Istungi profiil: Tanel Kiik

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

2024-05-14

Poliitiline positsioon
Poliitik keskendub hariduspoliitika detailidele, eriti erivajadustega laste teenuste koordineerimisele. Võtab konstruktiivse, kuid kriitilist lähenemist valitsuse haridusreformile, küsides konkreetseid küsimusi sektoritevahelise koostöö kohta. Rõhutab vajadust põhjaliku analüüsi järele enne ambitsioonikate muudatuste elluviimist.

1 Analüüsitud kõnesid
Teemade ekspertiis
Ilmutab hariduspoliitika ja erirühmade teenuste valdkonna sügavat tundmist, küsides konkreetselt hariduslike erivajadustega laste teenuste koordineerimise kohta. Demonstreerib arusaamist sotsiaal-, tervise- ja haridusvaldkonna teenuste integreerimise keerukusest.
Retoorriline stiil
Kasutab teravat ja süüdistavat retoorikat, kritiseerides valitsuse tegevust ja nõudes konkreetseid vastuseid. Stiil on otsekohene ja konfrontatsiooniline, sisaldades isiklikke rünnakuid ja süüdistusi.
Tegevusmustrid
Esines ühe korra hariduse korralduse seaduse muudatuste kohta, küsides erirühmade ja erivajaduste käsitlemise kohta. Rõhutas valdkondadevahelise koostöö vajadust.
Opositsiooni hoiak
Kõneleja küsib haridusreformi mõju kohta erirühmadele ja erivajadustega lastele. Väljendab muret, et muudatused võivad jätta kõige rohkem tähelepanu vajavad lapsed ilma vajalikust toest.
Koostööstiil
Pakkus konstruktiivset koostööd hariduspoliitika küsimustes, rõhutades vajadust erirühmade kaitse järele. Kutsus üles valdkondadevahelise koostöö parandamisele.
Regionaalne fookus
Piisavalt andmeid pole.

1 Analüüsitud kõnesid
Majandusvaated
Piisavalt andmeid pole.

1 Analüüsitud kõnesid
Sotsiaalsed küsimused
Näitab tugevat huvi erivajadustega laste heaolu vastu, rõhutades vajadust koordineeritud lähenemise järele haridus-, sotsiaal- ja tervisevaldkonna teenuste vahel. Väljendab muret, et haridusreform võib kahjustada kõige haavatavamate laste juurdepääsu vajalikele tugiteenustele. Toetab terviklikku lähenemist laste erivajadustele.

1 Analüüsitud kõnesid
Seadusandlik fookus
Küsib hariduslike erivajaduste kohta ja teenuste integratsiooni. Rõhutab vajadust kaitsta kõige haavatavamate laste huve.