Päevakorrapunktide kaupa: Tarmo Tamm

Kokku päevakordi: 16

Täielikult profileeritud: 16

2025-10-13
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (733 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2025-09-17
Atmosfääriõhu kaitse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (kasvuhoonegaaside heitkogustega kauplemise süsteemi direktiivi muudatuste osaline ülevõtmine) eelnõu (667 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Retooriline stiil on formaalne, optimistlik ja veenev, kutsudes kõiki eelnõu toetama. Rõhutatakse loogilisi argumente, mis seovad keskkonnapoliitika majandusliku kasu ja julgeolekuga (sõltuvus diktatuuririikidest). Opositsiooni väited lükatakse lühidalt ja konkreetselt ümber.
2025-09-11
Finantsinspektsiooni 2024. aasta aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Stiil on formaalne, viisakas ja küsitlev, alustades ettekandja kiitmisega ("väga hariv"). Kasutab loogilist lähenemist, esitades konkreetse, praktilise näite, et saada selgust regulatsiooni osas, nimetades oma päringut "lihtsaks küsimuseks".
2025-09-10
Atmosfääriõhu kaitse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (kasvuhoonegaaside heitkogustega kauplemise süsteemi direktiivi muudatuste osaline ülevõtmine) eelnõu (667 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Stiil on ametlik ja protseduuriline komisjoni ettekande osas, muutudes küsimustele vastates selgitavaks ja kaitsvaks. Apelleerib tugevalt loogikale ja õiguslikule paratamatusele, rõhutades, et Eestil puudub direktiivi sätete osas kaalutlusõigus. Kasutab otseseid vastuväiteid ja korrigeerib kolleegide väärinformatsiooni (nt kirjade teemal), et tagada faktide selgus.
2025-06-18
Atmosfääriõhu kaitse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (kasvuhoonegaaside heitkogustega kauplemise süsteemi direktiivi muudatuste osaline ülevõtmine) eelnõu (667 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Retooriline stiil on formaalne, informatiivne ja neutraalne, keskendudes Keskkonnakomisjoni istungi sisu, arutelu ja otsuste edastamisele. Kõne on üles ehitatud loogiliselt küsimuste ja vastuste esitamisele, vältides emotsionaalseid või isiklikke seisukohti. Stiil on puhtalt protseduuriline ja andmepõhine.
2025-01-28
Jahiseaduse muutmise seaduse eelnõu (553 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Retooriline stiil on tõsine ja tungiv, segades poliitilist analüüsi emotsionaalsete apellidega, eriti kirjeldades maaelanike moraalset ja materiaalset kahju ning riigi usalduse kaotust. Kasutatakse tugevaid kujundeid, nagu "hundivihaks transformeerunud hundihirm" ja riigi toetus "ahistajale". Kõneleja kritiseerib ebaproportsionaalsust karistustes ja rõhutab vajadust poliitilise suunise järele.
2024-12-11
Raamatupidamise seaduse muutmise ja sellest tulenevalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (516 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Retooriline stiil on asjalik, formaalne ja küsitlev. Kõne eesmärk on kinnitada saavutatud konsensust ja protseduurilisi detaile, lõpetades otsese küsimusega arusaama õigsuse kontrollimiseks.
2024-12-05
Ühistranspordiseaduse muutmise seaduse eelnõu (499 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Retooriline stiil on formaalne, informatiivne ja protseduuriline, omane komisjoni ettekande esitamisele. Kõne on loogikapõhine, tuginedes faktidele (kohtuotsus, uuringud) ja komisjoni hääletustulemustele. Eesmärk on selgitada ja põhjendada eelnõu muudatusi neutraalsel ja asjalikul toonil.
2024-11-21
Keskkonnakomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kliimamuutuste mõju Eesti õigusruumile ja majandusele" arutelu

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Retooriline stiil on analüütiline ja küsimustele suunatud, kasutades loogilist argumentatsiooni ja statistilisi fakte. Kõne on formaalne ja neutraalne, alustades üldtunnustatud prioriteedi kinnitamisega, et seejärel esitada andmepõhine vastuväide tasakaalustamatuse kohta. Lõpus esitatakse otsene küsimus potentsiaalse ohu kohta.
2024-10-14
Ühistranspordiseaduse muutmise seaduse eelnõu (499 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Stiil on formaalne, informatiivne ja protseduuriline, keskendudes majanduskomisjoni istungi sisu ja otsuste edastamisele. Toon on neutraalne ja konsensuslik, kasutades loogilisi argumente ja viidates konkreetsetele seaduseelnõu numbritele ning kuludele. Emotsionaalsed või isiklikud apellid puuduvad.
2024-09-25
Märgukirjale ja selgitustaotlusele vastamise ning kollektiivse pöördumise esitamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (475 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Retooriline stiil on optimistlik ja toetav, kasutades positiivseid hinnanguid nagu "suurepärane initsiatiiv" ja "tore eelnõu". Kõne sisaldab nii loogilisi argumente (kiirus, bürokraatia vähendamine) kui ka emotsionaalseid apelle (rõõmus ja lojaalne kodanik). Lõpus on otsene ja konkreetne üleskutse toetada eelnõu "vajutades rohelist nuppu".
2024-06-13
Eesti Panga 2023. a aruanne

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Stiil on formaalne ja lugupidav, pöördudes otse ettekandja poole fraasidega "Lugupeetud juhataja! Hea ettekandja!". Toon on neutraalne ja küsitlev, keskendudes loogilisele poolele ning otsides praktilisi ja konkreetseid soovitusi.
2024-05-08
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele pangandussektori ajutise solidaarsusmaksu kehtestamise kohta" eelnõu (367 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõnestiil on analüütiline ja hoiatav, kasutades tugevaid kujundeid (nt "karvane käsi," "majanduse vereringe"). Apelleeritakse peamiselt loogikale ja majanduslikele tagajärgedele, esitades retoorilisi küsimusi riigi tuleviku ja majanduskasvu kohta. Toon on formaalne ja keskendub poliitiliste otsuste pädevuse hindamisele.
2024-04-10
Eesti Vabariigi valitsuse ja Korea Vabariigi valitsuse vahelise lennuteenuste lepingu ratifitseerimise seaduse eelnõu (357 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja stiil on formaalne, protseduuriline ja faktipõhine. Toon on neutraalne ja informatiivne, keskendudes seadusandliku menetluse sammude ja kuupäevade loogilisele ettekandmisele. Emotsionaalsed või retoorilised apellid puuduvad, rõhk on täielikult menetluslikul korrektsusel.
2024-04-09
Majandus- ja infotehnoloogiaministri ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõne toon on asjalik, optimistlik ja tungiv, keskendudes konkreetsetele tegevustele ja vajadustele (nt bürokraatia vähendamine, regulatsioonide muutmine). Apellatsioon on peamiselt loogiline ja strateegiline, rõhutades, et majanduse tõmbavad käima haritud ja motiveeritud inimesed, mitte poliitikud. Stiil on formaalne ja keskendub lahenduste pakkumisele.
2024-03-06
Eesti Vabariigi valitsuse ja Korea Vabariigi valitsuse vahelise lennuteenuste lepingu ratifitseerimise seaduse eelnõu (357 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja stiil on formaalne ja kirjeldav, pöördudes lugupidavalt kolleegide poole. Toon on positiivne ja leplik, rõhutades protseduuri sujuvust ja esitluse kvaliteeti, mis viis konsensusliku otsuseni.