Kuude kaupa: Raimond Kaljulaid

Kokku kuid: 16

Täielikult profileeritud: 16

10.2025

5 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust riigieelarve menetlemise protseduurides ja läbipaistvuse nõuetes, kritiseerides haridust puudutava osa arusaamatust. Samuti on esil teadmised haridusvaldkonna haldusjaotusest (riik vs. omavalitsus) ning rahvusvahelise maine hindamise mehhanismidest seoses julgeolekupoliitiliste otsustega.
09.2025

40 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust riigikaitse ja julgeoleku valdkonnas, olles riigikaitsekomisjoni liige ning käsitledes detailselt varude arvelevõtmist, ettemakseid ja hangete poliitikat. Ta on pädev ka regionaalarengu ja majandusnäitajate teemal, nõudes ministritelt konkreetseid mõõdikuid ja numbreid emotsionaalsete hinnangute asemel. Lisaks on ta kursis maksupoliitika detailidega, viidates erinevate detsiilide võitudele ja kaotustele.
06.2025

7 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust Riigikogu sisekorra ja seadusloome protseduuride osas, käsitledes detailselt eelnõude menetlemist, kolmandat lugemist ja juhatuse rolli. Eraldi rõhutatakse teadmisi riigisaladuse seadusandlusest ja julgeolekuasutuste järelevalve mehhanismidest. Ta viitab seaduses esinevatele vastuoludele ja teab, kuidas seaduse menetlemine käib.
05.2025

14 Sõnavõtud

Kõneleja näitab üles detailset teadlikkust seadusandlikest protseduuridest, eriti rakendusaktide tähtaegadest relvaseaduse kontekstis, tuues välja konkreetsed viivitusperioodid (133 päeva). Ta viitab Tallinna Tehnikaülikooli uuringule platvormitöö negatiivsete tagajärgede kohta ja on kursis regionaalsete taristuprojektide (Läänemaa tervisetee) ning tuuleenergia mõjuga riigikaitse relvastusele.
04.2025

1 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust riigikaitse, merejulgeoleku ja strateegilise geograafia teemadel, viidates Eesti kriitilisele sõltuvusele merelistest ühendustest ja Suwałki maakitsuse kitsusest. Ta kasutab spetsiifilist terminoloogiat, käsitledes Kaitseväe õigusi, mereväe võimeid ja NATO eesmärkide täitmist. Ta rõhutab, et maandatav risk on tõeline ja päriselt olemas.
03.2025

2 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust valitsuse sisemiste protseduuride ja julgeolekunõuete (NATO load) osas, viidates konkreetsetele juhtumitele valitsuse istungitel. Samuti on ta kursis kaitsevaldkonna juhtimise ja avaliku usalduse taastamise võimalike lahendustega, tuues näiteks välja Välisministeeriumi kantsleri nime. Argumentide tugevdamiseks kasutatakse varasema peaministri tsitaati.
02.2025

15 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust Eesti lähiajaloo välispoliitika alal, viidates konkreetsetele sündmustele ja riigimeestele 1990. aastatel, sealhulgas Meri diplomaatiale ja Põhjamaade toetusele. Ohtlike koerte teemal tugineb ta põhjalikule eeltööle, kasutades Politsei- ja Piirivalveameti (PPA) statistikat (u 600 väljakutset aastas) ning viidates Õiguskantsleri seisukohtadele ja Korrakaitseseaduse sätetele.
01.2025

3 Sõnavõtud

Näitab sügavat teadmist riigikaitse, kaitsekulutuste ajaloo ja elanikkonnakaitse valdkonnas. Kasutab konkreetseid andmeid (SKP protsendid, aastad 2012–2014, kaitsehangete mahtude võrdlus) ning viitab julgeolekupoliitika alustele ja NATO tippkohtumiste kokkulepetele. Rõhutab elanikkonnakaitse arendamist, tuues esile õppimise kogemustest näiteks Soomega.
12.2024

8 Sõnavõtud

Kõneleja näitab autoriteeti julgeoleku- ja kaitsekoostöö teemadel, tuues esile spetsiifilisi detaile JEF-i (Joint Expeditionary Force) kriisireageerimise võime aktiveerimise ja eesmärkide kohta Läänemerel. Samuti rõhutatakse Ühendkuningriigi lubadust panustada Eesti diviisi brigaadiga ning Prantsusmaaga tehtava koostöö uut taset.
11.2024

9 Sõnavõtud

Kõneleja näitab põhjalikke teadmisi seadusandlikust menetlusest, eriti Riigikaitsekomisjoni töö ja ajakava osas, viidates täpsetele istungite kuupäevadele ja kaasatud osapooltele (ministeeriumid, tööstusliidud). Ta on autoriteetne kaitsetööstuse regulatsiooni ja relvaseaduse valdkondade eristamisel. Samuti on ta kursis varasemate valimisreeglite muutmise ajalooga Tallinnas.
10.2024

9 Sõnavõtud

Kõneleja näitab sügavat asjatundlikkust riigikaitse ja kaitsekulutuste rahastamise osas, kasutades konkreetseid andmeid SKP protsentide (3,4%) ja eelarvenumbrite kohta (1,4 miljardit, 1,7 miljardit). Ta on kursis laiapindse riigikaitse detailidega, tuues näiteks PPA relvastuse uuendamise (26 miljonit eurot), kriisireservi loomise (30 miljonit eurot) ja droonikaitse kulud (16 miljonit eurot). Samuti viitab ta teadmistele NATO kaitseplaanide uuendamisest ja laskemoona ostude mahust (1,6 miljardit).
09.2024

5 Sõnavõtud

Kõneleja on autoriteetne riigikaitse, kaitsekulutuste (kasutades SKP protsente) ja geopoliitiliste ohtude analüüsimisel, tuues esile külma sõja aegseid standardeid ja NATO koorma jagamise ootusi. Tal on põhjalikud teadmised Riigikogu riigikaitsekomisjoni tööst, menetluslikest detailidest ning kaitsetööstust ja elutähtsaid teenuseid puudutavatest regulatsioonidest. Ta kasutab statistilisi võrdlusi (Venemaa 7–8% SKP-st vs. NATO keskmine 2%) oma argumentide toetamiseks.
07.2024

3 Sõnavõtud

Kõneleja näitab detailset teadmist poliitilise ajaloo ja skandaalide osas, viidates täpsetele koalitsioonide moodustamise aastatele (2016, 2019) ja Keskerakonna ning Ühtse Venemaa lepingu tühistamise ajakavale. Samuti on tal spetsiifiline teadmine elamislubade äri ja sellega seotud isikute (Indrek Raudne) ning asukoha (Kooli tänav) kohta.
06.2024

6 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust laiapindse riigikaitse ja elutähtsate teenuste (sh ERR) teemal, rõhutades rahvusvahelisi tehnoloogilisi väljakutseid. Samuti on tal põhjalikud teadmised liiklusseadusandlusest, kergliiklusvahendite regulatsioonist ja e-kaubandusega seotud transpordiprobleemidest. Ta rõhutab vajadust kaasajastada seadusi vastavalt tehnoloogia arengule, näiteks autonoomsete lahenduste osas.
05.2024

3 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust haridusreformide ajaloolises kontekstis, viidates Forseliuse seminarile ja Tartu Ülikooli asutamisele. Samuti demonstreerib ta detailset teadmist Eesti seadustes kehtivate vanusepiirangute keerukas süsteemis, võrreldes valimisiga, abielu, hasartmänge ja relvaseadust. Argumentatsiooni toetatakse uuringutele viitamisega, mis käsitlevad valijate informeeritust ja pädevuse sõltumatust vanusest.
02.2024

4 Sõnavõtud

Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust rahvusvahelise julgeoleku, NATO mehhanismide (Artiklid 3 ja 5) ning Euroopa kaitsevõime (ESA, kaitsekulutuste statistika) osas. Tal on tehniline teadmine Eesti tulumaksuseaduse detailidest, eriti krediidiasutuste avansiliste maksete korrast (§ 47[1]), nõudes maksustamise arvestusvalemi selgitamist.