Päevakorra profiil: Andrei Korobeinik
Istungi rakendamine
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Poliitiline positsioon
Poliitiline positsioon on tugevalt valitsuse majanduspoliitika vastane, eriti automaksu ja käibemaksu tõusu osas. Peamine rõhuasetus on alternatiivsete tulude leidmisel, nagu pankade ülikasumite maksustamine, et leevendada majandussurutist. Poliitiline raamistik on selgelt tulemuspõhine, kritiseerides valitsuse ebaõnnestunud majanduspoliitikat ja majanduslangust. Samuti on oluline teema opositsiooni õiguste kaitsmine Riigikogu töös.
74 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Eksperditeadmised on koondunud rahandus- ja panganduspoliitikale, esitades konkreetseid numbreid pangamaksu potentsiaalse tulu kohta (400–500 miljonit eurot) ja viidates Leedu eeskujule. Samuti on tal põhjalikud teadmised Riigikogu kodu- ja töökorrast, mida ta kasutab korduvalt istungi juhataja tegevuse vaidlustamiseks. Lisaks on teadmisi digitaalmajanduse maksustamise (digiteenuste maks) ja platvormitöö direktiivi teemadel.
74 Analüüsitud kõnesid
Retoorriline stiil
Kõnestiil on valdavalt võitlev, kriitiline ja sageli väljendab kõneleja nördimust ja protesti seoses opositsiooni õiguste rikkumisega. Kasutatakse nii loogilisi argumente (viidates seaduseparagrahvidele) kui ka emotsionaalseid pöördumisi (nt laste koolilõunate ja puuetega inimeste kaitse). Stiil on väga otsekohene, esitades korduvalt isiklikke väljakutseid istungi juhatajale ja süüdistades koalitsiooni omavolis.
74 Analüüsitud kõnesid
Tegevusmustrid
Kõneleja on Riigikogu istungitel väga aktiivne, esitades pidevalt arupärimisi (peaminister Kaja Kallasele, ministritele Riina Sikkutile ja Tiit Riisalole) ning algatades otsuse eelnõusid. Tegevusmuster on tihe ja keskendub suurtele seadusandlikele teemadele (automaks, eelarve) ning protseduuriliste küsimuste tõstatamisele istungi juhataja suunas. Ta osaleb aktiivselt komisjonide töös, isegi kui tema sõnul tema õigusi seal rikutakse.
74 Analüüsitud kõnesid
Opositsiooni hoiak
Vastasseis on intensiivne ja suunatud valitsuse (Vabariigi Valitsus) ja koalitsiooni (Reformierakond, Eesti 200) vastu, süüdistades neid ebaõnnestunud majanduspoliitikas ja parlamendi töökorra rikkumises. Eriti terav on kriitika Riigikogu juhatuse suunas, keda süüdistatakse opositsiooni õiguste piiramises ja "poliitilise teerulli" käivitamises (nt eelnõude päevakorda panemisel erakondliku kuuluvuse järgi). Rünnakud on peamiselt protseduurilised ja poliitilised, süüdistades vastaseid ebademokraatlikus käitumises.
74 Analüüsitud kõnesid
Koostööstiil
Koostöö on tugev Keskerakonna fraktsiooni sees eelnõude ja arupärimiste esitamisel. Ta teeb ettepanekuid teiste fraktsioonide kolleegide (nt Aivar Kokk, Annely Akkermann) nimetamiseks rahvusvahelistesse ametitesse. Opositsioonilise koostöö osas toetab ta teiste fraktsioonide (nt Isamaa) muudatusettepanekuid, mis pakuvad alternatiive valitsuse maksudele.
74 Analüüsitud kõnesid
Regionaalne fookus
Fookus on peamiselt riiklik ja rahvusvaheline, käsitledes Eesti majandust, eelarvet ja Euroopa Liidu direktiive (nt platvormitöö direktiiv). Mainitakse ka suuri riiklikke projekte, mis jäävad valitsuse tegemata (Haapsalu raudtee, Tallinna Haigla).
74 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Majandusvaated on tugevalt suunatud pangandussektori ülikasumite maksustamisele (solidaarsusmaks, 400–500 miljonit eurot), et vältida tavainimeste maksustamist (automaks, käibemaksu tõus). Pooldab raha võtmist sealt, kus seda on, ning toetab digiteenuste maksu kehtestamist. Ta kritiseerib valitsuse plaane külmutada palgad ja kaotada toetused üksikpensionäridele.
74 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Keskendub sotsiaalhoolekande teemadele, nagu koolilõuna toetuse tõstmine ja puuetega inimeste ning lasterikaste perede maksusoodustuste tagamine automaksu puhul. Esitab arupärimise ka Eesti narkopoliitika kohta, viidates noorte seas kasvavale narkootikumide tarvitamisele ja surmade arvule.
74 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Seadusandlikud prioriteedid on pangamaksu ja digiteenuste maksu eelnõude algatamine, et pakkuda alternatiivseid katteallikaid eelarvele. Oluline fookus on automaksu vastustamisel ja sellega seotud muudatusettepanekute esitamisel, eriti õiguskantsleri ettepanekutest lähtuvate maksuvabastuste tagamiseks. Ta on aktiivne ka protseduuriliste otsuste eelnõude algataja (nt Nordica uurimiskomisjoni moodustamine).
74 Analüüsitud kõnesid