Päevakorra profiil: Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Õpetajate palgad
2024-01-17
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Poliitiline positsioon
Opositsiooniline ja kriitiline valitsuse suhtes; rõhutab, et haridus on peamiselt riigi ülesanne ning õpetajate palgafond tuleb riigieelarvest (strong, policy-driven). Naeruvääristab koalitsiooni ja kohalike omavalitsuste vastandumist ning kutsub üles koostöö ja koalitsiooniläbirääkimiste kaudu õpetajate palgaküsimuse lahendusele (strong, policy-driven).
2 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Demonstratiivne teadmistekas rahastamisstruktuuridest (riigieelarve, palgafond, omavalitsuste rollid) ja seaduslikkusest (streegi ajal palkade maksmine ei ole seadusvastane). Kasutab termineid nagu palgafond, eelarve, seadus, ilma täpseid numbreid tuues.
2 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kõnekontuuri domineerib combative ja kriitiline toon; kasutab retoorilisi küsimusi, tähelepanu äratavaid väljendeid (nt silmakirjalikkus) ning emotsionaalseid, kuid arutelule suunatud argumendid. Segab emotsionaalset laengut ja selgeid määrajaid (vähemalt osaliselt formaalne).
2 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Kahest kõnesest koosnev materiil jõuab samale päeval (2024-01-17) esitatud; viitab lähenevale streigile (paar päeva) ning rõhutab vajadust koostööks haridusministri ja kohalike omavalitsustega. Näitab aktiivset parlamendiarutluste osalejat ja kriitilise vaatega suhtlemist.
2 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Mu´üdavalt oppositsiooniline: kriitika valitsuse retoorika ja poliitika kohta õpetajate palgaga; keskendumine riigi vastutusele ja keeldu kasutab süüdistuste jagamist (kellele ja miks). Käitumine poliitikale suunatud, mitte personaalse kallutatusega; tugevama intensiivsusega vastuseis kohalikele ja riigi rahastusele suunatud otsustele.
2 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Kutse koostööks: soovitab haridusministrile, kohalikele omavalitsustele abi anda ning lõpuks jõuda koalitsioonis kokkuleppele õpetajate palga jätkusuutliku rahastuse osas. Näitab valmisolekut koostööks ja konfliktsed lahendusi otsima.
2 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Tähelepanu keskmes Tallinna piirkond ja kohaliku omavalitsuste roll koolide rahastamisel; käsitleb regionaalset rahastust kui lahkarvamuste allika ja lahenduse keskpunkti.
2 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Eelistab riigieelarvest rahastust õpetajate palkade jaoks ning on vastuseis kohalike omavalitsuste kulutustele käsitlemisel palgafondi rahastamisel; rõhutab riigi kontrolli ja eelarvelist vastutust.
2 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Keskendub haridusele kui sotsiaalse stabiilsuse ja koolikorralduse küsimusele; näitab, et õpetajate palkade rahastamine on oluline sotsiaalne küsimus, mis mõjutab õpetajate motivatsiooni ja hariduse kvaliteeti.
2 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Põhieesmärk: tagada riiklik rahastus õpetajate palkade jaoks ja vältida streiki läbi koalitsioonilahenduste; rõhutab vajadust seaduslike ja rahastuste aluste koostööks ning koalitsioonilise kokkuleppe saavutamiseks.
2 Analüüsitud kõnesid