Kuude kaupa: Urve Tiidus

Kokku kuid: 18

Täielikult profileeritud: 18

10.2025

7 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud valitsuse eelarvepoliitika vastu, esitades ministrile küsimuse teehoiu rahastamise piisavuse kohta. Vastuseis on poliitikapõhine ja väljendub küsimuse vormis, otsides kinnitust eelarve reaalse mõju kohta.
09.2025

13 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud valitsuse regulatsioonide vastu, mis võivad olla liiga karmid või millel puudub piisav õigustus (nt hoiu-laenuühistute tegevuse lõpetamine). Vastuseis on poliitika- ja menetluskeskne, küsides, kas Eestis kehtivad kaablite paigaldamise nõuded on liiga karmid võrreldes Põhjamaadega. Samuti tõstatatakse küsimus põhiõigusi piiravale tehnoloogiale riigi raha kulutamise vastu.
06.2025

13 Sõnavõtud

Otsest isiklikku vastuseisu ei väljendata, kuid poliitiline kriitika keskendub valitsuse (Kliimaministeeriumi) seisukohale, mis ei toetanud kergliikurite kvoodinõudeid, pidades neid liiga jäikadeks ja halduskoormust suurendavateks. Kõneleja edastab need vastanduvad seisukohad neutraalselt, rõhutades ministeeriumi argumente olemasolevate paindlikumate meetmete (nt geopiirangud) eelistamise kohta.
05.2025

9 Sõnavõtud

Otsest vastandumist või isiklikku kriitikat ei esine. Kriitika on suunatud pigem eelnõudele (nt skeptitsism konkreetse eelnõu suhtes, kriitika kestlikkusaruande aadressil) või nõutakse põhjalikumat mõjuanalüüsi (nt lennupiletite hindade osas). Ta märgib ära ka saalis kõlanud skeptitsismi eelnõu suhtes.
04.2025

7 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud pigem riigi võimekusele tagada turvalisus (küsimus küberpättide kinnivõtmise kohta) ja seadusloome kvaliteedile, mitte konkreetsetele vastastele või poliitilistele rühmitustele. Puuduvad otsesed isiklikud või poliitilised rünnakud.
03.2025

2 Sõnavõtud

Puudub otsene kriitika või vastandumine valitsuse poliitikale; kõneleja positsioon on pigem uuriv ja informatsiooni otsiv. Valitsuselt palutakse selgitusi tulevikutrendide ja detailse statistika kohta, mis viitab järelevalve rollile.
02.2025

7 Sõnavõtud

Andmeid ebapiisavalt. Kõneleja esitab peamiselt selgitavaid küsimusi ministritele või ettekandjatele ning rõhutab komisjonis saavutatud konsensust, mitte ei kritiseeri otseselt poliitilisi vastaseid.
01.2025

4 Sõnavõtud

Vastasseis seisneb pigem range järelevalve teostamises, kritiseerides valitsuse ja ettekandjate esitatud seaduseelnõude põhjendusi ja täpsust. Kriitika on suunatud poliitika eesmärkidele (nt elamislubade väärkasutuse eesmärk) ja seadusloome protseduurilisele kvaliteedile, küsides, kas õigusvaldkond on läinud liiga keeruliseks.
12.2024

10 Sõnavõtud

Puuduvad otsesed rünnakud või kriitika konkreetsete vastaste või poliitiliste rühmade suhtes. Kriitika on suunatud pigem ebaselgetele regulatsioonidele ja süsteemide puudujääkidele, nõudes vastutuse selgitamist ja riskide maandamist.
11.2024

6 Sõnavõtud

Puuduvad otsesed rünnakud või kriitika vastaste või konkreetsete poliitiliste rühmituste suunas. Küsimused on suunatud pigem eelnõude finantsilise või administratiivse mõju täpsustamisele ja kontrollimisele.
10.2024

6 Sõnavõtud

Opositsiooniline hoiak väljendub otseses küsimuses Keskerakonnale, kus nõutakse selgitust, miks sarnast seadust ei pakutud välja nende valitsuses oleku ajal. See on suunatud poliitilise vastutuse ja järjepidevuse kritiseerimisele, olles pigem tegevuspõhine kui isiklik. Samuti rõhutab ta karistatud isikute puhul, et nad "ei tohi töötada", viidates rangetele piirangutele.
09.2024

5 Sõnavõtud

Kõneleja ei kritiseeri ega ründa otseselt ühtegi poliitilist vastast, vaid esitab küsimusi ministritele ja õiguskantslerile informatsiooni ja selgituste saamiseks. Ebapiisav teave.
06.2024

5 Sõnavõtud

Otsest vastuseisu poliitilistele oponentidele kõnedes ei ilmne. Kriitika on suunatud eeskätt ebatäiuslikele seadusesätetele ja menetluslikele kitsaskohtadele, nagu näiteks looduskaitseseaduse liiga konkreetne erandite loetelu, mis takistab mõistlike lahenduste leidmist.
05.2024

9 Sõnavõtud

Otsest vastandumist konkreetsetele poliitilistele rühmadele või isikutele ei esine. Kriitika on suunatud pigem poliitiliste lahenduste puudujääkidele ja rakendamise ebaefektiivsusele, näiteks kas suhkrumaksuga tagatakse, et suhkruasendajad eelist ei saa.
04.2024

3 Sõnavõtud

Puuduvad otsesed rünnakud või kriitika poliitiliste vastaste või rühmade suhtes. Kriitika on suunatud pigem ettekande sisulistele puudujääkidele ja ebaselgusele, näiteks veekulu teema väljajätmisele aruandest.
03.2024

10 Sõnavõtud

Otsest vastandust ei esine, kuid kõneleja jälgib kriitiliselt valitsuse tegevusetust või viivitusi koalitsioonilepingus lubatud õigusliku raamistiku loomisel Venemaa ja Valgevene kodanike valimisõiguse peatamiseks. Ta refereerib EKRE esindaja kommentaari, mille kohaselt valitsus ei taha kiireloomulise küsimusega tegeleda, kuid kinnitab ise, et sellega siiski tegeldakse.
02.2024

4 Sõnavõtud

Otsest vastandumist poliitiliste oponentidega ei esine. Kriitika on suunatud pigem rahvusvahelise reaalsuse teravale kontrastile reeglitel põhineva korraga.
01.2024

10 Sõnavõtud

Otsene vastasseis või isiklik kriitika puudub. Kriitika on suunatud süsteemsetele või protseduurilistele puudujääkidele, näiteks põhiseaduspärasuse analüüsi tagasihoidlikule osale seletuskirjades, mille osas poliitik nõustub ekspertarvamusega, et "aeg on võtta põhiseadust tõsiselt". Samuti märgib poliitik, et varasemad suured hirmud ESM-i riskide osas ei ole teostunud.