Täiskogu istungite kaupa: Margit Sutrop
Kokku istungeid: 39
Täielikult profileeritud: 39
2025-10-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Andmeid napib.
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetest teemadest on esiplaanil kõrghariduse kättesaadavus ja üliõpilaste toimetulek. Kõneleja rõhutab, et tudengite majanduslik olukord on raske (7000 toetuse saajat), ning vastustab tugevalt õppemaksu taaskehtestamise võimalust.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja keskendub tugevalt sotsiaalsetele küsimustele, mis puudutavad inimväärikust ja kodanikuvabadusi elulõpu otsuste tegemisel. Ta rõhutab patsiendi õigust informeeritud nõusolekule ja tahteavalduse tegemisele arsti nõustamisel. Lisaks puudutatakse hariduse valdkonnas koolijuhtide atesteerimise tulemuste avalikustamist.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetest küsimustest keskendutakse patsiendi elulõpu tahteavaldusele, rõhutades indiviidi autonoomiat, väärtusi ja inimkeskset lähenemist meditsiinis. Samuti rõhutatakse tungivat vajadust arendada, laiendada ja rahastada palliatiivravi võimalusi.
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja keskendub sotsiaalselt olulisele teemale – õigushariduse kvaliteedile ja kohtunike ettevalmistusele, mis mõjutab otseselt õigusemõistmise usaldusväärsust. Lahendusena pakutakse välja juhendatud praktika (residentuur) rakendamist.
2025-05-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetest küsimustest käsitletakse kõrgharidust, toetades reformi, mille eesmärk on suurendada rakenduskõrghariduse osakaalu. See viitab prioriteedile praktiliste oskuste ja hariduse struktuuri parandamisele.
2025-05-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne teema on surma ja elulõpu teema normaliseerimine, kuna see on Eesti ühiskonnas tabuteema. Kõneleja toetab tugevalt kodanikuvabadusi patsiendi autonoomia ja enesemääramisõiguse kaudu meditsiiniliste protseduuride üle otsustamisel. Samuti rõhutatakse vajadust toetada inimesi ja omasid infolehtede ja meediakampaaniate abil, et teema ei oleks hirmutav.
2025-04-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetest küsimustest käsitletakse tehisintellekti eetilist mõju kultuurile, sealhulgas autoriõiguste küsimust ja ohtu, et AI võib kultuurilist sisu ekslikult tõlgendada või stereotüüpe tugevdada. Samuti tõstatatakse küsimus, kas AI loodu on "tõeline kunst".
2025-04-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavalt andmeid.
2025-03-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetest küsimustest käsitletakse põhjalikult kõrghariduse rahastamist ja doktoriõppereformi, et tagada akadeemiline järelkasv ja vältida kompetentsi laialivalgumist. Tugevalt kaitstakse akadeemilist vabadust ja ülikoolide autonoomiat poliitilise sekkumise eest.
2025-02-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Olulisel kohal on teaduseetika (sh inimuuringute eetika komitee loomine ja rahastamine) ning rahvusteaduste (Eesti ajalugu, keeleteadus jne) toetamine, millele peab minema vähemalt 5% baasfinantseerimisest. Samuti rõhutatakse andmepõhise poliitika vajalikkust sotsiaalsete probleemide (nt õpetajate järelkasv ja haridusele juurdepääs) lahendamisel, märkides andmete kättesaadavuse raskusi.
2025-02-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetest küsimustest rõhutatakse hariduse ja liikumise olulisust koolides, tuues esile programmi "Liikuma kutsuv kool". Eraldi rõhutatakse spordieetika õpetamist treenerite ettevalmistamisel ja laiemalt teadvustamisel, mis viitab tugevale väärtuspõhisele lähenemisele spordikultuurile.
2025-02-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetest teemadest käsitletakse haridust ja kultuuri, rõhutades rahvusteaduste finantseerimist ning vajadust tagada doktoriõppe eestikeelsus. Need teemad tõstatati koostöös Teaduste Akadeemia uue presidendiga.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavad andmed.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne teema on haridus ja keeleline integratsioon, rõhutades vajadust pakkuda kõigile lastele, sõltumata kodukeelest, kvaliteetset eestikeelset õppekeskkonda. Eesmärk on ühtlustada erinevatest kodudest kaasa antud pagasit ja tagada laste võimekus hakkama saada Eesti ühiskonnas. Rõhutatakse laste heaolu ja arengu toetamist.
2024-12-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Käsitletav teema on kodakondsuse seaduse muutmine, mis on sotsiaalne küsimus, kuid kõneleja fookus on rangelt seadusandlikul protseduuril ja eelnõu korduvatel esitamistel, mitte sisu sotsiaalsel mõjul.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne teema on eestikeelsele haridusele üleminek, rõhutades samas põhiseaduslikku võrdsuse printsiipi ja diskrimineerimise vältimist keele alusel. Toetab kvalifikatsiooninõuete tõstmist ja lastehoiu integreerimist haridussüsteemi, et tagada võrdsed võimalused kõigile lastele, eriti raskema sotsiaal-majandusliku taustaga peredest.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalvaldkonnas keskendutakse hariduse kaudu sotsiaalsete probleemide lahendamisele, eriti noorte väljalangemise ja eneseusu puudumise vastu võitlemisele. Toetatakse valimisõiguse piiramist julgeolekukaalutlustel agressorriikide kodanikele. Hariduse puhul rõhutatakse vajadust kohelda erinevate võimekustega lapsi võrdsena ja taastada noorte eneseusk.
2024-11-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetest küsimustest puudutatakse hariduse toetamist, täpsustades akadeemia õigust anda stipendiume ja uurimistoetusi lisaks teadlastele ja üliõpilastele ka kooliõpilastele. Üldine fookus on teadussüsteemi ja kõrghariduse institutsionaalsel korraldusel.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne teema on haridus ja elukestev õpe (mikrokraadid). Kõneleja rõhutab vajadust tagada kodanikele selgus haridusdokumentide kehtivuse osas, et vältida ebakindlust tööturul.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetest küsimustest mainitakse humanitaar- ja sotsiaalteaduste olulist panust kaitsetahte tekitamisse. See seob sotsiaalsed tegurid otseselt riigikaitse ja julgeoleku teemaga.
2024-06-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsete teemade osas mainitakse varasemat tegevust Gruusia nõustamisel kõrghariduse, teaduse ja väärtusarenduse valdkonnas. See viitab huvile ühiskondlike väärtuste ja hariduse sisu vastu rahvusvahelises kontekstis.
2024-06-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Fookus on teaduse ja innovatsiooni rahastamisel, mis puudutab haridus- ja teaduspoliitika valdkonda. Muid sotsiaalküsimusi kõnes ei käsitleta.
2024-05-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmete puudumine.
2024-05-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Tugev fookus alushariduse kvaliteedil, väärtuskasvatusel ja eestikeelsele haridusele üleminekul, toetades kõrgeid kvalifikatsiooni- ja keelenõudeid õpetajatele. Rõhutab alushariduse rolli võrdsema arengu aluse loomisel erinevatest kodudest pärit lastele ning seost soolise võrdõiguslikkusega.
2024-05-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Põhiline sotsiaalne fookus on hariduse kvaliteedil ja õpetajate pädevusel, rõhutades vajadust tagada igale õpilasele parim õpetaja. Tugev seisukoht on diferentseerimisfondi kaudu heade õpetajate tasustamise poolt ning kritiseeritakse sadade kvalifitseerimata õpetajate olemasolu.
2024-04-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Turvalisust käsitletakse olulise sotsiaalse väärtusena, mis on seotud aatomienergia kasutuselevõtu murekohtadega. Kõneleja rõhutab vajadust tasakaalustada sotsiaalseid hüvesid (hea elu, energia) ja turvalisuse tagamist.
2024-04-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne teema on humanitaarteaduste roll ja toetamine Eesti teadusmaastikul ning vajadus tagada nende valdkondade jätkusuutlik areng. See on seotud laiemalt haridus- ja teaduspoliitika küsimustega.
2024-04-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Sotsiaalsetest küsimustest on esiplaanil haridus, eriti kvaliteetse hariduse pakkumine maapiirkondades ja õpetajate vääriline palk. Teine oluline teema on keelepoliitika, rõhutades vajadust väärtustada eesti keelt riigikeelena ja tagada selle omandamine noorte poolt eestikeelsele haridusele üleminekul. Oluline on ka kriisikommunikatsiooni ja väärinfo vältimise teema.
2024-03-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne teema on tervishoiu kättesaadavus ja meditsiinipersonali puudus, mis mõjutab otseselt ühiskonna heaolu. Eriti tugevalt rõhutatakse psühhiaatrite puudust, mis viitab vaimse tervise teenuste olulisusele. Fookus on elanikkonna ootustele vastavate avalike teenuste tagamisel.
2024-03-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavalt andmeid.
2024-03-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ei ole piisavalt andmeid.
2024-03-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne teema on hariduse kvaliteet ja võrdsus, rõhutades poiste probleeme hariduses ja õpingute katkestamist. Probleemi lahendus nähakse matemaatikaõpetajate kvalifikatsiooni ja arvu parandamises põhikoolis ja keskastmes.
2024-02-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Käsitletakse nõukogude okupatsioonimonumentide eemaldamise poliitilist tagajärge ja sellega seotud julgeolekuriske, mis on seotud Venemaa reaktsiooniga Eesti ajaloolise mälu poliitikale.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised sotsiaalsed teemad on hariduse kvaliteet ja tudengite toimetulek, märkides, et üle 70% tudengitest töötab ebapiisava toetussüsteemi tõttu. Peab väga vajalikuks tudengite mobiilsust (Erasmus) silmaringi avardamiseks ning kultuuri- ja keelekontaktide loomiseks. Puudutab ka sündimuse suurendamise teemat õppelaenude kaudu, kuid raporteerib seda neutraalselt komisjoni aruteluna.
2024-01-23
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne fookus on haridusteadusel ja õpetajate rahulolu parandamisel, viidates streigiolukorrale ja PISA uuringutele. Tõstetakse esile ka akadeemilise järelkasvu puudumise probleemi ja akadeemiliste töötajate kõrget vanust. Rõhutatakse teaduseetika riikliku korralduse vajadust.
2024-01-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine sotsiaalne teema on hariduse kvaliteet ja väärtuskasvatus, mille eesmärk on valmistada lapsi ette töö-, kodaniku- ja isiklikuks eluks (sh maksude maksmine ja iive). Rõhutatakse kogukonnakeskuste loomist, mis ühendavad kooli, lasteaia, vanadekodu ja kultuuriasutused, pakkudes nii formaalset kui ka informaalset haridust.