Kuude kaupa: Signe Kivi

Kokku kuid: 14

Täielikult profileeritud: 14

10.2025

1 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust keelepoliitika ja lõimumisprogrammide haldusstruktuuri osas, nimetades konkreetselt Haridus- ja Teadusministeeriumi ning Kultuuriministeeriumi. Ta on teadlik rahastamise suurusest ("summad on miljonites") ja vastutuse hajutatusest, mis takistab poliitikate tõhusat elluviimist.
09.2025

2 Sõnavõtud

Esineja näitab asjatundlikkust õigusloome ja põhiseaduslike õiguste valdkonnas, keskendudes seaduse piirangute selgusele usuliste ühingute kontekstis. Teadmiste allikana kasutatakse kõrgetasemelisi õiguslikke seisukohti, tsiteerides otse presidendi kirja, mis annab argumentatsioonile kaalu.
06.2025

3 Sõnavõtud

Esineja näitab teadmisi seadusandlikust protsessist, viidates Kultuurikomisjoni pikale ja üksmeelsele tööle eelnõu kallal. Kasutatakse konkreetset statistilist andmeid (4210 kvalifikatsioonita õpetajat) ning viidatakse mitmetele haridus- ja omavalitsusorganisatsioonidele. Ekspertiis seisneb haridusvaldkonna organisatsioonide murede ja andmete vahendamises.
04.2025

2 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust seadusloome menetluse ja ekspertide usaldusväärse tsiteerimise nõuete osas, nõudes teadlaste nimede ja professioonide avaldamist. Eriti detailne on teadmine kultuuripärandi haldamise rahvusvahelistest protseduuridest, viidates ICOMOS-ele, UNESCO-le ja Riigikogu kultuurikomisjoni konkreetsetele otsustele.
02.2025

1 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust kodakondsuspoliitika ja julgeolekuküsimuste vallas, tuginedes avaliku arvamuse uuringutele ja meediakajastusele. Ta kasutab konkreetseid andmeid (üle 60%) määratlemata kodakondsusega isikute hoiakute erinevuse rõhutamiseks. Ekspertiis väljendub suutlikkuses seostada sotsiaalseid andmeid otseselt riikliku julgeoleku riskidega.
11.2024

8 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib tugevat institutsioonilist ja ajaloolist ekspertiisi, viidates isiklikule kogemusele 2000. aasta kultuuriministrina ja teadmistele Balti Assamblee initsiatiividest. Ekspertsus ilmneb ka eelarve struktuuri, ministeeriumide ümberkorralduste ajaloo (nt Haridus- ja Teadusministeerium) ning põhiseaduse muutmise protseduuride tundmises. Näidatakse autoriteeti kultuuriinstitutsioonide rahastamise ja haldusreformide teemadel.
10.2024

5 Sõnavõtud

Kõneleja näitab teadmisi rahvastikuteaduse ja sotsiaalpoliitika vallas, tsiteerides korduvalt professor Ene-Margit Tiitu ja kasutades konkreetseid statistilisi andmeid sündimuse ja eestlaste osakaalu kohta. Ta on kursis lastekaitse valdkonna keerukate juhtumitega ja seadusandliku protseduuriga Riigikogus (nt katkestamise ettepaneku vajalikkus).
09.2024

2 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust Riigikogu menetlusreeglites ja kultuurivaldkonna halduses. Ta on võimeline esitama eelnõu teksti ja viitama täpselt Rahvusooperi seaduse konkreetsetele paragrahvidele (§ 6 lõigetest 5 ja 6) nõukogu liikmete tagasikutsumise ja nimetamise kontekstis. Samuti on ta kursis komisjonis toimunud aruteludega puhkepäevade teemal.
06.2024

1 Sõnavõtud

Kõneleja näitab spetsiifilist huvi ja teadmisi Eesti Panga kultuuriliste funktsioonide, muuseumi tegevuse ja kunstikogu haldamise vastu. Ekspertiis on suunatud institutsiooni sisemiste väärtuste, avaliku suhtluse ja kultuuripärandi aspektidele, mitte otsesele rahapoliitikale.
05.2024

6 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust kultuuriajaloo ja arhitektuuri vallas, esitades detailse ülevaate Estonia teatri ehitusest, varasematest arhitektuurikonkurssidest ja muinsuskaitselistest piirangutest. Samuti on ta kursis seadusloome protseduuridega, refereerides täpselt kultuurikomisjoni istungi protokolli ja selgitades väljatöötamiskavatsuse (VTK) menetlemist. Ta kasutab spetsiifilisi termineid nagu "bastionaalvöönd" ja "paralleelühiskond".
04.2024

3 Sõnavõtud

Näitab kõrget asjatundlikkust kultuuri- ja keelepoliitika valdkonnas, eriti Riigikogu komisjoni töö ja menetluse osas, tegutsedes juhtivkomisjoni ettekandjana. Esitab detailseid kokkuvõtteid ekspertide (Külliki Seppel, Ilmar Tomusk) seisukohtadest ja lõimumismonitooringu andmetest, rõhutades protseduurilist täpsust.
03.2024

5 Sõnavõtud

Poliitik näitab üles tugevat asjatundlikkust hariduse rahastamise (kasutades konkreetseid statistilisi andmeid, nt 14,3% riigi kulutustest) ja kultuuriehitiste seadusandluse ning rahastamismehhanismide osas. Ta tunneb hästi seadusandlikke protseduure, eriti Kultuurkapitali nimekirja haldamist ja sellega seotud õiguslikke nüansse. Lisaks viitab ta ajaloolistele detailidele (nt 1990. aastate haridusreformi katsed).
02.2024

5 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust kultuuripoliitika ja Kultuurkapitali rahastamise alal, kasutades konkreetseid finantsandmeid (nt 25 miljoni euro suurune reserv, 3,8% vs 2% eraldise määr) ja viidates seadusemuudatuste ajaloole. Samuti on ta kursis väliseesti kogukondade toetamise ja Toronto keskuse rahastamise detailidega.
01.2024

3 Sõnavõtud

Kõneleja näitab teadmisi kultuuripärandi ja Nõukogude sümbolitega seotud ajalooliste otsuste osas, laiendades arutelu skulptuuridelt ka teistele kunstiteostele, nagu näiteks Estonia laemaal. Lisaks on fookuses Eesti majanduse ja ühiskonna jaoks olulised strateegilised teadus- ja arendusvaldkonnad. Küsimuste esitamisel toetutakse ajaloolase argumentidele ja peaministri ettekandele.