Täiskogu istungite kaupa: Toomas Uibo

Kokku istungeid: 42

Täielikult profileeritud: 42

2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud varasemale poliitilisele suunale, kus eelarve defitsiit kasvas ja riigivõlg suurenes liiga kiiresti, mille suunda soovitakse nüüd murda. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub vastutustundetu rahanduse lõpetamisele, kuid konkreetseid vastaseid või rühmitusi ei nimetata ega rünnata isiklikult.
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja esitab valitsuse ministrile kriitilise küsimuse riigi rahanduse ja 2026. aasta eelarve strateegia kohta. Kriitika on suunatud poliitika sisu ja tasakaalustatuse puudumise võimalikkusele, mitte isiklikule tasandile.
2025-09-18
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Otseseid poliitilisi vastaseid ei kritiseerita; kriitika on suunatud vastutustundetule võlgu elamisele, mida peetakse probleemist põgenemiseks. Samuti kritiseeritakse liigset bürokraatiat, mis pidurdab uuendusi ettevõtluskeskkonnas.
2025-09-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitikat ei esitata, vaid otsitakse selgitust regulatsiooni ulatuse kohta, et vältida soovimatut negatiivset mõju traditsioonilistele ühistutele.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Vastuseis on suunatud päevakorra muudatustele (2024-04-29), kuid konkreetseid vastaseid või kriitika sisu ei täpsustata, välja arvatud protseduuriline vastuseis. Kriitika on suunatud töökorralduslikele otsustele, mitte sisulisele poliitikale.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastasseisu ei väljendata, kuid kritiseeritakse praegust riiklikku praktikat seoses kiiruskaamerate laiendatud kasutamisega. Teises kõnes esitatakse Isamaa erakonnale väljakutse toetada lastega perede maksuleevendust, seades kahtluse alla nende valmisoleku sotsiaalpoliitilist meedet toetada.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud eelnõu osale, mis reguleeriks kultuuriteose (laulupeo) kunstilist poolt, nagu repertuaar. See vastuseis on intensiivne ja ideoloogiline, kuna kõneleja näeb selles ohtu kodanikualgatusele ning võrdleb seda riikliku ettekirjutusega endises riigikorras.
2025-05-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Puuduvad andmed.
2025-04-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud valitsusele/ministrile seoses riigi kehva täitmisega ja murdunud lubadustega. Kriitika on protseduuriline ja fiskaalne, keskendudes riigi suutmatusele allkirjastada leping, mis viis vajaduseni maksta ettevõtjatele kompensatsiooni. Kõneleja kritiseerib teravalt seda, et ettevõtjad eemaldati projektist pärast seda, kui riik oli lubaduse murdnud.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Isamaa erakonnale, keda süüdistatakse ambitsioonide madalaks laskmises energeetika eesmärkide osas. Kriitika on poliitika- ja andmepõhine, seades kahtluse alla vastaste teadmised rahvusvahelistest kliimatrendidest. Hoiatab vastaste tegevusetuse tagajärjel tekkivate õõvastavate tulevikukulude eest.
2025-04-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Eesti 200 esindaja kritiseerib teravalt poliitilisi jõude, kes näevad uutes tehnoloogiates ohte, mitte võimalusi, ning klammerduvad mineviku mudelitesse. Vastandutakse ka neile, kes arvavad, et Eesti ei saa olla rohkemat kui lihtne allhankijamaa. Kriitika on suunatud visioonile ja poliitilisele mugavusele, mitte isiklik.
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooni kritiseeritakse teravalt ebareaalse ja ühepoolse mulje loomise eest, justkui valitsus kooriks kodanikke ja rööviks raha. Kriitika on suunatud opositsiooni vastutustundetule retoorikale ja riigi rahandusliku olukorra eiramisele, mis jätab mulje, et koalitsioon on "ülimalt kuri valitsus".
2025-03-27
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavad andmed.
2025-03-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse varasema tegevuse või suuna (viidates "remondi läbinud valitsusele") ja omavalitsuste koostöö puudumise vastu maismaatuuleparkide planeerimisel. Kriitika on poliitikapõhine ja protseduuriline, keskendudes lahenduste leidmisele inimeste aitamiseks.
2025-02-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastuseisu ei väljendata, kuid esitatakse poliitikapõhine väljakutse, nõudes EKRE eelnõu paremuse võrdlust ja põhjendust sarnase Isamaa eelnõu suhtes. Kriitika on suunatud eelnõu sisulisele efektiivsusele ja selgusele, mitte isikutele või protseduuridele.
2025-02-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud riigi usaldusväärsuse puudumisele erasektori partnerina, tuues näiteks Kliimaministeeriumi asekantsleri väljaütlemised ja filmilinnaku projekti tühistamise. Opositsiooni (Mart Maastik) kritiseeritakse teema (erarahastus) mittemõistmise ja edasiviivate ideede puudumise eest, rõhutades, et tegemist on poliitikaülese teemaga.
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastandub neile jõududele, kes ei allu vastuvõetavale seadusele ja korraldavad infooperatsioone Riigikogu ees. Rahvusvahelisel tasandil seab ta kahtluse alla Ungari otsuse blokeerida sanktsioonid Patriarh Kirilli vastu, viidates sellega ebasoovitavale välispoliitilisele käitumisele.
2025-02-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Venemaa agressioonisõjale Ukraina vastu ning Ameerika Ühendriikide administratsiooni poolt antud vastakatele signaalidele. Puudub siseriiklike vastaste kritiseerimine; fookus on välispoliitilistel ohtudel ja ebakindlusel.
2025-01-28
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud eelmisele valitsusjuhile, keda süüdistatakse Eesti 200 ja ettevõtjate koostatud laiapindse majandusplaani ignoreerimises. See kriitika on poliitikapõhine ja keskendub strateegilise majandusjuhtimise puudumisele minevikus. Otsest kompromissitust ei väljendata, kuid rõhutatakse uue majandusministri käe all elama hakanud ideede tähtsust.
2024-12-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud eelnõu esitajate vastu, kahtlustades nende fraktsiooni sisemist järjepidevust ja töökohustuste täitmist, viidates varasematele puudumistele komisjonide töös. Vastuseis on protseduuriline ja keskendub eelnõu rakendamise aususele.
2024-11-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Andmeid on liiga vähe.
2024-10-22
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Rahandusministeeriumi vastu, kes pakkus välja ebapiisava 25% piirmäärade tõusu, mis suurendab Eesti ettevõtete halduskoormust. Kriitika on poliitikapõhine ja metoodiline, vaidlustades ministeeriumi arvutusi auditeerimiskohustusega hõlmatud ettevõtete hulga kohta. Samuti kritiseeritakse Majanduskomisjoni esimehe Jaak Aabi esitatud numbreid käivete kasvu kohta.
2024-09-26
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud varasematele valitsustele, keda süüdistatakse hiigelbürokraatia kasvatamises, katmata lubaduste andmises ja riigi võlgu elama sundimises. Kriitika on poliitika- ja menetluspõhine, kasutades seda praeguste rangete fiskaalmeetmete õigustamiseks. Vastuseis on suunatud ka madala lisandväärtusega majandusmudelile ja ebaefektiivsele digiriigile.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud neile, kes seadsid kahtluse alla tuumaenergia töörühma raporti põhjalikkuse ja kiirustamise, nimetades neid väiteid ebatõsisteks. Ta viitab sotsiaaldemokraadist kolleegi umbusaldusele, kuid märgib, et sama erakonna minister panustas raporti julgeolekuanalüüsi. Vastaste väiteid käsitletakse protseduuriliselt ja sisuliselt ebakorrektsetena.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud neile, kes vastandavad tuumaenergiat teistele taastuvatele allikatele ning neile, kes toovad välja tuumaenergia vastu "otsitud põhjuseid" (nt spetsialistide või asukohtade puudumine). Peamine vastuseis on suunatud otsustamatusele, mis on Eestile majanduslikult kahju teinud. Kriitika on poliitikapõhine ja protseduuriline, mitte isiklik.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmed puuduvad.
2024-05-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud Keskerakonnale ja EKRE-le, keda süüdistatakse umbusalduse algatamises ja eestikeelsele haridusele ülemineku torpedeerimise katses. Kriitika on intensiivne ja sisuline, süüdistades vastaseid ka varasemate haridussüsteemi probleemide kuhjamises ja "Vene jutupunktide" rääkimises. Ajapikendus reformide elluviimisel lükatakse kategooriliselt tagasi.
2024-04-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid ei ole piisavalt.
2024-04-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Kultuuriministeeriumi ja kehtiva rahastamismudeli vastu, kuna see ei väärtusta piisavalt tippnäitlejaid. Vastuseis on poliitikapõhine, nõudes rahastamismudeli korrastamist.
2024-04-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud "mõttetu bürokraatia" vastu, mis takistab majanduse arengut ja ettevõtjate tegevust. Samuti kritiseeritakse rohepööret, mis ei tohi olla "pöörane" ega vähendada ettevõtete konkurentsivõimet. Kriitika on suunatud riiklikele takistustele ja ebaefektiivsusele, mitte konkreetsetele poliitilistele vastastele.
2024-04-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse poolt esitatud eelnõu puuduliku kohtumenetluse kirjelduse ja põhiseaduse vastaste sätete vastu. Vastuseis on suunatud olukorrale, kus Konkurentsiamet määrab trahve ilma täiemahulise kohtuliku kontrollita või isikut ära kuulamata. Kriitika on rangelt poliitika- ja menetluslik.
2024-04-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse majanduspoliitikale, mida ettevõtjad on aastaid kriitiliselt hinnanud. Kriitika on poliitikapõhine, rõhutades valitsuse suutmatust luua ettevõtjate jaoks sobivat majanduskeskkonda. Rünnaku intensiivsus on mõõdukas, esitades küsimuse tagasiside kohta.
2024-04-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavalt andmeid.
2024-03-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud nende väljaütlemiste ja seisukohtade vastu, mis väidavad, et kiirabilendude teenust pole võimalik reformida majanduslikel (liiga kallis) või logistilistel põhjustel. Vastuseis on suunatud reformi tõsiduse puudumisele ja eelarvamustele, mis takistavad teenuse arendamist.
2024-02-21
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud riikliku süsteemi ja bürokraatia vastu, mis on hoidnud meditsiinilendude turgu suletuna ja monopoliseerituna (PPA kopterid). Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, heites ette ebaefektiivsust, arenguseisakut ja riigi "mugavuse" eelistamist inimelude päästmisele. Kritiseeritakse ka Terviseameti eelarve keerutamist, mis varjab teenuse tegelikku maksumust.
2024-02-20
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastaseid ei kritiseerita ega mainita; kriitika on suunatud pigem tegevuse (avalduse) piiratud mõjule.
2024-02-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud laiapõhjaliselt varasemate valitsuste ja kõigi Riigikogus esindatud erakondade riigivalitsemise tulemuste vastu viimastel aastakümnetel. Eraldi kritiseeritakse Euroopa Liidu direktiivide liiga innukat ülevõtmist ja vales suunas viinud otsuseid. Kriitika on poliitikapõhine ning Eesti 200 distantseerib end mineviku vigadest, kuna pole varasemates valitsustes osalenud.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otseseid poliitilisi vastaseid ei nimetata, kuid kritiseeritakse neid, kes eelistavad lühinägelikku populaarsust ja "lihtsat punktivõitu" vastutuse võtmisele riigi tuleviku eest. Välise ohuna tuuakse esile Agressiivne Venemaa, mis survestab Euroopa riikide eelarveid ja nõuab fiskaalset tugevdamist.
2024-02-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud Euroopa Liidu liikmesriikidele või opositsioonidele, kes pooldavad Ukraina puhvertsooni ideed, mida peetakse ohuks Euroopa ühtsusele. Konkreetse vastanduva seisukoha esindajana tuuakse esile Ungari peaminister. Kriitika on poliitika- ja väärtuspõhine.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on süüdistuste esitaja, kes tõi Riigikogu saalis esile Eesti 200 ja Lehtme nime. Kriitika on suunatud vastaspoole tegevusetusele ja protseduurilisele ebakorrektsusele, kuna väidetavaid tõendeid varjatakse politseile esitamata. Rünnaku intensiivsus on kõrge, sisaldades otsest hoiatust, et tõendite varjamine võib tuua kaasa süüdistuse.
2024-01-23
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud Isamaa erakonna konkreetsele eelnõule, mida kritiseeritakse selle eest, et see loob ebavõrdsust teiste elukutsete suhtes ja tekitab turumoonutusi. Kriitika on poliitika- ja menetluskeskne, märkides, et eelnõu oli liiga lakooniline ja ilma vajaliku mõjuanalüüsita. Komisjon tegi ettepaneku eelnõu tagasi lükata (6 poolt, 1 vastu).
2024-01-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse või eelnõu toetajate retoorikale, kes sildistavad mittetoetajaid "Eesti vastu vaenulikeks inimesteks." Samuti kritiseeritakse riigi poliitikat, mis maksab punamonumentide ja haudade korrashoidmise eest.