Istungi profiil: Andrei Korobeinik

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

2024-12-04

Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon keskendub tugevalt riigieelarve läbipaistvusele, ministrite vastutusele ja Riigikogu kontrolli säilitamisele täitevvõimu üle. Kõneleja vastustab uue eelarve baasseadusega antud ministrite suuremat pädevust kulude muutmiseks, pidades seda põhiseadusega vastuolus olevaks. Erakordselt kriitiline ollakse julgeolekumaksu nimetuse suhtes, mis ei vasta selle tegelikule otstarbele eelarveaugu täitmisel. Poliitiline raamistik on peamiselt protseduuriline ja valitsuse tegevust kritiseeriv.

8 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust riigieelarve menetlemise, rahanduskomisjoni töö ja põhiseadusliku pädevuse küsimustes. Kasutatakse tehnilisi termineid nagu "eelarve baasseadus" ja "reservi tagastamine". Demonstreeritakse teadlikkust konkreetsetest finantsnähtustest, nagu Euribori langus ja varasemate maksueelnõude mõju eelarvele.

8 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Retooriline stiil on terav, kriitiline ja kohati sarkastiline, eriti maksude nimetamise teemal (soovitus nimetada maks "Reformierakonna ebakompetentsuse maksuks"). Kasutatakse otseseid ja väljakutsuvaid küsimusi vastaspoole seisukohtade vaidlustamiseks ja rõhutatakse aususe vajadust rahva ees. Stiil on formaalne, kuid sisaldab emotsionaalseid elemente, nagu šoki väljendamine kolleegi hääletuse üle.

8 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Kõneleja on istungil väga aktiivne, esitades lühikese aja jooksul mitu küsimust ja seisukohta eelarve, maksude ja parlamendi töökorralduse teemal. Mainitakse ka aktiivset osalemist rahanduskomisjoni töös, kus on veedetud palju aega ja kohtutud ministritega.

8 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Tugev opositsiooniline hoiak, eriti Siseministri ja Reformierakonna suunal. Kriitika on suunatud nii ministrite vastutuse puudumisele (komisjonis mitteosalemine) kui ka poliitilisele ebakompetentsusele (eelarveauk, maksu vale nimetus). Kõneleja kritiseerib ka istungi juhatajat demokraatia printsiipide rikkumise eest hääletussuuniste andmisel.

8 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Koostööstiil on hetkel pigem vastanduv, esitades teravaid küsimusi nii koalitsiooni kolleegidele (Aivar, Annely) kui ka istungi juhatajale. Viidatakse varasemale ebaõnnestunud koostööle, kus koalitsioon ei toetanud kõneleja fraktsiooni eelnõu, mis oleks aidanud eelarveauku vältida.

8 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Puudub. Fookus on täielikult riiklikul fiskaalpoliitikal, eelarve läbipaistvusel ja parlamendi töökorraldusel.

8 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Toetab ranget fiskaalset distsipliini ja nõuab ausust maksude eesmärkide osas, vastustades julgeolekumaksu kasutamist üldise eelarveaugu täitmiseks. Kritiseerib valitsuse tegevust, mis on tekitanud suure eelarvepuudujäägi. Taotleb Riigikogule suuremat kontrolli kulude muutmise üle.

8 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Sotsiaalküsimused on mainitud vaid eelarve kontekstis (julgeolekumaksu kasutamine sotsiaalkulude katteks), kuid kõneleja ei väljenda konkreetseid seisukohti sotsiaalpoliitika teemadel.

8 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Peamine seadusandlik fookus on riigieelarve ja eelarve baasseaduse muudatustel, millele kõneleja on tugev vastane, kuna need suurendavad ministrite pädevust. Oluline rõhk on ka parlamendi töökorralduse ja demokraatia printsiipide järgimisel ning ministrite komisjonis vastutusele võtmisel.

8 Analüüsitud kõnesid