Täiskogu istungite kaupa: Raimond Kaljulaid

Kokku istungeid: 36

Täielikult profileeritud: 36

2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud komisjoni otsusele lükata tagasi toiduhindade alandamise ettepanek. Esineja kritiseerib protseduuri läbipaistmatust, nõudes ettekandjalt teada tagasilükkamise põhjuseid ja hääletajate nimesid. Kriitika on suunatud poliitika sisu ja menetlusliku õigustatuse vastu.
2025-10-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on valitsuse ja ministritega, keda kritiseeritakse vastutuse veeretamise, kehva mainehinnangu ja ebapiisava eelarve läbipaistvuse eest. Kriitika on suunatud valitsuse tegevuse kvaliteedile ja protseduurilistele puudujääkidele, mitte isiklikule tasandile.
2025-09-22
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on praeguse valitsuse (Reformierakond ja Eesti 200) maksupoliitika, mida kritiseeritakse jõukamate eelistamise eest. Samuti on tugev kriitika suunatud Keskerakonna vastu, keda süüdistatakse 2021. aasta päästekomando kärpeotsuse tegemises ja vastutustundetus fiskaalses populismis. Kriitika on peamiselt poliitikapõhine (eelarve, maksud) ja intensiivne, eriti Keskerakonna suunal.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastasseisu ei väljendata, kuid kõneleja adresseerib majanduslikke vastuväiteid ehitus- ja kinnisvaraarenduse valdkonnas tegijatelt. Kriitika on leebelt suunatud, lootes, et ettevõtluskogukond mõistab julgeolekuriske ja vajalikke muutusi. Samuti vastatakse õigustatult esitatud küsimusele eelnõu menetlemise kiiruse kohta.
2025-09-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud kaitseministrile (Hanno Pevkur) ja Kaitseministeeriumile, süüdistades neid viivitamises, ebakompetentsuses ja vastutuse vältimises. Kriitika on protseduuriline (rakendusaktide viivitus) ja poliitiline (keelenõuete alandamine RKIK juhile), vihjates võimalusele, et soovitakse luua soodne pinnas konkreetsele kandidaadile. Vastutuse veeretamist Riigikantseleile nimetatakse "väga imelikuks lähenemiseks".
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Otsest vastasseisu või vastaste kritiseerimist ei esine, kuid kõneleja on skeptiline algatuse majandusliku tulemuse suhtes. Kriitika on suunatud poliitika sisule, mitte isikutele või protseduuridele.
2025-09-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on valitsuskoalitsioon (Reformierakond ja Eesti 200) ning Kaitseminister Hanno Pevkur, kelle tagasiastumist nõutakse, et taastada usaldus kaitsevaldkonna vastu. Kriitika on suunatud nii protseduurilistele puudujääkidele (ministri lahkumine saalist) kui ka sisulisele finantsjuhtimisele ja poliitilisele survele. Samuti kritiseeritakse varasemaid Reformierakonna poliitikuid (Jürgen Ligi) 5% kaitsekulude eesmärgi vastustamise eest.
2025-09-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud neile, kes esitavad regionaalarengu kohta emotsionaalseid hinnanguid konkreetsete numbrite asemel. Samuti on ta skeptiline majandusringkondade suhtes, kes propageerivad tööjõu puuduse argumendiga sisserännet, ignoreerides selle pikaajalist sotsiaal-majanduslikku kulu.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamised vastased on valitsuskoalitsioon ja konkreetsed ministrid (Kaitseminister), keda kritiseeritakse juhtimisvigade, viivituste ja süsteemse rahakasutuse ebakorrektsuse eest. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilisele vastutusele, süüdistades koalitsiooni ka katsetes "kinni mätsida" tõsiseid seaduserikkumise kahtlusi.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Vastuseis on suunatud valitsuse ja ministri tegevuse vastu, kritiseerides eriti maa planeerimise protsessi korraldust ja keskkonnapoliitika heitlikkust. Kriitika on suunatud poliitilisele ebastabiilsusele, mis kahjustab investeerimiskeskkonda, ning usalduse kaotamisele riigi vastu. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja kritiseerib debati hetkeseisu, pidades seda ühekülgseks ja tobedaks. Ta vastandub neile, kes tema hinnangul laiendavad eelnõu ulatust ebamõistlikele teemadele, püüdes diskussiooni tagasi faktide juurde tuua.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine kriitika on suunatud kaitseministri ja Kaitseministeeriumi vastu, keda süüdistatakse lubamatus protseduurilises viivitamises rakendusaktide kinnitamisel. Kriitika on tulemuspõhine ja eskaleerub nõudeks ministri ametist vabastamiseks ("punane kaart"). Peaministrit süüdistatakse kaudselt selles, et Kaitseministeerium on teda oma tegevusetusega alt vedanud.
2025-05-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Reformierakonna ja valitsuse algatatud reformide vastu, mida peetakse töötajate olukorda halvendavaks. Vastaste motiive kahtlustatakse, vihjates, et nad teevad valet asja kas teadmatusest või "sponsorite huvides". Kriitika on poliitika- ja väärtuspõhine, seades kahtluse alla Reformierakonna varasema argumentatsiooni.
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud valitsuse (täitevvõimu) vastu, keda süüdistatakse ebapiisavas ja ebaselges riigikaitse rahastamises. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, keskendudes sellele, et valitsus ei taga mereväele vajalikke füüsilisi vahendeid ja valmisolekut uute ülesannete täitmiseks. Nõutakse vastuseid valitsuse tegeliku valmisoleku ja ajakava kohta.
2025-03-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud Kaitseministeeriumi juhtimise ja ministri (Hanno Pevkuri) toetamise vastu peaministri poolt. Kriitika on tulemuspõhine, rõhutades usalduse kaotamist skandaali tõttu ning nõudes juhtimisotsuste ümberhindamist.
2025-03-12
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Peamine vastasseis on suunatud peaministrile ja rahandusministrile (Ligi). Kriitika on protseduuriline ja puudutab ministri sobivust julgeoleku kontekstis, viidates väidetavale korduvale istungilt ärasaatmisele. Rünnak on intensiivne, nõudes peaministrilt avalikku selgitust, kas ta on andnud Ligile korduvaid juhiseid loa korda ajamiseks.
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud neile, kes vaidlevad vastu eelnõu kiirele menetlemisele, soovitades oodata mahukamat KOV-korralduse eelnõu. Kõneleja lükkab selle seisukoha tagasi, rõhutades, et lahendust on vaja kohe, kuna olemasolevad õiguslikud hoovad on ebapiisavad ennetavaks sekkumiseks. Ta adresseerib ka väiteid, et olemasolevat õigust ei rakendata piisavalt efektiivselt, leides, et seaduses on konkreetsust vaja.
2025-02-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud välisministrile Margus Tsahknale, keda süüdistatakse protseduurilises puudumises ja sisepoliitiliste arveteklaarimises. Kõneleja kritiseerib ka teravalt lääne suurriike, kes ajavad Ukraina küsimuses "küünilist poliitikat", mis erineb avalikult välja öeldud eesmärkidest. Ta soovitab välisministril valitsusest lahkuda, kui talle sotsialistidega koos olemine ei meeldi.
2025-01-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastane on Urmas Reinsalu ja Isamaa fraktsioon, kelle süüdistused lükatakse tagasi. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, keskendudes Isamaa valitsusajal tehtud väidetavatele tegematajätmistele, nagu madalad kaitsehangete mahud ja nõustumine Eesti territooriumi osalise loovutamisega kaitseplaneerimisel. Vastase eelnõu lükatakse tagasi selle õhukese sisu tõttu.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on EKRE fraktsiooniga (Mart Helme, Varro Vooglaid), keda kritiseeritakse nii isiklikul tasandil (mage ja juhm tähelepanu otsimine) kui ka poliitiliselt. Opositsiooni tegevust (nt JEF-i vastu hääletamine) peetakse otseselt Eesti julgeoleku ja iseseisvuse huvide vastaseks. Kõneleja süüdistab vastaseid alusetu jama levitamises ja Kremli narratiivide kordamises.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamised vastased on Isamaa ja EKRE, keda süüdistatakse silmakirjalikkuses (suutmatus lahendada küsimust valitsuses olles) ja ebakompetentsuses (põhiseadusega vastuolus olevate eelnõude esitamine). Kriitika on intensiivne ja suunatud nii poliitilisele sisule kui ka menetluslikule korrektsusele, süüdistades Isamaad Riigikogu pantvangis hoidmises.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Opositsioonina kritiseeritakse Isamaa Erakonda ja Urmas Reinsalut, heites neile ette ebaolulise muudatusettepaneku esitamist, mis ei puudutanud kaitsetööstuse arendamise keskset eesmärki. Kriitika on suunatud panuse vähesusele ja prioriteetide valele seadmisele, kutsudes Reinsalu üles rakendama oma poliitikuomadusi majanduse hüvanguks.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastasseis on suunatud istungi juhatajale, keda süüdistatakse kohustuste mittetäitmises ja korrarikkujate (sh oma erakonnakaaslaste) sallimises. Kriitika on intensiivne ja protseduuriline, ulatudes nõudest korrale kutsuda kuni lahkumisavalduse kirjutamise soovitamiseni. Lisaks kritiseeritakse valitsuse kommunikatsioonipraktikat, mis eelistab sotsiaalmeediat parlamendile.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud nii valitsusele (rahandusministrile) kui ka opositsioonile. Valitsust kritiseeritakse ükskõiksuse ja ebapiisava ambitsiooni eest NATO kaitseplaanide täitmisel. Opositsiooni süüdistatakse absoluutselt populistlikus positsioonis, kuna nad nõuavad küll suuremaid kaitsekulutusi, kuid keelduvad samal ajal toetamast ühtegi vajalikku maksutuluotsust, süüdistades neid valetamises.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Ta kritiseerib teravalt Isamaad (Urmas Reinsalu) ja EKRE-t (Arvo Aller), süüdistades neid populismis ja suutmatuses sisulist tööd teha, kuna nad ei esitanud komisjonis muudatusettepanekuid. Kriitika on nii menetluslik kui ka sisuline, märkides, et opositsioon on "lati alt läbi jooksnud" ja nende õiendamine on ebaaus. Ta kutsub neid üles lõpetama populism ja hakkama tööle.
2024-09-24
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Ebapiisavad andmed.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Peamine vastuseis on suunatud Venemaa Föderatsiooni režiimi ja selle agressiivse ideoloogia vastu, mida peetakse otseseks ohuks Eestile, liikudes retoorikast hübriidrünnakute ja terrorismini. Kriitikat jagub ka Riigikogu siseste protseduuride aadressil, eriti välis- ja julgeolekupoliitika kooskõlastamise puudulikkuse osas Hiina-visiidi näitel. Ta kritiseerib kaudselt opositsiooni varasemat tegevust, mis piirdus vaid nõudmistega, mitte lahenduste pakkumisega.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Peamised vastased on Isamaa (Urmas Reinsalu, härra Seeder) ja EKRE (Martin Helme, Moonika Helme), keda rünnatakse intensiivselt isiklikul ja moraalsel tasandil. Kriitika keskendub väärtuste puudumisele, valitsusliitude sõlmimisele vaatamata Vene-sidemetele ning korruptsioonisüüdistustele (elamislubade äri). Vastastele heidetakse ette silmakirjalikkust ja valetamist.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud teatud ettevõtluskultuuri vastu, mis rajab oma äritegevuse liiklusseaduse rikkumisele, eriti kullerteenuste valdkonnas. Samuti kritiseeritakse teravalt toonast valitsust, kes kohtles kooselupartnereid ebavõrdselt ja ebaväärikalt, mis viitas tugevale väärtuspõhisele vastuseisule. Vastuseis on suunatud nii ebaeetilisele äripraktikale kui ka varasemale sotsiaalpoliitikale.
2024-06-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Puudub otsene opositsioon või kriitika. Ainus vastuväide on protseduuriline soovitus Riigikaitsekomisjoni aseesimehele mitte kujundada seisukohta enne arutelu toimumist, mis on pigem üleskutse menetluslikule korrektsusele.
2024-06-03
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud härra Vooglaiu esitatud eelnõule, mille eesmärki kahtlustatakse. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes lahenduse ebapädevusele ja teostamatusele. Kõneleja vihjab, et eelnõu eesmärk ei ole mitte probleemi lahendada, kuivõrd sellest lihtsalt rääkida.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja vastandub kaudselt Urmas Reinsalule ja Jaak Valgele, kelle argumendid valimisea muutmise vastu on ilmselt seotud vanuse ja pädevuse seosega. Samuti tunnistatakse Reinsalu protseduurilist muret valimiskorralduse arutamise ajastuse osas vahetult enne valimisi, kuid seda peetakse esimese lugemise faasis väheoluliseks.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kriitika on suunatud eelnõu vastastele, kes kasutavad hirmuargumente ja hoiatavad Venemaa provotseerimise eest, nimetades seda argumenti sisutühjaks. Peamine vastanduv jõud on Venemaa, keda peetakse ainsaks, kes eelnõu vastuvõtmisel kahju kannatab.
2024-05-06
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooni kritiseeritakse teravalt, nimetades nende umbusaldusavaldust valimiskampaania osaks, mis ei vääri tõsist suhtumist. Kriitika on suunatud protseduurile ja sisuliste argumentide puudumisele, kuna opositsioon ei ole suutnud välja tuua ühtegi sisulist probleemi reformi juhtimises. Konkreetset oponenti, Toomas Uibot, oponeeritakse ajaloolise väite ületähtsustamise osas.
2024-02-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamine kriitika on suunatud jõukatele Euroopa NATO riikidele, kes ei täida kaitsekulutuste kokkuleppeid, süüdistades neid "rahudividendi" nautimises, samal ajal kui teised kannavad koormat. Samuti kritiseeritakse kaudselt neid, kes takistavad Rootsi NATO-ga liitumist, ning Ameerika Ühendriikide populiste, kelle argumente Euroopa nõrkus toidab. Kriitika on poliitika- ja põhimõttepõhine, mitte isiklik.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Vastasseis on suunatud ettekandja vastu, kelle teadmisi ja ettevalmistust maksueelnõude osas kahtluse alla seatakse. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub vajadusele tagada täiskogule täielik ja detailne ülevaade seaduseelnõu sisust, eriti keeruliste maksustamismehhanismide puhul.