Täiskogu istungite kaupa: Aivar Sõerd
Kokku istungeid: 30
Täielikult profileeritud: 30
2025-10-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Euroopa Liidu praeguse eelarveperioodi prioriteetide vastu, mis seavad esikohale kliimameetmed, nagu ESG aruandlus ja roheteadlikkuse koolitused. See on poliitikapõhine vastuseis, mis rõhutab, et need meetmed on "küsitava väärtusega" ega lahenda julgeoleku ja innovatsiooni probleeme.
2025-10-13
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis tuleb kolleegidelt (Diana Ingerainen, Riina Sikkut), kes kritiseerivad poliitikat defitsiidi suurenemise (0,7% SKP-st) ja majandusliku efektiivsuse puudumise pärast, eriti seoses dividendide väljavõtmise ajastusega. Kõneleja edastab need kriitikad neutraalselt, tuues esile ka ministri vastused maksukonkurentsi ja majanduse ergutamise teemal.
2025-10-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Otsene vastuseis puudub, kuid kõneleja kritiseerib kaudselt majanduse kehva tulemuslikkust, tuues esile tööjõu tootlikkuse languse kolmel järjestikusel aastal. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub riigi majandusnäitajatele.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud ministeeriumide tegevuse vastu, kes kasutavad eelarveotsuste tegemisel ebakorrektset metoodikat, ning valitsuse esitatud eelnõu karmide sätete vastu, mis puudutavad planeeringute kehtivust. Vastuseis on protseduuriline ja sisuline, mitte isiklik.
2025-10-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastanduvaid seisukohti ega kriitikat poliitiliste vastaste suhtes ei esitatud. Kõneleja rõhutas, et komisjoni otsused eelnõu päevakorda võtmise ja esimese lugemise lõpetamise kohta olid konsensuslikud.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Puudub otsene poliitiline opositsioon või kriitika teiste erakondade suunas, kuna komisjoni otsused olid valdavalt konsensuslikud. Väljakutse esitas Eesti Kinnisvarafirmade Liit seoses tagatisvara hindamise statistiliste mudelitega, kuid see lahendati Rahandusministeeriumi ja liidu vahelise kohtumise ning seletuskirja lisamise kaudu, mitte konfrontatsiooniga.
2025-09-18
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Eesti Panga juhtkonna investeerimispoliitikale, eriti seoses kulla alahindamisega ja dollaris nomineeritud varade riskide ebapiisava maandamisega. Vastuseis on poliitika- ja tulemuspõhine, tuues esile, et kuld on andnud oluliselt paremat tootlust kui teised varad.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsuse vastu seoses eelarve läbipaistmatuse ja SKAIS-i rahastamise katteallikate ebaselgusega. Lisaks kritiseerib kõneleja Isamaad muudatusettepaneku esitamise eest, mis oli "täiesti üldsõnaline" ja seetõttu nõuetele mittevastav. Kriitika on rangelt poliitika- ja menetluspõhine.
2025-06-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Majanduskomisjoni esimehe vastu, kellelt nõutakse vastutust ja teadmisi riigi majandusnäitajate kohta. Vastuseis on poliitika ja tulemuslikkuse jälgimise puudulikkuse pinnalt, vihjates, et vastaspool ei tea elementaarseid strateegilisi näitajaid.
2025-05-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsene vastuseis või kriitika puudub. Küsimuse esitaja väljendab küll ettevaatlikkust statistilise hindamismeetodi rakendamise osas, kuid see on esitatud Rahandusministeeriumile suunatud küsimusena, mitte ründava kriitikana.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud EKRE fraktsiooni algatatud eelnõule, kritiseerides seda nii sisuliselt kui ka protseduuriliselt. Kõige teravam kriitika on suunatud eelnõu aluseks olevale väitele energiahindade tõusust, mida nimetatakse korduvalt valeväiteks. Samuti heidetakse vastastele ette tegemata tööd, kuna puuduvad arvutused selle kohta, kuidas maksulangetus mõjutaks riigieelarvesse laekuvaid täiendavaid vahendeid.
2025-05-06
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud ministri ja Rahandusministeeriumi suunas, kelle vastuseid tööjõu tootlikkuse kohta peetakse ebapiisavaks või teemat vältivaks. Vastuseis on poliitika- ja tulemuspõhine, seades kahtluse alla valitsuse majandusliku eduloo, kui see on tingitud inflatsioonist. Rünnaku intensiivsus on mõõdukas, keskendudes faktide ja vastutuse nõudmisele.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Puudub otsene kriitika või vastuseis teiste poliitiliste jõudude suhtes. Teine lühike repliik näitab valmisolekut piiritleda arutelu rangelt komisjonis käsitletud teemadega, vältides kõrvalisi küsimusi.
2025-04-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud EKRE-le ja Keskerakonnale, kritiseerides nende tegevusetust toiduainete käibemaksu langetamisel ajal, mil nad olid valitsuses. Kriitika on poliitika ja soorituse põhine, tuues esile, et oponentidel olid olemas nii rahandusministri portfell kui ka peaministri positsioon, kuid lubatud maksulangetusi ei viidud ellu.
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Opositsioon seisneb eelnõu algatajate (Siim Pohlak) teravas kritiseerimises, süüdistades neid vigastes eeldustes (intresside tõusu ootus) ja eelnõu puudulikus ettevalmistuses. Kriitika on suunatud poliitilisele ja juriidilisele ebakompetentsusele, eriti seoses tagasiulatuva maksustamise ja Leedu praktika ebaõige kopeerimisega. Kõneleja peab eelnõu ajast ja arust (eilne päev).
2025-02-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev opositsioon eelnõu algatajate (Keskerakonna fraktsioon, Andrei Korobeinik) suhtes, kritiseerides nende ettepanekut läbimõtlematuse ja ebakorrektsuse pärast maksuküsimustes. Kriitika on poliitikapõhine, lükates ümber väiteid pankade ebapiisavast maksustamisest ning kasiinode ja pankade marginaalide võrdlemise. Vastaseid süüdistatakse ebapädevuses, soovitades neil maksusüsteem endale selgeks teha ja korralik analüüs koostada.
2025-01-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud eelnõu esitajale ja selle aluseks olevale valitsuse lahendusele, mida peetakse ebapiisavaks ja läbipaistmatuks. Kriitika on rangelt sisuline ja protseduuriline, keskendudes sellele, et pakutud lahendus ei tee eelarvet selgemaks, eriti majandamiskulude osas.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud eelkõige kehtiva eelarveraamistiku ja ministrite tegevuse vastu, mis võimaldab Riigikogust mööda minna. Eelkõige kritiseeritakse Haridusministeeriumi 10 miljoni euro suurust ümbersuunamist, mille kohta info saadi ajakirjanduse kaudu, viidates läbipaistvuse puudumisele. Kriitika on protseduuriline ja põhiseaduslik, mitte isiklik, ning ta peab praegust korda ebapiisavalt läbipaistvaks.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Rahandusministeeriumi metoodiliste juhendite ja ministeeriumide (nt Justiitsministeerium) suutmatuse vastu seostada kulusid tulemustega. Kriitika on tugev ja keskendub süsteemi ning protseduuride ebaadekvaatsusele, mitte isikutele. Ta vaidlustab ka rahanduskomisjoni esimehe seisukoha, et tegevuspõhist eelarvet on lähiaastatel võimalik paremaks teha.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja vastandub riigi tegevuspõhise eelarve süsteemile, kritiseerides selle puudulikku seost praktikaga ja tohutut kulu maksumaksjale. Kriitika on suunatud süsteemi ebaefektiivsusele ja halvale tulemuslikkusele, mitte konkreetsetele isikutele, ning ta toetab riigikontrolöri seisukohta.
2024-10-22
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastaspool on eelnõu algatajad, keda kritiseeritakse nii poliitika (maksustamine ajutise konjunktuuri alusel) kui ka protseduuri (analüüsi puudumine seletuskirjas) pärast. Kõneleja lükkab tagasi väite pankade kasumite "riisumisest" kui "ilmselgest liialdusest". Ta hoiatab, et sellised maksueksperimendid peletavad eemale välisinvestoreid, viidates Leedu kogemusele.
2024-09-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse tegevusetusele või ebaselgusele Siseministeeriumi kolimise osas, viidates sellele, et eelarveotsus jäi õhku. Vastuseis on poliitika elluviimise ja fiskaalse distsipliini puudumise teemal.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõneleja on kriitiline ettekandja poolt esitatud investeeringute vastandamise näite suhtes, seades kahtluse alla riikliku prioriseerimise loogika. Vastuseis on poliitika- ja väärtuspõhine, nõudes selgitust, miks üht tüüpi investeeringut peetakse paremaks kui teist.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Rahandusministeeriumi tegevusele ja pensionireformi tulemustele, mida peetakse ebaõnnestunuks, kuna inimesed ei hakanud ootuspäraselt ise investeerima. Vastuseis on poliitikapõhine, keskendudes reformi kehvadele numbrilistele näitajatele ja tulemuste puudumisele.
2024-05-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse fiskaalpoliitika vastu, kuna Eesti võla kasvu kiirust peetakse euroala kontekstis absoluutselt negatiivseks tipuks. Vastuseis on poliitikapõhine, keskendudes riigi majandustulemuste halvenemisele.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud laiemale poliitilisele inertsile, mis puudutab erakorraliste kasumite maksustamist teistes majandusharudes peale panganduse. Ta lükkab tagasi küsimused, mis käsitlevad tema kauget minevikku Maksuameti peadirektorina, pidades neid ebaoluliseks ja mitteasjakohaseks.
2024-05-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse (ministri) ja ametiasutuste (Maksu- ja Tolliamet) suunas, keskendudes menetluslikele ja poliitilistele puudujääkidele. Eelkõige heidetakse ette lubatud andmete (halduskulude ja ametnike arvu kohta) esitamata jätmist, mis on protseduuriline ja poliitikaalane vastuseis.
2024-03-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud ministri ja valitsuse tegevusetuse vastu tervishoiu valdkonnas. Kriitika on puhtalt poliitika- ja protseduuripõhine, keskendudes süsteemi ebatõhususele ja suutmatusele lahendada vanu probleeme, nagu ravimite turule jõudmise aeglus.
2024-03-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse valitud rakendusmeetodi vastu, mitte isikutele, keskendudes poliitilisele riskile maksutulu kaotamise näol teistele riikidele. Ta esitab küsimusi ja kahtlusi, kuid ei ründa ega välista kompromissi, vaid püüab leida tehnilist selgust.
2024-01-24
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud protseduurilistele probleemidele, mis tulenevad Euroopa Liidu regulatsioonide ülevõtmisest ja selle ebaefektiivsest haldamisest Eestis. Konkreetseid poliitilisi vastaseid või rühmitusi ei kritiseerita, vaid rõhutatakse süsteemset viga.