Kuude kaupa: Varro Vooglaid

Kokku kuid: 11

Täielikult profileeritud: 11

12.2024

31 Sõnavõtud

Kõneleja vastustab tugevalt "julgeolekumaksu" (tulumaksu ja käibemaksu tõus), pidades seda valelikuks ja põhjendamatuks tulude kogumiseks, mis ei paranda oluliselt Eesti julgeolekut. Ta pooldab riiklikku kontrolli strateegiliste maavarade (fosforiit) üle, soovitades kontsessioonide asemel riikliku aktsiaseltsi loomist. Ta väljendab kahtlust 100% taastuvenergiale ülemineku realistlikkuse osas.
11.2024

62 Sõnavõtud

Ta on maksutõusude vastu majanduslanguse ajal, väites, et see süvendab defitsiiti ja kahjustab tööstust. Kritiseerib teravalt valitsuse kulupoolt, nõudes kärpeid ideoloogilistelt programmidelt (nt sooline võrdsus) ja abordi riikliku rahastamise lõpetamist. Toetab paljulapseliste perede toetusi ja kritiseerib automaksu, mis karistab suuri peresid.
10.2024

41 Sõnavõtud

Majandusvaated on tugevalt maksutõusude vastased, eriti kui maksutulu sihtotstarbeline kasutamine (nt kütuseaktsiis teede hoolduseks) on lahti seotud. Toetab pangamaksu kehtestamist, kuid kritiseerib selle ülesehitust, mis ei survesta panku hoiuseintresse tõstma. Peab suuri kasumeid teenivatele taastuvenergia ettevõtetele toetuste maksmist ebaõiglaseks ja nimetab 2023. aasta pangakasumite kasvu "ilmselgeks röövimiseks."
09.2024

11 Sõnavõtud

Majandusvaadetes rõhutatakse tugevalt riigieelarve läbipaistvust ja maksumaksja raha vastutustundlikku kasutamist. Kõneleja kritiseerib valitsust sadade miljonite eurode jagamise eest ilma konkurssideta ja ilma, et toetuste saajad oleksid eelarve seletuskirjas lahti kirjutatud, pidades seda läbipaistmatuks praktikaks. Ta vastandub sotsiaaldemokraatide aruteludele vara äravõtmise teemal.
07.2024

2 Sõnavõtud

Majandusvaated on tugevalt maksutõusude vastased, kritiseerides nii käibemaksu, tulumaksu kui ka aktsiiside tõstmise plaane. Rõhutatakse, et sellised olulised fiskaalotsused nõuavad rahvalt selget valimismandaati, vastandudes valitsuse plaanidele.
06.2024

30 Sõnavõtud

Majandusvaated on tugevalt anti-regulatiivsed ja eraomandit kaitsvad, vastustades jõulisi maksutõuse (automaks, kodualuse maa maksustamine) ja kasvavat bürokraatiat. Kritiseerib valitsuse usaldamatust ettevõtjate vastu (pangasaladuse riive, krüptosektori ülereguleerimine), mis sunnib ettevõtteid Eestist lahkuma. Tõstatab ka filosoofilise küsimuse liigkasuvõtmise ja riigi kohustuse kohta seda ohjata.
05.2024

56 Sõnavõtud

Toetab pankade kõrgemat maksustamist, et vältida "metsikuid kasumeid" ja riisumist, vihjates valitsuserakondade juhtpoliitikute võimalikule huvide konfliktile. Kritiseerib valitsust, et see lükkab rahalise koormuse (nt maamaks) kohalikele omavalitsustele. Väljendab skepsist tuumajaama rajamise suhtes, kui selle omandisuhe ei taga enamusosalust Eesti riigile, et see teeniks Eesti rahva huve.
04.2024

54 Sõnavõtud

Majandusvaated on kriitilised valitsuse eelarvepoliitika suhtes, vastustades lasterikaste perede toetuste kärpimist ja üldist maksutõusude mustrit. Toetatakse pangamaksu kehtestamist (Leedu mudel) alternatiivse katteallikana, mis oleks peresõbralikum kui tulumaksuvabastuse kaotamine laste pealt. Kaheldakse trahvimäärade kahekordistamise vajaduses menetluskulude katteks, pidades seda eelarvedefitsiidi kompenseerimise katseks.
03.2024

55 Sõnavõtud

Kõneleja on tugevalt maksutõusude vastu (tulumaks, automaks) ja pooldab perede toetamist (vastustab lasterikaste perede toetuste kärpimist). Ta toetab ajutise solidaarsusmaksu kehtestamist pankade erakorralisele kasumile. Valitsuse kulutusi (Rail Baltic, rohepööre, Ukraina abi) peab ta prioriteetide valeks seadmiseks, mis jätab raha puudu rahva püsimajäämiseks.
02.2024

13 Sõnavõtud

Kõneleja on tugevalt maksutõusude vastane, kritiseerides valitsust lubaduste murdmise eest ("maksud ei tõuse"). Ta pooldab konkurentsi soodustavat maksupoliitikat, halduskoormuse vähendamist ja ülereguleerimise vältimist. Väljendab pessimismi valitsuse võime suhtes arvestada ettevõtluskeskkonda toetavate ettepanekutega.
01.2024

61 Sõnavõtud

Toetab madalamat maksukoormust (mainib 18,8% käibemaksu eelnõu) ja kritiseerib teravalt valitsuse väidetavat madalat maksukoormust, arvates, et tegelik maksukoormus palgafondilt on 60–70%. Väljendab muret inflatsiooni ja fiat-raha kaudu toimuva väärtuse võõrandamise pärast ning nõuab plaani hüperinflatsiooni vastu. Toetab Ungari eeskujul perekonnasõbralikke majandusmeetmeid, nagu tulumaksuvabastus lastega emadele ja soodsad kodulaenud.