Kuude kaupa: Raimond Kaljulaid

Kokku kuid: 16

Täielikult profileeritud: 16

10.2025

5 Sõnavõtud

Peamine vastasseis on valitsuse ja ministritega, keda kritiseeritakse vastutuse veeretamise, eelarve läbipaistmatuse ja Eesti mainet kahjustavate otsuste eest. Kriitika on intensiivne ja keskendub valitsuse tegevuse kvaliteedile ja menetluslikele puudujääkidele. Vastastele heidetakse ette ebakompetentsust rahvusvahelise maine hindamisel.
09.2025

40 Sõnavõtud

Peamised vastased on Reformierakond ja Eesti 200, keda süüdistatakse kaitsekulutuste ebaefektiivses haldamises, seaduste rakendamisega viivitamises ja ebaõiglases maksupoliitikas. Kritiseeritakse ka Keskerakonda 2021. aasta kärpeotsuse eest, mis viis Kopli komando sulgemiseni. Kriitika on sisuline ja poliitiline, ulatudes süüdistustest prioriteetide paigast ära olemises kuni kaitseministri tagasiastumise nõudmiseni.
06.2025

7 Sõnavõtud

Vastuseis on suunatud koalitsioonile ja Reformierakonnale, keda süüdistatakse endise peaministri pöördumise asjaolude kinnimätsimises ja Riigikogu maine teadlikus kahjustamises. Kriitika on intensiivne ja keskendub protseduurilisele ebaaususele ning korruptsiooniohule ("seaduste ostmine"). Samuti kritiseeritakse kaudselt üht kolleegi, kes ei jaga ühiseid alusväärtusi seoses Venemaa presidendi poliitika hindamisega.
05.2025

14 Sõnavõtud

Peamised vastased on valitsus ja konkreetsed ministrid (eriti kaitseminister), keda kritiseeritakse viivituste, ebakompetentsuse ja avaliku halduse keerukusele viitamise eest. Kriitika on intensiivne ja keskendub nii protseduurilistele (tähtaegadest üleastumine) kui ka poliitilistele (töötajate olukorra halvenemine) vigadele.
04.2025

1 Sõnavõtud

Peamine kriitika on suunatud valitsuse ja täitevvõimu vastu, keda süüdistatakse ebapiisavas ja umbmäärases riigikaitse rahastamises. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, kuna valitsus ei ole taganud mereväele vajalikke füüsilisi vahendeid ja väljaõpet, kuigi seaduslikud kohustused antakse. Kõneleja nõuab valitsuselt konkreetseid vastuseid tegeliku valmisoleku ja ajakava kohta.
03.2025

2 Sõnavõtud

Kõneleja tegutseb opositsioonisaadikuna, kes kritiseerib teravalt valitsuse tegevust ja juhtimisotsuseid. Peamised sihtmärgid on peaminister (nõudes selgitusi), rahandusminister Ligi (NATO loa puudumise tõttu) ja kaitseminister Pevkur (seoses skandaaliga). Kriitika on suunatud valitsuse juhtimisvõimele, protseduuride rikkumisele ja usaldusväärsusele.
02.2025

15 Sõnavõtud

Kõige teravam kriitika oli suunatud välisministri (Margus Tsahkna) ja tema erakonna vastu, kritiseerides teda protseduurilise puudumise ja sisepoliitilise rünnaku eest välispoliitika arutelul. Ta kritiseeris ka lääne suurriikide poliitikat Ukraina suhtes, nimetades seda küüniliseks ja vastandades seda Eesti selgele seisukohale õiglase rahu osas.
01.2025

3 Sõnavõtud

Peamine vastane on Isamaa fraktsioon ja Urmas Reinsalu, keda süüdistatakse ebapiisavates kaitsekulutustes ja hangetes aastatel 2012–2014. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, süüdistades Isamaad ka selles, et nende valitsemisajal aktsepteeriti Eesti territooriumi osalist loovutamist vaenlasele. Süüdistused lükatakse tagasi, kuid nõustutakse opositsiooni paatosega, et tuleb teha rohkem ja kiiremini.
12.2024

8 Sõnavõtud

Peamine vastane on EKRE fraktsioon (sh Mart Helme ja Varro Vooglaid), keda süüdistatakse nii Riigikogu korra rikkumises kui ka Eesti julgeolekuhuvide vastases tegevuses. Kriitika on äärmiselt intensiivne, süüdistades vastaseid NATO koostöö õõnestamises ja Kremli narratiivide levitamises.
11.2024

9 Sõnavõtud

Peamised vastased on Isamaa Erakond, eriti Urmas Reinsalu ja Helir-Valdor Seeder. Kriitika on mitmetasandiline: poliitiline (Isamaa eelnõu on vastuolus nende endi programmiga), menetluslik (venitamine, eelnõude puudulik koostamine) ja isiklik (mehisuse puudumine, varasemad mahhinatsioonid). Ta lükkab tagasi Isamaa muudatusettepanekud ja süüdistused, välistades kompromissi Isamaa pakutud põhiseaduse muutmise viisiga.
10.2024

9 Sõnavõtud

Ta kritiseerib teravalt poliitilist opositsiooni, nimetades nende seisukohta kaitsekulutuste ja maksude osas populistlikuks ja valelikuks. Lisaks kritiseerib ta Riigikogu istungi juhatajat korra hoidmata jätmise eest, viidates kodu- ja töökorra rikkumisele. Ta nõuab juhatajalt kas oma kohustuste täitmist või lahkumisavalduse kirjutamist, et saaks valida uue, tööd tegeva juhi.
09.2024

5 Sõnavõtud

Opositsiooniline seisukoht on terav, süüdistades Isamaad ja EKRE-t (Urmas Reinsalu, Arvo Aller) populismis ja sisulise töö vältimises Riigikaitsekomisjonis. Kriitika on peamiselt menetluslik ja eetilist laadi, rõhutades, et opositsioon ei esitanud muudatusettepanekuid õigel ajal, vaid tuli alles lõpus "õiendama". Ta lükkab tagasi opositsiooni argumendid bürokraatia suurenemise kohta laiapindse julgeoleku seaduse valguses.
07.2024

3 Sõnavõtud

Peamised vastased on Isamaa (Urmas Reinsalu, H. Seeder) ja EKRE (Martin Helme, Moonika Helme). Kriitika on äärmiselt intensiivne ja isiklik, keskendudes poliitilisele oportunismile, väärtuste puudumisele ning seostele korruptsiooni (elamislubade äri) ja julgeolekuriskidega (FSB agendid).
06.2024

6 Sõnavõtud

Vastuseis on suunatud pigem eelnõude tehnilisele ebapiisavusele (Härra Vooglaiu eelnõu) kui sisulisele eesmärgile, pidades lahendust globaalse probleemi jaoks liiga väikeseks. Ta kritiseerib ka varasema valitsuse tegevust kooselupartnerite ebavõrdse ja ebaväärika kohtlemise osas. Kriitika on peamiselt poliitika- ja protseduuripõhine, mitte isiklik.
05.2024

3 Sõnavõtud

Opositsiooni kritiseeritakse teravalt, süüdistades neid sisulise debati asemel valimiskampaania tegemises (seoses Euroopa valimistega). Vastaste argumendid haridusreformi osas lükatakse tagasi kui ebausutavad ja sisuliste probleemideta, mis ei õigusta ministri kõrvaldamist.
02.2024

4 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud peamiselt NATO liikmesriikidele (kaks kolmandikku), kes ei täida Põhja-Atlandi lepingu artiklist 3 tulenevat 2% kaitsekulutuste eesmärki. Samuti kritiseeritakse Euroopa Liidu nõrkust ja aeglust (viidates miljoni mürsu kokkuleppe täitmisele) ning Rootsi NATO-ga liitumise ebamõistlikku 639-päevast viivitust.