Täiskogu istungite kaupa: Madis Timpson

Kokku istungeid: 41

Täielikult profileeritud: 41

2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Otsene kriitika puudub, kuid viidatakse kaudselt välisriikidele, kes võivad olla huvitatud Eesti taristu kahjustamisest või kes ei pruugi olla huvitatud rahvusvaheliste lepingutega liitumisest (viide "igaüks saab aru, kellest on jutt"). Mainitakse ka poliitiliselt motiveeritud tellimustööga seotud vandalismi juhtumeid (endise siseministri auto), rõhutades vajadust karmimate karistuste järele.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja raporteerib opositsioonist neutraalselt, tuues välja, et kolleeg Vooglaid ja EKRE fraktsioon ei toeta eelnõuga reguleeritavat süsteemi kontseptuaalsel tasandil. Opositsioon on selgelt identifitseeritud hääletustulemuste kaudu (Peeter Ernits ja Varro Vooglaid hääletasid vastu). Kriitika on suunatud poliitilisele kontseptsioonile, mitte isikutele või protseduuridele.
2025-09-18
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavad andmed.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud neile, kes vaidlevad eelnõu proportsionaalsuse ja kaalutlusruumi olemasolu üle seaduse tekstis. Kalle Grünthali mainiti sarkastiliselt seoses tema väidetava oskusega valida õiguseksperte. Kriitika on suunatud poliitilistele ja juriidilistele seisukohtadele, mitte isiklikule tasandile.
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud peamiselt riikliku ülereguleerimise ja bürokraatia (asendustegevus) ning ametnike mõtteviisi vastu, mis püüab korduvalt tagasi lükatud ideid (nt mõttepolitsei, veapunktisüsteem) uuesti esile tuua. Samuti esitati terav isiklik märkus härra Reinsalu suunas, viidates tema suutmatusele olulisi dokumente läbi lugeda.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Vastasseis on suunatud konkreetsele Riigikogu liikmele (Evelin Poolamets), kelle puudumist istungilt rõhutatakse. Kriitika on kaudne, esitatud murena tema tervise pärast, kuid sisuliselt puudutab see tööülesannete täitmist ja kohalolekut.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja dokumenteerib opositsiooni seisukohti neutraalselt, tuues esile Sotsiaaldemokraatliku Erakonna protseduurilised märkused eelnõu algataja kohta. Samuti refereerib ta Keskerakonna sisulist kriitikat, et eelnõu ei ole tervikpakett ning põhiõiguste kaitse ei ole piisav. Otseseid rünnakuid vastaste vastu ei esitata, vaid edastatakse nende mured.
2025-06-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on umbusaldusavalduse esitanud opositsiooniga, keda kritiseeritakse küündimatute ja intellektuaalselt nõrkade põhjenduste eest. Kritiseerib opositsiooni katseid tekitada paanikat vanglate teemal ja ebaõiget arusaama õigusriigi toimimisest. Kompromissivalmidus puudub, pigem on fookus vastaspoole argumentide täielikul diskrediteerimisel.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja ise ei võta otseselt opositsioonilist seisukohta, vaid vahendab teiste osapoolte kriitikat, eriti seoses ametiühingute ebapiisava kaasamisega ja alaealiste palgamäära nõudega. Kriitika on suunatud eelnõu menetlusprotsessi ja sisu vastu, tuues esile ka põhiseaduslikke kahtlusi.
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja vastandub neile, kes kritiseerivad kohtusüsteemi ideoloogiliselt (parempoolse maailmavaate kriitika) või kahtlevad Eesti õigusriikluses. Eriti terav on kriitika riigi suunas, kes on kohtunike palga taastamata jätmisega käitunud "sõnamurdlikult". Ta kritiseerib ka kaasamise väärtõlgendamist, mis eeldaks kõikide arvamuste 100% arvestamist.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis seisneb olemasoleva süsteemi kriitikas, mis lubab suuri finantsilisi ebavõrdsusi, tuues näiteks välja Võrklaeva ja Reinsalu juhtumid. Kriitika on suunatud ebaõiglasele regulatsioonile ja selle tagajärgedele, mitte otseselt isikutele.
2025-05-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsene vastuseis puudub; kõneleja keskendub pigem tehniliste küsimuste esitamisele ja varasemate protseduuriliste murede (eelarve kaitsmise hirm) meenutamisele. Kriitika on suunatud pigem lahendamata jäänud protseduurilistele küsimustele, mitte konkreetsetele poliitilistele vastastele.
2025-05-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse õigusloome kvaliteedile ja protseduuridele, eriti seoses ettevõtjate halduskoormuse suurenemisega ja põhiseaduspärasuse analüüsi puudumisega. Vastuseis on protseduuriline ja murettekitav, kuid mitte isiklik, keskendudes süsteemi puudujääkidele.
2025-05-06
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud poliitika rakendamise puudujääkidele, nõudes valitsuselt konkreetset plaani ja ajakava. Kõneleja täidab kontrollifunktsiooni, esitades ministrile küsimuse, kuid teeb seda lugupidaval toonil. Otsest isiklikku või protseduurilist kriitikat ei esine.
2025-05-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsene vastuseis puudub, kuna kõneleja märgib, et tal "otseselt selle eelnõu vastu midagi ei ole." Ta esitab aga protseduurilist ja sisulist kriitikat, rõhutades, et eelnõu vajab KarS-i üldosa muudatusi ning hoiatab menetluse venimise ja seaduse aegumise ohu eest.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud poliitika või seaduseelnõu võimalikele tagajärgedele, mis võivad piirata vaba tahet ja tühistada kehtivaid õigusakte. Vastandus on poliitika- või menetluspõhine, mitte isiklik.
2025-04-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis puudub; kriitika asemel keskendutakse poliitilise lünga (kaasaegse korvpallihalli puudumine) tuvastamisele ja selle kohta konkreetse plaani nõudmisele ministrilt.
2025-04-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis puudub; kõne on suunatud valitsuse esindajale konstruktiivse küsimuse ja ettepanekuga, mitte kriitikaga.
2025-04-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja on opositsioonilisel positsioonil valitsuse suhtes, kritiseerides teravalt eelnõu ettevalmistamise menetlust. Kriitika on protseduuriline ja keskendub küsimusele, kas valitsus rikkus teadlikult seadust.
2025-03-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja ise ei väljenda vastuseisu, vaid refereerib kolleegide Kingo, Grünthali ja Solmani kriitikat eelnõu sisu (aegunud sisu, meeste diskrimineerimine) ja bürokraatia suurenemise osas. Ta edastab ka ministeeriumi vastuväited kriitikale, jäädes neutraalseks vahendajaks.
2025-03-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja ise ei väljenda vastuseisu, vaid vahendab kolleegide (nt Lutsar, Joller, Kingo, Grünthal) ja Õiguskantsleri Kantselei tõstatatud muresid eelnõu detailide osas. Vastuseis oli peamiselt suunatud eelnõu mõjudele (alla 3-aastaste vanemad, lasteaiakohad) ja protseduurilistele küsimustele (pensioniiga tõstmise otsustusõigus). Ministeerium esitas kõigile muredele selged vastuväited, mis näitavad, et kompromisse otsiti.
2025-03-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud eelmise, nimetamata valitsuse tegevusetuse vastu, kes ei pidanud nullbürokraatia programmi prioriteediks. Kriitika on poliitikapõhine ja mõõduka intensiivsusega, keskendudes poliitilise järjepidevuse puudumisele.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis ilmnes vaid menetluslikus küsimuses, kus kolleeg Grünthal ei toetanud määruste delegeerimist ministri pädevusse. Kõneleja esitas selle vastuseisu kui loogikavastase, kuid madala intensiivsusega, märkides, et see ei takista eelnõu vastuvõtmist. Sisulist poliitilist kriitikat eelnõu vastu kõnes ei kajastatud.
2025-01-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Keskerakonna vastu, kritiseerides nende tegevusetust 2017. aastal, mil nad juhtisid valitsust ja Riigikogu rahanduskomisjoni. Kriitika on protseduuriline ja keskendub vastutuse vältimisele põhiseaduslike probleemide lahendamisel.
2024-12-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Üks kõneleja kritiseerib teravalt valitsusasutuste praktikat kasutada seaduseelnõude koostamiseks advokaadibüroosid, nähes selles ohtu riigi juriidilisele jätkusuutlikkusele. Kriitika on suunatud protseduurile, mis seab ohtu riigiasutuste usaldusväärsuse ja raiskab maksumaksja raha.
2024-12-12
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud neile, kes kritiseerivad eelarvet tervikuna, väites, et selles pole midagi head. Kõneleja tunnistab erinevate erakondade erinevusi, kuid keskendub pigem oma partei saavutuste esiletõstmisele ja eelarve sisulisele kaitsmisele.
2024-12-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis väljendub konkreetse süüdistuse (valitsus on lapsevaenulik) tagasilükkamises, kuid see on lühike ja neutraalne kommentaar. Kriitika on suunatud pigem poliitilisele sildistamisele kui konkreetsele vastasele, puuduvad isiklikud rünnakud.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsest poliitilist vastasseisu ei esine, kuid kõneleja lükkab ümber Eesti Linnade ja Valdade Liidu murekoha uute rahaliste kohustuste tekkimise osas, viidates Ministeeriumi vastuväidetele. Samuti kritiseerib kõneleja kaudselt Riigikogu liikmeid, kes komisjonis küsivad teemasid, mis jäävad eelnõu ja Sotsiaalministeeriumi volituste raamidest välja.
2024-12-03
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud kolleegidele (Kingo, Solman), keda kritiseeritakse eelnõu sisu moonutamise ja valeinformatsiooni levitamise eest. Konkreetselt lükatakse ümber väited, nagu eelnõu legaliseeriks pedofiilia või võimaldaks nime muutnud isikutel registrist pääseda. Kriitika on otsene ja keskendub poliitiliste väidete faktilisele ebatäpsusele.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastaste suhtes on hoiak pigem lepitav, vältides isiklikku kritiseerimist ja tunnustades Isamaa Erakonda teema tõstatamise eest. Seadusandlikus plaanis on aga selge vastuseis Isamaa Erakonna põhiseaduse muutmise eelnõule, mille tagasilükkamist toetatakse protseduurilise selguse huvides.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsene poliitiline vastuseis puudub; kõneleja edastab neutraalselt huvigruppide (nt Puuetega inimeste koda, Õdede liit) ja Õiguskantsleri esindaja poolt tõstatatud murekohti seoses eelnõu mõjuga. Kriitika on suunatud poliitika detailidele ja võimalikele negatiivsetele tagajärgedele, mitte isikutele.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja ei kritiseeri ühtegi poliitilist vastast ega rühmitust. Ainus käsitletud probleem on õigusruumi vastuolu, millele juhtis tähelepanu Riigikontroll.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja ise säilitab neutraalsuse, kuid raporteerib opositsioonilistest seisukohtadest komisjonis, eriti Kert Kingo märkustest EL-i kohustuste ja soolise võrdsuse eelnõu ning ravimihulgimüüjate murede osas. Ta märgib, et Kingo näeb EL-i ettekirjutustes Eestile kaasnevaid kohustusi ja kardab tulu saamata jäämist ravimihulgimüüjatel. Kriitika on suunatud poliitikale ja menetlusele, mitte isiklikule tasandile.
2024-10-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Ei ole piisavalt andmeid
2024-10-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2024-10-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsest kriitikat ei esitata, kuna ettekandja roll nõuab neutraalsust. Küll aga viitab esineja, et tavapärases poliitilises tegevuses on ta opositsioonisaadikuid kohelnud teisiti kui erakonnakaaslasi, vihjates varasemale partisanlikule käitumisele. Raport ise keskendub komisjonis tõstatatud rahastamise muredele, mitte poliitilisele vastandumisele.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastuseisu või isiklikke rünnakuid ei esine, kuid kõneleja korrigeerib faktilisi ebatäpsusi, viidates sellele, et komisjonis ei kerkinud ega arutletud teatud teemasid (nt proua Helme viidatud case study’d või sotsiaalse soo küsimus) kujul, nagu teised kolleegid viitasid. Kriitika on suunatud menetluslikule täpsusele.
2024-09-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud riigi ametkondade suunas, heites ette põhiseaduslike väärtuste unustamist ja ressursside ebaefektiivset kasutamist liigse mõõtmise kaudu. Tervishoiuvaldkonnas kritiseeritakse kehtivat õigusruumi ja Terviseameti puudulikku pädevust varude kuluefektiivsel haldamisel, mis on pigem protseduuriline kui isiklik kriitika.
2024-09-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Esineja väljendab isiklikku vastuseisu astmelisele tulumaksule, kuid ei esita sellele vastuseisule põhjendusi. Komisjoni ettekandes tuuakse esile Kalle Grünthali põhjalik vastuväide Sotsiaalministeeriumi seisukohtadele sündimuse suurendamise meetodite osas.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Puudub otsene vastuseis või kriitika. Kõneleja esitab küsimusi Justiitsministeeriumi ettepaneku kohta lükata edasi seaduseparagrahvi jõustumine, kuid teeb seda selgitust nõudval, mitte ründaval toonil.
2024-07-23
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Andmeid pole piisavalt