Täiskogu istungite kaupa: Liina Kersna
Kokku istungeid: 25
Täielikult profileeritud: 25
2025-10-07
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud Haridus- ja Teadusministeeriumi vastu, heites ette vastuolulist eelarvemenetlust, kus üheaegselt vähendatakse ja suurendatakse eestikeelsele haridusele ülemineku mahte. Kriitika on suunatud protseduurile ja poliitika elluviimise loogikale.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud Keskerakonnale (Vadim Belobrovtsev), kelle eelnõu kritiseeritakse nii menetluslikult (vale seadusandlik tee) kui ka sisuliselt (vale prioriteet). Lisaks kritiseerib ta teravalt EKRE-t, meenutades, et nende valitsuse ajal ei tõstetud õpetajate palka üldse, mis oli riigieelarvestrateegiasse sisse kirjutatud. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, eriti eelarveprioriteetide osas.
2025-09-16
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud 1. klassi selekteerimise praktikale ja kehtivale seadusele, mis tekitab gümnaasiumikatsete korraldamisel ebamõistlikke olukordi. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, mitte isiklik, ning keskendub seadusemuudatuste vajadusele.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamine vastuseis on suunatud Keskerakonnale, keda kritiseeritakse Riigikogu töökorralduse ja töövõime puudumise pärast. Kriitika on protseduuriline ja väljendatud imestuse kaudu, küsides, miks Keskerakond ei ole valmis Riigikogu suures saalis töötama.
2025-06-18
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsene kriitika poliitiliste vastaste või rühmade suunal puudub. Fookus on suunatud süsteemsete probleemide lahendamisele hariduses, mitte poliitilisele vastandumisele.
2025-06-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Praeguse eelnõu suhtes kriitikat ei väljendata ega vastaseid ei nimetata. Mainitakse vaid, et eelmine seaduseelnõu variant oli Tõnis Lukase ametiajal ülikoolide ja erateadusasutuste poolt väga kriitiline, viidates, et need varasemad vastuväited on nüüd lahendatud.
2025-06-10
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2025-05-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika puudub poliitiliste vastaste või rühmade suunas. Kriitika on suunatud pigem struktuursetele puudujääkidele (nt madal doktorikraadiga inimeste osakaal ja kõrghariduse omandamise määr võrreldes OECD keskmisega).
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest poliitilist vastasseisu ei ole, kuid kõneleja kritiseerib kaudselt kõiki Riigikogu fraktsioone kollektiivse tegevusetuse eest soolise tasakaalu eiramisel ERR nõukogu liikmete nimetamisel. Kriitika on suunatud protseduurilisele ja väärtuspõhisele puudujäägile, mitte poliitilisele poliitikale.
2025-04-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otseseid poliitilisi vastaseid ei nimetata, kuid kõneleja kritiseerib keelepoliitika praegust horisontaalset juhtimisstruktuuri selle ebaefektiivsuse tõttu. Samuti lükkab ta tagasi seisukohad, mis annavad haldusotsuste tegemise õiguse rahvusvahelistele organisatsioonidele, rõhutades, et otsused tehakse Eestis (viide UNESCO-le).
2025-04-15
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Otsest opositsioonilist rünnakut ei esine, kuid kõneleja täidab järelevalve rolli, küsides ministrilt aru konkreetsete tegevuste ja plaanide elluviimise kohta. Kriitika on suunatud tegevuse puudumisele või aeglusele, mitte poliitika sisu vastu.
2025-03-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse tegevusetusele või ebapiisavatele meetmetele kõrgema lisandväärtusega majanduse saavutamisel. Kriitika on poliitikapõhine, küsides, mida riik saaks veel teha, et parandada targa tööjõu hulka ja saavutada vajalik doktorikraadide tase.
2025-02-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja asub faktilisele vastuseisule kolleeg Jaak Valgega, korrigeerides tema seisukohti ettevõtete panuse kohta teadus- ja arendustegevusse. Kriitika on poliitikapõhine ja faktiline, mitte isiklik.
2025-02-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Ministeeriumi (Ministri) tegevusele, heites ette ebapiisavat teavitustööd ja teenuse kvaliteedi võimalikku langust. Kriitika on suunatud konkreetsele poliitika rakendamisele ja tulemuslikkusele, mitte isiklikule tasandile.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Otsest poliitilist vastasseisu või kriitikat ei esine; kõneleja keskendub huvirühmade (nt Kaubandus-Tööstuskoda) ja ministeeriumi (HTM) eriarvamuste neutraalsele vahendamisele. Tagasilükatud ettepanekute (nt riigilõivu vähendamine) puhul selgitatakse ministeeriumi põhjendusi, mis rõhutavad kulude katmist maksumaksja säästmiseks.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastaseid otseselt ei kritiseerita ega nimetata; fookus on poliitilistel ja finantsilistel väljakutsetel, mis reformi rakendamisega kaasnevad. Mainitakse Tõnis Lukase viidatud muret, mis viitab pigem ühisele probleemipüstitusele.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis puudub. Kõneleja ei kritiseeri ühtegi rühma ega isikut, vaid esitab neutraalselt kolleegide poolt komisjonis esitatud küsimused eelnõu sisu kohta, käsitledes neid vajalike selgitustena.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika puudub, fookus on süsteemi parendamisel ja probleemide allikate tuvastamisel.
2024-05-30
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud praegusele valitsusele seoses negatiivse lisaeelarve ja sellest tuleneva teadus- ja arendusrahastuse vähendamise kavaga. Kriitika on poliitikapõhine, seades kahtluse alla valitsuse otsuse tarkuse vähendada investeeringuid majanduse arenguks olulises valdkonnas. Kriitika intensiivsus on mõõdukas, esitades valitsuse tegevusele alternatiivse strateegia (laenuraha kasutamine).
2024-05-27
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Andmeid on liiga vähe.
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on EKRE fraktsiooniga, keda kritiseeritakse protseduurilise obstruktsiooni eest, mis väljendus 200 muudatusettepaneku esitamises. Kriitika on suunatud Riigikogu töö takistamisele, kuigi kõneleja märgib, et vastaspool sisuliselt eelnõu sisu toetas.
2024-03-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ei kritiseeri otseselt vastaseid, vaid pigem suunab opositsiooni (Isamaa) algatatud eelnõu teemad valitsuse poolt juba käimasolevate haridusleppe läbirääkimiste raamistikku. Tunnustab opositsiooni tõstatatud teemasid (karjäärimudel) kui olulisi, kuid rõhutab, et need on juba töös ja vajavad osapoolte kokkulepet.
2024-03-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Otsene kriitika on suunatud valitsuse tegevusele õpetajate streigi ärahoidmisel ja lahendamisel, mida peetakse usaldusväärsust kahjustavaks veaks. Vastaseid isikuliselt ei rünnata, vaid keskendutakse protseduurilistele ja juhtimisvigadele, hoiatades valdkonna "katkitegemise" eest.
2024-01-23
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavalt andmeid
2024-01-18
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud kehtivale seadusandlusele ja kohalike omavalitsuste (koolipidajate) praktikale, kes jagavad pearaha tasandusfondi eesmärgil. Kriitika on poliitikapõhine, kuna see takistab edukamatel koolidel õpetajate palka tõsta.