Kuude kaupa: Jaak Aab

Kokku kuid: 10

Täielikult profileeritud: 10

12.2024

12 Sõnavõtud

Kõneleja toetab tugevalt Eesti merendussektori konkurentsivõime säilitamist ja tugevdamist, sealhulgas veeteetasu vähendamist 14% võrra 2025. aastal. Pooldab ettevõtete halduskoormuse vähendamist, eriti audiitorkohustuse leevendamist läbi piirmäärade tõstmist 25% võrra. Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsiooni liikmena toetab valitsuse algatatud seaduseelnõusid ja näitab üles pragmaatilist lähenemist majandusküsimustele.
11.2024

20 Sõnavõtud

Kõneleja esindab selgelt Sotsiaaldemokraatliku Erakonna seisukohti, toetades tugevalt valitsuskoalitsiooni otsuseid riigikaitse rahastamise suurendamisel ja majanduse konkurentsivõime parandamisel. Väljendab mõõdukat toetust maksutõusudele kui vajalikule meetmele riigieelarve tasakaalustamiseks, rõhutades kompromisslahenduste vajadust. Toetab aktiivselt Rail Balticu projekti jätkamist ja regionaalpoliitika tugevdamist väljaspool Tallinna ja Tartut.
10.2024

5 Sõnavõtud

Kõneleja võtab selgelt julgeolekukeskse positsiooni, toetades tugevalt Moskva patriarhaadi tegevuse piiramist Eestis ning kuulutades selle agressiooni toetavaks organisatsiooniks. Rõhutab demokraatlikke väärtusi ja usuvabadust, kuid seab julgeoleku prioriteediks. Majandusküsimustes toetab rahvusvahelise meretranspordi soodustamist läbi veeteetasu vähendamise.
09.2024

2 Sõnavõtud

Kõneleja keskendub peamiselt majanduslikele ja halduslikele küsimustele, toetades kohaliku omavalitsuse investeeringutoetuste jätkamist ja parandamist. Seisukoht on pragmaatiline ja konstruktiivne, keskendudes süsteemide tõhustamisele ja tingimuste paindlikumaks muutmisele.
06.2024

4 Sõnavõtud

Kõneleja võtab ettevaatlikku ja analüütilist positsiooni tuumaenergia küsimuses, rõhutades vajadust põhjaliku eelhindamise järele enne ressursside eraldamist. Ta toetab taastuvenergeetika arendamist, viidates sellele kui aastate jooksul erinevate valitsuste poolt kinnitatud suunale. Tuumaenergia osas nõuab ta selgust selle tegeliku vajaduse ja kulude kohta Eesti energiasüsteemis.
05.2024

33 Sõnavõtud

Kõneleja võttis mai 2024 jooksul tugevalt toetava seisukoha Moskva patriarhaadi kuulutamisel Venemaa agressiooni toetavaks institutsiooniks, rõhutades järjekindlalt, et see ei puuduta usklikke ega usutraditsioonide järgimist. Majandusküsimustes toetas taastuvenergia arendamise kiirendamist ja põhiseaduslike institutsioonide suurema sõltumatuse tagamist. Eelarvedefitsiidi küsimuses väljendas pragmaatilist lähenemist, tunnistades vajadust nii kokkuhoiu kui ka maksutõusude järele.
04.2024

3 Sõnavõtud

Kõneleja võtab selgelt Venemeaa-vastase positsiooni, toetades tugevalt Moskva patriarhaadi kuulutamist agressiooni toetavaks institutsiooniks ja mõistes hukka Venemaa sõja Ukraina vastu. Regionaalarengu küsimustes rõhutab vajadust vähendada piirkondlikke lõhesid, eriti Ida-Virumaa kontekstis. Lähenemisviis on pragmaatiline, keskendudes olemasolevate vahendite tõhusamale kasutamisele.
03.2024

8 Sõnavõtud

Kõneleja võtab selgelt seisukoha haridussüsteemi kaitsmisel, väites tugevalt, et Eesti ei kuluta haridusele liiga palju ja et hea haridus on investeering. Toetab õpetajate palgalubaduste täitmist 120% Eesti keskmisest palgast aastaks 2027 ning seisab vastu koolivõrgu lihtsustatud korrastamisele. Põhiseaduslike institutsioonide sõltumatuse küsimuses toetab nende eelarvelise autonoomia suurendamist täitevvõimust.
02.2024

3 Sõnavõtud

Kõneleja toetab tugevalt progressiivseid maksupõhimõtteid, eriti varamaksu, mida ta peab paremaks alternatiiviks käibemaksu tõstmisele. Ta kritiseerib valitsuse tegevusetust 2022. aasta energiakriisi ajal ja nõuab konkreetseid samme majandusprobleemide lahendamiseks. Seisukoht on selgelt opositsiooniliselt kriitiline valitsuse majanduspoliitika suhtes.
01.2024

1 Sõnavõtud

Kõneleja toetab tugevalt haridusreformi ja maakoolide säilitamist, rõhutades hariduse riiklikku tähtsust. Positsioneerib end hariduse võrdsuse eest seisjana, tuues välja regionaalse ja sotsiaalmajandusliku lõhe probleemi. Näitab mõõdukat kriitilist suhtumist praegusesse haridussüsteemi, kuid konstruktiivset lähenemist lahenduste otsimisele.