Päevakorrapunktide kaupa: Signe Kivi

Kokku päevakordi: 33

Täielikult profileeritud: 33

2025-10-07
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Ekspertiis ilmneb eesti keele arendamise, lõimumise ja kohanemisprogrammide haldusstruktuuri ning rahastamise (miljonites) tundmises. Kõneleja on teadlik ministeeriumidevahelisest vastutuse jaotusest ning viitab ministrite varasematele seisukohtadele struktuurireformi vajaduse osas.
2025-09-17
Vabariigi Presidendi poolt välja kuulutamata jäetud kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse (570 UA) uuesti arutamine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab teadmisi õiguslikust selgusest ja põhiseaduslikest piirangutest, tsiteerides otse presidendi vastuväiteid seaduse üldsõnaliste nõuete ja ohu mõiste laia määratluse kohta. Ekspertiis keskendub seaduse rakendatavuse ja põhiõigustega kooskõla analüüsile, eriti seoses riigi sekkumisega usuliste ühingute tegevusse.
2025-06-18
Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse ning kutseõppeasutuse seaduse muutmise seaduse (direktorite atesteerimine ja õpetajate karjäärimudel) eelnõu (653 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib teadmisi haridussektori tööjõu spetsiifikast, tuues esile kvalifikatsioonita õpetajate arvu (4210) ja nende palgaga seotud probleeme. Ta on kursis seadusandliku protsessiga, viidates eelnõu pikaajalisele menetlemisele kultuurikomisjonis. Samuti tunneb ta hästi valdkonna võtmeorganisatsioone, keda ta kirja saatjatena konkreetselt nimetab.
2025-04-22
Kultuuriministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas "Eesti spordipoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab üles detailset asjatundlikkust kultuuripärandi haldamise ja rahvusvaheliste protseduuride osas, viidates konkreetsetele kuupäevadele (10. ja 13. märts) ning dokumentidele (pärandimõju hindamise dokumendi projekt). Ekspertiis keskendub ministeeriumi haldusala ametkondade ja rahvusvaheliste organisatsioonide (UNESCO, ICOMOS) vahelistele suhtlusahelatele.
2025-04-21
Riigikogu otsuse "Riigikogu uurimiskomisjoni moodustamine Riigikogu e-valimiste protsessi turvalisuse uurimiseks" eelnõu (576 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ekspertiis keskendub seadusandluse menetluslikule korrektsusele ja allikate usaldusväärsusele, mitte niivõrd e-valimiste tehnilisele sisule. Kõneleja tunneb muret, et viidatud "TalTechi teadlased" ei ole piisavalt usaldusväärsed, viidates võimalusele, et tegemist on ühe teise eriala professionaaliga.
2025-02-25
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab asjatundlikkust kodakondsuspoliitika ja julgeolekuohtude hindamise valdkonnas. Ta toetub avaliku arvamuse uuringutele ja meediaintervjuudele, et põhjendada oma küsimusi mittekodanike väärtuste ja julgeolekuprioriteetide erinevuse kohta. Eelkõige rõhutatakse andmeid, mis puudutavad venekeelsete isikute soovi saada Eesti kodakondsust.
2024-11-21
Keskkonnakomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kliimamuutuste mõju Eesti õigusruumile ja majandusele" arutelu

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõnelejad näitavad asjatundlikkust seadusandlikus protsessis, viidates Keskkonnakomisjoni tööle ja eelnõude konsensuse küsimusele. Eriti tuuakse esile teaduspõhise kliimamuutuste leevendamise ja kohanemise kontseptsioonid ning selle praktiline mõju riigi tootmisele ja tarbimisele.
2024-11-20
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Ekspertiis on seotud põhiseadusõiguse ja seadusloome protseduuridega, eriti põhiseaduse muutmise ajaloo ja keerukusega. Esineja näitab teadlikkust varasematest muudatustest ja hindab põhiseaduse koostajate panust.
2024-11-12
Vabariigi Valitsuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (Maa-ameti ümberkorraldamine Maa- ja Ruumiametiks) eelnõu (457 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Ekspertiis ilmneb avaliku halduse ja ametkondade reformimise valdkonnas, tuues näiteid varasematest ministeeriumide ümberkorraldustest Eestis. Kõneleja suudab eristada pelka nime muutmist tegelikust ülesannete jaotamisest ning rõhutab ülesande keerukust. Teadmiste demonstreerimiseks viidatakse Haridus- ja Teadusministeeriumi ning Kliimaministeeriumi loomisele.
2024-11-11
Raseduse katkestamise ja steriliseerimise seaduse täiendamise seaduse eelnõu (459 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab teadlikkust raseduse katkestamise protsessi sotsiaalsetest aspektidest, rõhutades mehe ja naise osalust. Samuti on esitatud terminoloogiline kriitika sõnastuse "tervishoiuteenus" ebaõnnestumise osas antud kontekstis.
2024-11-07
Riigikogu otsuse "Riigikogu uurimiskomisjoni moodustamine Rail Balticu projektiga seonduvate asjaolude uurimiseks" eelnõu (460 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab asjatundlikkust Balti riikide regionaalse koostöö mehhanismide, eriti Balti Assamblee (BA) ja selle majanduskomisjoni struktuuri tundmises. Ta toob esile konkreetse ajaloolise näite BA eduka initsiatiivi kohta (Balti Filmi- ja Meediakool), et toetada oma ettepanekut.
2024-11-06
Ülevaade riigi vara kasutamisest ja säilimisest 2023.–2024. aastal. Viis aastat tegevuspõhist riigieelarvet: reformi tulemused ja vajalikud edasised otsused

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust riigieelarve koostamise ajaloo ja protseduuride osas, võrreldes 2000. aasta eelarve formaati praeguse "neli korda tuumakama materjaliga". Erialane fookus on kultuurivaldkonna rahastamisel ja avalik-õiguslike institutsioonide (tüvikultuuri kandjate) eelarvete detailiseerimisel.
2024-10-10
Lastekaitseseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (427 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib teadmisi sotsiaalvaldkonnast ja lastekaitse seadusandlusest, viidates konkreetsele, kogu Eestit vapustanud väärkohtlemise juhtumile. Rõhutatakse süsteemset ebaõnnestumist kogukonna ja spetsialistide (õpetajad, arstid, naabrid) tasandil. Samuti on tal teadmisi seadusandlikust menetlusest, küsides katkestamise ettepaneku võimalikkuse kohta teisel lugemisel.
2024-10-09
Riigikogu otsuse "Rahvastikukriisi lahendamise probleemkomisjoni moodustamine" eelnõu (324 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Esineja demonstreerib teadmisi demograafia ja sotsiaalpoliitika valdkonnas, toetudes autoriteetsele akadeemilisele allikale (professor Ene-Margit Tiit). Kasutatakse konkreetseid statistilisi andmeid eestlaste osakaalu (67,8%) ja arvu kohta, samuti ajaloolisi võrdlusi Nõukogude okupatsiooniaja lõpuga. Rõhutatakse peresõbralike teenuste paremat toimimist võrreldes lihtsa rahajagamisega.
2024-09-18
Riigikogu otsus "Riigikogu liikmest rahvusooperi nõukogu liikme tagasikutsumine ja uue liikme nimetamine" (494 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Esineja demonstreerib asjatundlikkust seadusandluse protseduurides, viidates täpselt Rahvusooperi seaduse paragrahvidele (§ 6 lõiked 5 ja 6). Samuti on tal teadmised Riigikogu komisjoni töökorraldusest ja otsustusprotsessidest, rõhutades konsensuslikku vastuvõtmist.
2024-09-10
Pühade ja tähtpäevade seaduse § 2 muutmise seaduse eelnõu (402 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab üles teadmisi seadusandlikust protseduurist, pöördudes ettekandja poole ja küsides konkreetseid detaile komisjonis arutatud ettepanekute kohta. Teemaekspertiis puudutab pühade ja puhkepäevade seadusandlikku reguleerimist ning komisjonitöö sisu.
2024-06-13
Eesti Panga 2023. a aruanne

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ekspertiis on nähtav Eesti Panga kultuurivaldkonnas ja organisatsiooni ajaloos, mainides muuseumi, kultuuritegevust ja endiste presidentide seotust kaunite kunstidega. Kõneleja on spetsialiseerunud panga tegevuse kultuurilisele ja avalikule küljele, mitte majanduspoliitikale.
2024-05-14
Keeleseaduse ja ühistranspordiseaduse muutmise seaduse eelnõu (397 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kivi näitab asjatundlikkust keelepoliitika ja seadusloome ajaloo osas, tuues välja varasemate Riigikogu koosseisude sarnaste eelnõude arvu ja ministeeriumi korduva seisukoha laiema analüüsi vajadusest. Ta edastab täpselt ministeeriumi seisukohti ja statistilisi andmeid, näiteks 80 000 eesti keelt mitteoskavat inimest tööhõives. Ta rõhutab järelevalve rolli olulisust tulevases seadusandluses, pidades seda väga tähtsaks.
2024-05-07
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele leida lahendus rahvusooper Estonia juurdeehituse rajamiseks" eelnõu (410 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab üles põhjalikke teadmisi Rahvusooper Estonia ajaloost ja arenguplaanidest, viidates konkreetsetele arhitektidele (Lindgren, Kotli) ja varasematele arhitektuurivõistlustele aastatel 1972 ja 1984. Erialane pädevus keskendub kultuuriobjektide planeerimisele, rõhutades lavastuste tehnilisi vajadusi (suurem lava, akustika) ning muinsus- ja looduskaitseliste piirangute lahendamise võimalikkust.
2024-05-06
22 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks haridus- ja teadusminister Kristina Kallasele

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab teadlikkust haridus- ja teadusvaldkonna laiaulatuslikest probleemidest ning valdkonna keerukusest. Eriti rõhutatakse eestikeelsele õppele ülemineku protsessi keerukust ja mastaapsust, nimetades seda "mäekõrguseks ülesandeks".
2024-04-16
Kultuuriministri 2024. aasta ettekanne "Riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest" (sealhulgas "Eesti spordipoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab asjatundlikkust kultuurivaldkonna rahastamise ja arengustrateegiate osas, viidates professionaalsete sündmuste rohkusele ja vajadusele toetada nii traditsioonilisi kui ka uusi kultuurialgatusi. Teema põhjalik arutelu kultuurikomisjonis kinnitab süvenemist valdkonna detailidesse.
2024-04-10
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele likvideerida ministeeriumide ja teiste valitsusasutuste kodulehtede venekeelsed versioonid" eelnõu (365 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Signe Kivi näitab üles tugevat menetluslikku ja temaatilist asjatundlikkust, esitades detailse ülevaate Kultuurikomisjoni arutelust, sealhulgas viidates lõimumismonitooringu andmetele ja Keeleameti seisukohtadele. Ta tsiteerib Keeleseaduse ja Põhiseaduse sätteid, rõhutades õiguslikke aspekte. Kivi kasutab spetsiifilist terminoloogiat, nagu "lõimumismonitooring" ja "korrelatsioon", ning esitab statistilisi andmeid keeleoskuse ja lõimumisrühmade kohta.
2024-03-20
Eesti Kultuurkapitali seaduse ja hasartmängumaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (338 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab asjatundlikkust kultuurivaldkonna rahastamise, Kultuurkapitali eraldiste ja riiklikult tähtsate kultuuriehitiste nimekirja teemal. Kasutatakse tehnilisi termineid (eelarvestrateegia dokument, sotsiaalsed garantiid) ning tsiteeritakse Riigikontrolli seisukohti õigusliku pädevuse kohta. Ekspertiis tugineb varasemale osalemisele pikkadel ja põhjalikel aruteludel oluliste objektide vaagimisel.
2024-03-19
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele õpetajate töötingimuste parandamiseks" eelnõu (373 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab teadmisi hariduspoliitika detailidest ja valitsuse tööplaanist, mainides spetsiifilisi teemasid nagu koolivõrk, töötasulepingute sõlmimine, karjäärimudel ja töötingimused.
2024-03-13
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele eesti rahva sündivuse suurendamiseks" eelnõu (283 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ekspertiis väljendub teema pikaajalise ajaloolise teadvustamise kaudu (viide 30 aasta tagusele meeleavaldusele) ja probleemi tunnistamises rahvusvaheliselt kompleksse nähtusena. Konkreetseid andmeid, statistikat või tehnilisi lahendusi ei esitata, vaid keskendutakse laiaulatuslikule keskkonna loomise küsimusele.
2024-03-11
Arupärimine riikliku tähtsusega kultuuriehitiste rahastamise kohta (nr 600)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib teadmisi kultuuriehitiste rahastamise administratiivsetest protsessidest, viidates Kultuurkapitali kasutamisele kui alternatiivsele rahastusmeetodile. Samuti on ta kursis konkreetse administratiivse nimekirjaga ("esialgse viie objekti hulka ei mahtunud") ja selle avamise tagajärgedega.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib asjatundlikkust hariduse rahastamise valdkonnas, tuues välja täpsed võrdlevad andmed Eesti (14,3%) ja Euroopa Liidu (9,4%) hariduskulutuste osakaalu kohta 2021. aastal. Samuti viidatakse ajaloolistele reformikatsetele 1990. aastatel ja laste arengu varasemale avaldumisele.
2024-02-21
Eesti Kultuurkapitali seaduse ja hasartmängumaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (338 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab suurt asjatundlikkust kultuuripoliitika ja Kultuurkapitali rahastamisskeemide osas, viidates seaduse muutmise ajaloole ja finantsandmetele. Kasutatakse tehnilisi termineid nagu "hasartmängumaksu laekumine", "riiklikult tähtsad kultuuriehitised" ja "loometöötoetus". Esitatakse konkreetseid numbreid reservi suuruse (ligi 25 miljonit eurot) ja stipendiumide rahastamise protsentide kohta (3,8% vs 2%) muudatuste põhjendamiseks.
2024-02-14
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab asjatundlikkust vanasõidukite ja nende taastamisprotsesside teemal, mõistes taastamise pikkust ja sellega seotud maksustamise probleeme. Ta toob esile tehnilisi detaile seoses registreerimise ja maksukohustuse tekkimise hetkega Eestis ja välismaal soetatud sõidukite puhul. Asjatundlikkust toetab otsene tsiteerimine sidusrühmade kirjadest.
2024-02-13
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab asjatundlikkust diasporaaga seotud teemadel, esitades täpseid andmeid Toronto Eesti keskuse maksumuse (üle 32 miljoni euro) ja puuduoleva rahastuse (4 miljonit eurot) kohta. Kasutatakse konkreetseid statistilisi andmeid eestlaste arvu kohta Kanadas (27 000) ja Torontos (7600), mis viitab detailsele ettevalmistusele.
2024-02-07
Kõrgharidusseaduse muutmise seaduse eelnõu (291 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab teadlikkust kõrgharidusseaduse muudatuste rakendamise tähtaegadest, tsiteerides täpselt erinevate kõrgharidustaseme astmete (esimene, teine ja kolmas) jõustumisaegu (2023/2024, 2024/2025, 2027/28). Samuti on ta kursis Riigikogu menetlusprotseduuride ja eelnõude ajaloolise korduvusega.
2024-01-23
Ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab huvi teadus- ja arendustegevuse strateegilise planeerimise vastu, küsides konkreetseid valdkondi, mis on Eestile edu toonud ja kus peitub tulevikupotentsiaal. See viitab teadmisele T&A poliitika olulisusest majanduse ja ühiskonna arengus.
2024-01-16
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele eemaldada nn. Pronkssõduri kuju avalikust ruumist" eelnõu (104 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab teadmisi Nõukogude okupatsiooni sümbolite ja nende avaliku ruumi mõju kohta, eristades skulptuurigruppe ja muid kunstiteoseid (nt laemaal). Nad rõhutavad ajaloolase argumentide olulisust ja viitavad varasemale valitsuse "väga raskele otsusele" kuju eemaldamisel. Nad tunnevad ära seletuskirja argumendi, mis seob monumendi Putini agressioonisõjaga Ukrainas.