Täiskogu istungite kaupa: Heljo Pikhof

Kokku istungeid: 34

Täielikult profileeritud: 34

2025-10-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja Siseministrile, keda süüdistatakse siseturvalisuse nõrgestamises ja äri eelistamises julgeolekule. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, rõhutades, et valitsuse plaan suurendab koormust ja nõrgestab süsteemi, mitte ei suurenda turvalisust. Kompromissivalmidust antud küsimuses ei väljendata, vaid tehinguga nõustumist peetakse vastuvõetamatuks.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika puudub, kuid kõneleja ennetab võimalikku ministeeriumidevahelist vastutuse hajutamist, rõhutades teema regionaalpoliitilist tähtsust. Vastutuse nõudmine on suunatud valitsuse tegevusetuse või aegluse vastu.
2025-09-22
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsus, eriti Justiitsminister, kelle väiteid turvalisuse tõusu kohta nimetatakse piinlikuks ja ebatõeseks. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, keskendudes sisejulgeoleku nõrgestamisele Lõuna-Eestis.
2025-09-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud ministrile ja valitsuskoalitsioonile, keda süüdistatakse vastutuse puudumises (relvaseaduse viivitus) ja haridusliku ebavõrdsuse probleemi eiramises koalitsioonilepingus. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilistele ja protseduurilistele puudujääkidele, nõudes konkreetseid meetmeid ja rahastussüsteemi muutmist.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud valitsuse esindajatele, keda kritiseeritakse teravalt ebapädevuse eest komisjonis ja suutmatuse eest esitada andmepõhiseid argumente eelnõu vastu. Kõneleja märgib, et valitsuse esindaja ei osanud komisjonis õieti ühelegi küsimusele vastata ja arvas lihtsalt negatiivset mõju ettevõtjatele. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, heites ette uuringute ja arvamuste eiramist.
2025-09-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse või vastutava ministri tegevusetuse ja aegluse vastu bioeetika teemaga tegelemisel, mis on veninud üle 15 aasta. Kriitika on poliitikapõhine ja mõõduka intensiivsusega, nõudes lihtsalt kiiremat tegutsemist.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõige teravam kriitika on suunatud Riigikogu juhatuse ja esimehe vastu, keda süüdistatakse protseduurireeglite rikkumises, opositsiooni tasalülitamise katses ja naiste ebavõrdses kohtlemises. Samuti kritiseerib ta valitsust ja Haridus- ja Teadusministeeriumi konkreetsete sammude puudumise eest haridusliku ebavõrdsuse vähendamisel. Ta kaitseb ametiühingute ja teiste väliste huvigruppide õigust jälgida seadusloome protsessi, kritiseerides eelnõude arutamist südaööl.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud Reformierakonnale ja peaministri erakonnale seoses lasteaia kohatasu kaotamise valimislubaduse täitmata jätmisega riiklikul tasandil. Kriitika on poliitika- ja menetluspõhine, seades kahtluse alla valitsuse suutlikkuse püsikulusid planeerida. Samuti kritiseerib ta seisukohta, et pettuste ohvriks langemine on vaid inimese enda probleem.
2025-06-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline seisukoht on suunatud otse ministri ja tema valitsuse poliitika vastu, eriti julgeoleku ja vanglateenistuse valdkonnas. Kriitika on intensiivne, süüdistades ministrit küsimustest kõrvale hoidmises, valetamises ja väärtushinnangute laitmises. Kõneleja viitab ka sellele, et minister väänab varasema poliitiku (Riina Sikkuti) öeldut, et oma seisukohti õigustada.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Reformierakond, keda kritiseeritakse teravalt poliitilise silmakirjalikkuse ja kahepalgelisuse eest seoses lasteaia kohatasude kaotamisega Tallinnas ja Tartus. Kriitika on suunatud ka Reformierakonna maksupoliitika käsitlusele, eriti rahastamisallikate otsimise järjekorrale ("otsus ära teha ja alles siis hakata katteallikaid otsima"). Rünnakute intensiivsus on kõrge, viidates vastaspoole poliitiliste takistuste puudumisele Tartus.
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud ministrile ja valitsusele, kes vastutab konkurentsidirektiivi ülevõtmise eest. Kriitika on terav, keskendudes poliitilisele vastutusele ja seaduse ebapädevusele, mis kulmineerub otsese tagasiastumise nõudega juhul, kui Eesti peab ebapädeva seaduse tõttu trahvi maksma.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest poliitilist vastasseisu ei väljendata, kuid kritiseeritakse kaudselt kohalikke omavalitsusi, kes ei võta tuld kergliiklusvahendite reguleerimisel. Kriitika on suunatud tegevusetusele ja regulatiivsele lüngale.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud valitsuse tegevuse vastu seoses looduskaitseliste piirangute kompenseerimise ja toetuste tulumaksustamisega. Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, süüdistades süsteemi ebaõigluses ja ebaloogilisuses. Esineja nõuab valitsuselt konkreetseid samme olukorra parandamiseks.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud valitsuse ja ministri vastu, kelle poliitikat metsanduses peetakse sihikindlalt vääraks ja keskkonda kahjustavaks. Kriitika on poliitiline ja intensiivne, keskendudes konkreetsetele meetmetele nagu raievanuse alandamine ja maakasutuse suhtarvud.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud eelnõu esitajate või toetajate vastu, kritiseerides poliitilist otsust, mis ohustab tuhandete inimeste toimetulekut. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes sotsiaalsele kahjule ja asjaolule, et puudub kindlus toetuste asendumise osas.
2025-05-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Reformierakonnale ja sotsiaalministrile, nõudes selgitusi partei sotsiaalpoliitiliste lubaduste ja seisukohtade osas. Vastuseis on suunatud poliitilistele seisukohtadele eakate hoolduse rahastamise küsimuses ning ajalooliste faktide korrigeerimisele pensionitõusu osas.
2025-03-19
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamised vastased on peaminister ja kaitseminister, keda kritiseeritakse ebalevate ja vastuoluliste väljaütlemiste ning hangetega viivitamise eest. Kriitika on intensiivne, sisaldades nii poliitilist kui ka isiklikku rünnakut kaitseministri nimetamisega "karjääripoliitikuks".
2025-02-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud eelnõu potentsiaalsetele puudustele, eelkõige liigsele riiklikule sekkumisele, mis võib piirata akadeemilist vabadust ja muuta rahastamise poliitiliseks mõjutusvahendiks. Kõneleja vaidlustab Ministri kinnitusi rahastamise riskide puudumise kohta, viidates teadusasutuste hirmudele. Vastuseis on poliitikapõhine ja keskendub riskide maandamisele.
2025-02-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsene vastuseis on suunatud pigem liiga rangete või keelustavate regulatsioonide kehtestamise vastu, mida peetakse ebatõhusaks. Kriitika (nt Liina Kersna ja Margit Sutrop poolt) rõhutab, et keelamise ja käskimise asemel tuleks keskenduda teadlikkuse parandamisele, hoiakute muutmisele ja eeskuju näitamisele.
2025-01-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastaseid või kriitikuid ei mainita ega kritiseerita; kõne on keskendunud eelnõu positiivsete külgede esitlemisele.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja ei kritiseeri otseselt ühtegi poliitilist vastast ega rühmitust. Kriitika on suunatud olemasoleva süsteemi puudujääkidele, nagu noorte haridustaseme alanemise tendents ja koolist väljalangemise kõrged näitajad.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud põhiseaduse muutmise eelnõu algatajatele, kritiseerides nende väärtuspõhist eraldusjoone tõmbamist ja menetluslikku puudulikkust (mõjuanalüüsi puudumine). Haridusvaldkonnas kritiseeritakse Haridus- ja Teadusministeeriumi (HTM) ja valitsust kohalike omavalitsuste koormuse ja rahastamise ebapiisava analüüsi eest. Samuti tõstatati mure õiguskantsleri pöördumise osas gümnaasiumist väljaarvamise tingimuste kohta.
2024-11-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud isikule, kes väljendas naist süüdistavat seisukohta raseduse ja abordi teemal. Kriitika on intensiivne ja isiklik, seades kahtluse alla vastase moraalse õiguse naiste eest otsustada. Vastase seisukohti kritiseeritakse kui ebaõiglasi ja ebarealistlikke, eriti arvestades laste kasvatamise vajadust hoole ja armastusega.
2024-09-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastasseisu ei esine, kuid Riigikogu liikmed (Liina Kersna, Helle-Moonika Helme, Heljo Pikhof) esitasid kriitilisi ja täpsustavaid küsimusi poliitika detailide kohta. Kersna tundis muret tasulise õppe demotiveeriva mõju pärast täiskasvanud õppijatele, Helme küsis KOV vastutuse ja karjäärivahetuse regulatsiooni kohta. Kriitika on poliitikapõhine ja suunatud eelnõu võimalikele puudujääkidele.
2024-06-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastasseisu ei väljendata, kuid kaitstakse EL-i õigusel põhinevat lähenemist nende ees, kes nõuavad kohest ja jõulist siseriiklikku veebilehtede blokeerimist (nt Helle-Moonika Helme). Selgitatakse, et siseriiklikud piirangud piiriülestele teenustele ei ole kooskõlas Euroopa Kohtu lahendiga.
2024-05-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otseseid poliitilisi vastaseid ei kritiseerita. Kriitika on suunatud konkreetsele seaduse sõnastusele (§ 40 lõige 2), mis lubab erandeid laste kõne arengu hindamisel eripedagoogi poolt, kuna lasteaiaõpetajal puuduvad vastavad pädevused.
2024-05-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastandumist ei esine, kuid avaldatakse survet Vabariigi Valitsusele ja Tallinna linnale, et nad leiaksid sobiva lahenduse Estonia ruumiprobleemile. Kriitika on suunatud tegevusetusele või lahenduse puudumisele, hoolimata Riigikogu varasemast otsusest.
2024-04-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud varasematele valitsustele ja eelarvepoliitikale, mis on viinud Kultuuriministeeriumi osakaalu pikaajalise vähenemiseni. Eraldi kritiseeritakse Isamaa ridadesse kuulunud ministri ametiaega, mil kultuuritöötajate palga alammäära kasv peatus. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, mitte isiklik.
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastasseis on suunatud valitsuse hariduspoliitikale ja eestikeelsele õppele ülemineku rakendamisele ajutise kaitse saanud ukrainlaste puhul. Kriitika on poliitikapõhine, süüdistades vastaspoolt (nt Tõnis Lukas) ebapraktiliste lahenduste pakkumises ja "Pandora laeka" avamises, mis tooks kaasa teiste rahvusgruppide nõudmised omakeelsete koolide järele. Proponentidele heidetakse ette ka protseduurilist takistamist 200 muudatusettepaneku esitamisega.
2024-03-20
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastanduvaid osapooli ega kriitikat teiste poliitiliste jõudude suunas kõnes ei esine. Fookus on süsteemse probleemi lahendamisel, mis on olnud aastaid kõneaineks.
2024-02-21
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kritiseerib eelkõneleja arusaama eelnõu sisust, lükates tagasi väited, nagu tuleks rahastus kultuurkapitali arvelt, rõhutades, et maksud kaetakse juba jõustunud maksutõusude arvelt. Väljendab vastuseisu ERR-i seaduse kiirustatud muutmisele, eelistades Kultuuriministeeriumi plaanitud terviklikku lähenemist.
2024-01-24
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud EKRE fraktsiooni esitatud keeleseaduse eelnõule (161 SE), mida Haridus- ja Teadusministeerium pidas ebaproportsionaalseks. Kultuurikomisjon tegi enamuse häältega (7 poolt, 2 vastu) ettepaneku eelnõu tagasi lükata. Kriitika on suunatud eelnõu sisu ja menetlusliku dubleerimise vastu.
2024-01-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud süsteemi ebaefektiivsusele (nt raha kadumine "kui mutiauku") ja suutmatusele ajaga kaasas käia. Eraldi tuuakse esile "iseteadlikud lapsevanemad", kes õõnestavad õpetaja väärikust. Otseseid poliitilisi vastaseid või erakondi ei kritiseerita, vaid keskendutakse laiematele struktuursetele probleemidele.