Täiskogu istungite kaupa: Lauri Laats

Kokku istungeid: 150

Täielikult profileeritud: 150

2025-10-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil on suunatud eksperdiarvamuse otsimisele maksusüsteemi ümberkujundamise teemal, pakkudes välja hüpoteetilise koostöö uue peaministriga. Puuduvad andmed erakondadevahelise või koalitsioonideülese koostöö kohta.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Ei näita üles koostöövalmidust valitsuskoalitsiooniga, kuid viitab ministeeriumi esindajate põhimõttelisele toetusele mobiilsideteenuste turu korrastamise ideele. Rõhutab oma fraktsiooni (Keskerakond) järjepidevat tööd ja eelnõude esitamist (nt toiduainete käibemaksu langetamine).
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Kõneleja rõhutab vajadust kiire ja tõhusa ametkondadevahelise koostöö järele, kutsudes ministreid üles "ühteviisi mõtlema" ja probleemi likvideerima. Ta näeb lahendust just erinevate ametkondade ühises pingutuses ja ümarlaua aruteludes.
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Puudub igasugune viide koostööle või kompromissivalmidusele; suhtlus on piiratud ministrilt selgituste ja vastutuse nõudmisega.
2025-10-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Puuduvad viited koostööle koalitsioonipartneritega või kompromissivalmidusele. Kõneleja pigem kutsub üles alustama laiemat maksupoliitilist debatti, tuues esile ühiskonna ootused (pangamaks, toiduainete käibemaksu alandamine) vastandina valitsuse poliitikale.
2025-09-25
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamiselt opositsiooniline ja tugeva eriarvamuslikkusega; koostöö jätmine koalitsiooniga on piiratud. Siiski tekib teatud avatus leevenduste või arutelude vajadusele (nt küsib ettekandjalt leevendusi), kuid üldine toon on kriitiline ja koostöövalmidus on piiratud.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Soovib laiapõhjalist koostööd, kutsudes erinevaid erakondi ning Läti ja Leedut laua taha arutama. On valmis kompromissidele ja laiapainelisele otsustele, kui projekti jätkamine tõsiselt kontrollitakse ning kui osapooled nõustuvad katseperioodi või uurimiskomisjoniga. Rõhutab, et koostöö ja konsensus on edasiliikumise eelduseks.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Otsib koostööd teiste ministrite ja ametkondadega (näiteks Sotsiaalministeerium ja tervishoiuminister), soovib töörühma loomist ja vastastikust konsultatsiooni; samaaegselt rõhutab vajadust konkreetsete meetmete rakendamiseks.
2025-09-22
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kutsutakse koostööle ja avatule arutelule, osutab näiteid, kus arupärimised on suunatud erinevatele ministritele; mainib, et Keskerakonna fraktsiooni liikmed on esitanud arupärimise, ning rõhutab otse suhtlemise ja ministrite vastuste saamise olulisust. Näitab soovi laiapõhjalisele koostööle ja probleemide ühiselt lahendamisele, kuid samaaegselt vajab kriitilist järelevalvet. Mitmeosalised koordineerimised on esiplaanil.
2025-09-18
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Keskendub koostööle ja konstruktiivsele dialoogile: kutsub kolleege süvenema küsimusse, soovib koalitsioonilt „rohelise tule” ning rõhutab vajadust ühiste meetmete kiireks rakendamiseks. Näitab valmisolekut koostööks erinevate erakondadega ning noorepere arvamuste kaasamiseks institutsiooniliste analüüsidega.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Näitab valmisolekut koostööks mõne teema puhul: arutelu kindlustusseltsiga tehniliste nüansside üle ja rahumeelne suhtumine mõne teema lõimumisse. 4. kõnes on märgitud, et eriparteiliste erimeelsuste valdkonnas võib leida ühisosa hoolimata parteilistest erinevustest; dialogi ja kompromissi potentsiaal on esile toodud.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Not enough data. Kuigi mõnede kannete puhul viidatakse teiste erakondade juhile ja potentsiaalsele kasutusele kaasavate meetodite suhtes, ei esine selgelt partnerluse või koostööalsete sammude kirjeldust.
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneles kaasamise ja koostöö tähtsusest: huvigrupid, eksperdid, kodanikuühendused ning kooskõLASTused tuleb kaasata ning mõjuanalüüsid läbi viia. Näitab valmisolekut kultuuri muutmiseks, mis soodustab koostööd erinevate osapooltega ning ohustab võimu ühele fraktsioonile suunatud otsuste puhul vajadust laiemale nõustamisele. Tunnistab, et koostöö on oluline nii opositsiooni kui koalitsiooni vahel ja rõhutab otsustepõhise kaasamise väärtust.
2025-09-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Tugineb peamiselt fraktsiooni algatustele (arupärimised) ja ministeride vastuvõtlikkusele; väljendab valmisolekut koostööks ning soovib saada ametlikku vastust ja analüüsi, kuid ei väida laialdast koalitsioonilist konsensust. Näitab mõningast edasiliikumist ministeride reageerimisel, kuid põhiline toon on kriitiline, mitte ühine visioon.
2025-09-11
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Otsib võimalusi koostööks ja kaasamiseks: kutsub koalitsiooni liikmeid kaasa mõtlema ja koostöös parandama eelnõud; rõhutab vajadust ühistööks noorte heaolu ja demograafilise kriisi lahendamiseks. Näitab valmisolekut vastu võtta muudatusettepanekuid ja viia eelnõu teisele lugemisele koos koalitsiooniga.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Andmed puuduvad.
2025-09-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Näitab mõnevõrra valmis koostööks regionaalsete teenuste säilimise nimel (nt: „Teeme ühiselt kõik selleks, et need teenused ei kaoks.”), kuid samas on kriitiline koalitsiooni kohta ja küsib, kas teemasid on tõstatanud koalitsiooninõukogus. Selline stiil soosib opositsioonilise kontrolli ja vajaduse korral parlamendiühiseid tegevusi.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Näitab mõnevõrra koostööd ja fraktsioonidevahelist dialoogi ning koostöösoovi, kuid samas kasutab sageli tihedat juriidilist ja protokolle järgivat keelt; on ettepanek mitte ainult opositsiooniline, vaid otsib ka menetluslikke lahendusi (nt uurimiskomisjon Rail Balticu kohta, eri ministrite poole esitamised). Mõnel juhul rõhutab ta koostööd ja konstruktiivset debatti, kuid üldine toon kaldub kontrolli ja vastutuse rõhutamisel.
2025-06-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Koostööaldis ja dialoogi suunatud; soovi rääkida rahanduskomisjoni esinaisega enne hääletust ning valmis arutama koostöös.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Not enough data
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Näitab koostöövalmidust erasektoriga: soovitus otse ettevõtetega suhelda ja pakkuda lahendusi, kuidas ettevõtted ja raha tuua Eesti riiki; rõhutab vajadust partnerluse ja pragmaatsete lahenduste järele majanduse elavdamiseks.
2025-06-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsib laiema võrgu ja cross-partisi koostööd eelnõu vastas – kutsub kaks-kolm Reformierakonna ja Eesti 200 liikmeid vastuväite esitamist. Näitab valmisolekut kompromissile ja mittepoliitilise tugipunkti loomisele, kuid samas selgesõnaliselt toetab oma erakonda ja koalitsiooni kriitilist positsiooni.
2025-06-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Näitab valmisolekut koostööks erinevate fraktsioonide vahel (Isamaa, Reformierakond, Keskerakond) ning rõhutab, et kriitika ületab parteierluse piirid. Rõhutatakse vajadust ühise, põhjaliku arutelu ja vastava analüüsi järele.
2025-06-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsib laiapõhjalist poolehoidu (minna ühiselt umbusaldusavaldust esitada); viitab teistele fraktsioonidele (Keskerakond, Eesti 200) ning loodab nende liitumist. Samas märgib, et Reformierakond ei osalenud arutelul, mis viitab formaalsele ja piiratud koostööle; rõhutab vajadust ühisest vastukäigust valitsuse vastu.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kaasosaluse ja kompromissvõimaluste vastuoluline, kuid samas on näha valmisolekut koostööks: fraktsioon on esitanud mitmeid muudatusettepanekuid ning püüdnud kaasa rääkida eelnõude parandamisel. Ta rõhutab vajadust arvestada erinevate fraktsioonide seisukohtadega, kuid seab kriteeriumiks oma ettepanekute mahiku ja tingimused ning võib kompromisside leidmisel olla kõhklev, kui neid ei võeta arvesse.
2025-06-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Parlamentaarne koostöövalmidus on piiratud, kuid esile kerkib vajadus kasutada menetluspõhiseid vahendeid (erakorraline istung, arupärimised). Mainitakse mõningast mitmeparteilist vastuolu ja teineteise vastuargumente, kuid koalitsioonidesse sisenemise kohta konkreetsed märgid puuduvad; koostöö on peamiselt protseduuriline ja kriitiline, mitte pikaajaline bipartisanne koostoime.
2025-06-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Näitab valmisolekut anda valitsusele suuniseid ja jagada ekspertide arvamusi, keskendudes koostööle suurtes frameworks: “meie” ja “valitsus” vahel. Ei too esile otsest, laialdast bipartisanshipi või koalitsioonikokkuleppeid, kuid märgib, et ekspertnõuanded ja analüüsid tuleb arvesse võtta. Tõenäoliselt eelistab konstruktiivset kriitikat koos praktiliste lahenduste esitamisega.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2025-06-03
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Koostööle suunatud ja dialoogiline stiil: rõhutab vajadust koostööst lennundusettevõtjate, kohalike omavalitsuste ja ministeriga, et avada uusi liine ja parandada ühenduvust. Soovitused hõlmavad Ryanairiga kontakti võtmist ja teiste lennufirmadega kohtumist, et suurendada Tallinna lennujaama rahvusvahelist haaret. Ta näitab ka valmisolekut kaasata teisi kolleege ning valitsuse erinevaid osakondi.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Omandatud andes ilmnevad, et esinejad rõhutavad oppositsiooni ühtsust: "kõik koos siin opositsioonis" ning viitavad fraktsioonidevahelisele koostööle. Siin pole otsest märget valitsusega koostöövõimalustest; esiletõst on opositsiooni ühtekuuluvus.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Pole piisavalt andmeid.
2025-05-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Keskendub rangelt eelnõu teemadele ja protseduurilistele reeglitele, rõhutab, et peab püsima raamides ja arutada ainult menetluse märke. Näitab vähest otsest valmisolekut laiapõhjalisele koostööle enne eelnõu lõplikku otsust, kuid samas rõhutab nõuet püsida teemal ja järjekindlat tegutsemist.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõlab skeptiliselt valitsuse suhtes, kuid märgitakse teatud valmisolekuks koostööks parlamendi seest ja Brüsseliga; mainitakse võimalust bipartisan koostööks ning vajadust esitada põhjendatud ettepanekuid. Samas on rõhk faktide ja tõendite alusel arvamuste avaldamisel ning teatud lõikudes viidatakse teiste erakondadega sarnaste seisukohtade leidmisele (nt Reformierakond ja Eesti 200).
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Viitab kõrvutisele ja teiste saadikute seisukohtadega ning mainib EKRE saadiku kaasava osaliselt; näitab valmisolekut arutada ja viidata teiste osapoolte eelnõudele (nt Rain Epler).—Kuid samas rõhutab ka lahkarvamusi koalitsiooniga ja valitsusega, mis võib viidata piiratud koostöövalmidusele.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Rõhutab koostöö vajadust nii riiklikul kui rahvusvahelisel tasandil: soovitab Läti ja Leedu kaasamist ning erikomisjoni moodustamist Riigikogus, et probleeme konstruktiivselt lahendada. Näitab valmisolekut kompromissiks ja avatud dialoogiks valitsusega.
2025-05-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõrgeim prioriteet on laiapõhjaline dialoog ja koostöö: kutsub koalitsiooni liitlastega kaasarääkimist ning kõhklusi ületamiseks nõuab paarikaupa koalitsioonist saadikute kaasamist; samas rõhutab vajadust ENMAK-i paranduste tegemiseks koos laiapõhjalise aruteluga.
2025-05-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Koostöö ja konsulteerimise rõhutaja: rõhutatakse vajadust “viisaka teate” ja “viisaka kirja” saatmise ning vajadusel konsultatsioonide alustamise kaudu koostöö tegemiseks liitlastega. Viidatakse vajadusele kaasata partnerid, kuid samas on kriitiline valitsuse puuduliku suhtluse suhtes, mis näitab eelistust ametliku ja korraliku kaasamise suunas.
2025-04-24
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline koalitsiooni suhtes ning viitab koalitsioonipartnerite otsustele kriitiliselt; ei esita selgelt koostööpakutusi, kuid rõhutab vajadust tervikliku ja ratsionaalse lähenemise järele. Koostoimet käsitleb pigem kui väljakutust koalitsiooni otsustele kui laiapõhjalist koostööd.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
On valmis koostööks ja kaasamiseks: soovitab uuele ministrile anda ülesanne olukorra kaardistamiseks ja tõrgete väljaselgitamiseks, et need järgnevalt likvideerida. Tuginetakse koostööle valdkonna asutustega ja parlamentaarsele dialoogile, kuid konkreetseid koalitsioone ei kirjeldata.
2025-04-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Rõhutatakse konstruktiivset, bipartisanship’i põhimõttel põhinevat tööd: parteideülene komisjon, kelle juurde kutsutakse eksperte nii riiklikult kui välismaalt. Kaasarääkimine sõltumatute ekspertide ja spetsialistide kaasamiseks ning välispoolse kogemuse kasutamine on esile tõstetud kui oluline koostööviis.
2025-04-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamiselt opositsiooniline ja retrospektiivne koostööstiil; esitatakse omal initsiivil eelnõu ja kutsutakse toetamist, kuid rõhutatakse koalitsiooni sammude kriitikat. Tähelepanu pööratakse teiste erakondade ekspertiisile ja arusaamadele, kuid koostöö on piiratud ning otsene kompromiss ei ole kõneisikule esmase prioriteediga.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Viitab teiste fraktsioonide osalusele sarnaste eelnõude esitamisel ning rõhutab vajadust selgusest ja koostööst energiapoliitika raames; näitab valmisolekut aruteluks ja parima lahenduse leidmiseks, kuid jätab ruumi kriitilisele hinnangule valitsuse suhtes. Isamaa fraktsiooni algatustena näeb potentsiaali koostööks, kuid oma nõudmised ja juhised püstitab selgelt. Koostööpõhine, kuid kriitilise järelvalvega lähenemine.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Pole piisavalt andmeid.
2025-04-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Avalikult rõhutatakse vajadust konstruktiivse debati järele ja osutatakse soovile kaasata parlamendi liikmeid, kuigi strateegiad on peamiselt kriitilised valitsuse vastu; mainitakse valmisolekut arutleda ning võtta vastu koostööpõhiseid samme, kuid puuduvad konkreetsed, süstemaatilised koostöövahendid.
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Koostööstiil: siiski otsib koostööd ja kompromisse, kuid hoiatab, et koalitsioon on korduvalt hääletanud nende ettepanekuid. Kutsub koalitsiooni saadikuid mõtlema paremate lahenduste üle ning toob välja rahvusvahelised näited (Soome, Rootsi) kui võimalikku parandusraamistikku.
2025-04-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Näitab valmisolekut koostööks ja kompromisside otsimiseks (nt küsib, kas Rahandusministeerium kooskõlastab muudatusettepanekud), kuid samas ei ole valmis muutma põhilisi positsioone. Variatsioonides rõhutab ta mõistmist ja koostööd, kuid loob piirid, kus põhimõtted on vastu võetud.
2025-04-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Käivitatakse konstruktiivne debatt ja Riigikogu ühisarutelu vajadus; näitab valmisolekut koostööks ja mõttevahetuseks erinevate kolleegidega ning kõrgemal tasandil ministritega. Soovitakse avatud, mitte ükskõikseva koostöö tasapinnal lahendada küsimusi.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Mainitakse, et arutelu toimus nii opositsiooni kui ka koalitsiooni tasandil, kuid konkreetseid koostöömeetmeid või ühisettepanekuid ei tuuakse välja. Näitab osutamist cross-party diskussioonile, kuid koostööpraktikaid ei kirjeldata detailsemalt.
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Toetab koalitsiooni koostööd Reformierakonnaga ning viitab varasemale koostööle nende vahel. Kritiseerib siiski partneri ja koalitsiooni sisemisi lahkarvamusi ning rõhutab vastutustundlikku, koostööd nõudvat suhtumist. Kuigi rõhutab lõpuks koostöö olulisust, jääb tonaalina kriitiliseks ja kontrollivaks.
2025-03-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Not enough data
2025-03-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kutsub tegema koostööd kõigi erakondadega ning tunnistab, et kohtumised ja ümarlaud erakondade vahel ei ole toimunud; presupposeerib vajadust koostööks erakondade vahel. Näitab valmisolekut konsensuslikuks menetlemiseks ja eelnõu uuesti arutamiseks koostöös opositsiooni ja koalitsiooni vahel.
2025-03-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otseselt ei viita konkreetsetele liigile koostööle, kuid väljendab valmisolekut kuulata ja edendada eelnõu vastuvõtmist üle erakondade piire; eelnõu toetamise kutse viitab laiemale, mitte ainult ühe koalitsiooni huvidele. Piiratult märgitakse vajadus koostöö ja vastutuse suurendamiseks komisjonide töös.
2025-03-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Not enough data
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Koostööavalduse ilmingud on peamiselt viidetes kolleegide seisukohtadele ja koalitsiooni otsustele, kuid otsene koostöö- või kompromissikohustus ei ole selgelt esile toodud; kasutab nii koalitsioonikaaslaste kui ka teiste ekspertide arvamuste viiteid, mis viitab pigem kõhkluseta arutelule kui aktiivsele koostööle.
2025-02-19
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Otsiv koostööd, kuid samal ajal kriitiline ning nõuab selgeid vastuseid ja läbipaistvust. Märgib, et koalitsioonis partnerite käitumine võib tunduda opositsioonina, mis näitab keerukat, kuid vajadusel konstruktiivset koostööd eri osapooltega energiapoliitika ja maksupoliitika vallas.
2025-02-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kutsub koostööd ja laiapõhist läbikäimist: väljendab soovi, et kõik fraktsioonid tuleksid kaasa mõttega erakorraliste valimiste korraldamiseks ja mandaadi uuendamiseks. Toob esile fraktsiooni ja kolleegide koordineeritud tegevust ning märkab, et erinevad parlamendi rühmad võiksid ühiselt mõelda maksupoliitika parandustele. Samas näitab ettepanekutesse kaasamist ja mitmesuguste osapooltega dialoogi vajadust, kuigi on tugevalt kriitiline.
2025-02-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kokkuvõttes segu koostöö- ja eriarvamuste varjust. Näitab mõningast rühmadevahelist koostööd koolipsühholoogide nõuandeliini rahastamise teemal (arupärimised on koostatud mitme riigikogu liikme poolt erinevatest erakondadest), samas energiapoliitikas on tihti kriitiline ja konkurentsi esteetilise koostoimega. Võimalik, et teatud teemadel on** Cross-party** kaasamine olemas, kuid energiaalastes aruteludes on toon sageli vastandav.
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Näitab piiratud koostöövalmidust koalitsiooniga; rõhutab, et koalitsioonikaaslased ei pruugi hääletada umbusaldust ning toob välja koalitsioonisisese puuduliku kaasatuse. Kutsub opositsiooni koostööle ja ühtsusele, kuid ei näita märkimisväärset valmisolekut kontekstis laiemat bipolaarsust moodustada — pigem rõhutab vajadust tähele panna ühiseid eesmärke opositsiooni vahel ja teistsuguste osapoolte kaasamist, kui võimalik.
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kriitiline ja nõudlik, koostööettepanekuid ei esita selgelt; rõhutab vajadust vastutuse ja seadusliku korra järele ning ametkondade vahelise läbipaistvuse suurendamist. Ei näita konkreetseid bipolaarsid koostööalgatusi, pigem suunab tähelepanu kontrollile ja arutatakse sisulisi samme.
2025-02-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kuigi esineja esitab teravat kriitikat, näitab ta mõistlikku koostöövalmidust, viidates mõnele kolleegile (Kaljulaid, Kross) ning tunnistades nende sõnavõttude põhjalikkust. Eksponeerib vajadust vastuseid leidma ning arutelusid arendama, kuigi kriitika on osaliselt opositsiooniline. Pädev suhtlusstiil kaldub kriitilise kontrolli ja pariteedilise koostöö suunas.
2025-02-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline, kuid otsib vastutust ja konkreetseid samme: kutsub ministrit ütlema, mis tegelikult korda läheb, ning palub valitsusel võtta vastutus ja esitada tulemuste põhjalik analüüs. Koostöö on piiratud: ta rõhutab vastutust ja arutelu, kuid samal ajal ei ole nähtavaid patareid või laiapõhjalist leppimist, vaid vajadus kiire ja konkreetse tegevuse järele.
2025-01-29
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Rõhutab oma fraktsiooni seisukohti (Keskerakond) ning on näidanud valmisolek koostööks “koos teistega” (nt viitab laiemale arutelule pangamaksu ja maksuosade üle). Kuid konkreetseid üleparteisi partnerlusi või koostööteemasid ei tooda julgelt välja; kutsub üldistavalt koostööd ja arutelu direktiivide ning määruste üle. Tema lähenemine näitab konstruktiivset, kuid keskendunud ning fraktsioonipõhist koostööd.
2025-01-28
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Näitab koostöövalmidust: küsib, kas küsimus on tõstatatud valitsuses, ja viitab komisjonis arutatud teemadele. Otsib koostööd ja seadusandluse koordineerimist.
2025-01-27
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid koostöö- või biPARTISAN-läheduse kohta.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Not enough data
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Not enough data
2025-01-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Näitab valmidust koostööks ja vastuvõtlikkust oppositioni ettepanekutele: „need [ettepanekud] on kõik teretulnud” ning soovib teise lugemisele ülemist arutelu ja parandusi. Samas on kriitiline, kui lubadused ei täitu; otsib konstruktiivset, läbipaistvat dialoogi.
2025-01-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Keskne on erakondadeülene koostöö ja ühiselt liikumise vajadus; lauseid nagu “erakondadeüleselt” ja “koostöö” rõhutavad valmisolekut ühiseks tööks ning on esitatud erinevate fraktsioonide toetus- või vastuväited kui osa laiemast konsensuse otsimisest. Toetus on esile tõstetud ka avalduste kaudu (nt Eesti 200 ja Sotsiaaldemokraadid) ning kutse ühiseks hääletuseks on korduv motiiv.
2025-01-15
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Viitab, et Eesti Keskerakond on esitanud seaduseelnõu eelarve läbipaistvuse parandamiseks, mis näitab valmisolekut koostööks oppositioni ja koalitsiooni vahel. Esineb küsimUS: milliseid koostöövorme ja reforme on võimalik läbi viia? Rõhutab arusaamise ja konstruktiivse dialoogi olulisust.
2025-01-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Konstruktiivne ja antiseptiline koostöövalmidus: rõhutatakse vajadust vastuste ja arutelude kaudu koostööd valitsusega. Ootab vastuseid peaministrilt ja on valmis dialoogiks, kuigi jätkab kriitilist kontrolli fraktsiooni huvidest lähtuvalt.
2024-12-19
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine rõhk koostöö ja rahva hääle kuulamisele; "rohkelt sõpru laua taga" viitab heale koostöömeelelisele suhtumisele, kuid konkreetseid koostööviise või piiranguid pole kirjeldatud.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Rõhutab vajadust suurema haardega ja terviklikuma lähenemise järele (näiteks Keskerakonna pakutud eelnõude tugevamli lahendus). Samas kutsub kriitiliselt esinduskulude läbipaistvuse poole ning on valmis koostööks, kui teised siduvad ettepanekud laiemaks ja õiglasemaks lahenduseks; näitab soovi konsensusele, kuid ei näita konkreetseid koostööalgatusi.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Näitab soov koalitsiooniga koostööd saavutada läbi eelnõude läbipaistvuse muutmise, kuid koalitsiooni otsused—ja komisjonide hääletused—on kriitiliselt tõstatatud. On valmis kasutama parlamendi mehhanisme (eelnõude esitamist ja arutelu) kokkuhoiu ja läbipaistvuse saavutamiseks, kuid nõuab kirjalikke selgitusi ja vastuseid.
2024-12-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Fraktsiooniline lähenemine: rõhutab koostööd ekspertide ja kolleegidega ning vajadust kuulda spetsialiste, kuid samal ajal on tegemist rangelt opositsioonilise seisukohaga ja koostööarvamuse väljendamine on piiratud. Viitab ühisloomelisele konsulteerimisele, kuid ei näita laiemat partnerlust teiste erakondadega.
2024-12-12
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Korralduses kutsetakse fraktsioonideülest koostööd ja valmisolekut vastu võtta häid ettepanekuid; rõhutatakse, et tähelepanu peab püsima ühisel eesmärgil – läbipaistvus ja arusaadavus valijale. Tõstatatakse vajadus leppida kokku ning hinnata kompromisse, kui need suurendaksid läbipaistvust.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsib koostööd nii kolleegide kui ka erinevate sidusrühmadega: mainitakse koostööd tööandjate keskliiduga ning soovitust kaasata rahanduskomisjoni liikmeid erakorralise istungi korraldamiseks. Näitab valmisolekut leida ühist keelt ja kaasata teisi pooleliikmeid kompromissi nimel. Kirjeldatud on ka soov kõneisiku määramiseks komisjoni poolt, mis viitab koostöövale lähenemisele lahenduste leidmiseks.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Pole piisavalt andmeid.
2024-12-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõne kujutab end kui koostöövalmis parlamendiliige: rõhutab, et ideed ja parandusettepanekud tuleb esitada teise lugemise tarbeks ning on avatud erinevatele koalitsioonide ja fraktsioonide koostööle. Näitab valmisolekut kuulata ja kaasata teisi, kuid samas seisab kindlalt oma põhimäärkidest kinni ning rõhutab ühiselt püütavaid lahendusi.
2024-12-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Soovib koostööd ja laiapõhjalist koalitsiooni: rõhutab, et ei toeta eelnõu peatamist ning soovib kaasata teisi fraktsioone nende ettepanekutega; valmis lisama muudatusettepanekuid ja otsima ühisosa.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kuigi esineja viitab koalitsioonipartneritele ja opositsioonile (nt pangamaksu eelnõu ning platvormimaksude teemad), on tema esindatava fraktsiooni jaoks peamiselt opositsiooniline toon. Märgitakse, et koalitsioonipartnerid ja sotsiaaldemokraadid on mõne variandi poolduses erinevad; esitatakse alternatiivseid makse (pangamaks) ning rõhutatakse, et koostöö tuleks suunata teisiti. Koostoime on küll nemad enda positsioonis kriitiline, kuid näitab ka valmisolekut aruteludes osaleda ning pakkuda alternatiivseid lahendusi.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kuigi rõhutab partnerite rolli ja nende soovide mõistmist, on kogemus pigem kriitiline ja kontrolli/selgituse küsimusi esitav. Tunnistab koalitsiooni koostöölaadi (partnerid, meelemuutused), kuid ei too välja konkreetseid koostöövõimalusi või uksi lähituleviku leppimiseks; keskendub parlamentaarse vastutuse ja selgituse saamiseks esitatud küsimustele.
2024-12-02
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
On märgatav, et kõnedes on soov koostööks kõigi osapooltega, sealhulgas täitevvõimuga lahenduste leidmiseks (nt arutelu Tartu Agro tuleviku üle ja koostöö seadusandluses). Soovitakse avatud debatti ning koostööd erinevate fraktsioonide vahel, rõhutades ühist eesmärki leida mõistlikke lahendusi. Samas on kriitikaga tasakaalustatud valmisolek osaleda partnerluses, kui tulemused on tõendatult kasulikud.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kaasamispüüdlused on tõstatatud, kuid praktiline koostöö tundub piiratud. Tekstis manitsetakse vajadust "koostoimelist ühiskonda" ja kaasavat dialoogi, kuid samas on tihti kriitiline ja vastanduv retoorika koalitsiooni vastu. Üleüldine toon näitab väärtuspõhist koostöönõudlikkust, kuid konkreetseid koostöövõimalusi ei ole väljatoodud.
2024-11-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitilise, kuid potentsiaalset koostööd otsiva joonega. Tunnistab, et Isamaa ja Keskerakond on „lähenemas“, kuid rõhutab laiemat kaasamist ja vastuvõtlikkust koostööks, samas on valmis seismetama oma positsiooni ning kontrollima hoolde- ja sotsiaalpoliitika osas tehtavaid otsuseid. Julgustab konsensuse leidmist, kuid ei näita selget valmisolekut täielikuks koalitsioonile allumisele.
2024-11-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Selgelt kollegiaalne stiil: kõne viitab kolleegile nimepidi (Kalle) ning kutsub tema arvamust. Demonstreerib valmisolekut aruteluks ja koostööks eelnõu täpse rakendamise ning järelevalve teemadel.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Näitab soovi koostööks ja kompromissile: pakub, et eelnõud võiks komisjonis koos menetleda, ning rõhutab vajadust leida konsensus opositsiooni ja koalitsiooni vahel. Kasutab koostöötera, näiteks koostöö potentsiaali, et arutada alternatiivseid nimesid ning soovib lugupeetud ametnikega dialoogi.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Näitab vajadust protsessi kaasamise järele ja kabineti aruteluks ettevalmistust; kriitiline, et ükski osaleja ei olnud kaasatud varasemas etapis; ei näidata selget lähtekohta koostööks, kuid rõhutab koostööalast arutelu.
2024-11-07
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Rõhutab vajadust laiapõhjaliseks koostööks: „Riigikogu-ülene” koalitsiooni ja opositsiooni ülene kokkulepe, soovitab Balti riikide parlamentide koostööd ning isegi Leeduga potentsiaalset ühist tööd Rail Balticu küsimustes; soovib koostööd korruptsioonivastase erikomisjoniga ja erinevate fraktsioonide kaasamist.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Keskendub kontrollile, vastutusele ja avalikkuse teavitamise rõhutamisele; otsest koostöö- või ühisettepanekute kohta ei näidata, kuid rõhutatakse institutsioonide läbipaistvust ja arutelu avamist. Koalitsioonilised või partnerlusalased lahendused ei ole peamises esilises, kuigi mainitakse erinevate jõudude koosmõju ja vastastikust arutelu.
2024-11-06
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Uuringu ja eelnõude tasandil viitab initsiatiivile Keskerakonna poolt (toidu käibemaksu alandamine), kuid täpseid koostöövorme ja laiema parteideüleste kokkulepete detaile ei mainita. Seega sobiv märge: koostöövormide üksikasjad puuduvad, kuid on märgitud parteiline initsiatiiv.
2024-11-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Keskendub eelmiste lubaduste ja ministeeriumide kaasamise ootusele, kuid konkreetseid koostöövorme või kompromissimeetmeid ei gibtita. Viitab, et kõik ministeeriumid peaksid usinalt tegutsema, kuid ei esita täpseid koostööstrateegiaid või mehhanisme.
2024-11-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Konfrontatiivne koostööstiil, keskendub valitsuse vastutusele ja ausatele vastustele; otseste vastuste saamine on prioriteet. Sisaldab vähest otsest märki koostöö‑ või kompromиссivõimalust, rõhutades parlamentaarset kontrolli ja kontrollitud vastuseid.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kaasava lähenemise rõhutamine: kutsutakse kõiki ministreid eeskujuks Lauriks ja esindama oma eelnõusid avatud arutelul. Näidatakse valmisolekut koostööks ning koalitsioonide ja opositsiooni vahelise dialoogi soodustamiseks, rõhutades, et leitakse parimaid lahendusi läbi avatud seletuste ja ühiste eesmärkide. Samas on märgitud, et koostöö on oluline ka kriitiliste teemade korral.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Viitab kolleegide aruteludele ja stenogrammidele, kuid rõhutab kontrolli ja vastutuse rolli; esitab küsimusi kabinetile, mitte selget valmisolekut laiapõhjalisele koostööle.
2024-10-22
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Näitab valmisolekut koostööks ja cross-party toeks pangamaksu arutelu edendamisel; rõhutab Keskerakonna fraktsiooni esitatud eelnõu ning teiste fraktsioonide varasemat või korduvalt lubatud toetamist. Samas kutsub ta laialdast osalust ning rõhutab solidaarsust kõigi riigikogu liikmete vahel; näitab pragmaatilist, kuid korduvast koostööst lähtuvat lähenemist.
2024-10-21
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Näitab valmisolekut bipolaarsele ja mitmepoolsele koostööle; on koostööaldis ja otsib lahendusi läbi fraktsioonide koostöö (mainitav ühisavaldus EKRE, Isamaa ja Keskerakonna juhtide vahel). Eeldab ja edendab konstruktiivset dialoogi ning ühiselt käsitletavaid teemasid (demokraatiakriis, ühiselt arutatavad küsimused).
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsib koostööd ja laiemat konsensust: kutsub kõiki Riigikogu liikmeid avaldust toetama; esitab pangamaksu ideed kui koalitsioonipartneritele ligipääsetavat kompromissi ning rõhutab vajadust teha ühiselt paremad ja läbipaistvamad lahendused.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Pole piisavalt kontekstuaalset teavet konkreetse koostöö või kaasosaluse kohta; esitatakse rohkem reflitseerivaid ja kontrollivaid küsimusi ning institutsioonide vastutuse üle järelevalve rõhutamine. Pole selgelt näidatud koostöövõimalusi või põhimõttelist koostööhoiakut partneritega.
2024-10-15
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Iseloomulik fraktsiooni ühtsus ja korralduslik koostöö, kuid ei tõmmata selgelt välja laiemat bipartisansust. Mainitakse, et fraktsioonide esindajad said sõna, kuid puuduvad selged viited aktiivsele koostööle üle parteide piiride. Rõhutatakse sisemist ühtsust ja eesmärke loobuda müürihaaval kompromissidest.
2024-10-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vähem koostööaldis ja pragmaatiliselt kriitiline: rõhutab valitsuse tööstiili ja nõuab vastuseid ning selgust; viitab, et ministrid ei valda kõiki teemasid ja koostöö puudub; ei näi olevat valmis kohe-kohe kompromissidele, rõhutab signaliseeritud tagasilükkamist ja opositsiooni positsiooni tugevust.
2024-10-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Pole piisavalt andmeid.
2024-10-07
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Koostööversioon jääb tagasihoidlikuks; ei kirjeldata aktiivset partnerlustegevust või koalitsioonide koostööd. Viide “ministeeride väljaütlemistele” näitab mõningast kuuluvust teiste valitsusasutuste seisukohtadega, kuid praktilist koostöökujuteldust ei esitata.
2024-09-26
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kuigi peamine ton on kriitiline, märgitakse teatud koostöövalmidus: mainitakse sotsiaaldemokraatide ja koalitsiooni poleemiliste positsioonide koostoimet (nt pangamaks, majandusteemad). Kõne viitab vajadusele “debattidele” ja mõne poliitilise suunitluse ühiselt arutamiseks, kuid rõhutab, et koalitsioon järgib Reformierakonna poliitikat ning koostöö on piiratud konkreetsete alternatiivsete lahenduste osas. Näitab teatud avatust läbipõimunud, kuid peamiselt oppositsioonile suunatud lähenemisele.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Näitab teatud valmisolekut aruteluks ja potentsiaalseks koostööks (nt toidu käibemaksu langetamise küsimus), kuid samal ajal rõhutab ka koalitsiooni erimeelsusi ja parallakseid. Viitab koostöövõimalustele ministeriga arutamiseks, samas kriitiline suhtumine valitsuse koalitsiooni koalitsiooniga.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kaasamise ja arutelu stiil: esineja püüab edendada dialoogi, küsib otse peaministri seisukohta ja rõhutab, et koostöö ja arutelu välispoliitikas on hädavajalik. Ta viitab vajadusele selge ja ühtse vastuse saamiseks ning näitab valmisolekut koostööd jätkata, kui saadakse kindel suund. Samas on kriitiline toon, mis sunnib valitsust paremini selgitama oma positsiooni.
2024-09-24
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2024-09-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Esineja rõhutab parlamentaarset järelevalvet ja komisjonide kaasamist otsuste kõrvalepõikes, viidates väliskomisjoni aruteludele. Puudub selge näide ulatuslikust ühisest ettepanekute koostamisest, kuid kajastub valmisolek kaasata komisjoni ja aruteludesse. Näitab soovi parandada koostööd läbi järelevalve ja arutelude vormi.
2024-09-19
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline ja suuresti opositsiooniline koostööl. Viitab kooskõlastusringile ja erinevatele arvamustele, kuid ei näita laiapõhjalist kompromissivalmidust. Soovitused ja muudatusettepanekud nähakse läbi hinnangute ning omaotsuse säilitamise kontekstis.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Näitab valmisolekut koostööks nii sise- kui rahvusvahelisel tasandil: mainib NATO ja 2% kogurahonduse eesmärke kui erakondadeülest otsust; rõhutab vajadust teistest liikmesriikidest eeskuju saada. Samuti rõhutab vajadust koostööst kohalike omavalitsustega, olles valmis arutama eraldisi ja koostama analüüse, et vältida kulutuste kohtuvaidlusi.
2024-09-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamiselt opositsiooniline ja kriitiline kõneviis; koostöö liialt palju ei rõhutata; viitab vajadusele koalitsiooni ja opositsiooni vahelisele dialoogile vaid kontekstis, kus pangamaksu küsimus võiks mõjutada laiemat koalitsiooni. Kui mainitakse koostööd, on see tingimuslik ja lähtub poliitilisest vastandusest.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Keskendub fraktsioonide ja huvigruppide kaasamisele; näitab valmidust koostööks ja potentsiaalseks vastuvõtlikkuseks mõningatele muudatustele, kuid seisab kindlalt vastu eelnõu praegusele vormile. Ütleb, et erakonnas plaanitakse maapõueseaduse täiendamise seaduse eelnõu esimesel lugemisel tagasi lükata, mis näitab koalitsioonide ja opositsiooni vahelisele pingetepunktile reageerimist.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Otsib aktiivset koostööd Narva linnavõimudega ja kohalike omavalitsustega; rõhutab valmisolekut jagada ressursse, sealhulgas finantsabi, ning teha kokkuleppeid erasektoriga (bussiliinid). Näitab avatust kompromissidele ja mitteametlike lahenduste leidmisele piiril toimuva paremaks korraldamiseks.
2024-09-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Rõhutab koostööd komisjonide ja ministrite kaasamisega; näitab valmisolekut leida konsensust läbi sisulise arutelu.
2024-07-15
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Näitab valmisolekut koostööks ja kaasamiseks: kutsub koalitsiooni üle vaatama ning lubab esitada parandusi (esimese lugemise muudatusettepanekuid) ning arvestada õigusliku analüüsiga. Samas säilitab tugeva selgroo oma põhilises vastuseisus ning püüab leida kompromisse, mis ei too kaasa automaksu rakendamist.
2024-06-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung
Kutsus kolleegid üles ühiselt vastu võtma eelnõu—otsene soov koalitsioonile ja teineteisele teha vastuväiteid; näitab otsest valmisolekut koostööks üle partei piiride, kuid eesmärk on piirata eelnõu mõju kodanikele.
2024-06-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung
Peamiselt kriitiline ja koalitsioonivastane, koostöökuju on piiratud. Viitab teisele fraktsioonile (Keskerakond) kui opositsiooni seisukohtadega kooskõlale, kuid laiemalt uusi koostööliine ei rõhuta ja keskendub vastandumisele koalitsioonile.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ta väljendab valmisolekut koostööks kolleegidega, kes on tõstatanud olulised küsimused, ning rõhutab vajadust kaasata spetsialiste ja teha põhjalikke analüüse. Näitab mõistmist, et head tulemused nõuavad jätkusuutlikku koostööd ning ei roni kompromissi.
2024-06-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Esinejad rõhutavad koostööd ja laiapõhjalist konsensust: soovitakse kaasata diplomaate, ministeeriumide esindajad, liitlased ja mõttekodad ning korraldada laiendatud arutelu. Näitab valmisolekut kompromissiks ja mitmepoolseks dialoogiks erinevate fraktsioonide vahel.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kolleegidega koostöö ja laiapõhjalise arutelu soov on selgelt nähtav: kutsutakse kolleege mõtlema ja ühiselt parima lahenduse leidmiseks ning püüdlus muuta komisjoni otsust positiivses suunas. Esitatakse mitmeid palveid hääletuste sooritamiseks ning rõhutatakse vajadust pool‑koos töötada ning koordineerida järgnevaid samme.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Koostöö või kompromissi kohta ei toodud märgatavaid viiteid; rõhk on vastandumisel ja kriitikal. Piiratud või puudulik seos kolleegide ja koalitsiooniga viidatud, keskendudes opositsioonilisele retoorikale.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kuigi esindab opositsiooni, näitab mõningast koostöölähenemist: soovib, et rahanduskomisjon arutaks küsimusi ning kaasaks laiemalt kolleege. Samas jääb toon kriitiliseks ning pöörab tähelepanu sellele, et koostöö peab kaasama arutelu ja avanema eelnõude vastuvõtmisele.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Rõhutatakse koostööd ja konsensuse leidmist ning parlamentaarset järelevalvet diplomaatia tööriistadena. Ei esitatud konkreetseid ühishooneid, kuid rõhutatakse vajadust dialoogi ja koordineeritud lähenemist välispoliitikas. Tööriistadena kasutatakse diplomaatiaid ja kõnelusi valitsusega vastastikuse mõistmise saavutamiseks.
2024-05-28
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Rõhutab dialoogi ettevõtjatega ning on valmis koostööks ja kompromisside otsimiseks, kuid ei toeta praegust eelnõu. Otsib laiemat parlamendi ja erasektori koostööd ning selge, läbipaistva plaani väljatöötamist.
2024-05-27
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline, kuid avatud dialoogile: esitatakse küsimusi ja kutsutakse valitsust ning Riigikogu liikmeid otsuseid üle vaatama ning arutelu jätkama; rõhutatakse vajadust rahastuse ja poliitikate läbivaatamiseks ning koostööks edasiste lahenduste leidmiseks, kuid konkreetseid koostööleppeid või ühistegevusi ei esile tõsta. Diskussioon on peamiselt kontroll- ja paranduskeskne.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Rõhutab tihedat koostööd liitlaste, Euroopa Liidu ja liikmesriikide vahel; propageerib kooskõlastatud ja koordineeritud lähenemist ning vältimatut konsensust EU tasandil enne agressiivsete meetmete kasutuselevõttu. Võtab tugeva meddiy“koosto” ja kompromissi keskse prioriteedina.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Pole piisavalt andmeid.
2024-05-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Näitab koostöötsoovi, rõhutades “meie ettepanek” ja “Anname koos valitsusele ülesande” ning esitab oma eelnõu, kuid säilitab samas lõppkokkuvõttes oma erapartnerliku seisukoha; otsib kõiki koalitsioonilisi kaasamisvõimalusi, kuid püsib oma eelnõu suunitlusega.
2024-05-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Koostöö- ja koostöövalmidus on esile tõstetud: soovitatakse arutelusid, kommunikatsiooniplaani ning tasakaalu leidmist eri osapoolte vahel. Näitab valmisolekut kaasata ja konsulteerida, vältida polariseerumist.
2024-05-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Taoline lähenemine näitab valmisolekut pausi ja konsulteerimist (vaheaeg, vanematekogu) ning kommunikatsioonistrateegia ettevalmistamist; väljendab üleilmset ja koostööalget põhimõtet, kuid on suhteliselt skeptiline vissu eelnõu vastuvõtmist puudutavate sammude suhtes.
2024-04-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Not enough data
2024-04-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kuulutab koostööd kolleegidega, viidetes "hea kolleeg Anastassia" ja kutsudes üles mitte kehtestama mootorsõidukimaksu; rõhutab vajadust leida pangamaksu abil rahastusvahendid, näitab valmisolekut koostöös laiemat koalitsiooni mõjutada ja otsida kompromisse, kuid samaaegselt rõhutab oma kriitilist positsiooni.
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Rõhutab reeglite järgimist ja korrektset menetlust Riigikogus; näitab valmisolekut arutleda vastaspoolega, kuid koalitsiooni algatustele on tihti kriitiline. Tõstab esile, et opositsioon on korrektselt suunanud oma ettepanekud ning rõhutab vajadust järelevalve ja läbipaistvuse järele, mitte laialivalguvat koostööd ilma tingimusteta.
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Otsib koostööd ja arutelu erinevate osapooltega: mainib Keskerakonna ettepanekuid ning on valmis neid üle vaatama ja integreerima terviklikku programmis. Näitab valmisolekut koostööks ja ühiste lahenduste otsimiseks parlamendi tasandil.
2024-04-16
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Mainib kolleegi Mardiga ühtimist ning kajastab valmisolekut pakutud alternatiivide ja paindlike lahenduste rakendamiseks. Näitab koostöövalmidust (nt “Ma nõustun ka Mardiga”) ja soovib bipartisanset, praktikapõhist lähenemist energiapoliitikas; jalgpallihallide küsimuses küsitlev, kuid mitte tugeva opositsiooniga.
2024-04-09
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Näitab koostöövalmidust aruteluks valitsusega ning valmisolekut saada selgitusi; kasutab küsimusi arutelu edendamiseks ja metoodika kontrollimiseks.
2024-03-13
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Näitab valmisolekut koostööks, esitab mitu korda ettepanekuid ja palub valitsuse poolehoidu. Ta rõhutab vajadust kuulata valitsuse nägemust ning on valmis jätkuvalt koostööd tegema konkurentide või kolleegidega, et edendada toidu- ja energiapoliitikat. Tuleneb jaemõõtlikust koostöövalmidusest, kuid samal ajal rõhutab kindlaid eesmärke ja sekkumist.
2024-03-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Näitab teavitavat ja suhtlevat lähenemist teiste erakondadega: viitab Keskerakonna aruteludele ning rõhutab vajadust koostööle ja läbipaistvusele (arupärimise esitamist järelevalve jaoks). Kuigi kriitiline, jääb rõhk dialoogile ja bipartisan koostöö võimalustele.
2024-03-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Avatud arutelu ja valmisolek jätkata ja kaasata teisi vorme; rõhutatakse bürokraadiat kiirendada ja koostööd nii sise- kui välispoolsete partneritega (Põhjamaad, lõunanaabrid) võrkude arendamisel. Esineja näitab soovi katta erinevaid osapooli ja püüda leida lahendusi läbi konsensuse ja mitmes vormis arutamise.
2024-03-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kutsub koalitsiooni kuulama ja kaaluma ettepanekuid (nt pangamaksu ja mitte maksukoormuse edasist suurendamist). Ei välista koostööd, kuid rõhutab, et lahendused peavad olema kuulatavad ning kaasavad erinevaid arvamusi. Viitab ajaloolistele kogemustele ja väljakutsetele kui alusvundamentidele koostöö loomisel.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Viitab oma eelnõule ja koalitsiooni eelnõule, näidates valmisolekut koostööks, kuid rõhutab samas vajadust kiirema tegutsemise järele; on avatud dialoogile, kuid jätkuva surve abil soodustab koostööd kiiremas tempos.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Konstruktiivne ja koostööaldis: esitab konkreetse ettepaneku (CO2 kvootidest lisatulu Narvasse suunamine) ning küsib valitsuse arvamust, demonstreerides valmisolekut dialoogiks ja koostööks erinevate osapoolte vahel.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Viitab linnade ja valdade liidule ja teistele sidusrühmadele kui tahtele tähelepanu pöörava koostöökanalile, kuid konkreetseid koostöötegevusi või koalitsioone välja ei too. Kõrgendab vajadust dialoogiks ning näitab, et koostöö põhineb olemasolevate küsimuste pideval tähelepanul (nt teede rahastamine), kuid koostöövorm ei ole konkreetselt kirjeldatud.
2024-02-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Not enough data
2024-01-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmed puuduvad.
2024-01-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kaasava koostöö poole: rõhutatakse vajadust kaasata omavalitsusi, kogukondi ja kohalikke ning rahvusvahelisi eksperte; eesmärk on laiapõhjaline arutelu ja konsensuseni jõudmine. Soovitakse koalitsioonide ja kolleegide vahel avatud, mitmekülgset dialoogi.