Täiskogu istungite kaupa: Vilja Toomast

Kokku istungeid: 7

Täielikult profileeritud: 7

2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis puudub; kõneleja keskendub eranditult menetluse kirjeldamisele ja konsensuslike otsuste edastamisele. Märgitakse küll kahe komisjoni liikme (Heljo Pikhof ja Varro Vooglaid) puudumist, kuid seda tehakse neutraalselt, ilma kriitikata.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Puuduvad andmed.
2024-11-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja vastandub eelnõu algataja Kalle Grünthali ettepanekule tunnistada karistusseadustiku säte kehtetuks, toetades valitsuse seisukohta, et sätte kehtetuks tunnistamine ei ole põhjendatud. Vastuseis on poliitika- ja julgeolekupõhine, rõhutades, et agressioonisõja toetamise soov ei ole lahtunud. Ta esitab neutraalselt Grünthali kriitika politsei ebapädevuse aadressil.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis tuli Keskerakonna fraktsioonilt, kes esitas neli muudatusettepanekut trahvimäärade kahekordistamise vastu (nt piletita sõidu ja parkimistrahvid). Kõneleja lükkas tagasi ka Kaubandus-Tööstuskoja, Kohtutäiturite ja Pankrotihaldurite Koja ning professor Jaan Ginteri ettepanekud, kuna need ei olnud eelnõuga otseselt seotud või olid läbi töötamata. Vastuseisu käsitletakse neutraalselt, tuues välja komisjoni hääletustulemused (2 poolt, 5 vastu Keskerakonna ettepanekutele).
2024-04-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Esineja ise ei väljenda vastuseisu, kuid dokumenteerib täpselt opositsiooni (Kert Kingo, Anastassia Kovalenko-Kõlvart, Varro Vooglaid) mured. Kriitika oli suunatud menetluslikele puudujääkidele, nagu mõjuanalüüside puudumine, ja poliitilisele eesmärgile, kas trahve kasutatakse riigieelarve puudujäägi vähendamiseks. Opositsioon hääletas eelnõu menetlemise vastu.
2024-02-20
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastuseisu ei väljendata, kuid raporteeritakse Riigikogu liikme Riina Solmani muudatusettepanekute tagasilükkamisest õiguskomisjonis. Tagasilükkamine oli poliitika- ja halduspõhine, viidates Justiitsministeeriumi argumentidele turvariskide (nt kuritegelik inimene tööandja sildi all) ja vangla suutlikkuse kohta kõrghariduse pakkumisel.
2024-01-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis puudub täielikult; pigem rõhutatakse, et muudatusettepanekute tähtajaks ei esitatud ühtegi vastuväidet ega täiendust. See viitab konsensuslikule ja kiirele menetlusele nii parlamendis kui ka ministeeriumide tasandil.