Istungi profiil: Vladimir Arhipov

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

2025-05-15

Poliitiline positsioon
Kõneleja võtab selge seisukoha venekeelsete omavalitsuste lasteaedade spetsialistide puuduse küsimuses, rõhutades vajadust praktiliste lahenduste järele. Tugevalt kritiseerib ENIC/NARIC otsust lõpetada kolmandate riikide spetsialistide diplomite tunnustamine pärast Ukraina sõja algust, pidades seda takistuseks erivajadusega laste abistamisel.

2 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Näitab süvateadmisi haridussüsteemi väljakutsetest, eriti logopeedide ja eripedagoogide puudusest venekeelsetes piirkondades. Demonstreerib asjatundlikkust diplomite tunnustamise protsessis ja selle mõjus spetsialistide tööõigusele, kasutades konkreetseid näiteid lasteaedade personaliprobleemidest.

2 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kasutab faktilist ja probleemikeskset lähenemist, esitades küsimuse struktureeritud viisil. Toon on ametlik ja konstruktiivne, keskendudes praktiliste lahenduste otsimisele. Rõhutab konkreetseid tagajärgi lastele, kes jäävad vajaliku abita.

2 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Andmete põhjal ei ole võimalik tegevusmustrite kohta järeldusi teha.

2 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Kritiseerib ENIC/NARIC otsust diplomite tunnustamise lõpetamise kohta, pidades seda ebaõiglaseks ja praktiliselt kahjulikuks. Osutab vastuolule haridusministeeriumi nõudmiste ja tegeliku võimekuse vahel spetsialistide kättesaadavuse osas.

2 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Pöördub otse haridusministri poole konstruktiivse küsimusega, otsides koostöövalmilt lahendusi. Toon on koostööaldis, mitte süüdistav, keskendudes probleemi lahendamisele.

2 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Selgelt keskendub venekeelsete omavalitsuste probleemidele, rõhutades nende piirkondade eripära ja vajadusi. Tõstab esile emakeelse teenuse osutamise tähtsust erivajadusega lastele.

2 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Andmete põhjal ei ole võimalik majandusvaadete kohta järeldusi teha.

2 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Keskendub erivajadusega laste õigustele ja nende juurdepääsule vajalikele teenustele. Rõhutab sotsiaalse arengu probleemide sagenemist ja vajadust kvalifitseeritud spetsialistide järele emakeelses keskkonnas.

2 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Keskendub hariduspoliitika küsimustele, eriti spetsialistide kvalifikatsiooni tunnustamise regulatsioonidele. Otsib lahendusi kehtivate nõuete ja praktiliste võimaluste vahelisele vastuolule.

2 Analüüsitud kõnesid