Päevakorra profiil: Anastassia Kovalenko-Kõlvart

Krüptovaraturu seaduse eelnõu (398 SE) teine lugemine

2024-05-30

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon
Seaduse eelnõu praegune vorm on tema sõnul liiga range ja ettevõtjaid liigse koormusega; on toetanud Keskerakonna muudatusettepanekuid ja pikemat üleminekuperioodi. Ta rõhutab, et ohtudeks on vaja toovaid kaitsemehhanisme, kuid ei toeta topeltdokumentatsiooni ning koormavate nõuete kehtestamist ettevõtjate arvelt.

2 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Illustreerib teadmisi krüptovaraturu järelevalve struktuuridest: mainib Rahapesu Andmebürood, Finantsinspektsiooni, 48–49 operaatorit ja loamenetlust; viitab kolmekaitseliinile ja nõukogu/ juhatuse kvalifikatsiooninõuetele.

2 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kriitiline, kuid konstruktiivne toon; kasutab näiteid (Wolt) ja faktilisi andmeid; väljendab emotsionaalselt, kui vaja („hämmastas“, „väga suur töö“), kuid püsib arutelul faktidel ja eesmärkidel.

2 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Osales rahanduskomisjonis ja aruteludes; viitab plaanile esitada muudatusettepanekuid ja hääletusele; näitab aktiivset osavõttu ja valmisolekut kompromissidele.

2 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Seisab vastu eelnõu praegusele vormile ning kritiseerib valitsuse lähenemist; rõhutab, et kavandatud ranged nõuded võivad viia ettevõtete investeeringute väljumiseni; mõistetab targalt, et „puhastada turgu“ ei toeta ettevõtjate arvates praeguses vormis.

2 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Rõhutab koostööd koalitsiooniga; mainib Keskerakonna muudatusettepanekuid ja soovib koalitsiooni toetamist; valmis esitama sisulisi muudatusettepanekuid.\profile> <profile type="REGIONAL_FOCUS">Fookus Eesti krüptoturu regulatsioonile ja Eesti ettevõtjate mõju; viitab Eesti institutsioonidele ja välispoliitilisele kontekstile, sealhulgas teiste liikmesriikide praktikatele.

2 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Eestile keskendunud regulatiivne teema: krüptovaraturu eelnõu puudutab peamiselt Eesti regulatoorset ja majanduslikku keskkonda. Eestis on hetkel vastama jõudnud 48–49 operaatorit, mis näitab kohalikku mõju ja järelevalve tihedust. Loamenetlus liigub Rahapesu Andmebüroost Finantsinspektsiooni alla, mis suurendab halduskoormust ja tekitab mättaid ressursside kättesaadavuse osas. Kui nõuded jäävad liiga rangeks, võivad Eesti ettevõtted ja investeeringud suunata tegevuse teise liikmesriiki; näidetena tuuakse Wolt ja üldine mõju kohalikele ettevõtjatele.

2 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Rõhutab, et liigse regulatsiooniga tekkib halduskoormus ja riske investeeringute kolimisele; soovib paindlikku lähenemist, pikemat üleminekuperioodi ning ettevõtjate konkurentsivõime säilitamist.

2 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Rõhutab tarbijate kaitset pettuste vastu ja turvalisust; märgib, et inimesed võivad langeda pettuste ohvriks, kuid keskendub peamiselt majandusele ja regulatsioonile kui sotsiaalse turvalisuse aspektile.

2 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Põhirõhk on muudatuste ja üleminekueelse arutelu viimine läbi; rõhutab ülemineku tähtaegu, muudatusettepanekute vastuvõetavust ja hääletust suure saalis; näitab progressi ja koostöö vajadust.

2 Analüüsitud kõnesid