Täiskogu istungite kaupa: Alar Laneman

Kokku istungeid: 21

Täielikult profileeritud: 21

2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Andmed puuduvad.
2025-09-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Puudub otsene vastuseis või kriitika konkreetsete poliitiliste vastaste suhtes. Esineja esitab vaid kerge protseduurilise märkuse, et auditi teema oleks väärinud kohta ettekandes.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Vastasseis on suunatud istungi juhataja vastu, kritiseerides tema tegevust (vaheaja võtmine) ja nõudes selgitust parlamendis toimunud sündmuse kohta. Kriitika on protseduuriline ja keskendub vasturääkivustele juhataja varasema väite ja tegeliku tegevuse vahel.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud agressiivsele idanaabrile, kes kasutab maamiine hoolimata rahvusvahelistest lepetest. Samuti kritiseeritakse varasemaid poliitilisi liikumisi ("võitlus rahu eest"), vihjates, et nende taga oli varjatud poliitiline agenda, mis seostas miine traagiliste asjaoludega. Vastuseis on suunatud ka neile, kes eeldavad, et lepingud suudavad tagada tsiviilelanike kaitse.
2025-04-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud arutelu madala kvaliteedi vastu, märkides, et see on osaliselt olnud "kummaline" ja et kõik küsimused pole olnud heatahtlikud. Konkreetseid vastaseid või rühmitusi nimepidi ei kritiseerita.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastandutakse isolatsionistlikele hoiakutele ja neile, kes külvavad kahtlusi kaitsevõime rahastamise osas. Kriitika on suunatud ka neile, kes on varem väljendanud kahtlusi riiklike sümbolite (nt Toompea torni lipp) suhtes, sidudes selle praeguse kriitikaga seaduseelnõu vastu. Süüdistusi teadlikult valede protseduuride kasutamises lükatakse tagasi, kuid kutsutakse üles tarka lähenemist kasutama.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Ei ole piisavalt andmeid.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud riigikaitse planeerimise otsustusprotsessidele, kus regionaalaspektid on nõrgalt esindatud. Eeskujuks tuuakse Kaitseministeeriumi tegevus Nursipalu juhtumi puhul, kus ministeerium tegutses "nagu üksi," ilma piisava regionaalse toetuseta.
2024-09-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsene vastuseis puudub; pigem kritiseeritakse valitsuse laiapindse riigikaitse tegevuskava tasakaalustamatust ja fookuse puudumist sõja otsesel ettevalmistamisel. Kriitika on poliitikapõhine ja suunatud valitsuse tegevuste parandamisele, märkides, et "mitte kõik ei tule sellega kaasa."
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastuseisu poliitilistele oponentidele ei väljenda. Tõstatab küsimuse meedias tekkinud kõhkluste kohta moonahanke ja Eesti/NATO rolli osas, suunates küsimuse ministrile selgituse saamiseks.
2024-05-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid on liiga vähe.
2024-05-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud ministrile, kelle väljaütlemisi ja isiklikku tausta peetakse ohuks eesti keele ja kultuuri huvidele. Kriitika on intensiivne, kombineerides poliitilisi tagajärgi (hariduse kvaliteet) isiklike motiivide kahtluse alla seadmisega. Vastuseis on suunatud ministri tegevuse ja avaliku kuvandi vastu.
2024-05-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastuseisu avalduse sisule ei väljendata, kuid kritiseeritakse kaudselt avalduse koostamise planeerimisprotsessi ja ajastust. Kriitika on protseduuriline, küsides, milline oli avalduse koostamise planeerimisprotsess, viidates võimalikule läbimõtlemata ajastusele.
2024-04-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline hoiak on suunatud otse ministrile ja valitsusele, kritiseerides nii konkreetseid poliitilisi põhjendusi (riigilõivud) kui ka valitsuse eetilist hoiakut lubaduste täitmise suhtes. Kriitika on intensiivne ja süüdistab valitsust muretuses, mis õõnestab ühiskondlikku usaldust. Kompromissivalmidust ei ilmne, vaid nõutakse lubaduste tingimusteta täitmist.
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Tugev vastuseis on suunatud eelnõu 344 kaitsjatele ja valitsusliidule, keda kritiseeritakse nii menetluslike puudujääkide kui ka poliitiliste valikute pärast. Vastaseid süüdistatakse ohtude eiramises ja valimiskorralduse lähenemise rakendamises, mis sarnaneb Venemaa omaga, nimetades seda "putinlikuks lähenemiseks". Kriitika on intensiivne ja kompromissitu, eriti seoses valijate usalduse ignoreerimisega.
2024-04-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud valitsuse (ministri ettekande) poliitilisele fookusele, mis jätab esineja hinnangul saavutusspordi ambitsioonid ebaselgeks või alahindab neid. Vastuseis on mõõdukas ja poliitikapõhine, mitte isiklik.
2024-04-10
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kriitika on suunatud valitsuse prioriteetide seadmise vastu, eriti rohepöörde ja eelarve tasakaalu eelistamise eest riigikaitse ees. Vastuseis on poliitika- ja ressursside jaotuse põhine, rõhutades, et praegune tegevus (nt abi Ukrainale, mürskude ostmine) on liiga aeglane ja ebapiisav.
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud praeguse täidesaatva võimu ja varasemate valitsuste suunas, kes on jätnud piirivalve struktuuri muutunud ohutasemega kohandamata. Eriti kritiseeritakse rohepöörde prioriseerimist julgeoleku ees ja varasemat otsust piirivalve liitmise kohta, mis põhines valel eeldusel Venemaa partnerlusest. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, rõhutades vastutuse puudumist.
2024-01-17
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Otsene kriitika on suunatud Päästeameti juhi ebaõnnestunud väljaütlemise vastu, mis puudutas varjevõimaluste loomist, viidates tegevusetusele elanikkonna kaitsmisel. See kriitika on suunatud konkreetse ametkonna tegevuse või kommunikatsiooni puudujääkidele laia julgeoleku mõiste raames.
2024-01-10
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid on liiga vähe.
2024-01-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud ettekandja vastuse ja selle sisu vastu, kritiseerides seda teravalt sisulise ebapädevuse tõttu. Kriitika on suunatud ka valitsuse tööprotseduuridele, nõudes selgitusi "kiiruga tehtud eelnõu" kriteeriumide kohta. Kriitika intensiivsus on kõrge, nimetades vastust otse halvaks.