Kuude kaupa: Maria Jufereva-Skuratovski

Kokku kuid: 6

Täielikult profileeritud: 6

09.2025

2 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust andmekaitse ja politseitöö õigusliku raamistiku alal, viidates õiguskantsleri ja Andmekaitse Inspektsiooni varasematele märkustele. Ta selgitab detailselt eelnõu sätteid, mis puudutavad andmete kogumist, säilitamist (maksimaalselt 45 päeva) ja juurdepääsu tingimusi. Ekspertiisi toetavad konkreetsed näited kaamerate kasutamisest kuritegude ennetamisel ja uurimisel (röövid, narkootikumid, autovargused).
06.2025

4 Sõnavõtud

Kõneleja näitab autoriteeti maksupoliitika ja majandusreformide alal, kasutades spetsiifilisi termineid nagu jaotatud kasumi maksustamine, ühtne maksuvaba miinimum ja halduskoormus. Samuti on esile tõstetud tehisintellekti rakendamise eetilised ja praktilised riskid kohtusüsteemis menetlustempo kiirendamise kontekstis.
05.2025

5 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust majandusprognooside ja makromajanduslike tegurite osas, viidates konkreetsetele institutsioonide (Eesti Pank, Rahandusministeerium) hinnangutele. Samuti on tal süvitsi teadmised seadusloome tehnilistest aspektidest, nagu komisjonide (põhiseadus-, õiguskomisjon) tööjaotus ja eelnõude mõju ettevõtjate aruandlusele.
04.2025

3 Sõnavõtud

Kõneleja näitab teadmisi haldusmenetluse ja õiguskantsleri pädevuse osas, küsides detailseid andmeid automaksu pöördumiste ja spetsiifiliste erandjuhtumite kohta (puuetega inimesed, sõiduki hävimine). Tal on ka selge arusaam digitaalse julgeoleku ja infosõja strateegilisest tähtsusest, eriti seoses naaberriigi tegevusega.
03.2025

1 Sõnavõtud

Kõneleja näitab teadmisi riikliku julgeoleku ja piirikontrolli protseduuride alal, eriti mis puudutab valitsuse volitusi piiri sulgemiseks julgeolekukaalutlustel. Fookus on protseduurilisel ja õiguslikul selgusel, küsides otse parlamendi rolli kohta antud olukorras.
02.2025

9 Sõnavõtud

Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust maksunduse ja pangandussektori finantsanalüüsi osas, esitades täpseid andmeid avansilise tulumaksu määrade (14%, 18%, 22%) ja riigieelarvesse laekuvate summade kohta (641 miljonit eurot täiendavat tulu). Ta kasutab tehnilisi termineid ja statistikat, et põhjendada vastuseisu ajutisele pangamaksule, viidates Leedu negatiivsetele tagajärgedele (fintech'i äravool, SEB konsolideerumine).