, mis ei taga piisavat rahastust õppekoha kohta.
2024-04-02
Toiduseaduse muutmise seaduse eelnõu (378 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika või vastuseis puudub, kuna kõik menetlusotsused komisjonis tehti konsensuslikult.
2024-03-19
Terviseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud Tervisekasasse raha juurde panemise poliitikale ja ministri seisukohale, et 100 miljonit eurot pole oluline summa. Kriitika on poliitiline ja keskendub süsteemsele ebaefektiivsusele ning valedele prioriteetidele, eriti seoses hariduse ja käitumise rolli alahindamisega.
2024-03-07
Eesti Reformierakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti energeetika tulevik 2035" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Puudub otsene kriitika või vastandumine konkreetsetele poliitilistele jõududele või oponentidele. Kõneleja keskendub riskide ja ebakindluse analüüsimisele, küsides institutsioonide rolli kohta Euroopa energiapoliitika koordineerimisel.
2024-03-06
Energiamajanduse korralduse seaduse ning keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse täiendamise seaduse eelnõu (359 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu ministrile ei väljendata, kuid tuuakse esile õpetajate poolt kostunud kriitika reformide kohta. Õpetajate vastulausena kirjeldatakse reforme kui "klassist läbitassimiseks" muutumist, mis viitab murele protseduurilise koormuse pärast.
2024-02-15
Isamaa fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduslanguses. Mida teha?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on ettekandja esitatud analüüside ja ettepanekutega, eriti kliimaseaduse moratooriumi osas. Kriitika on suunatud ratsionaalse mõtlemise ja emotsionaalse analüüsi tasakaalustamatusele ning ettekandja väidetele ebakindluse kohta kõrge tööhõive tingimustes. Kriitika on poliitika- ja analüüsipõhine.
2024-02-13
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud välispoliitilistele ohtudele, eelkõige Venemaa kavatsustele ja liitlaste potentsiaalselt ohtlikule retoorikale. Ungari peaministri Viktor Orbáni seisukohta Ukraina puhvertsooniks muutmise kohta peetakse ohtlikuks ja mitut riugast sisaldavaks tendentsiks.
2024-02-08
Riigikogu otsuse "Putukate ja putukaid sisaldavate toitude ja toodete erimärgistamise ja müügi kohta" eelnõu (222 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelnõu algatajate vastu, kritiseerides nende väiteid juriidilise aluse olemasolu kohta ja lükates ümber näiteid teistest riikidest (Ungari, Itaalia), kus regulatsioonid ei vasta esitatud kirjeldusele. Kriitika on range, kuid keskendub protseduurilistele ja regulatiivsetele vigadele, mitte isikutele. Kõneleja lükkab tagasi idee, et tegemist oleks "lihtsa käeliigutusega".
2024-02-07
Kinnisasja omandamise kitsendamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (284 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis puudub, kriitika on suunatud vaid üldisele seadusandlikule protsessile, märkides, et eelnõud jõuavad täiskogusse viivitusega. Konkreetseid vastaseid või kriitilisi rühmitusi ei nimetata.
2024-01-23
Ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse poliitilisele otsusele teadusrahade tsentraliseerimise osas, väljendades muret selle tagajärgede pärast spetsiifilistele sektoritele. Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, küsides, kas fookustatud teemad võivad jääda tähelepanuta.
2024-01-18
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tugevad maakoolid ja tugev koolivõrk" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastandumine puudub, kuid kriitika on suunatud reformi aeglusele ja omavalitsuste suutmatusele omavahel koostööd teha. Ta kritiseerib ka kohalikke omavalitsusi, kes seavad koolimaja kui hoone tähtsuse kõrgemale kvaliteetsest koolikeskkonnast või kasutavad seda ühistranspordiküsimuste lahendamiseks.