Päevakorrapunktide kaupa: Liina Kersna

Kokku päevakordi: 26

Täielikult profileeritud: 26

2025-10-07
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab haridusvaldkonna sihipärast kulude kasvu, kuid nõuab valitsuselt fiskaalset distsipliini ja läbipaistvust eelarve koostamisel. Ta kritiseerib keerulist ja ebaefektiivset rahastamisskeemi, mis tekitab segadust.
2025-09-17
Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse ning kutseõppeasutuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (620 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Eelistab fiskaalset distsipliini ja kulude suunamist prioriteetsetesse valdkondadesse, nagu õpetajate palgad, pidades 30 miljoni euro suurust koolilõuna toetuse tõusu liiga kalliks. Toetab maksupoliitikat, mis suurendab inimeste kätte jäävat raha (maksuküüru kaotamine, tulumaksuvaba miinimumi tõstmine), nähes selles vahendit toimetuleku parandamiseks ja kvaliteetse toidu ostmiseks.
2025-09-16
Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Andmeid ebapiisavalt.
2025-06-18
Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse ning kutseõppeasutuse seaduse muutmise seaduse (direktorite atesteerimine ja õpetajate karjäärimudel) eelnõu (653 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Toetab märkimisväärseid riiklikke kulutusi ja investeeringuid haridusse ja koolitusprogrammidesse (nt 7,7 miljonit eurot ülikoolidele, 4,2 miljonit eurot Õpetaja Akadeemiale), et lahendada õpetajate puudus. Peab investeeringuid inimkapitali (õpetajakoolitus) süsteemi stabiilsuse seisukohalt kriitiliseks.
2025-06-17
Teadus- ja arendustegevuse ning innovatsiooni korralduse seaduse eelnõu (554 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Majanduslikud vaated rõhutavad teadus- ja arendustegevuse ning innovatsiooni selge korralduse ja rahastamise tagamise olulisust majanduskasvu mootorina. Eesmärk on muuta majandus targemaks ja anda ühiskonnale võimalus muutuda rikkamaks.
2025-06-10
Riigikohtu esimehe ülevaade kohtukorralduse, õigusemõistmise ja seaduste ühetaolise kohaldamise kohta

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsesed majandusvaated puuduvad, kuid on näha toetust riiklikule investeeringule kõrgharidusse ja teadus-arendustegevusse, eriti tehisintellekti valdkonnas. See väljendub doktoriõppekohtade arvu strateegilises suurendamises 300-lt 500-le.
2025-05-15
Haridus- ja teadusministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Majandusvaated on tugevalt investeeringute pooldajad inimkapitali, eriti kõrghariduse ja doktoriõppe valdkonnas. Rõhutatakse, et haridusinvesteeringud toovad majandusele märkimisväärset kasu (vähemalt seitse eurot tagasi iga investeeritud euro eest) ja on vajalikud majanduse liikumiseks kõrgema lisandväärtuse suunas tehisaru toel. Lühiajalist kulu doktoriõppe suurendamisel peetakse pikas plaanis kasulikuks.
2025-05-14
Riigikogu otsuse "Eesti Rahvusringhäälingu tegevusvaldkonna tunnustatud asjatundjatest Eesti Rahvusringhäälingu nõukogu liikmete nimetamine" eelnõu (643 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsesed majanduslikud seisukohad puuduvad. Väärtustatakse suurt ettevõtte juhtimise kogemust (Paavo Nõgene puhul), mis on kõneleja hinnangul oluliselt kasulik rahvusringhäälingu juhtimisel.
2025-04-22
Kultuuriministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas "Eesti spordipoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Majandusvaated keskenduvad riiklikule investeeringule kultuuri, märkides, et Estonia juurdeehituse jaoks on rahalised vahendid planeeritud. Laiemaid seisukohti maksude või eelarvedistsipliini osas ei esitata.
2025-04-15
Justiits- ja digiministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Liiga vähe andmeid
2025-03-11
Peaministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sh ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Majandusvaated toetavad tugevalt teadus- ja innovatsioonimahukat majandust ning kõrgema lisandväärtuse loomist. Kõneleja näeb riigi rolli olulisena haritud tööjõu (doktorikraadiga spetsialistide) arendamise poliitika suunamisel.
2025-02-26
Teadus- ja arendustegevuse ning innovatsiooni korralduse seaduse eelnõu (554 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Majandusvaated rõhutavad erasektori olulist rolli innovatsioonis, tuues esile ettevõtete rekordilise panuse teadus- ja arendustegevusse, mis ületab riigi panuse. Toetatakse finantsautonoomiat ülikoolide tasandil, mis viitab usaldusele institutsionaalse juhtimise vastu.
2025-02-17
Arupärimine koolipsühholoogide nõuandeliini 1226 rahastamise lõpetamise kohta (nr 683)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ebapiisavalt. Arutelu puudutab kaudselt teenuse rahastamise lõpetamist, kuid ei sisalda seisukohti maksude, eelarvedistsipliini või majanduskasvu kohta.
2024-12-18
Täiskasvanute koolituse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (465 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Majanduslikud seisukohad rõhutavad fiskaalset vastutust riigilõivude osas, kus kvaliteedihindamise tasu peab katma agentuurikulud (1450 eurot), et vältida maksumaksja lisakulu. See näitab eelistust kulude katmisele teenuse tarbija poolt ja vastuseisu erasektori konkurentsi toetamisele riigieelarve arvelt.
2024-12-04
Eesti Vabariigi haridusseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (õppimiskohustuse kehtestamine) eelnõu (447 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Majanduslikud vaated rõhutavad vajadust suurendada riiklikke kulutusi haridusse alates 2026. aastast, et tagada reformi edukus. Nõutakse õpetajate miinimumpalga tõstmist, diferentseerimisfondi suurendamist ja kutsehariduse rahastamise võrdsustamist üldharidusega. Seisukoht on investeeringute ja eelarve planeerimise vajaduse rõhutamine hariduse valdkonnas.
2024-09-19
Täiskasvanute koolituse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (465 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ebapiisavalt.
2024-06-12
Riigikohtu esimehe Villu Kõve ülevaade kohtukorraldusest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2024-05-30
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas riigina mitte elada võlgu?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Majandusvaated rõhutavad tugevalt teadus- ja arendustegevuse investeeringute olulisust majanduskasvu mootorina. Kõneleja eelistab strateegilist investeerimist, isegi laenuraha abil, lühiajalisele fiskaaldistsipliinile, kui see tähendab T&A kärpeid. Ta märgib ära ka ettevõtjate kasvavat rolli T&A rahastamisel.
2024-05-27
Sotsiaalkaitseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Majanduslikud vaated rõhutavad fiskaalset efektiivsust läbi ennetuse, toetades sotsiaalvaldkonna kulutusi, mis on suunatud pikaajalisele kokkuhoiule. Tunnustatakse vanemlusprogrammide eelarve kasvu.
2024-04-03
Koolieelse lasteasutuse seaduse, kutseõppeasutuse seaduse ning põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse muutmise seaduse eelnõu (231 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ebapiisavalt.
2024-03-19
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele õpetajate töötingimuste parandamiseks" eelnõu (373 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Majanduslikud seisukohad keskenduvad hariduse rahastamisele, toetades plaanitavate muudatuste (nt karjäärimudeli) katmist 2025. aasta eelarvest. Arutletakse diferentseerimisfondi kasutamise ja võimaliku suurendamise üle karjäärimudeli rakendamiseks. Tunnistatakse, et erineva kvalifikatsiooniga õpetajate osakaal võib koolides tekitada erineva rahavajaduse.
2024-03-19
Terviseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Majanduslikud vaated keskenduvad vajadusele investeerida ennetusprogrammidesse, kasutades sõna "investeerime" suitsiidiennetuse kontekstis. See viitab toetusele sihipärasele riiklikule kulutamisele rahvatervise parandamiseks, võrreldes seda teiste avaliku julgeoleku kulutustega.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kuigi tunnistatakse hariduse rolli majanduskasvus ja tööjõuturu vajaduste rahuldamisel, lükatakse tagasi hariduse käsitlemine pelgalt majandusliku tööriistana. Haridusse suunatud eurot nähakse investeeringuna targemasse, sidusamasse, turvalisemasse ja rikkamasse ühiskonda, kus inimesed teevad teadlikumaid valikuid.
2024-01-23
Ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja tunnistab majanduse ja innovatsiooni keskset rolli TA-aruteludes. Ta ei esita konkreetseid seisukohti maksude või regulatsioonide kohta, vaid rõhutab vajadust laiendada TA-fookust majanduslikest eesmärkidest kaugemale.
2024-01-18
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tugevad maakoolid ja tugev koolivõrk" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Majanduslikud vaated toetavad institutsioonide (koolide) suuremat finantsautonoomiat ja raha sidumist otse teenuse osutamisega. Kõneleja eelistab rahastamisskeemi, mis võimaldab edukatel koolidel premeerida töötajaid palgatõusuga, vältides kohaliku omavalitsuse tasandavat ümberjagamist.