Täiskogu istungite kaupa: Henn Põlluaas
Kokku istungeid: 76
Täielikult profileeritud: 76
2025-10-13
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsuse poliitiliste otsuste vastu, eriti majanduse elavdamise meetmete (käibemaks) põhjendamatuse ja Ukraina abistamise maksusoodustuste piiratuse osas. Kriitika on poliitika- ja tõhususepõhine, mitte isiklik.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on minister ja valitsus, keda kritiseeritakse teravalt majandusliku olukorra eiramise eest. Kriitika on poliitikapõhine (inflatsiooni ohjeldamatus) ja intensiivne, süüdistades valitsust inimeste murede jahmatavas alahindamises. Vastuseis on absoluutne, kuna valitsuse sõnumit peetakse inimeste jaoks täiesti ebasobivaks.
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud ministrile ja Välisministeeriumi eelarvepoliitikale. Kriitika on intensiivne ja puudutab nii sisulisi küsimusi (eelarve vähendamine) kui ka protseduurilist ebakorrektsust (küsimustele vastamata jätmine ja teemast kõrvalekaldumine). Minister süüdistatakse ka küsija süüdistamises ja väljamõeldud väidete esitamises.
2025-10-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud vastaspoolele, keda süüdistatakse demagoogias ja otseses valetamises. Rünnakud on intensiivsed ja keskenduvad vastase ebaeetilisele käitumisele ning faktide moonutamisele sotsiaaltoetuste ja mobilisatsiooni teemal.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud pigem kehtiva regulatsiooni ebaloogilisusele ja ebamõistlikkusele, mis nõuab täielikku liikluseksamit suurema järelkäru kasutamise loa saamiseks. Konkreetseid poliitilisi vastaseid ei kritiseerita.
2025-09-23
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastaspool on kritiseeritud naiivsete väidete esitamise eest, justkui tootjad suudaksid kulud enda kanda võtta, ning kulukate struktuuride heakskiitmise eest ilma nõuetekohase tasuvusanalüüsita. Kriitika on intensiivne, keskendudes poliitika rakendamise majanduslikele ja protseduurilistele puudujääkidele.
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Slava Ukraini juhatus tegevusetuse pärast ja poliitilised jõud (Eesti 200, Parempoolsed), keda süüdistatakse ringkaitses. Kriitika on intensiivne ja puudutab nii menetluslikku ebaõnnestumist (kahjunõude esitamata jätmine) kui ka isiklikke poliitilisi sidemeid (Ilmar Raag ja Lehtme ema). Kompromissivalmidust ei väljendata, vaid nõutakse raha kättesaamist.
2025-09-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud riigi tegevusetuse või ebaefektiivsuse vastu kaitsetööstuse investeeringute tagamisel, süüdistades neid takistuste loomises. Kriitika on poliitikapõhine, tuues esile konkreetseid ebaõnnestumisi, mis on tõrjunud potentsiaalseid investoreid (Leonardo, Nammo).
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud eelnõu esitajate ja komisjoni tegevuse vastu, heites ette mõjuanalüüsi puudumist ja seeläbi töökorra seaduse rikkumist. Vastuseis on intensiivne ja keskendub poliitika ettevalmistamise protseduurilisele ja finantsilisele läbipaistmatusele.
2025-09-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud täitevvõimu, eelkõige Kaitseministeeriumi tegevusetuse vastu strateegia "Eesti 2035" elluviimisel. Vastuseis on poliitikapõhine, keskendudes eelmise strateegilise otsuse (konventsioonist väljaastumine) ebapiisavale järgnevusele ja kommunikatsiooni puudumisele.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamised vastased on Riigikogu juhatus ja komisjonid, keda kritiseeritakse teravalt menetlusnormide rikkumise, ebaseaduslike otsuste tegemise ja lubaduste täitmata jätmise eest. Valitsust vastustatakse automaksu kehtestamise pärast, süüdistades seda äärmuslikus ideologiseerituses ja tagajärgede eiramises. Kriitika on intensiivne ja süüdistab juhatust otseses valetamise ja tahtlikus tegevuses eelnõude läbikukutamiseks.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud koalitsiooni algatatud eelnõu vastu, mida peetakse riigi julgeolekut ohustavaks ja arulagedaks. Ta kritiseerib kaudselt ka PPA ja ministeeriumide usaldusväärsuses kahtlemist ning hoiatab "kahtlase" ja "Eesti-vaenuliku" kontingendi Eestisse pääsemise eest. Vastuseis on intensiivne ja poliitiliselt laetud, välistades kompromissi eelnõu osas.
2025-06-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud siseministri tegevusele seoses GRU juhtumi salastamisega 75 aastaks, mida peetakse ebaõigeks ja mis võib olla seotud riigisisese poliitilise profiidi lõikamisega. Samuti kritiseeritakse valdade ja teenusepakkujate praktikat, mis sunnib kodanikke maksma olematu prügiveoteenuse eest, müües sisuliselt "õhku".
2025-06-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on peaminister, keda kritiseeritakse nii poliitika (maksukoormuse tõus, toetuste vähendamine) kui ka isikliku eetika (otsene süüdistus valetamises) pinnalt. Kriitika intensiivsus on väga kõrge ja kompromissivalmidust ei ilmne. Rünnakud on suunatud valitsuse väidete ja tegelikkuse vastuolu rõhutamisele.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud varasemale poliitilisele otsusele 2004. aastal konventsiooniga ühineda, mida peetakse mõtlematuks ja sõjalist aspekti eiravaks. Vastandub teravalt emotsionaalsetele vastuväidetele (meilid, kirjeldused Kambodža lastest), pidades neid Eesti strateegilises kontekstis ebaoluliseks. Peamine vaenlane on "kurjuse impeerium" (Venemaa), mille vastu on miinid hädavajalikud.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Reformierakond, Sotsiaaldemokraadid (sh Sven Mikser) ja Eesti 200, keda kritiseeritakse teravalt reaalsustaju puudumise ja ebaadekvaatsete otsuste (Ottawa konventsiooniga ühinemine) eest. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, süüdistades neid naiivsuses ja Kremlile kasulike sammude astumises. Kompromiss jalaväemiinide küsimuses on välistatud, kuna tegemist on riigi kaitsmise seisukohalt eksistentsiaalse küsimusega.
2025-05-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja kritiseerib teravalt nii praegust "nii-öelda parempoolset valitsust" kui ka varasemaid sotsiaaldemokraate, süüdistades neid ebaausas ja majandust kahjustavas toetuspoliitikas. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, keskendudes meretuuleparkide toetuste peatamisele, mitte neist loobumisele, ning kõrge energiahinna eesmärgipärasele hoidmisele.
2025-05-06
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja on Ministri suhtes küsitlevas ja kontrollivas rollis, keskendudes valitsuse rahastamisplaanidele. Kriitika on poliitiline ja keskendub eelarve vastutusele, eriti võimalike maksutõusude osas, otsides selgust alternatiivsete lahenduste kohta.
2025-05-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline seisukoht on suunatud otse valitsusele ja ministrile, kritiseerides poliitika sisu ja rakendamise ebaõnnestumist. Kriitika on intensiivne ja keskendub valitsuse suutmatusele viia ellu toimivat regionaalpoliitikat ja tagada omavalitsustele piisav rahastus.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Vabariigi Valitsus, keda kritiseeritakse Riigikogu pädevuse piiramise ja seadusandliku initsiatiivi loovutamise eest, mis muudab parlamendi kummitempliks. Lisaks kritiseeritakse ideoloogilisi vastaseid, keda nimetatakse "vasakäärmuslikeks" ja "utopistideks," eriti viisapoliitika ja taastuvenergia eesmärkide osas. Kriitika on nii protseduuriline (võimude tasakaal) kui ka ideoloogiline (suveräänsus, immigratsioon).
2025-04-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud valitsuse või vastutava ministri tegevusetuse vastu, keda kritiseeritakse konkreetse tegevuskava puudumise ja ebaefektiivsete lahenduste (lootmine merikotkastele ja šaakalitele) pakkumise eest. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, kuna olukorda peetakse plahvatuslikuks.
2025-04-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised kritiseeritavad on eelnõu esitajad, keda sildistatakse "vasakradikaalidena." Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitika sisulisele absurdsusele, seades kahtluse alla vastaste motiivid ja otsustusvõime ("Miks te allute igasugustele sellistele vasakradikaalide totrustele").
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on "needsamad erakonnad," keda kritiseeritakse ohtliku ebakõla pärast: nad nõudsid varem Vene ja Valgevene kodanikele relvalubade allesjätmist ja nüüd valimisõigust. Kriitika on intensiivne, süüdistades vastaseid julgeolekuohtude (viienda kolonni) tekitamises ja ebanormaalsete standardite kehtestamises.
2025-03-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on peaminister, Reformierakonna valitsus ja koalitsioon, keda kritiseeritakse teravalt poliitika (toetuste vähendamine) ja väärtuste (pereväärtuste eiramine) pinnalt. Rünnakute intensiivsus on kõrge, süüdistades valitsust demograafilise kriisi eiramises ja huvipuuduses.
2025-03-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsusliikmetele (kaitse-, välis- ja peaminister) nende vaikimise ja tegevusetuse eest rahvusvahelistel kaitsevõime aruteludel. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, süüdistades neid otsuste venitamises ja olukorra ohtlikkuse alahindamises. Eraldi kritiseeritakse kaitseministrit istungilt lahkumise eest.
2025-02-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt. Kriitika on suunatud regulatsiooni puudumisele ja looduslikule ohule (kormoranide ülemäärane arvukus), mitte konkreetsetele poliitilistele vastastele.
2025-02-25
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on koalitsiooniparteid (Reformierakond, Eesti 200, sotsid), keda süüdistatakse kahepalgelises mängus ja põhiseaduse muutmise menetluse ummikusse juhtimises. Kriitika on intensiivne ja puudutab nii poliitilisi seisukohti (mittekodanike valimisõigus) kui ka menetluslikke eesmärke, pidades koalitsiooni käitumist "absoluutselt lubamatuks".
2025-01-30
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsiooni erakonnad (Reformierakond, Eesti 200, Sotsiaaldemokraadid), keda süüdistatakse erakondadeülese koostöö välistamises ja "teerullipoliitikas". Sotsiaaldemokraate süüdistatakse intensiivselt "selgelt venemeelses väljapressimises", millele teised koalitsioonipartnerid on allunud. Kriitika on nii poliitika- kui ka protseduuripõhine, kahtlustades koalitsiooni varjatud eesmärki põhiseaduse muutmise nurjamiseks.
2025-01-28
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse tegevusetusele või arutelu puudumisele olulises küsimuses, kuid kriitika on pigem kaudne ja väljendub küsimuse vormis. Otseseid rünnakuid ministri või valitsuse vastu ei esitata, vaid nõutakse teema arutamist.
2025-01-27
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud neile, kes toetavad soomääratluse mitmekesisust, keda süüdistatakse hälbe normaliseerimises ja laste segadusse ajamises põhikooli tasandil. Kriitika on intensiivne ja keskendub vastaste tegevuse kahjulikele sotsiaalsetele ja psühholoogilistele tagajärgedele.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus, keda kritiseeritakse teravalt poliitika (automaks) ja eetiliste puudujääkide pärast. Kriitika on intensiivne, süüdistades valitsust ebaaususes ja rahvalt raha äravõtmises kaheldavate lubaduste täitmiseks. Rünnakud on suunatud valitsuse põhjenduste puudumise vastu automaksu toetamisel.
2025-01-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsuse vastu, kes kasutab argumente (raha puudumine, ootamine) tegevusetuse ja edasilükkamise õigustamiseks. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, võrreldes valitsuse ootamist 1940. aasta katastroofiliste ettevalmistuste puudumisega.
2024-12-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõnes ei kritiseerita otseselt ühtegi poliitilist vastast ega rühmitust. Fookus on poliitika (automaks) rakendamise detailidel ja lahenduste leidmisel, mitte poliitilisel vastandumisel.
2024-12-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud valitsuse ja konkreetse ministri vastu, keda süüdistatakse ebakompetentsuses, Riigikogu eiramises ja ülbes käitumises. Kriitika on intensiivne ja puudutab nii välispoliitilisi vigu (Ukraina toetamise strateegia) kui ka parlamendi tööprotseduuride rikkumist (keeldumine vastamast ja valede süüdistamine).
2024-12-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud riigi institutsioonide praktikale, mis on lubanud kriminaalidel kodakondsust saada ja topeltkodakondsust ignoreerinud, ning varasematele PPA ametnike korruptiivsetele tegevustele. Vastuseis on suunatud poliitilisele ja protseduurilisele lõtvusele seaduste rakendamisel, mitte niivõrd isikutele, kuigi kurjategijaid nimetatakse "kaabakateks."
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon (Reformierakond, Sotsid, Eesti 200) ja rahandusminister Ligi, keda süüdistatakse räiges valetamises ja riigi tahtlikus hävitamises. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, keskendudes maksutõusudele ja peretoetuste kärpimisele. Kõneleja väidab, et valitsus ignoreerib kõiki opositsiooni ettepanekuid, mis viitab kompromissi välistamisele.
2024-11-07
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud neile, kes ei pea vajalikuks uurimiskomisjoni loomist, eelistades jätta vastutuse välja selgitamata. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, süüdistades vastaspoolt selles, et nad ei ole huvitatud selguse saamisest, miks on rikutud hoolsuskohustust või seadust.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsuse finantspoliitikale ja Rahandusministeeriumi ametnikele. Eelarvet kritiseeritakse intensiivselt sisulistel alustel, nimetades seda katastroofiliseks, mis viitab kompromissi välistamisele praeguse eelarve osas.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on minister Ligi, keda kritiseeritakse nii poliitika (majanduslangus) kui ka isikliku käitumise pärast (arrogantsus, kriitika eitamine, saadikute süüdistamine valetamises). Opositsioon on intensiivne ja kompromissitu, rõhutades, et alus umbusalduse avaldamiseks ei ole kuhugi kadunud.
2024-10-22
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud majandusminister Tiit Riisalo (Eesti 200) ja tema väidete vastu, mis puudutavad erakorralise kasumi maksustamise kahjulikku mõju Eesti ettevõtlusele. Kriitika on poliitiline ja keskendub sisuliste argumentide puudumisele, nimetades vastaspoole väiteid põhjendamata jäänud ütlusteks.
2024-10-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus, eriti siseminister Lauri Läänemets, kelle kompetentsi ja vastuseid nimetatakse piinlikuks ja ebapädevaks. Kriitika on suunatud nii konkreetsetele poliitilistele otsustele (monumendi eemaldamine, Ukraina meeste vastuvõtt) kui ka valitsuse väidetavale allumisele Vene putinistlikule narratiivile. Kompromissi ei pakuta, vaid nõutakse poliitika täielikku muutmist ja kõrvalehoidjate tagasi saatmist.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud valitsusele ja rahandusministrile, keda kritiseeritakse eelarve läbipaistmatuse, vigaste prognooside ja ebaloogiliste kulude (nt kokkuhoiu puudumine) eest. Kriitika on ka isiklik, süüdistades ministrit arrogantsuses, küsijate alandamises ja ebapädevuses (nt sõna "majanduslangus" mittetundmises).
2024-10-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus, keda kritiseeritakse nii poliitiliste otsuste (turvatunde kaotamine) kui ka menetluslike ebaõnnestumiste (kaasamise tava rikkumine) eest. Kriitika on intensiivne ja moraalne, süüdistades valitsust peredest ja inimeste toimetulekust mitte hoolimises. Kompromissivalmidust ei ilmne, vaid vastupidi, vastase tegevust peetakse rahvast hukatusse juhtivaks.
2024-10-07
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud ministrile, kelle selgitusi interneti kõrge hinna kohta peetakse ebapiisavaks ja ebaloogiliseks. Kriitika on poliitikapõhine, seades kahtluse alla riiklike investeeringute haldamise ja telekomifirmade hinnapoliitika.
2024-09-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud isikule või rühmale ("Teie"), kes võrdles Eesti vabadusvõitlejate ausamba avamist okupantidest punaarmeelaste ausamba avamisega. Kriitika on intensiivne ja moraalne, süüdistades vastast rahva kangelaste (isade ja vanaemade) laimamises ning noortele halva eeskuju andmises.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse või vastutava asutuse strateegilise planeerimise vastu, kuna laskemoona hange ei ole tasakaalus suurtükkide hankega. Tegemist on poliitika- ja protseduuripõhise kriitikaga, mis seab kahtluse alla kaitseväe võimekuse loomise tõsiduse.
2024-07-15
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Tugev vastuseis on suunatud valitsuskoalitsioonile (Reformierakond, Eesti 200, Sotsiaaldemokraadid), keda süüdistatakse Eesti ettevõtlust ja inimeste heaolu halvendavas poliitikas. Kritiseeritakse nii poliitilisi valikuid (maksuralli, Rail Baltic, rohepöörasus) kui ka protseduurilisi rikkumisi (muudatusettepanekute tagasilükkamine). Kõneleja viitab, et koalitsioonierakondi huvitab ainult riigikassa täitmine, mitte Eesti inimeste toimetulek.
2024-06-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otsene kriitika on suunatud varasemale Riigikogu otsusele (2004), mis kõneleja hinnangul ei arvestanud sõjalisi aspekte. Samuti tuuakse negatiivse näitena esile Venemaa laialdane miinide kasutamine Ukrainas, vastandades seda riikidele, kes konventsiooniga ühinenud on.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsuskoalitsioon, keda süüdistatakse valetamise, majanduse hävitamise ja parlamentarismi mõnitamise eest. Kriitika on nii poliitiline (maksutõusud) kui ka protseduuriline (töö- ja kodukorra seaduse rikkumine muudatusettepanekute sidumisel). Kõneleja kutsub üles valitsust maha võtma ja peatama, välistades igasuguse kompromissi.
2024-06-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsiooni erakonnad (Reformierakond, sotsid, Eesti 200), keda kritiseeritakse poliitika ja tegevusetuse pärast. Kriitika on intensiivne, süüdistades koalitsiooni sisserändekvoodi erandite kaudu odava tööjõu sissetoomises ja majanduse arengu pärssimises. Samuti vihjatakse, et koalitsioon ei toeta piisavalt laste kaitsmist.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud ministri ja tema ministeeriumi vastu, eriti nende ametnike suhtes, keda peetakse radikaalsete kliimaideede eestvedajateks. Kriitika on intensiivne ja ideoloogiline, süüdistades ministeeriumi personali valikus "hullumeelseid kliimafanaatikuid".
2024-05-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsus ja koalitsioon, keda kritiseeritakse intensiivselt poliitika ja väärtuste tasandil. Kriitika on suunatud konkreetsetele poliitilistele otsustele, nagu keeleoskuse nõude eiramine ja Kultuuriministeeriumi kultuurilise mitmekesisuse osakonna töös hoidmine.
2024-05-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on minister ja valitsus tervikuna, keda kritiseeritakse poliitilise passiivsuse ja ebaefektiivsuse eest rahvuslikes küsimustes. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, süüdistades valitsust otseselt Eesti huvide mitteesindamises.
2024-05-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud kehtiva e-valimissüsteemi ja selle kaitsjate vastu, kes väidavad süsteemi vastavust rahvusvahelistele normidele ("Meil räägitakse..."). Kriitika on protseduuriline ja süsteemipõhine, keskendudes usaldusväärsuse ja kontrollitavuse puudustele.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on koalitsioon ja valitsus ("valetajate valitsus"), keda kritiseeritakse teravalt nii poliitika (düstooopia loomine, hullumeelsus) kui ka protseduuriliste rikkumiste (põhiseaduse ja kodukorra seaduse rikkumine, teerullitaktika) eest. Kriitika on intensiivne ja kompromissitult vastanduv, süüdistades koalitsiooni võimu kuritarvitamises.
2024-05-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on umbusaldatav minister, keda kritiseeritakse seoses hariduspoliitika hambutu seisuga ja enesekiitusega. Kriitika laieneb ka teistele valitsuskabineti liikmetele, keda süüdistatakse rahanduspoliitiliste dogmade pealesurumises ja ministri töö takistamises.
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline hoiak on suunatud Reformierakonna valitsuse ja Põhiseaduskomisjoni vastu, keda kritiseeritakse rahvusvahelise auditi läbiviimisest keeldumise eest. Kriitika on intensiivne ja protseduuriline, süüdistades vastaspoolt valimissüsteemi usaldusväärsuse tõestamise vältimises ja valimiste turvalisuse ebaõiges esitamises. Eriti teravalt rünnatakse Põhiseaduskomisjoni esimeest väidetava valeinfo esitamise eest OECD raportite kohta.
2024-04-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud Kultuuriministri ja valitsuse vastu, kritiseerides nii nende lõimumispoliitikat kui ka ministri tegevust istungil. Kriitika on intensiivne ja puudutab nii poliitika sisu (multikultuursuse toetamine) kui ka protseduurilist ebakompetentsust (küsimustele vastamata jätmine). Kompromissivalmidus puudub, kuna valitsuse tegevust peetakse otseses vastuolus olevaks põhiseadusega.
2024-04-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid napib.
2024-04-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon (Reformierakond, Eesti 200, Sotsiaaldemokraadid) ja konkreetsed ministrid, keda kritiseeritakse nii poliitiliste otsuste (peretoetuste kaotamine) kui ka tegevusetuse (demograafiakriisi eiramine) eest. Kriitika on intensiivne ja ideoloogiline, süüdistades valitsust Eesti rahvusriigi aluste hävitamises.
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on valitsus ja komisjon, keda kritiseeritakse ebaloogilise poliitika ja demograafilise katastroofi esilekutsumise eest. Kriitika on intensiivne ja ulatub poliitilisest eriarvamusest süüdistusteni riigi julgeoleku õõnestamises ja vaenlase huvides tegutsemises.
2024-04-01
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on peaminister Kaja Kallas ja valitsus tervikuna, eriti siseminister Lauri Läänemets. Kriitika on intensiivne ja ulatub poliitikast (peretoetused, immigratsioon) isiklike süüdistusteni (valetamine, patriotismi puudumine). Esineja nimetab valitsuse tegevust "vaenulikuks" ja "hukatuslikuks" ning ei näita kompromissivalmidust.
2024-03-20
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on võimul olev koalitsioon ja Reformierakond, keda kritiseeritakse nii poliitika (maksuterror, e-valimiste eiramine) kui ka protseduurilise käitumise pärast. Kriitika on intensiivne ja seab kahtluse alla valitsuse legitiimsuse, viidates avalikule pahameelele ja e-valimiste usaldusväärsuse puudumisele. Koalitsiooni süüdistatakse huvipuuduses, välja arvatud juhul, kui teemaks on nende endi rahalised hüvitised.
2024-03-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja on opositsioonilises positsioonis valitsuse suhtes, kritiseerides ministrit vajaliku järelevalvemenetluse hilinenud algatamise eest. Kriitika on suunatud valitsemise kvaliteedile ja viitab laiematele süsteemsetele probleemidele, nagu süvariigi olemasolu, mille kohta nõutakse ministri seisukohta.
2024-03-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus, keda kritiseeritakse majanduslanguse ja inflatsiooni tekitamise eest ning riigikaitselise strateegia puudujääkide pärast. Eriti terav on kriitika valitsuse katse eest eemaldada julgeolekudokumendist säte, mis nõuab igal juhul välisagressioonile vastuhakkamist. Kriitika on suunatud ka kaitseväe juhataja seisukohale liitlasüksuste püsiva kohaloleku osas.
2024-03-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsusele/koalitsioonile ja Riigikogu komisjonile, kes lükkas tagasi julgeolekut puudutava eelnõu. Kriitika on nii protseduuriline (komisjoni otsuse põhjendamata tagasilükkamine) kui ka poliitiline (julgeoleku tugevdamise vältimine). Kõneleja väljendab sügavat umbusaldust, vihjates, et valitsus kardab jooksvat kontrolli ja varjab midagi.
2024-03-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud otse peaministrile ja valitsuskoalitsioonile, keda süüdistatakse Eesti rahva hävitamises. Kriitika on intensiivne ja hõlmab nii poliitilisi valikuid (maksuterror, immigratsioon) kui ka institutsionaalseid otsuseid (ministri ja komisjoni kaotamine). Kompromissivalmidust ei ilmne, vaid tegemist on otsese rünnakuga valitsuse tegevusetuse vastu.
2024-03-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja on tugevas opositsioonis valitsuskoalitsiooni ja liberaalsete erakondadega. Kriitika on nii sisuline (koalitsiooni toetus äärmusislamistidele naiste rõhumisel) kui ka menetluslik (opositsiooni eelnõude a priori tagasilükkamine ja viivitamine). Ta süüdistab vastaseid kahepalgelisuses ja soovi puudumises tegeleda tegelike probleemidega, nagu julgeolekuohud ja naiste diskrimineerimine.
2024-03-06
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Peamine vastane on peaminister ja valitsus, keda kritiseeritakse valimisõiguse piiramise küsimuses keerulise ja ebaefektiivse seadusandliku tee valimise eest. Kriitika on suunatud protseduurilisele ebakõlale ja lihtsa, põhiseadusega kooskõlas oleva lahenduse vältimisele.
2024-03-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Reformierakonna juhitud valitsus ja peaminister, keda süüdistatakse otseselt valetamises, ebakompetentsuses ja majanduse hävitamises. Kriitika on intensiivne ja hõlmab nii poliitilisi otsuseid (maksutõusud) kui ka isiklikke süüdistusi (valetamine kaitsekulutuste teemal). Kompromissivalmidus puudub, fookus on vastutuse nõudmisel.
2024-02-22
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline hoiak on väga terav, süüdistades koalitsiooni "jõupoliitikas" ja "teerulliga" opositsioonist ülesõitmises. Kriitika on suunatud nii protseduuridele (sisuliste ettepanekute süstemaatiline tagasilükkamine) kui ka poliitikale (Reformierakonna maksutõusud, Sotsiaaldemokraatide silmakirjalikkus). Kõneleja on veendunud, et koalitsioon ei soovi opositsiooniga mingisugust koostööd teha.
2024-02-21
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja võimul olevale koalitsioonile, keda süüdistatakse Eesti rahvusriikluse lammutamises ja multikultuursuse eelistamises. Kriitika on intensiivne ja poliitilis-väärtuspõhine, süüdistades koalitsiooni ka majanduse allalaskmises ja põllumeeste aitamata jätmises. Vastaste maailmavaadet peetakse Eesti rahvuse ja kultuuri suhtes ebaoluliseks.
2024-02-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisav teave.
2024-02-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Kaja Kallase valitsus ja koalitsiooniparteid (Eesti 200, Sotsid), keda süüdistatakse Eesti huvide kahjustamises, ebakompetentsuses ja korruptsioonis (Vene-äri, Ukraina annetuste vargus). Kriitika on intensiivne ja ulatub poliitilistest otsustest (konsulaatide sulgemine) kuni isiklike eetiliste rikkumisteni, nõudes valitsuse tagasiastumist. Vastuseis on absoluutne, kuna valitsus on "viinud Eesti Euroopa suurimasse inflatsiooni ja majanduslangusesse."
2024-02-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on ideoloogilised ringkonnad, keda nimetatakse "äärmusvasak-roheliberaalideks" ja "ökohulludeks," ning konkreetsed Reformierakonna saadikud (Jürgen Ligi, Joller). Kriitika on nii menetluslik (seaduse valesti tõlgendamine) kui ka isiklik/ideoloogiline, süüdistades vastaseid vandenõuteooriate levitamises ja inimeste lollitamises. Kompromiss on välistatud, vastaste seisukohti peetakse "absurdseks" ja "jaburaks."
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ei ole piisavalt andmeid.