Täiskogu istungite kaupa: Jaak Aab

Kokku istungeid: 9

Täielikult profileeritud: 9

2025-10-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust makromajanduse ja fiskaalpoliitika valdkonnas, käsitledes maksude (käibemaks, astmeline tulumaks) mõju inflatsioonile ja konkurentsivõimele. Argumentatsiooni toetamiseks viidatakse rahvusvahelistele organisatsioonidele (IMF, OECD), mis annab seisukohtadele autoriteetsust. Ta suudab seletada inflatsiooni algpõhjuseid (energiahinnad) ja selle jätkumist maksupoliitika tõttu.
2025-10-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust regionaalmajanduse andmete (SKT elaniku kohta, protsentuaalsed erinevused) ja Euroopa Liidu rahastusperioodide osas. Tal on põhjalikud teadmised valimiskogu koosseisu ajaloolistest ja juriidilistest proportsioonidest, viidates konkreetsetele arvudele ja haldusreformi mõjule. Ta kasutab argumentide toetamiseks spetsiifilisi statistilisi näitajaid ja seaduseandlikku tausta.
2025-10-14
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles spetsiifilisi teadmisi Eesti raudteeühistranspordi finantsmehhanismidest, mainides konkreetselt Elroni ja Eesti Raudtee vahelisi raudtee kasutustasude probleeme. Ta on teadlik riigieelarvelise toetuse rollist selles sektoris ja selle mõjust piletihindadele.
2025-10-13
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles teadmisi keerulises maksupoliitikas ja omavalitsuste finantsküsimustes, kasutades spetsiifilisi termineid nagu „tulubaas“ ja „SKT-ga võrdlemine“. Tal on ülevaade keskkonnaõiguse paketist (kliima-, metsa- ja looduskaitseseadused) ning elurikkuse teemast. Argumentide toetuseks viidatakse konkreetsetele erialaliitudele, nagu Põllumajandus-kaubanduskoda ja Linnade ja valdade liit.
2025-10-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles asjatundlikkust majanduspoliitika, regionaalarengu ja riigikaitse rahastamise teemadel, tuues näiteid Leedu kaitsekulutustest (4% ja 5% SKP-st). Ta kasutab tehnilisi termineid (nt "regionaalne koefitsient", "ettevõtte tulumaks dividendidelt") ja rõhutab bürokraatia ning tervishoiu pikaajaliste majanduslike kulude analüüsi, väites, et õigeaegse arstiabi puudumine maksab miljardeid. Ta on kursis Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EISA) toetusmeetmete ja nende probleemidega.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Poliitik demonstreerib sügavat asjatundlikkust ruumilise planeerimise ja digitaalsete infobaaside (Maa- ja Ruumiamet, PLANIS) teemal, olles kursis nende loomise ajaloo ja kitsaskohtadega. Samuti on tal detailne arusaam maksupoliitika pikaajalisest mõjust (maksupõrked) ning põllumajandussektori investeerimisvõimekusest. Ta käsitleb kliimariske (põuad, tormiveed) kui igapäevast tarkust, mida tuleb planeerimisel arvestada.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust maksupoliitika ja majanduse alal, seostades käibemaksu otseselt inflatsiooni, sisetarbimise ja tootjate konkurentsivõimega. Ta kasutab majandustermineid nagu "väärtusahel," "investeerimisvõimekus" ja "solidaarsus," viidates samal ajal konkreetsetele andmetele (inflatsiooninumbrid, hinnavõrdlused).
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles tugevat asjatundlikkust maksupoliitika valdkonnas, viidates OECD ja IMF-i soovitustele ning analüüsides Eesti maksustruktuuri kreeni kaudsete maksude suunas. Ta kasutab spetsiifilisi termineid ("maksubaas on liiga kitsas," "tarbimismaksud") ja toob esile statistilise fakti tarbimismaksude osakaalu kohta (üle 40%). Lisaks viitab ta oma varasemale kogemusele haridusministrina, küsides õpetajate palgatõusu kohta.
2025-10-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib detailseid teadmisi maksunduse valdkonnas, eriti mootorsõidukimaksu M- ja N-kategooriate ning registreerimistasu osas. Tugev ekspertiis on näha ka hariduspoliitikas, viidates tasuta koolilõuna ajaloolisele kontekstile (Soome, Rootsi, Peeter Kreitzberg) ja hiljutisele õppekohustuse laiendamisele. Samuti nõutakse analüüse avaliku sektori palkade (vanglaametnikud vs. politseinikud) ja eelarve üleminevate summade kohta.