Päevakorrapunktide kaupa: Anti Haugas

Kokku päevakordi: 30

Täielikult profileeritud: 30

2025-10-09
Karistusseadustiku ja kriminaalmenetluse seadustiku muutmise seaduse eelnõu (695 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastuseis puudub, kuid mainitakse Peeter Ernitsa küsimust trahvimise ja rikkumismenetluste kohta, mis viitab kriitiliste küsimuste esitamisele komisjonis. Kriitika on suunatud riigi tegevusetusele puuduste kõrvaldamisel, mitte eelnõu sisule.
2025-09-18
Eesti Panga 2024. a aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisav andmestik.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamine vastane on EKRE fraktsioon, keda kritiseeritakse teravalt kehva kohaloleku (Martin Helme puudumine) ja tahtliku obstruktsiooni eest. Kriitika on suunatud nii protseduurile kui ka isiklikule käitumisele, süüdistades neid "piinliku tsirkuse" tegemises ja soovimatuses olukorda lahendada.
2025-06-18
Politsei ja piirivalve seaduse täiendamise seaduse eelnõu (670 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud peamiselt neile, kes seavad kahtluse alla meetme proportsionaalsuse ja õigusliku aluse, ning kaudselt kritiseeritakse varasemaid siseministreid (sh Isamaa esindajaid) pikaajalise tegevusetuse eest määruse tasandil. Ta adresseerib Igor Taro otsust kaamerate kasutamine peatada, mõistes küll motiivi (politsei usaldusväärsus) hukka aga mitte tegevust ennast. Kriitika on poliitilis-protseduuriline, mitte isiklik.
2025-06-12
Töölepingu seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (602 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Esineja ei kritiseeri otseselt vastaseid ega rühmitusi, vaid seab kahtluse alla kehtiva õigusliku regulatsiooni piisavuse paindlike töösuhete tagamisel. Kriitika on suunatud olemasoleva seadusandluse puudujääkidele.
2025-06-05
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Tanel Kiigele, kelle seisukohti nimetatakse "maailmavaateliseks ekslemiseks." Tugev ideoloogiline vastuseis on suunatud ka Rootsi sotsiaaldemokraatidele, keda süüdistatakse võimetuses tulla toime inimeste ühiskonnastamise ja integreerimise protsessidega. Kriitika on suunatud nii isiklikule ebakindlusele kui ka poliitilisele ebaõnnestumisele.
2025-06-04
Riigikontrolli seaduse, erakonnaseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (erakondade rahastamise kontrollorgan) eelnõu (599 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu (599 SE) puudulikkusele, kuna see ei suuda lahendada keerulist probleemi, mis puudutab maksudest kõrvalehiilimist ja turuhinnast madalamaid tehinguid. Vastuseis on rangelt poliitika- ja menetluslik, ilma isiklike rünnakute või konkreetsete vastaste nimetamiseta.
2025-04-09
Kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse eelnõu (570 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud Moskva patriarhaadile ja patriarh Kirillile, keda süüdistatakse sõjakuritegude õigustamises ja Eesti julgeoleku ohustamises. Martin Helme kriitikat seaduse vastuvõtmise ajastuse kohta käsitletakse möödaminnes, kuid seda ei peeta sisuliseks takistuseks.
2025-03-20
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele sulgeda Eesti Vabariigi ja Vene Föderatsiooni ajutine kontrolljoon" eelnõu (562 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu esitajate (Isamaa) vastu, keskendudes poliitilisele järjepidevusele ja varasemale tegevusetusele (Valdo Randpere küsimus, miks ei tegutsetud valitsuses olles). Andre Hanimägi kritiseerib otsuse ajendit, küsides, kas viimasel ajal on Eestis toimunud pöördelisi sündmusi, mis otsuse tingisid.
2025-02-19
Kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse eelnõu (570 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Moskva patriarh Kirill, keda kritiseeritakse teravalt "russki mir'i" propageerimise ja Ukraina sõja "püha sõjana" nimetamise eest. Kirill on sildistatud sõjakurjategijaks ja agressoriks, kelle alluvusest tuleb Eesti usuasutused vabastada. Kaudselt kritiseeritakse ka Sihtasutust Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks, mis oli Ukrainas sarnaste muudatuste vastu.
2025-01-22
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (539 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastaseis suunatakse eelnõu toetajatele ja teistele erakondadele, kritiseerides nende universaalse meetme valikut ebaefektiivsuse ja kõrge riigikulu tõttu. Kriitika on poliitika- ja majanduskeskne, süüdistades meetme pooldajaid kaubandussektori kasumite suurendamises. Kompromiss praeguse eelnõu osas on välistatud, kuid kutsutakse üles kaaluma tõhusamaid alternatiive.
2024-12-16
Ülevaade "Kriminaalpoliitika põhialuste aastani 2030" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastaseid ega kriitikat teiste poliitiliste jõudude suunas ei esitata. Fookus on eranditult poliitika elluviimisel ja tuvastatud süsteemsete probleemide lahendamisel.
2024-12-12
Toote nõuetele vastavuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (533 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavalt andmeid.
2024-12-10
Jäätmeseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (461 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavalt andmeid.
2024-12-05
Jäätmeseaduse ja pakendiseaduse muutmise seaduse eelnõu (430 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika ei ole suunatud poliitilistele vastastele, vaid on puhtalt menetluslik, vaidlustades juhtivkomisjoni seisukoha nimetamise "arvamuseks". Vastuseis on suunatud ebatäpsele keelekasutusele, mitte sisulisele poliitikale.
2024-11-13
Vangistusseaduse muutmise seaduse eelnõu (506 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub; kõneleja märgib, et eelnõu kohta ei laekunud arvamusi ega muudatusettepanekuid. Kriitikat ega vastaseid ei mainita.
2024-11-05
Ülevaade Vabariigi Valitsuse tegevusest Euroopa Liidu poliitika teostamisel

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-10-09
Sotsiaalhoolekande seaduse ja tervishoiuteenuste korraldamise seaduse muutmise seaduse (iseseisev õendusabi ööpäevaringse erihooldusteenuse osutamisel) eelnõu (496 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud süsteemi praegusele korraldusele ja implitsiitselt ka komisjonile, küsides, kas õdede 24-tunniste vahetuste problemaatikat arutati. Vastuseis on suunatud ebakvaliteetsele või jätkusuutmatule teenusekorraldusele, mis ohustab õdede ja patsientide heaolu.
2024-09-16
Siseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest poliitilist vastast või erakonda ei kritiseerita. Kriitika on suunatud süsteemsetele puudujääkidele, nagu ebapiisav instruktorite ja treeningbaaside hulk, mis takistab elanikkonna valmiduse kiiret kasvu. Samuti rõhutatakse vajadust lahendada mitteliitlasriikide kodanike hääleõiguse küsimus, mis on "lõpetamata asi".
2024-06-06
Turvategevuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (413 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Not enough data
2024-06-06
Riigilõivuseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (417 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavalt andmeid
2024-06-03
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele rakendada tõhusaid meetmeid kaitsmaks alaealisi kokkupuudete eest pornograafiaga" eelnõu (409 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu tehniliste meetmete ebatõhususe ja kulukuse vastu, kuna need ei takista laste juurdepääsu sisule teise riigi IP-aadressi alt. Otsest kriitikat konkreetsete poliitiliste vastaste või rühmade suunas ei esitata.
2024-05-28
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (416 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otseseid vastaseid ei kritiseerita, kuid kõneleja seab kahtluse alla süsteemi ja ühiskondliku käitumise, mis on viinud isikliku vastutuse vähenemiseni pensionitulu eest. Kriitika on suunatud poliitika tagajärgedele, mis on loonud olukorra, kus süsteemi pikaajaline jätkusuutlikkus on ohus.
2024-05-15
Sotsiaalhoolekande seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (erihoolekandeteenused ja elukoha aadressi muutmine) eelnõu (421 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Puuduvad andmed.
2024-05-15
Ehitusseadustiku ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (308 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on EKRE fraktsioon, keda kritiseeritakse obstruktsiooniliste meetodite kasutamise eest. Kriitika on protseduuriline ja põhineb fraktsiooni enda tunnistusel nende muudatusettepanekute eesmärgi kohta. Kõneleja püüab obstruktsiooni lõpetada, viidates varasemale pretsedendile.
2024-05-09
Politsei ja piirivalve seaduse muutmise seaduse eelnõu (370 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud konkreetsele eelnõule (Politsei ja piirivalve seaduse muutmise eelnõu), mis väljendus ettepanekus eelnõu tagasi lükata. Kriitika oli poliitika- ja menetluslik, rõhutades vajadust vältida õigusloome mahu kasvu, kui puudub konkreetne lahendamist vajav probleem. Tagasilükkamise ettepanek hääletati komisjonis läbi (5 poolt, 3 vastu).
2024-05-08
Turvategevuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (413 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseisu hoiak puudub; kriitika on suunatud kehtima hakkava seaduse ebamõistlikele sätetele ("kitsaskohad"), mitte konkreetsetele poliitilistele vastastele. Eesmärk on parandada seadust konsensuslikult.
2024-04-16
Kultuuriministri 2024. aasta ettekanne "Riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest" (sealhulgas "Eesti spordipoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud riigi praegusele poliitikale, kuna puuduvad meetmed Euroopa tasemel mängivate klubide toetamiseks. Samuti kritiseeritakse kaudselt rahvusringhäälingut, kuna liiga nime kajastamata jätmine tõrjub sponsoreid spordi juurest eemale. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, mitte isiklik.
2024-03-06
Korrakaitseseaduse muutmise seaduse eelnõu (163 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud eelnõu esitajate poliitilisele lahendusele (keelule), mida peetakse ebaproportsionaalseks ja sotsiaalselt kahjulikuks, kuna see võib vägivalla all kannatavaid naisi veelgi isoleerida. Kriitika on poliitika- ja lahenduspõhine, mitte isiklik.
2024-02-14
Väärismetalltoodete seaduse, riigilõivuseaduse ja seadme ohutuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (363 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavalt andmeid