Täiskogu istungite kaupa: Maris Lauri

Kokku istungeid: 31

Täielikult profileeritud: 31

2025-10-13
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud kolleegidele, kes näitavad üles ebakompetentsust eelarve tehniliste detailide mõistmisel või kes soovivad murda rahvusvahelisi lepinguid (viidates kaudselt EKRE-le seoses EL-ist lahkumise sooviga). Kriitika on sisuline ja protseduuriline, rõhutades vastaste vajadust lugeda eelnõusid ja mõista termineid, et vältida "topeltasju".
2025-10-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud peamiselt ebaratsionaalsete hoiakute ja varasemate poliitiliste otsuste vastu, mitte konkreetsete poliitiliste vastaste vastu. Eriti terav on kriitika pensioni teise samba lammutamise osas, mida peetakse "väga rumalaks" kodumaise kapitali akumuleerimise pidurdamiseks. Samuti kritiseeritakse NIMBY ja BANANA suhtumisi, mis takistavad loodusvarade väärindamist.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis tuleneb kolleegidest, kes seadsid kahtluse alla eelnõu põhiseaduslikkuse ja andmekaitsega seotud küsimused. Kõneleja kritiseerib teravalt kolleegi väiteid ("ajate pada"), kuid kaitseb Riigikogu kui seadusandja õigust teha valikuid. Intensiivsus on mõõdukas, kuid resoluutne, rõhutades, et vaidlus presidendi või Riigikohtuga on demokraatia elementaarne osa ja häbeneda pole midagi.
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud kolleegi vastu, kes on eksinud Riigikogu menetluskorra tundmises ("kes on ilmselt unustanud ära, kuidas menetletakse..."). Vastuseis on protseduuriline ja madala intensiivsusega, eesmärgiga faktid paika panna.
2025-09-11
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud pahatahtlikele finantsasutustele ja kurjategijatele, mitte poliitilistele vastastele. Tugev kriitika on suunatud finantspetturitele, kelle tegevus on laostav, ning hoiu-laenuühistutele, kus pahatahtlikult toimetati hoiustajate vahenditega. Samuti kritiseeritakse ajaloolisi "piiks-piiks" laenuandjaid.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisav teave.
2025-06-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised kriitikud on opositsiooni fraktsioonid, keda kõneleja kritiseerib nende puudumise eest Rahanduskomisjoni istungitel, mis tema hinnangul on viinud teadmatuseni ja ebaadekvaatsete küsimusteni. Opositsiooni mured puudutavad isikuandmete laialdast kogumist, "superandmebaasi" loomist ja profileerimise ohtu, mida kõneleja püüab korduvalt ümber lükata. Kõneleja on kriitiline opositsiooni vähese süvenemise suhtes, öeldes, et nad ei kuula isegi vastuseid.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Isamaa fraktsiooni vastu, kelle muudatusettepanekud lükati tagasi protseduuriliste rikkumiste tõttu, kuna need nõudsid lisaeelarve algatamist, mis eeldab otsuse eelnõu. Kõneleja kritiseerib seda kui "halba menetlustava" ja rõhutab, et eelnõusse ei tohiks tuua sisse mitteseotud teemasid. Ideoloogilises plaanis tunnistab ta sotsiaaldemokraatide maksupoliitika vastandlikkust, kuid tunnustab neid aususe eest.
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastasseisu ei väljendata, kuid kõneleja seab kahtluse alla eelnõu põhiseaduspärasuse, viidates autoriteetide vastanduvatele seisukohtadele. Kriitika on protseduuriline ja põhiseaduslik, mitte isiklik.
2025-05-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on äärmiselt terav ja suunatud Isamaa, sotside (SDE) ja Keskerakonna vastu, keda kritiseeritakse astmelise tulumaksu toetamise eest. Kriitika on nii poliitiline (maksuküür) kui ka iseloomustav (Keskerakond on "silmakirjalik"). Kõneleja C rõhutab ideoloogilist vastandumist, väites, et nende seisukohad on ootuspärased ja vastavad ilmavaadetele.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis keskendub valitsuse seisukohale, mis ei toetanud eelnõu, viidates praeguse seaduspildi piisavusele majandusliku sisu ülevaate osas. Juhtivkomisjon toetas seda vastuseisu tugevalt, tehes ettepaneku eelnõu tagasi lükata (5 poolt, 1 vastu).
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud eelnõu esitajatele, kes soovivad tühistada julgeolekumaksu ja ettevõtete tulumaksu tõusu. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, kuna valitsuskoalitsioon Rahandusministeeriumi kaudu ei toeta eelnõud, kuna see tekitaks eelarvesse tühimiku ilma asendava tuluta.
2025-03-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud eelnõu esitajatele, keda kritiseeritakse emotsionaalse ja läbimõtlemata lähenemise eest piiriküsimuses, kuna puudub vajalik riskianalüüs. Lisaks esitas kõneleja protseduurilise küsimuse seoses kolleegi laimamise ja Dzeržinski tsiteerimise süüdistusega, mis viitab isiklikule rünnakule reageerimisele.
2025-01-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on Keskerakonna fraktsiooniga, kelle algatatud eelnõu kritiseeritakse teravalt selle sisulise puudulikkuse, pealiskaudsuse ja ettevalmistamatuse tõttu. Kriitika on suunatud nii poliitika (halb lahendus) kui ka menetluse (esindaja ei suutnud selgitada sisu, eelnõu on kõlbmatu) vastu. Kõneleja süüdistab opositsiooni demagoogias ja eelnõu kasutamises vaid valitsuse kritiseerimiseks.
2024-12-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Isamaa ja Keskerakond, keda kritiseeritakse teravalt eelnõu sisu ja menetlusliku käitumise eest. Opositsiooni süüdistatakse demagoogias, läbimõtlemata eelnõu esitamises "punktikorjamise" eesmärgil ning keeldumises sisulisest koostööst varasemate muudatuste osas. Kritiseeritakse ka Isamaa soovi laiendada tulemuspõhist eelarvet põhiseaduslikele institutsioonidele, mis tekitas komisjonis "kerget elevust".
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooni suhtes on seisukoht tugevalt kriitiline, süüdistades neid vastutustundetus eelarvepuudujäägi eitamises ja rahva hirmutamises (pensionide osas). Kõneleja kritiseerib teravalt opositsiooni ilmavaadet, mis näib vihkavat ettevõtjaid ja keskklassi, ning heidab ette sisulise debati puudumist ja narri mängimist. Ta viitab, et vaenulik idanaaber plaksutab nende paanika külvamise peale.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Isamaa fraktsioon, keda kritiseeritakse teravalt demagoogia, hirmutamise ja menetluslike vigade pärast. Süüdistatakse Isamaad selles, et nende muudatusettepanekud olid ebakorrektsed ja püüdsid julgeolekumaksu eelnõud asendada tulumaksuküüru eelnõuga. Kõneleja nimetab vastase käitumist lugupidamatuks ja meenutab Isamaa varasemaid "kõige rumalamaid maksuotsuseid" (kodualuse maa maksuvabastus ja astmeline tulumaks).
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Keskerakonna ja Isamaa fraktsioonide vastu, süüdistades neid eelnõu mittetundmises, sisuliste arutelude vältimises ja põhiseadusega vastuolus olevate muudatusettepanekute esitamises. Opositsiooni ettepanekuid lükata eelnõu tagasi peetakse silmakirjalikuks, kuna need vähendaksid eelarve läbipaistvust. Märgib, et Keskerakond tegi end ühe ettepanekuga "naeruväärseks".
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud nii praegusele opositsioonile sisulise panuse puudumise eest kui ka varasematele valitsustele tegevuspõhisele eelarvele ülemineku halva ettevalmistamise eest. Eriti teravalt kritiseeritakse 2020. aasta eelarvet kui "kõige pimedamat," mis võimaldas kõrvalekantimisi ja segadust. Opositsiooni süüdistatakse selles, et nad ei löö sisuliselt kaasa, vaid ütlevad lihtsalt, et kõik on pimedamaks läinud.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooni suhtes on hoiak teravalt kriitiline, süüdistades neid sisulise töö asemel kaamerate tähelepanu tagaajamises ja kohusetundlikkuse puudumises. Kriitika on suunatud nii protseduurilistele puudujääkidele (komisjonides mitte käimine) kui ka ebaeetilisele käitumisele (matslikkus, labasused, autoritaarne mõtteviis). Kõneleja peab umbusaldusavaldust ebasiiraks ja pastakast välja imetuks.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud vastastele, keda süüdistatakse demagoogias, eelnõu loogika mittemõistmises ja lühiajaliste poliitiliste punktide tagaajamises. Eriti taunitakse sisuliste ettepanekute puudumist ning vastutöötamist julgeoleku ja majanduse teemadel, nimetades seda "inetuks". Vastutöötamine ja vaenulikkus on tema hinnangul "üdini valed" teatud teemadel.
2024-09-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud populistidele, kes õõnestavad riigi mainet, purjetavad keeldude lainel ja loovad mulje, et riik on midagi muud kui tema kodanikud. Kriitika on intensiivne ja keskendub vastaste käitumisele Riigikogus, taunides räuskamist, näpuga näitamist, alandamist ja solvamist. Selline käitumine muudab sisulise töö keeruliseks või võimatuks.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2024-06-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastasseisu või isiklikku kriitikat ei esine. Kriitika on suunatud protseduurilisele aeglusele ja otsustamatusele teatud oluliste finantslahenduste (positiivne krediidiregister, laenu- ja hoiuühistute järelevalve) vastuvõtmisel, mis on veninud lubamatult kaua.
2024-06-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika sihtmärgid on laialdased, hõlmates valitsust, ministeeriume, riigiameteid ja Riigikogu liikmeid, kes soovivad kulutusi suurendada või venitavad otsustamisega. Kriitika on nii poliitika- (kulude katmata jätmine) kui ka käitumispõhine, süüdistades vastaspoolt demagoogias, rumalustes ja käitumises, mis paiguti tundub "sabotaažina". Rünnakute intensiivsus on kõrge, kahtlustades vastutustundlikkuse puudumist.
2024-05-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud eelnevate aastate fiskaalpoliitika tegijatele, keda nimetatakse "kolmeks defitsiidimeistriks". Kriitika on suunatud nii poliitikale (püsiv puudujääk) kui ka iseloomule, süüdistades neid laiskuses, poliitilises vastutustundetus ja arguses. Ta kritiseerib teravalt neid, kes teevad "rumalustega veel edasi minemise" ettepanekuid ja otsivad süüdlasi olukorra lahendamise asemel.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kritiseerib alguses opositsioonierakonda selle eest, et nad ei soovi arutada enda esitatud eelnõu, viidates protseduurilisele ebakorrapärasusele. Hiljem kritiseerib teravalt vastaspoole esitatud vaatenurka kui "kallutatud", lükates ümber väited Eesti regulatsiooni ülemäärasest rangusest võrreldes EL-i nõuetega.
2024-05-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud riigiametite vastu, kes pakuvad ettekäändeid lahenduste asemel, ja süsteemsete turutõrgete vastu, nagu lubamatult pikad lubade menetlusajad. Tugev vastuseis on suunatud ka neile, kes on huvitatud oligopolist või monopoolsusest, rõhutades, et Riigikogu ei tohi olla nende "hääletoru." Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, viidates ebaausale õigusruumile.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Puudub otsene vastuseis või kriitika konkreetsete poliitiliste vastaste suhtes. Esimene kõne esitab ministrile küsimuse, mis on suunatud vastuolu selgitamisele poliitika elluviimisel, mitte ründamisele. Kriitika on suunatud pigem poliitika rakendamise praktilistele raskustele.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Tugev kriitika on suunatud valitsuse fiskaalse vastutuse puudumise vastu, eriti süüdistades üht ministrit kulutamisele keskendumises, mitte eelarve korrasoleku eest vastutamises. Konkreetne poliitiline vastasseis on Isamaa erakonnaga seoses maksuküüru kaotamise vastuseisuga, mida nimetatakse "äärmiselt rumalaks otsuseks". Opositsioonilt nõutakse siirust ja tegusid, mitte edvistamist.
2024-04-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja ei kritiseeri otseselt vastaseid, kuid adresseerib kahtlusi, mida on väljendatud seoses eelnõu võimaliku mõjuga krüptosektori Eestist välja tõrjumisele. Ta vastandub varasemale, liiga lõdvale regulatsioonile, mis tema hinnangul meelitas Eestisse teenusepakkujaid, kes reaalselt siin ei tegutsenud.