Täiskogu istungite kaupa: Margit Sutrop

Kokku istungeid: 39

Täielikult profileeritud: 39

2025-10-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõnes ei kritiseerita ühtegi konkreetset vastaspoolt ega poliitilist rühmitust. Fookus on olemasolevate toetusmehhanismide täiustamisel.
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud riigi eelarvestrateegias (RES) kavandatud tulevasele kärpele 2027. aastal, mis on 6 miljonit eurot. Kriitika on poliitika- ja tagajärjepõhine, hoiatades, et see sunnib ülikoole õppemaksu teemat uuesti arutama, milleks üliõpilased pole majanduslikult valmis.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastaste kritiseerimist ei esine. Kõneleja mainib religioosseid kaalutlusi, kuid märgib, et isegi kirikute nõukogu on eelnõu heaks kiitnud, neutraliseerides seeläbi võimaliku vastuseisu. Ta pigem tegeleb eelnõu eristamisega vastuolulistest teemadest (eutanaasia, assisteeritud enesetapp).
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastasseisu ega kriitikat ei väljendata; pigem käsitletakse huvirühmade muresid (nt ülereguleerimise oht, akadeemiline autonoomia riive, väikeasutuste rahastamine) kui konstruktiivseid sisendeid. Kõneleja rõhutab, et need mured lahendati kompromisside ja seaduseelnõu parandustega.
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Andmeid on ebapiisavalt.
2025-05-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitikat ei esitata ühegi vastaspoole suhtes; kõne on suunatud ministrile informatsiooni saamiseks ja poliitika elluviimise detailide selgitamiseks.
2025-05-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsene vastuseis poliitilistele oponentidele puudub. Kriitika on suunatud pigem institutsionaalsele vastumeelsusele (kohtute inimeste endi poolt) tehisaru kasutuselevõtu suhtes, mis takistab kulude kokkuhoidu ja optimeerimist.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest poliitilist vastasseisu ei väljendata ega kritiseerita ühtegi poliitilist rühmitust. Kriitika on suunatud pigem meditsiini ajaloolisele paternalistlikule lähenemisele ("Hippokratese vaimus õpetatud") ning ühiskondlikule probleemile, et surm on tabuteema. Samuti mainitakse raskusi, kus arstid seisavad silmitsi omavahel kaklevate omastega patsiendi tahte osas.
2025-04-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika puudub; tegemist on ministrile suunatud informatiivse ja strateegilise küsimusega, mitte vastanduva seisukohaga.
2025-04-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud varasemale seadusloome protsessile ja Eesti Maksu- ja Tolliameti (EMTA) otsusele pidada kuupõhist maksmist liiga keeruliseks. Kriitika on protseduuriline ja mõõdukas, tuues esile ette nähtud probleemide realiseerumise, mis tekitavad inimestele koormust.
2025-03-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud akadeemilist vabadust piiravale poliitilisele sekkumisele, hoiatades otseselt EKREIKE valitsuse võimalike sammude eest, mis võiksid teadusautonoomiat piirata. Kriitikat jagub ka riigi bürokraatiale, mis takistab keskmise suurusega AI-projekte, ja ministeeriumide ebakvaliteetsele valdkondliku teadusraha jaotamisele.
2025-02-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud potentsiaalse poliitilise sekkumise vastu teaduse autonoomiasse, viidates Ameerika kogemusele ja ühe kolleegi arvamusele valede teemade rahastamisest. Eriti kritiseeritakse Rahandusministeeriumi suutmatust välja töötada süsteemi teaduskulude mõõtmiseks, mis takistab 1% teadusrahastuse kokkuleppe täpset hindamist. Samuti tuuakse välja ministeeriumide (nt MKM) vastuseis HTM-i pädevusele kehtestada teadusprojektidele ühtseid kvaliteedi- ja eetikakriteeriume.
2025-02-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Ei ole piisavalt andmeid.
2025-02-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse välispoliitikale, mida kritiseeritakse ebaselgete signaalide andmise eest Iisraeli-Palestiina konfliktis. Kriitika on poliitiline ja keskendub valitsuse tegevuse negatiivsele mõjule ajaloolistele sõprussuhetele.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis puudub; eelnõu menetlus oli konsensuslik ning muudatusettepanekute esitamise tähtajaks ei laekunud ühtegi ettepanekut. Kriitikat ega vastaste ründamist ei esine.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavad andmed.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud vastandumise ja üksteisele süüdistuste esitamise vastu, samuti soovi vastu moodustada separatistlikke rühmi, mis takistaksid eestikeelse õppekeskkonna juurutamist. Vastuseis on suunatud pigem reformi vastastele hoiakutele ja ebaefektiivsele käitumisele kui konkreetsetele poliitilistele jõududele. Kompromissitust väljendatakse keeleküsimuses, rõhutades, et tagasiteed eestikeelsele õppele ei ole.
2024-12-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud eelnõu korduva esitamise protseduurile, nõudes ettekandjalt selgitusi eelnõu sisu kohta. Puuduvad otsesed isiklikud rünnakud või tugev vastuseis poliitilistele rühmadele.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis oli Isamaa fraktsiooniga, kelle muudatusettepanekud eesti kodukeelega laste rühmade eraldamiseks lükati tagasi. Kriitika oli poliitika- ja õiguslikupõhine, väites, et Isamaa ettepanekud tooksid kaasa põhiseadusega vastuolus oleva segregatsiooni ja diskrimineerimise keele alusel. Samuti kritiseeriti Isamaa ettepanekut muusika- ja liikumisõpetajate kvalifikatsiooninõuete osas, mis hääletati komisjonis maha.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastandumist ei esine, kuid kõneleja korrigeerib eelneva esineja väidet määratlemata kodakondsusega isikute kohta. Ta märgib, et seda gruppi ei tooda juurde ja nad on juba hääleõiguslikud, leides, et eelnev kirjeldus kõlas ähvardavalt. Kriitika on suunatud pigem faktitäpsusele ja retoorilisele raamistikule, mitte isikutele.
2024-11-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastasseisu ega kriitikat konkreetsete vastaste suhtes ei esine, kuna käsitletav eelnõu saavutas konsensuse nii valitsuses kui ka komisjonis. Kaudne kriitika on suunatud teadus- ja arendustöö seaduse pikaajalisele viibimisele, mis viitab institutsionaalsele inertsile või otsustusvõimetusele.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Andmeid on liiga vähe.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Andmed puuduvad.
2024-06-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2024-06-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Rahandusministeeriumi ja rahandusministri vastu seoses riigieelarve kärbete ja TAI kulude ebatäpse arvestusega. Vastuseis on poliitikapõhine, keskendudes ministeeriumi metoodikale, mis erineb Statistikaameti rahvusvaheliselt tunnustatud arvestusest. Kriitika intensiivsus on mõõdukas, esitatud küsimuse vormis.
2024-05-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmete puudumine.
2024-05-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud kaudselt (Reformierakonna hariduspõhimõtete kaitsmine Tõnis Lukase ees) või vahendatult (Anti Poolametsa ja Eeva Holmi seisukohtade refereerimine). Peamine vastasseis puudutab KOV-ide muret lühikese menetlustähtaja ja finantskoormuse pärast ning keelekeskkonna küsimusi, mis on poliitikapõhised ja sisulised.
2024-05-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Tugev kriitika on suunatud eelmise valitsuse maksupoliitika vastu, eriti Isamaa algatatud ja Jüri Ratase valitsuse kehtestatud astmelise tulumaksu vastu. Seda poliitikat kritiseeritakse kui ajaloolist ebaõiglust, mis röövib õpetajatelt raha tuluvahemikus 1200–2100 eurot.
2024-04-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid on liiga vähe.
2024-04-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ei ole piisavalt andmeid.
2024-04-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud EKRE fraktsiooni vastu, süüdistades neid menetluse takistamises 50 vastukäiva muudatusettepaneku esitamisega, mis nõudis komisjonilt korduvat hääletamist. Samuti kritiseeritakse EKRE eelnõu kategoorilist lähenemist keeleküsimuses, pidades ministeeriumide venekeelsete kodulehtede likvideerimist tarbetuks ja mõttetuks. Kriitika on suunatud nii poliitika sisule kui ka protseduurilisele käitumisele.
2024-03-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud süsteemsele probleemile (arstiabi kättesaadavuse puudumine), mitte ministri või valitsuse isiklikule ebaõnnestumisele. Kõneleja alustab ministri töö kiitmisega, mis viitab pigem konstruktiivsele lähenemisele. Konkreetseid poliitilisi vastaseid ei nimetata ega rünnata.
2024-03-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavalt andmeid.
2024-03-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ei ole piisavalt andmeid.
2024-03-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud pigem pakutud lahenduse (õppeaja pikendamine) ebapiisavusele, mitte otseselt ministri poliitikale. Vastuseis on poliitikapõhine, rõhutades, et süsteemne probleem (matemaatikaõpetajate puudus) vajab radikaalsemat lahendust.
2024-02-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud Venemaa tegevusele, mis on algatanud kriminaalasja Eesti peaministri vastu nõukogude monumentide eemaldamise tõttu. Valitsuse suunas väljendatakse kriitikat strateegilise selguse puudumise osas Hiina suhetes, viidates vajadusele parema juhise järele ettevõtjatele.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud Eesti Konservatiivsele Rahvaerakonnale (EKRE) ja nende seaduseelnõudele, kritiseerides nende meelevaldset diagnostikat kõrghariduse kvaliteedi languse põhjuste osas. Eriti teravalt kritiseerib vastaste retoorikat ülikoolide halvustamise ja laimu eest, nõudes Riigikogu kõnetoolis esitatud väidetele tõestust. Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, viidates eelnõude puudulikule mõjuanalüüsile ja ebavõrdse kohtlemise printsiibile.
2024-01-23
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) tegevuse vastu, mis on otsustanud luua rakendusuuringute keskuse Metroserti baasil. Kriitika on poliitika ja protseduuripõhine, rõhutades, et see tekitab ülikoolidega konkureerimist niigi nappide inimressursside ja rahastuse pärast.
2024-01-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud reformide vastastele ja neile, kes eiravad tegelikkust (demograafilisi muutusi) ja püüavad püsiväärtusi hoida tegelikkust eirates. Poliitik kritiseerib lahendusi, mis keskenduvad vaid minimaalsele palgatõusule (€33), lahendamata õpetajate töökoormuse ja koolivõrgu struktuurseid probleeme. Konkreetseid poliitilisi vastaseid ei nimetata.